Jongensnamen topic

08-02-2014 08:34 3072 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw topic.

Het vorige topic vind je hier: Jongensnamen topic

en hier
Mamavaneenmeisje, ik vind dat jij leuke namen noemt, veel leuker dan Duko, Duuk etc.

Misschien is Jasper nog een optie?
@ marly....ik vind Mikai wel leuk!!

@ mamavaneenmeisje

Ik ken een Luco is dat misschien iets?
Kim90, ik vind Sevan een hele gave klank hebben dus wat dat betreft heel mooi, maar daarna heeft natuurlijk wel iedereen de associatie met het getal 7 en de film seven. Ik zou dus kijken if je er net een andere variant op kunt zoeken ;

Silvain, Sennan, Revan bijv

Mamavaneenmeisje, duuk/duko vind ik echt niet mooi. Roept bij mij een erg aso gevoel op.

Misschien wat uit dit rijtje:

Jur (als korte variant voor man, van jouw voorstel Jurre)

Timo

Tim

Gijs

Dex

Lars

Job

Hugo

Siem

Jelle

Hidde

Flynn

Joas

Rens

Lenn

Vince

Marly; Mikai vind ik niet super. Ik kan me er bijvoorbeeld wel een voetballer bij voorstellen maar geen arts of advocaat. Alsof die naam geen intelligentie kan uitstralen ofzo. Beetje vreemde uitleg van me,maar associaties zijn niet altijd logisch...
quote:mamavaneenmeisje schreef op 29 juni 2014 @ 20:55:

Hoi allemaal. Ik heb een paar maandjes terug al een keer om jullie hulp gevraagd omdat mijn man en ik het echt heel moeilijk vinden om een naam te vinden waarbij we allebei een goed gevoel hebben. Ik ben inmiddels 20 weken zwanger, en we hebben nog steeds geen enkele optie als het om jongensnamen gaat. Mijn man houdt van korte namen als max, mick, senn en finn. Allemaal namen die ik wel oke vind, maar ik word er niet heel enthousiast van. Opties die ik heb aangedragen zijn bijv jesse jurre bram casper en lucas. Deze namen vind mijn man weer niks.. Als ons kindje een meisje word kiezen we waarschijnlijk voor de naam milou, maar ook hiervan zijn we nog niet 100% zeker. Over de jongensnaam duke/duuk/duko zijn we nog een beetje in discussie. Wat vinden jullie? Denk even mee, want mijn hormonen vinden dat de tijd begint te dringen. ;)Ik vind Duco heel leuk, ik ken alleen maar kakkers die zo heten dus een aso naam vind ik het zeker niet zoals eerder genoemd.
Bedankt voor de eerlijke reacties.

Ik snap wel wat jullie bedoelen. Wij zijn zelf qua beroep wel uit het hokje arts/advocaat. Maar ik hou niet van jongens ' kak' namen. Mag wel een beetje stoer zijn. Voetbal heb ik helemaal niets mee haha.

Daarbij krijgt ons kindje ook een tintje en krullen, dus hollandse namen vind ik er ook niet zo leuk bij... lastig pff.
Marly,

Misschien nog:

Oscar

David

Victor

Morris

Daniël

Xavier

Simon

Floris
Morris vind ik ook heel leuk maar mn partner niet. Hij wijst sowieso alles af behalve m.ikai...

Dank je voor de opties!
quote:Qian schreef op 29 juni 2014 @ 20:45:

[...]

Omdat er geen 1-lettergreep-namen meer over zijn..
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik heb een nieuw lijstje. Wat vinden jullie van deze namen en iemand nog aanvullingen?

Dane

Dean

Ryan

Dex

Mike

Mason

Senn

Neal

Jay
Ik vind Mikai erg leuk! Maar ben dan ook bevooroordeeld

Wij krijgen er in elk geval veel positieve opmerkingen over.

Seven/Sevan vind ik weer niet leuk. Teveel naar 7Up of gewoon 7

Morris

Xaver
Wat vinden jullie van Juliën of Julian?
Two roads diverged in a wood and I - I took the one less traveled by, and that has made all the difference. ~R. Frost
O leuk zand korrel! En fijn om te horen dat je veel positieve reactie. Krijgt!

Wat waren andere jongens en meisjesnamen op jullie lijstje?
Julian vind ik leuk.
Dutchess Julian vind ik veel leuker dan juliën.

Rachelzane, Mason vind ik het leukst! Dex vind ik ook erg leuk, maar hoor ik in mijn omgeving de laatste tijd superveel, dus dat vind ik persoonlijk jammer, ondanks dat ik hem leuk vind. Voor jouw lijstje misschien nog:

Mitch

Devon

Logan

Kyan

Ronan

Seth

Bodhi

Marly, voor jou ook nog wat stoere namen:

Jorrik

Zyon

Mitchel

Lenn

Vince

Rowan

Ilan

Connor

Aiden

Loyd

Doy

Owen
quote:marly1083 schreef op 30 juni 2014 @ 12:53:

O leuk zand korrel! En fijn om te horen dat je veel positieve reactie. Krijgt!

Wat waren andere jongens en meisjesnamen op jullie lijstje?

Meisjesnamen hadden we niet, want we wisten al dat we een jongen zouden krijgen. :-)

Qua jongensnaam hebben we heel even aan Xaver gedacht, maar toen de andere naam eenmaal in ons hoofd zat was snel duidelijk dat die het werd.

Nu krijgen we eind dit jaar weer een baby, dus ik ben al wel even aan het 'snuffelen' aan namen, maar ik kan nog niets vinden.
@ Marly

Is Lyo, Xian of Mas nog iets voor jullie?
Ik spreek toch geen Chinees?!
Xaver klinkt ook leuk.

Xian ook, maar niet de naam.

Had ik destijds bij m.ikai wel.

Dank je
Marly, stond er in mijn lijstje nog iets dat je aanspreekt? (Uit mijn post van gisteren 20.05u)
Jeo, jorrik ( zo heet een neefje al) en aiden!! Was jaren mijn favo naam, voordat het populair was. Maar vind man niets.
quote:dutchess1978 schreef op 30 juni 2014 @ 12:33:

Wat vinden jullie van Juliën of Julian?Allebei leuk. Julius nog leuker.
Marly, dan nog een paar;

Ferris

Collin

Floyd

Flynn

Ilay

Dowan

Winston

Leeroy

Elvis

Riff

Bing

Grant

Lev

Boyd

Quinn

Lamar

Maddox

Lennox

Ivar

Cane

Tyler
Ik zoek een naam die past bij Bart.

We dachten zelf aan:

- Jan

- Jort

- Joost

Wat vinden jullie?
quote:esther55 schreef op donderdag 03 juli 2014 12:47 Ik zoek een naam die past bij Bart.

We dachten zelf aan:

- Jan

- Jort

- Joost

Wat vinden jullie? Teun!
Geniet van elke dag!
@ esther Bart en Joost vind ik mooi.

Jort vind ik ook leuk maar in combi met Bart minder...vanwege dezelfde laatste letters.Jorn vind ik dan mooier passen!
Hoi namenexperts! Ik ben zwanger van onze tweede. Bij ons eerste kind is hier ook meegedacht, dus hopelijk nu ook weer leuke suggesties. Ons zoontje heet David (liever niet citeren, ik wil het weer weghalen ivm herkenbaarheid). Volgens mijn man was dat destijds 'de enige naam die nog wel enigszins acceptabel is' (gelukkig vindt hij hem inmiddels prachtig ), dus mocht de tweede weer een jongen worden dan wordt het lastig!

Onze uitgangspunten zijn:

- bekende tijdloze naam (dus niet hip of uniek of ouderwets)

- 2 of 3 lettergrepen

- direct duidelijk hoe uit te spreken en te schrijven

- niet iets wat bijna standaard afgekort zal worden (zoals Christiaan)

- geen leestekens

- niet oerhollands, Fries of Scandinavisch

- bijbelse namen vinden we mooi (we zijn zelf christelijk), maar hoeft niet en het moet er niet te dik bovenop liggen (ook in combinatie met David); we willen niet de associatie 'die zijn vast Joods/biblebelt'

- liefst niet top20

Namen die we tot nu toe bedacht hebben:

Joas

Matthias

Timon

Aron

Thomas (wel top20)

Lucas (wel top20 en kans dat het steevast Luuk wordt)

Bij welk van deze namen hebben jullie (in combinatie met naam van de eerste) direct het idee dat we Joods/biblebelt zijn en bij welke niet?

Verder vind ik mooi maar mijn man niet: Julian, Florian, Hugo, Guido, Laurens, Maurits en Olivier.

En mooi maar al bezet zijn: Ruben, Thijmen en Merijn.

Andere suggesties zijn van harte welkom, alvast bedankt voor het meedenken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven