Jongensnamen topic

08-02-2014 08:34 3072 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw topic.

Het vorige topic vind je hier: Jongensnamen topic

en hier
Levin vond ik ook heel gaaf! Zo jammer alleen dat man het er ook mee eens moet zijn.
Miss shopping, ik vind noah juist vrouwelijker dan ilay, maar heb noa ook wel eens als meisjesnaam gehoord dus denk dat het daardoor komt.

Jouw man heeft ook al veel leuke namen afgewezen

Ik ben niet zwanger maar had het met mujn vriend over eventuele namen voor een tweede. Ik noem dan Fedde, Fender en Nolan. Hij wil fender niet want dat betekent spatbord en hij komt met namen als floris en tim. Prima namen hoor, maar echt zoooo niet mijn stijl

Gelukkig heb ik hem met de eerste kunnen overtuigen van een apartere naam. Mocht er een tweede komen zal dat waarschijnlijk ook wel weer lukken.

Miss shopping, misschien dan nog; Milan (alhoewel nu ook top 10-naam in Nl) morris, odin, mason, flynn, layton, aiden, evan, owen, ronan, nilo
Mendy wat vind je van de naam Edin of Mirza
Edin vind ik geen typische jongensnaam, maar ook geen meisjesnaam. Geschreven als aiden wel erg leuk. Mirza klinkt als een meisjesnaam en zou ik dan érg leuk vinden. Als jongensnaam, nee.
quote:mendy schreef op 17 juli 2014 @ 21:12:

Edin vind ik geen typische jongensnaam, maar ook geen meisjesnaam. Geschreven als aiden wel erg leuk. Mirza klinkt als een meisjesnaam en zou ik dan érg leuk vinden. Als jongensnaam, nee.Je kunt Edin natuurlijk ook uitspreken zoals je het schrijft : ehdin
.
Ik zie die link niet gelijk hoor...Andreas/Dries...nee ik zou het er niet om laten...hormonen kunnen weer ophouden met twijfelen haha
Hm...ik vind andreas en dries wel een beetje in dezelfde richting, ik zou waarschijnlijk wel vragen op kraamvisite of het een vernoeming is naar papa. Maar vind het niet zoveel van hetzelfde dat ik vind dat je iets anders moet kiezen
quote:MissShopping schreef op 15 juli 2014 @ 12:06:

Hi meiden, daar ben ik weer, een tijdje geleden had ik naar een leuke naam voor bij L.ennox gevraagd. Had daarvan trouwens echt veel namen aan man voorgelegd. Inmiddels een kleine shortlist over (nadat we 95% van elkaars lijstjes hebben weggestreept ). Nu ben ik even benieuwd wat jullie van de volgende namen vinden en welke het leuks bij L.. Wij wonen namelijk niet in NL (over paar jaartjes waarsch. weer terug) en dan toch wel ff handig jullie associaties te weten bij namen. Eventuele nieuwe suggesties zijn ook nog welkom, maar volgens mij is er geen naam nog niet de revue gepasseerd bij ons de afgelopen weken

Finn, Ilay, Noah, Liam, Millo

Noah heb ik al jaren een onredelijke hekel aan, te dertien in een dozijn denk ik. En het is uniseks daar hou ik sowieso niet van.

Liam: heel erg tokkie

Finn: heel erg dertien in een dozijn. Dus nee.

Ilay en millo vind ik dan de leukste namen. Al zou ik dan gaan voor Milo ipv Millo.

Mika nog wat voor jullie?
Ik spreek toch geen Chinees?!
Dames, graag jullie mening

Vriend en ik vinden twee namen leuk.

Welke associatie hebben jullie met welke naam en welke vinden jullie leuker? Inmiddels alweer 35,5 weken zwanger..!

Seb

Casper
quote:eetstokje schreef op 20 juli 2014 @ 17:42:

CasperCasper vind ik een prachtige naam!
Casper vind ik nogal degelijk en ouwelijk. Seb stoer en eigentijds. Dus ik kies voor Seb.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Seb vind ik leuk!!
Seb vind ik iets te hipperdepip, dus ik stem op casper.

Seth vind ik trouwens wel heel leuk, weet niet of dat een ootie is?
Bedankt voor de reacties!

Seth vinden we dan weer te veel naar het engels neigen.

Dus nu zijn er 2 stemmen voor Casper en 2 voor Seb.

Hopelijk komen er nog meer reacties zodat 1 overduidelijk wint haha, hoewel wij zelf natuurlijk uiteindelijk de keuze moeten gaan maken, maar ik vind het zo lastig!
Ik stem voor Casper!

Ik vind Seb wat een mode naam... Nu leuk maar over een paar jaar? Casper is tijdloos
Ik vind Seb / Sepp heel leuk! En vind t wel meevallen met modenaam. Over 10 jaar is t vast ook een tijdloze naam.

Casper vind ik zelf eerder wat "stijfjes" terwijl ik daarentegen Cas wel weer super leuk vind!

Dus ik ben voor 1) Seb en 2) Cas
Dank voor de reacties!

Het gaat nogal gelijk op. Casper 3- Seb 3

Beiden namen hebben zo hun eigen charme vind ik, maar dan op een heel andere manier, en dat maakt het weer lastig.

Ja Cas vind ik zelf ook heel leuk Miss shopping! Mijn vriend vindt het helaas helemaal niks. Ik moet ook zeggen dat bij ons in de buurt wel heel veel Cassen zijn geboren het laatste jaar, dus kan me er wel bij neerleggen.

Ik kom er net achter dat Sepp herleid is naar Josephus en dat is nu net een naam die aan de familiekant van vriend vaak terugkomt.. Is ook wel een mooie gedachte vind ik.. Net m'n vriend vertelt en hij is nu alleen maar enthousiast over de naam Sepp. (Vind zelf Seb wel wat stoerder geschreven. )
Ik vind Seb het leukst! Casper helemaal niet eigenlijk. Ook spelling sepp vind ik leuker dus ik ben aan boord bij je vriend 😃
Each morning we are born again. What we do today matters most.
Hier precies zo'n zelfde vraag als Eetstokje (ik vind Casper trouwens mooier!). Nu 36 weken zwanger en ga volgende week bevallen van onze zoon (word ingeleid), maar...we kunnen maar niet kiezen tussen 2 namen: Bobby en Linus. Bobby vind ik wat 'cooler', bekt zo lekker en echt eigenwijze naam voor nakomertje, wat deze zoon zal zijn. Linus vind ik origineel en mooi, maar beetje lijzig.

Wat vinden jullie leuker en wat voor associaties hebben jullie bij de namen?
Bobby vind ik vreemd voor een volwassen man, maar dan kan hij zichzelf altijd Bob noemen natuurlijk

Linus is niet mijn smaak. En aangezien mensen altijd namen af gaan korten, krijg je dan Lien, weet niet of je dat moet willen voor een jongen..

Mijn stem gaat dus naar Bobby. Veel succes met je bevalling volgende week, spannend!
Ja daar heb je een punt Maree, was er nog vergeten aan toe te voegen dat we Bob allebei niks vinden dus we hopen dat het wel echt Bobby blijft. Ken toevallig 2 volwassen mannen die Tommy heten en zichzelf nog steeds zo noemen, superleuk.

Lien als afkorting is ook niks inderdaad. Maar onze andere zoon heeft ook een naam die niet leuk af te korten is en wordt nog steeds bij z'n volledige naam genoemd en heeft andere 'koosnaampjes'. Dus ik heb stille hoop dat dat bij deze zoon ook gebeurt...

Dank voor je reactie!
Ik zou uit die 2 namen ook voor Bobby gaan. Ik ken ook een volwassen Bobby. Succes volgende week, spannend!
Each morning we are born again. What we do today matters most.
Ik kan ook moeilijk kiezen, ik vind ze allebei eigenlijk wel leuk en stoer, ondanks dat ze heel verschillend zijn. Persoonlijk hou ik van wat apartere namen, dus dan zou ik voor Linus gaan!
Ik ken ook een volwassen Bobby en ik vind dat dus echt niks. Ik vind het ook echt geen stoere naam. Sorry. Linus vind ik leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven