Koperspiraal, safe?

04-07-2014 14:45 10 berichten
Ik heb afgelopen dinsdag een koperspiraaltje laten zetten. Deze keer bij de gyn aangezien ik de vorige bij de huisarts had laten zetten en die bleek vervolgens nooit goed te hebben gezeten. Afijn, op de echo die meteen gemaakt is zag de gyn dat hij goed zat en volgens hem ben ik tot mijn volgende menstruatie sowieso beschermd tegen zwangerschap. Daarna krijg ik een nieuwe echo om te checken of hij dan nog steeds op z'n plek zit.

Hoewel de gyn zegt dat ik beschermd ben ben ik toch een beetje bang dat 'ie straks weer verkeerd zit.. zijn er hier vrouwen die dat herkennen? En het bloed ook nog steeds wat, hoe lang duurt dat? Verder geen pijn oid, alleen toen ik vanochtend op m'n paard zat even een krampje.

Al met al ben ik dus op zoek naar wat ervaringen
Alle reacties Link kopieren
Als het spiraal gewoon goed zat en dat bleek uit de echo hoef je, je volgens mij geen zorgen meer te maken.

Ik heb ook een koperspiraal, en die zit na 7 maanden nog steeds keurig op z'n plek. Waarschijnlijk niet voor lang, want mijn menstruaties duren 12 dagen en ik slik die periode 2x per dag een hoge dosis naproxen om het een beetje vol te houden.

Maar, ik ben niet zwanger! Dat is het belangrijkste.
Altijd blijven lachen en je bordje leegeten!
Bijna 5 jaar gelden heb ik een koperspiraaltje laten zetten door de huisarts. Een beetje pijnlijk maar na een paar dagen was dat wel over.

Zwaardere menstruaties, bloedingen dan voor het plaatsen.

Afgelopen week kreeg ik erge krampen en bleek ik een stuk vlees en het spiraaltje kwijtgeraakt te zijn, het lag zeg maar in mijn onderbroek.

De volgende dag bij de ha geweest, inwendig onderzocht en urinetest. Het bleek om een buitenbaarmoederlijke Zwangerschap te gaan die mijn lichaam Zelf heeft afgestoten. Daarbij is het spiraaltje mee gekomen.

Wel even schrikken maar we wilden geen kinderen meer. Binnenkort ga ik naar het zh om me te laten helpen.

Succes met jouw spiraal!
Ik vind dit meer een vraag voor de rubriek zwager of gezondheid..
Zwangerschapskans van minder dan 1 per 100 vrouwjaren heb ik begrepen.
Ik kreeg het advies van de gyn om tot de tweede echo condooms te gebruiken. Eerste echo was ook goed.

Zo'n drie weken bloedverlies gehad maar dat was minimaal. Ik heb hem nu een half jaar en veel bloedverlies tijdens de menstruatie maar helemaal geen pijn meer. Ik heb de multiload en erg tevreden.
Heb er al 1,5 jaar één; daarvoor twee keer snel zwanger geraakt maar nu... niets hoor.
Ik heb een koperspiraal sinds een maand of 10. Bij de gynaecoloog erin laten zetten. Op de echo zat hij goed. Controle 3 maanden later, bleek hij een beetje eruit gewerkt te zijn door mijn Baardmoeder. Heb toen de flexi-T +300 gekregen, die iets breder is en die zat na 4 maanden nog steeds goed. Verder ben ik echt heel erg tevereden ermee.

een vraagje aan iedereen die een koperspiraaltje heeft: hoe vaak laten jullie hem controleren? Ik zit in het buitenland en mijn gynaecoloog wil elke 6 maanden een controle.
quote:blablablablabla schreef op 04 juli 2014 @ 16:53:

Ik heb een koperspiraal sinds een maand of 10. Bij de gynaecoloog erin laten zetten. Op de echo zat hij goed. Controle 3 maanden later, bleek hij een beetje eruit gewerkt te zijn door mijn Baardmoeder. Heb toen de flexi-T +300 gekregen, die iets breder is en die zat na 4 maanden nog steeds goed. Verder ben ik echt heel erg tevereden ermee.

een vraagje aan iedereen die een koperspiraaltje heeft: hoe vaak laten jullie hem controleren? Ik zit in het buitenland en mijn gynaecoloog wil elke 6 maanden een controle.In Nederland is het beleid dat een routinematige controle niet nodig is. Dus hier zou je pas terug hoeven komen als je spiraal 'op' is (na 10 jaar meestal bij koperspiraal).
Thanks allemaal! Dus ik hoef me geen zorgen te maken? Ook niet dat t nog steeds bloedt? Hij gaat ook niet zakken door dat bloeden zegmaar, want dat vraag ik me nog af? Omdat ik hem na m'n eerstvolgende menstruatie ook moet laten checken..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven