Gezondheid alle pijlers

iemand ervaring? borsten...

06-07-2014 20:58 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey

Kort schetsen: vorige week dinsdag ofzo merkte ik precies een puistje/ muggenbeet ( zo leek het) op op mijn borst. Deze een paar cm onder mijn tepel. Nu wordt deze plek steeds groter, warmer en roder. Het lijkt of ik een tweede tepel heb op mijn borst... Het was eerst een paar mm en nu zeker 3 cm.

Moet k mij hier zorgen om maken? Herkent iemand dit? Moet ik naar de dokter? Zit namelijk op vakantie.

Alvast bedankt
Ik zou morgen even jouw eigen huisarts bellen voor advies.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Geen idee, ik zou maar even naar de huisarts gaan.

Persoonlijk doet het me denken aan ontstoken eczeem. Dat kan behoorlijk groot, dik en rood worden. Maar wat het ook is, even langs de huisarts is wel verstandig als het zo groot is. Want ook als het slechts om ontstoken eczeem zou gaan, heb je daar wel een middeltje op recept tegen nodig. Met een normale vetcrème krijg je het meestal niet meer weg.
Ga even bij een huisarts langs. Kan van alles zijn.
HA, ik ken een soortgelijk verhaal wat minder goed afliep (sorry). Het kan echter van alles zijn ook gewoon een ontsteking.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Kan van alles zijn, variërend van een onschuldige huidreactie tot iets serieuzers. Dus even bij de huisarts langsgaan.

Heb je een mannelijke huisarts en houdt dit je tegen om erheen te gaan? Zorg dan dat je een vrouwelijke huisarts regelt zodat je daar voortaan makkelijker heen gaat in plaats van je toevlucht te zoeken op een forum. Ik weet vanuit mijn werk dat het voor veel patiënten een wereld van verschil is om een huisarts van hun eigen geslacht te hebben, dus als dit een rol speelt, moet je dat gewoon zo regelen.
Neen mijn huisarts is mannelijk maar hij kent mij al heel mijn leven. Dat is geen probleem. Alleen ben ik op vakantie rn wil ik niet voor iets stoms naar de huisarts lopen. Zal dan morgen mss best iemand zoeken in de buurt, al vertrouw ik deze minder en heb ik schrik afgewimpeld te worden
Geen idee WAAR je op vakantie bent maar ik zou zeker eventjes medisch advies inwinnen bij een arts.
Niet geschoten is altijd mis
Heb je veel pijn, dusdanig dat je er pijnstlling voor in moet nemen? Heb je koorst? Ben je er ziek/niet fit van?

Zo nee, kun je het gerust even afwachten.
quote:mlsc schreef op 06 juli 2014 @ 21:13:

Neen mijn huisarts is mannelijk maar hij kent mij al heel mijn leven. Dat is geen probleem. Alleen ben ik op vakantie rn wil ik niet voor iets stoms naar de huisarts lopen. Zal dan morgen mss best iemand zoeken in de buurt, al vertrouw ik deze minder en heb ik schrik afgewimpeld te worden

Ah, ok. Ik snap het. Tja, ik weet niet hoe lang die plek er al zit, maar als die plek nu tijdens je vakantie ineens heel snel groter wordt, zou ik toch een huisarts zoeken. "Afgewimpeld worden" is toch niet zo erg? Als het niks bijzonders is (een allergische reactie op een muggenbult, eczeem of wat dan ook), dan weet je dat in ieder geval zeker, ben je weer gerustgesteld en krijg je misschien ook nog een prettig middeltje mee.

Als er een mug in het spel is geweest en ik op meerdere lichaamsdelen zulke plekken zou hebben, zou ik er niet mee naar de huisarts gaan. Maar dat zal bij jou wel niet het geval zijn, anders zou je het hier niet specifiek voor de plek komen vragen, neem ik aan.
Pijn niet echt. Maar dat kan ook komen door de pijnstilling en ontstekingsremmer dat ik moet nemen vr mijn knie ( miniscus). Het voelt wat warm aan. Jeuken niet echt. Een muggenbeet kan denk ik echt niet want daar krab ik mij meestal zot aan. Het is van dinsdag opgemerkt. Schuring van bh kan eigenlijk niet door de plaats. Heb er door partner een kring laten rond tekenen en zien morgen. Is het groter gaan we zeker naar de dokter.

Voor de rest geen ziektebeeld
Google eens op tekenbeet en kies dan afbeeldingen. Lijkt het hierop?
Ik zou toch maar naar de dokter gaan hoor. Beter een keer te veel gaan dan een keer te weinig.
Winkelfanaat op sommige wel maar op de merendeelse niet. Er zit geen wondje in een geen tweede kring rond
quote:mlsc schreef op 06 juli 2014 @ 21:58:

Winkelfanaat op sommige wel maar op de merendeelse niet. Er zit geen wondje in een geen tweede kring rondGa toch maar even naar de dokter. De plaatjes zijn inderdaad niet allemaal hetzelfde. Als het een tekenbeet is kan de kring ook pas na een paar dagen komen. Maar goed, misschien is het wel iets anders.
Allereerst wil ik me aansluiten bij het advies om dit zeker even te laten nakijken door de huisarts.

De plekken, zijn het ook bulten? Is het verdikt? Ik herken het namelijk in zoverre, ik heb dit soms bij beide borsten, een soort abces wat niet echt een abces is. Bij mij komt het door wrijving in mijn BH.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven