Pakket niet afgeleverd.

08-07-2014 21:41 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aaargh! Er zou vanmiddag een pakket bezorgd worden, dus ik heb braaf de hele middag thuis gezeten. Geen pakket. Aantal keren de status gecontroleerd, en er werd steeds aangegeven dat de bezorger onderweg was. Maar helemaal niets. Kijk ik een half uurtje geleden, staat er ineens dat het pakket 18.37 uur is afgeleverd! Mooi niet dus!

Klantenservice is niet meer bereikbaar, dus ik kan morgen pas contact opnemen. Ik weet dat er ergere dingen zijn, maar ik baal wel. Had me al zo verheugd op fijn m'n nieuwe boek lezen. :(

Iemand hier ervaring mee?
My mind wanders in the shadows, I can not hear a sound, a zombie screams and a werewolf howls, my world is going down..
Dat wachten is sowieso al een crime. Bij ons komen de pakketbezorgers pas tegen 17 a 18 uur. Behalve als je natuurlijk weg bent dan staan ze er eerder. Ik maak het liefst gebruik van pakjesgemak, maar lang niet iedere online winkel maakt daar gebruik van.

Ik heb trouwens nooit meegemaakt dat ze iets bij iemand anders afgeleverd hadden of het moet zijn dat ze een bericht in mijn brievenbus hadden gedaan.
Uit ervaring weet ik dat ze het dan vaak bij de buren hebben afgegeven, misschien even checken?
Gewoon een afhaalpunt (supermarkt, postagentschap oid) kiezen, dan hoef je niet de hele dag thuis te zijn en kun je het halen wanneer het jou uitkomt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Voor zo'n pakketje blijf ik nooit thuis. We hebben gelukkig een hele rij buren die graag pakketjes aannemen en dat doen wij ook weer voor anderen. Er is altijd wel iemand thuis.

Ik zou ook even checken bij de buren.
De buren hebben niets ontvangen, dat heb ik al gecontroleerd.

Optie om het bij een afhaalpunt te laten bezorgen was er niet bij deze site helaas.
My mind wanders in the shadows, I can not hear a sound, a zombie screams and a werewolf howls, my world is going down..
Hun probleem, ze hebben jouw handtekening niet dus je krijgt een ander.
quote:h0nda, 12 minuten geleden

Hun probleem, ze hebben jouw handtekening niet dus je krijgt een ander.Voor veel pakketjes hoef je niet te tekenen hoor.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik laat pakketten altijd op de zaak afleveren, daar ben ik elke dag, en bovendien is er altijd iemand aanwezig, dus het smoesje "niet thuis" gaat daar niet op.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Had er laatst ook 1 die ineens op bezorgd stond terwijl ik zat de wachten en toch echt niets had ontvangen. Uur later kwam pakket alsnog. Bezorgster gaf aan dat ze wel vaker pakketjes alvast op status 'bezorgd' invoeren als ze t erg druk hebben en het niet redden voor einde van het tijdvak dat aangegeven werd. Dit om wel hun doelstellingen officieel te halen..... Eigenlijk gewoon fraude dus

Hoop dat jouw pakketje ook alsnog komt.
Hier hetzelfde als Pejeka! Laat het op mijn werk afleveren of bij mijn man. Nooit gedoe met thuis blijven en er is altijd iemand aanwezig.

Voor nu, hoeveel buren heb je gevraagd? Hier lag het ooit 3 huizen verder. Zo ver had ik niet aangebeld, alleen de directe buren. En morgen even bellen met ze. Dan laten ze die bezorger maar even bellen met je of langs komen om te vertellen waar het pakket gebleven is.
Redrose : om 22.35 lijkt het me sterk dat de bezorger nog komt hoor
Beide kanten 2 huizen en de overburen. Gok dat het een doelstellingsding is, want ik heb vandaag voor andere buren nog een pakketje aangenomen van een andere bezorgdienst. Hier in de straat is er overdag bijna nooit iemand thuis. Ik vanmiddag toevallig wel, dus bewust gekozen om het vanmiddag te laten bezorgen. Ik voel me net een kleuter want "ik wil het nuhuuuuu!"
Toevallig afgelopen weekend via internet geshopt. Kon de hele flat door om bij 3 verschillende buren dozen voor mij op te halen.

Maar wat jij zegt is mij ook gebeurd. Was niet bezorgd. Maar volgens track and trace was het wel bezorgd, 3 uur voor het tijdvak dat aangegeven stond.

Een aantal buren heb ik nagevraagd. Allemaal niets gehad, en anders ligt er normaal gesproken ook een blaadje in brievenbus.

Klantenservice van postnl gebeld. Nou, zonde van je tijd!! Eerst een tijdje in de wacht staan. Dan wordt er opgenomen en dan zeggen ze dat ze het even voor je uit gaan zoeken. Zetten je weer in de wacht. Dan komen ze terug. "het is bij u bezorgd mevr. om .... uur." "nou mevrouw, dat is niet zo het geval, bovendien ben ik de hele middag thuis geweest." "jawel hoor!" Toen ik na een tijdje zei dat ik het heel vervelend vond dat zij mij nu niet helpen terwijl hun een fout maken. "nou mevrouw, wij hebben hier geen fout gemaakt, want het pakket is gewoon bij u bezorgd!"

Blijkbaar is de verzender de schuldige hieraan. Die heeft de verantwoordelijkheid dat het pakketje juist aan komt. (dat heb ik me toen laten vertellen.)

De verzender gebeld. Nog 2 dagen wachten, dan mag je nog een keertje bellen en dan gaan we het als niet ontvangen behandelen en gaat er een onderzoek gestart worden naar het postbedrijf.

2 dagen later weer gebeld. Onderzoek zou gestart worden.

2 dagen later kreeg ik de uitslag: "pakketje is om dit en dat tijdstip bij u bezorgd."

Nogmaals aangegeven dat dat toch echt niet het geval was. Gelukkig deed de verzender niet moeilijk, gaf me het geld terug en ik mocht de bestelling nog een keer plaatsen.

Dus eigenlijk moet je contact opnemen met de verzender, wat ik toen begrepen had.

Succes!!
Op mijn werk mag je niet voor jezelf laten bezorgen.
Ozo.
Ik had laatst hetzelfde, alleen stond er bij track and trace dat ik het pakketje geweigerd had. Maar in het verleden heb ik ook wel eens gehad dat er opeens stond dat ik niet thuis was geweest, terwijl dat wel zo was. Postbezorgers zijn vaak gewoon te dom of te ongemotiveerd om hun werk te doen, is mijn conclusie.

Tot nu toe wel altijd óf het pakje alsnog gekregen óf mijn geld terug ontvangen van de verzender, maar irritant is het wel!
Niet voor thuisblijven, is zonde van je tijd. Waarschijnlijk wilde de bezorger naar huis, hij zet ze dan op bezorgd en morgenochtend komt hij ze alsnog brengen. Wij wonen in een rijtje van 6 en iedereen besteld best veel online (veel tweeverdieners en mensen met kleine kinderen). Degene die thuis is neemt voor iedereen aan. 1 dag in de week ben ik vaak de pineut en dan staan er soms 5 pakjes in de gang. Volgens mij weet de pakjesbezorger al wie ongeveer wanneer thuis is.
Op mijn werk mag ook niet. Privépakjes gaan retour afzender. Ik werk in een pand met meer dan 600 medewerkers dus dan zouden ze wel extra mensen kunnen aannemen in de postkamer voor alle privepakketjes.
quote:himalaya schreef op 08 juli 2014 @ 22:21:quote:h0nda, 12 minuten geleden

Hun probleem, ze hebben jouw handtekening niet dus je krijgt een ander.Voor veel pakketjes hoef je niet te tekenen hoor.Dan nog zou het mijn probleem niet zijn, ik zou bellen en zeggen dat ik mijn pakketje niet heb gehad en vragen wat hun gaan doen om dit op te lossen.
quote:kerstklok schreef op 08 juli 2014 @ 22:58:

Op mijn werk mag ook niet. Privépakjes gaan retour afzender. Ik werk in een pand met meer dan 600 medewerkers dus dan zouden ze wel extra mensen kunnen aannemen in de postkamer voor alle privepakketjes.

Mijn pakketten laat ik adresseren:

Bedrijfsnaam

T.a.v. mijn naam

Bedrijfsadres

Dan zou ik wel eens willen weten hoe de postkamer mijn privépakketten van mijn zakelijke pakketten (die ik ook ontvang) kan onderscheiden.

So-wie-so, hoe een postkamer aan de buitenkant van een pakket kan zien of het privé of zakelijk is. Want ik ontvang ook zakelijke pakketten/post die direct aan mij gericht is, zonder bedrijfsnaam erbij.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:hallekie schreef op 08 juli 2014 @ 22:49:

Op mijn werk mag je niet voor jezelf laten bezorgen.Dat is heel simpel te omzeilen door werknaam er op te zetten en daaronder t.a.v. je eigen naam. Dan denken ze dat t een zakelijk pakketje is en belt de receptie je keurig om het op te halen
Zou ik kunnen doen, maar het is 1 van de (weinige) bedrijfsregels.

Ik loop het risico liever niet op waarschuwing/ andere consequentie.
Ozo.
Gewoon op zn postophaalpunt laten afleveren, vaak een supermarkt of bouwmarkt. Zijn tot 20:00 uur open dus heb ik ook tijd om het af te halen.
Als er voor getekend moest worden dan moeten ze je de handtekening in laten zien op aanvraag.
Bij ons wordt alle post geopend en geregistreerd. Niet handig om dan privé pakjes te bezorgen.

Ooit eens aanvaring gehad met collega. Partner belde 10 x per dag. Ik ben geen privé secretaresse. Dus ook voor pakjes..als het een keer voor zou komen geen probleem maar dagelijks... Nee bedankt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven