Goedkope houtkorrels?
maandag 7 juli 2014 om 21:59
Voor de kattenbak gebruikte ik altijd grit. Alleen ik was er nooit echt blij mee, of het stuift te veel of de geur was vies.
Laatst heb ik daarom eens houtkorrels van jumbo gekocht. Dat vind ik wel fijn spul en mijn katten ook.
alleen ik vind het toch wel duur. Doe 5 dagen met een zak. Heb 2 bakken staan voor 3 katten. Zon zak kost 3,45 euro. (Weet even niet hoeveel er in zit). Dus ik ben opzoek naar een goedkopere houtskorrels.
Wie weet waar ze goedkope houtkorrels verkopen?
Laatst heb ik daarom eens houtkorrels van jumbo gekocht. Dat vind ik wel fijn spul en mijn katten ook.
alleen ik vind het toch wel duur. Doe 5 dagen met een zak. Heb 2 bakken staan voor 3 katten. Zon zak kost 3,45 euro. (Weet even niet hoeveel er in zit). Dus ik ben opzoek naar een goedkopere houtskorrels.
Wie weet waar ze goedkope houtkorrels verkopen?
maandag 7 juli 2014 om 22:16
Haai!
Goedkope houtkorrels zou ik ook graag weten
Wij gebruiken al jaren houtkorrels voor de kattenbakken.
ik koop meestal bij boerenbond, intratuin en wevo (laatste is een dierenspeciaalzaak) zakken van 20liter.
Zijn grote zakken, vaak 2 voor 12/14 euro in de aanbieding.
Goedkope houtkorrels zou ik ook graag weten
Wij gebruiken al jaren houtkorrels voor de kattenbakken.
ik koop meestal bij boerenbond, intratuin en wevo (laatste is een dierenspeciaalzaak) zakken van 20liter.
Zijn grote zakken, vaak 2 voor 12/14 euro in de aanbieding.
Not my circus, not my monkeys
maandag 7 juli 2014 om 22:19
http://www.ranzijn.nl/nl- ... lling-25-l-bom290006.aspx
maandag 7 juli 2014 om 23:02
maandag 7 juli 2014 om 23:53
Om heel eerlijk te zijn denk ik dat je met goedkopere houtkorrels uiteindelijk niet gelukkig gaat zijn. Goedkoop is vaak duurkoop is dit soort gevallen. Meer stank, vieze derrie door het hele huis en op de meubels. Zie het regelmatig bij mensen. Gezien de prijs die jij noemt vind ik dat je al goedkoop uit bent.
Je zou misschien iets kunnen besparen door grootverpakkingen te kopen.
maandag 7 juli 2014 om 23:58
Hoe werkt dat dan, met die houtkorrels? Worden de plasjes dan ook klontjes (in geval van grote kater enorme plakkaten), of worden die houtkorrels gewoon zompig? En kunnen ze de poep wel helemaal begraven? Ik ben eigenlijk ook wel klaar met het kattengrit, want het ligt door het hele huis heen.
Het grit is denk ik wel goedkoper, ca. 3,80 per doos en daar doe ik dan zeker een week mee (2 kattenbakken, 2 katten).
Het grit is denk ik wel goedkoper, ca. 3,80 per doos en daar doe ik dan zeker een week mee (2 kattenbakken, 2 katten).
dinsdag 8 juli 2014 om 01:25
Ik ben enorm blij met mijn peewee 'systeem'. Korrels in de bak, af en toe schudden (1 á 2x per dag) en max. 1x per week de (onder)bak verschonen. En dat met twee grote katers. Wij kopen wel peewee korrels omdat we daarvan zeker weten dat ze na een plasje naar dennen bomen geuren en bezoek zelfs niet opmerkt dat er een open kattenbak staat. Ideaal. We bestellen ze online per drie grote zakken, max. 2x per jaar. Dat is dan in totaal zo'n ¤100 per jaar...
dinsdag 8 juli 2014 om 01:31
Onze korrels worden dus zaagsel als ze nat worden. Je hebt dan twee bakken in elkaar. Als de kat het begraafd werkt de kat het zaagsel zelf in de onderbak maar die van ons zijn daar te lui voor dus wij schudden af en toe. That's it. Poep halen we er met een wc papiertje uit en spoelen we weg in de wc. Alleen met diarree is het niet handig want dat blijft in de gaatjes van de bovenbak zitten. Dan moet je hem dus wel ff helemaal verschonen. Verder zo min mogelijk want al het zaagsel in de onderbak absorbeert ook weer nieuw vocht. Dus dat hoeft alleen als de bak vol is.
dinsdag 8 juli 2014 om 20:21
quote:mrssippie schreef op 07 juli 2014 @ 23:53:
Om heel eerlijk te zijn denk ik dat je met goedkopere houtkorrels uiteindelijk niet gelukkig gaat zijn. Goedkoop is vaak duurkoop is dit soort gevallen. Meer stank, vieze derrie door het hele huis en op de meubels. Zie het regelmatig bij mensen. Gezien de prijs die jij noemt vind ik dat je al goedkoop uit bent.
Dat ik het toch duur vind komt dat ik met een zak grit 3 weken deed.
Maar grootverpakkingen is wel een idee
Dat ik het toch duur vind komt dat ik met een zak grit 3 weken deed.
Maar grootverpakkingen is wel een idee
dinsdag 8 juli 2014 om 20:58
Ik had eerst ook houtkorrels, maar dat zaagsel ging het halve huis door, bovendien ging het best ruiken.
Toen er een tweede kat bijkwam die niks van die korrels moest hebben zijn we overgestapt naar die klontvormend kleikorrels, veel fijner wat mij betreft, minder stof wat aan de pootjes het hele huis doorgaat, en minder vieze luchtjes, al kwam ik daar pas na een tijdje achter......
Toen er een tweede kat bijkwam die niks van die korrels moest hebben zijn we overgestapt naar die klontvormend kleikorrels, veel fijner wat mij betreft, minder stof wat aan de pootjes het hele huis doorgaat, en minder vieze luchtjes, al kwam ik daar pas na een tijdje achter......
dinsdag 8 juli 2014 om 21:08
Ik kan geen gewone grid gebruiken vanwege onze perz en maine c.
die hebben namelijk lange haren tussen de pootjes zitten waardoor dat klontvormige spul (kleine fijne steentjes) in de haren tussen de pootjes ging zitten. De maine c. liep zelfs mank. Wij dachten dat er iets ergs was met haar pootje, bleken t van die verdomde rot mini steentjes te zijn! Ze plakten helemaal tussen de haren .
Dus die werden t niet meer.
Wij verbruiken ongeveer 4 zakken per maand voor 2 katten.
En onze bakken worden elke week 2x uitgechloord en helemaal netjes gevuld. Elke dag scheppen we de bakken 2x schoon.
Minimaal.
die hebben namelijk lange haren tussen de pootjes zitten waardoor dat klontvormige spul (kleine fijne steentjes) in de haren tussen de pootjes ging zitten. De maine c. liep zelfs mank. Wij dachten dat er iets ergs was met haar pootje, bleken t van die verdomde rot mini steentjes te zijn! Ze plakten helemaal tussen de haren .
Dus die werden t niet meer.
Wij verbruiken ongeveer 4 zakken per maand voor 2 katten.
En onze bakken worden elke week 2x uitgechloord en helemaal netjes gevuld. Elke dag scheppen we de bakken 2x schoon.
Minimaal.
Not my circus, not my monkeys
dinsdag 8 juli 2014 om 21:18
quote:betjebig schreef op 07 juli 2014 @ 23:58:
Hoe werkt dat dan, met die houtkorrels? Worden de plasjes dan ook klontjes (in geval van grote kater enorme plakkaten), of worden die houtkorrels gewoon zompig? En kunnen ze de poep wel helemaal begraven? Ik ben eigenlijk ook wel klaar met het kattengrit, want het ligt door het hele huis heen.
Ze plassen op die houtkorrels en de korrels vallen uit elkaar dus dat zaagsel gaat je hele huis door en de rest is idd gewoon zompig, nat en ruikend in de bak, waar ze hier hun neus voor op halen . Bij een grote behoefte ligt het erop dus wat ze er ook in doen, het meurt als een ...............
En ja, zelf nooit gebruikt (alleen heel kort toen ik een nestje kittens had en grit is giftig voor ze) maar wat een troep. Verschrikkelijk.
Heb heel veel klanten gehad bij mijn dierenservice en werd echt onpasselijk van de lucht .
Maar dat was niet de vraag van TO.
Ik zie die zakken wel vrij goedkoop bij Ranzijn. Die hebben ook wel veel aanbiedingen.
Ze plassen op die houtkorrels en de korrels vallen uit elkaar dus dat zaagsel gaat je hele huis door en de rest is idd gewoon zompig, nat en ruikend in de bak, waar ze hier hun neus voor op halen . Bij een grote behoefte ligt het erop dus wat ze er ook in doen, het meurt als een ...............
En ja, zelf nooit gebruikt (alleen heel kort toen ik een nestje kittens had en grit is giftig voor ze) maar wat een troep. Verschrikkelijk.
Heb heel veel klanten gehad bij mijn dierenservice en werd echt onpasselijk van de lucht .
Maar dat was niet de vraag van TO.
Ik zie die zakken wel vrij goedkoop bij Ranzijn. Die hebben ook wel veel aanbiedingen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
woensdag 9 juli 2014 om 17:48
Hier ook een PeeWee kattenbak en er erg blij mee. De kattenbak is even een investering, maar daarna bespaar je op de vulling. Met de grote zak korrels (9 liter dacht ik) doe ik met twee katten ongeveer vier maanden.
Elke dag zeef ik de bak en schep ik de drollen eruit, waardoor ze elke dag weer een schone bak hebben.
Elke dag zeef ik de bak en schep ik de drollen eruit, waardoor ze elke dag weer een schone bak hebben.
The only difference between the animals we love and the animals we eat, is our perspective.