bovenarm correctie
zondag 13 juli 2014 om 19:59
3 jaar geleden heb ik een gastric by pass operatie ondergaan en ben ik in totaal 65 kg afgevallen. Hierdoor heb ik een huid overschot bij mn bovenarmen de bekende kipfilets.
Ik ben hier mee naar een plastisch chirurg geweest en heb een aanvraag voor een vergoeding vanuit de zorgverzekering gedaan.
Deze is goed gekeurd :Imao:
Helemaal blij
Nu ben ik erg benieuwd naar ervaringen van mensen die de operatie ook hebben ondergaan of mensen in hun omgeving.
Ik ben hier mee naar een plastisch chirurg geweest en heb een aanvraag voor een vergoeding vanuit de zorgverzekering gedaan.
Deze is goed gekeurd :Imao:
Helemaal blij
Nu ben ik erg benieuwd naar ervaringen van mensen die de operatie ook hebben ondergaan of mensen in hun omgeving.
zondag 13 juli 2014 om 20:11
quote:sabbaticalmeds, 3 minuten geleden
ongelofelijk dat dit vergoed wordt. Leuk voor jou hoor TO, maar er zijn ook noodzakelijke medische behandelingen die van levensbelang zijn waarbij er geen cent vergoed wordt. Dit zorgsysteem deugt niet.Misschien heeft TO wel een uitgebreid aanvullend pakket voor plastische chirurgie, het lijkt me sterk dat dit vanuit de basisverzekering vergoed wordt.
ongelofelijk dat dit vergoed wordt. Leuk voor jou hoor TO, maar er zijn ook noodzakelijke medische behandelingen die van levensbelang zijn waarbij er geen cent vergoed wordt. Dit zorgsysteem deugt niet.Misschien heeft TO wel een uitgebreid aanvullend pakket voor plastische chirurgie, het lijkt me sterk dat dit vanuit de basisverzekering vergoed wordt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zondag 13 juli 2014 om 20:14
Tsja, eerst eten mensen zich moddervet, dan moet er een gastric by pass operatie vergoed worden en daarna nog eens overtollige huid weggesneden.
Waarom wordt er geen hulp ingeroepen als je merkt, dat je niet op een gezonde manier met eten om kunt gaan?
Je bent immers niet van het ene op het andere moment obese.
Vraagje hoor!
Waarom wordt er geen hulp ingeroepen als je merkt, dat je niet op een gezonde manier met eten om kunt gaan?
Vraagje hoor!
zondag 13 juli 2014 om 20:20
zondag 13 juli 2014 om 20:23
quote:dubbeltje4 schreef op 13 juli 2014 @ 20:14:
Tsja, eerst eten mensen zich moddervet, dan moet er een gastric by pass operatie vergoed worden en daarna nog eens overtollige huid weggesneden.
Vraagje hoor!Wat een lullige opmerking! En als je door ziekte bent aangekomen?
Vraagje hoor!Wat een lullige opmerking! En als je door ziekte bent aangekomen?
zondag 13 juli 2014 om 20:28
quote:viavia2013 schreef op 13 juli 2014 @ 20:23:
[...]
Wat een lullige opmerking! En als je door ziekte bent aangekomen?
Nou, ik ben dus door ziekte aangekomen, maar dat is dan toch echt niet zoveel dat het obese is geworden hoor!
Je moet echt heel veel extra eten voor je 65 kilo erbij krijgt.
Zoveel kan echt nooit uitsluitend aan ziekte toegeschreven worden.
[...]
Wat een lullige opmerking! En als je door ziekte bent aangekomen?
Nou, ik ben dus door ziekte aangekomen, maar dat is dan toch echt niet zoveel dat het obese is geworden hoor!
Zoveel kan echt nooit uitsluitend aan ziekte toegeschreven worden.
zondag 13 juli 2014 om 20:30
quote:dubbeltje4 schreef op 13 juli 2014 @ 20:28:
[...]
Zoveel kan echt nooit uitsluitend aan ziekte toegeschreven worden.En dat weet je omdat jij dokter bent?
[...]
Zoveel kan echt nooit uitsluitend aan ziekte toegeschreven worden.En dat weet je omdat jij dokter bent?
zondag 13 juli 2014 om 20:31
quote:dubbeltje4 schreef op 13 juli 2014 @ 20:14:
Vraagje hoor!ughhh dat "vraagje hoor" haalt de nare beledigende smaak van je opmerking echt niet weg...
Vraagje hoor!ughhh dat "vraagje hoor" haalt de nare beledigende smaak van je opmerking echt niet weg...
Van tegen de stroom in zwemmen word je sterker. -Loesje
zondag 13 juli 2014 om 20:32
Zo die zag ik even niet aankomen..,
En moet zeggen het kwam hard binnen hoe makkelijk mensen oordelen.
Maar
Inderdaad door combinatie van medicijnen heel veel aangekomen hormonen insuline etc.
Wordt wel vanuit de basis verzekering vergoed ik heb dusdanig veel huidoverschot dat ik daad in mn werk last van heb tevens last van mn bek en schouders.
Natuurlijk zijn mn buik benen en borsten er ook niet mooier van geworden maar heb daar Medisch geen last van.
Maar
Inderdaad door combinatie van medicijnen heel veel aangekomen hormonen insuline etc.
Wordt wel vanuit de basis verzekering vergoed ik heb dusdanig veel huidoverschot dat ik daad in mn werk last van heb tevens last van mn bek en schouders.
Natuurlijk zijn mn buik benen en borsten er ook niet mooier van geworden maar heb daar Medisch geen last van.
zondag 13 juli 2014 om 20:34
quote:trendysan schreef op 13 juli 2014 @ 20:32:
Maar
Natuurlijk zijn mn buik benen en borsten er ook niet mooier van geworden maar heb daar Medisch geen last van.Respect voor jou!
Maar
Natuurlijk zijn mn buik benen en borsten er ook niet mooier van geworden maar heb daar Medisch geen last van.Respect voor jou!
zondag 13 juli 2014 om 20:40
quote:dubbeltje4 schreef op 13 juli 2014 @ 20:36:
Je maakt mij dus niet wijs dat iemand puur en alleen van medicijngebruik 65 kilo aankomt.
Dat je de gewichtstoename daar het liefst aan toe wil schrijven, begrijp ik wel, maar het klopt niet.
Ik vind dat je aan het zuigen bent.
Is het jaloezie? Om wat voor reden dan ook?
Vraagje hoor!
Je maakt mij dus niet wijs dat iemand puur en alleen van medicijngebruik 65 kilo aankomt.
Dat je de gewichtstoename daar het liefst aan toe wil schrijven, begrijp ik wel, maar het klopt niet.
Ik vind dat je aan het zuigen bent.
Is het jaloezie? Om wat voor reden dan ook?
Vraagje hoor!
verdwaald op het nieuwe forum
zondag 13 juli 2014 om 20:41
quote:himalaya schreef op 13 juli 2014 @ 20:11:quote:sabbaticalmeds, 3 minuten geleden
ongelofelijk dat dit vergoed wordt. Leuk voor jou hoor TO, maar er zijn ook noodzakelijke medische behandelingen die van levensbelang zijn waarbij er geen cent vergoed wordt. Dit zorgsysteem deugt niet.Misschien heeft TO wel een uitgebreid aanvullend pakket voor plastische chirurgie, het lijkt me sterk dat dit vanuit de basisverzekering vergoed wordt.wat zijn dat voor pakketten? Ik ken ze niet
ongelofelijk dat dit vergoed wordt. Leuk voor jou hoor TO, maar er zijn ook noodzakelijke medische behandelingen die van levensbelang zijn waarbij er geen cent vergoed wordt. Dit zorgsysteem deugt niet.Misschien heeft TO wel een uitgebreid aanvullend pakket voor plastische chirurgie, het lijkt me sterk dat dit vanuit de basisverzekering vergoed wordt.wat zijn dat voor pakketten? Ik ken ze niet
zondag 13 juli 2014 om 20:42
zondag 13 juli 2014 om 20:43
Ik geloof niet dat iemand uit vrije wil obese wordt en ik geloof ook niet dat het makkelijk is om op eigen kracht af te vallen. Dus wat dat betreft geen probleem. Maar er zijn bijv. behandelingen tegen kanker die niet vergoed worden omdat ze in het buitenland moeten plaatsvinden. Ik kan dat niet rijmen
zondag 13 juli 2014 om 20:44
zondag 13 juli 2014 om 20:47