Gezondheid alle pijlers

bovenarm correctie

13-07-2014 19:59 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
3 jaar geleden heb ik een gastric by pass operatie ondergaan en ben ik in totaal 65 kg afgevallen. Hierdoor heb ik een huid overschot bij mn bovenarmen de bekende kipfilets.

Ik ben hier mee naar een plastisch chirurg geweest en heb een aanvraag voor een vergoeding vanuit de zorgverzekering gedaan.

Deze is goed gekeurd :Imao:

Helemaal blij

Nu ben ik erg benieuwd naar ervaringen van mensen die de operatie ook hebben ondergaan of mensen in hun omgeving.
Blij dat er toch leuke reactie's komen

Ik heb een huid overschot van 15 cm dat is op de bovenarmen erg veel (kan zo bij de klm aan het werk?)

Er zijn dus wel degelijk mogelijk heden tot vergoeding.

En natuurlijk begrijp ik de verschillende reactie's hier .

Ik snap ook dat als het alleen cosmetisch is er geen vergoeding komt.
quote:sabbaticalmeds schreef op 13 juli 2014 @ 21:21:

Wapiti, wanneer is het dan "te weinig"? Hoe kan de één voor een correctie van de armen in aanmerking komen en de ander niet voor de buik wegens "te weinig". Ik neem aan dat het overschot op jouw buik altijd nog groter is dan het overschot bij een arm? Ik heb zo het gevoel dat het allemaal maar willekeurig gebeurt.Bij de een veert het allemaal wat beter terug na het afvallen dan bij de ander. Heeft vaak ook met leeftijd te maken en met hoe lang men obees is geweest. Het is dus heel goed mogelijk dat Wapiti minder vel op haar buik heeft hangen dan ik. Armen idem.
quote:dubbeltje4 schreef op 13 juli 2014 @ 21:17:

[...]

Toevallig ben ik op mijn buik heel dik geworden door prednisongebruik. Vanwege de ziekte van graves kreeg ik het 3 maanden lang intraveneus ingespoten en daarna nog meer dan 1 jaar nodig gehad om het af te bouwen.

Die buik gaat natuurlijk niet zo snel meer weg op mijn leeftijd.

Maar door kanker heb ik nog maar 1 borst en nu is er 3 weken geleden een nieuwe borst gemaakt van een stuk huid van de rug.

Die nieuwe borst wordt straks opgevuld met buikvet.

Dus nee, ik ben niet jaloers, ben blij dat het kan/mag.

Anders had ik een dikke buik gehouden, want lijnen is geen optie, omdat de rest van mijn lichaam niet dik is.

Een spillenbeentje met een vette pens, ach er zijn ergere dingen in het leven!

Ik begrijp jouw reacties nu beter en ik vind het voor jou fijn dat jij een nieuwe borst hebt gekregen.

Maar ik vind het ook fijn dat TO's operatie kon. Want ik geloof niet dat je "lekker 65 kg eraan eet en dan een gbp wil en ook nog een armcorrectie". Ik denk dat dat ook een lange weg geweest is voor trendysan.

En ja, ik vind het knap dat ze 65 kg is afgevallen! Niet door de gbp, maar met behulp van....
verdwaald op het nieuwe forum
quote:Wapiti schreef op 13 juli 2014 @ 21:18:

En bij een buikwandcorrectie moet je een jaar lang een bmi onder de 30 (meen ik) hebben. Nu is die dertig bmi vaak wel te doen na een maagverkleining maar een jaar wachten is voor velen wel vervelend.

Ik lees mee. Na een gbp ook een overschot: buik (te weinig voor vergoeding), armen en benen. En van de laatste twee wist ik niet dat je dit kon corrigeren.

En to trek je idd niks aan van dubbeltje. Die drinkt denk ik pure azijn en is zeer verbitterd. (Heb met haar wel vaker in de clinch gelegen.) Mijn advies: negeren!Jij komt me helemaal niet bekend voor en zo te lezen mag ik daar blij om zijn.
quote:trendysan schreef op 13 juli 2014 @ 21:26:

Blij dat er toch leuke reactie's komen

Ik heb een huid overschot van 15 cm dat is op de bovenarmen erg veel (kan zo bij de klm aan het werk?)

Er zijn dus wel degelijk mogelijk heden tot vergoeding.

En natuurlijk begrijp ik de verschillende reactie's hier .

Ik snap ook dat als het alleen cosmetisch is er geen vergoeding komt.Maar waarom is het niet cosmetisch dan? Wat kan het voor kwaad als je armflappen hebt? Misschien een rare vraag maar ik kan het me gewoon niet voorstellen. Ik zou denken doe een strak shirt aan dan zwabbert het niet. Van een buikschort kan ik me voorstellen dat het gaat smetten, maar bij een arm toch niet?
quote:sabbaticalmeds schreef op 13 juli 2014 @ 21:21:

Wapiti, wanneer is het dan "te weinig"? Hoe kan de één voor een correctie van de armen in aanmerking komen en de ander niet voor de buik wegens "te weinig". Ik neem aan dat het overschot op jouw buik altijd nog groter is dan het overschot bij een arm? Ik heb zo het gevoel dat het allemaal maar willekeurig gebeurt.

Ik ben er zelf ook over verbaasd. Geen idee hoe het zit. Ik heb alleen navraag gedaan ihkv mn buik omdat ik niet wist dat benen en armen ook vergoed zouden kunnen worden. Wist niet eens dat het geopereerd kon worden.

Mijn armen en benen hebben aanzienlijk meer hangend vel maar ik kan me ook niks voorstellen van overlast daarbij. Anders dan bij je buik: smetten. Maar daar moet je echt heel veel hangend vel voor hebben. (In het ziekenhuis waar ik geopereerd ben (gbp) hebben ze een boek met foto's ter indicatie.)
quote:misschicken schreef op 13 juli 2014 @ 21:27:

[...]

Bij de een veert het allemaal wat beter terug na het afvallen dan bij de ander. Heeft vaak ook met leeftijd te maken en met hoe lang men obees is geweest. Het is dus heel goed mogelijk dat Wapiti minder vel op haar buik heeft hangen dan ik. Armen idem.Denk dat je gelijk hebt. Geen idee hoe dat allemaal komt. Mss heb ik ook wel minder hangend vel bij mn buik omdat ik vooral een peerfiguur had. Dus wel erg veel hangend vel bij mn benen. En dat vind ik erg lelijk en storend. Maar is niet medisch want geen smetten. Dus een vergoeding zou ik vreemd vinden en bij mn armen ook.
quote:dubbeltje4 schreef op 13 juli 2014 @ 21:22:

[...]

Er zullen toch wel meettabellen voor gebruikt worden?Niet dat ik weet. Wel een boek met afbeeldingen (buik) maar daarbij is vooral het hebben van smetten doorslaggevend heb ik begrepen. En tsja dat heeft ook wel te maken met hoe goed je de huidplooien schoonhoudt. Dus ik ken mensen die dit dus niet meer doen om in aanmerking te komen voor een operatie. Tsja.
Of het nu knap is of niet. Het gaat om ieders gezondheid en hoe sneller we er iets aan kunnen doen (op welke manier en met welke ingreep dan ook) hoe beter.

En over dat vergoeding gezeur. Dat is ook maar relatief. Als we mensen met overgewicht niet behandelen, hebben we er als maatschappij later wel economisch last van. Dat is het moment dat mensen chronisch ziek worden en zo nog meer geld kosten.

En niemand leidt het perfecte gezonde leven; dus iedereen verdient een kans om zijn leven te beteren.
Er was pas op TLC de hele dag een programma over mensen die heel veel waren afgevallen en huiscorrectie kregen. Die mensen kregen wel 3 operaties, alles werd dan gedaan. miss effe opzoeken, of my 600lbs life, daar krijgen sommige ook een huidcorrectie operatie.

succes ermee, lijkt mij niet niks zo'n operatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven