Gezondheid alle pijlers

bovenarm correctie

13-07-2014 19:59 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
3 jaar geleden heb ik een gastric by pass operatie ondergaan en ben ik in totaal 65 kg afgevallen. Hierdoor heb ik een huid overschot bij mn bovenarmen de bekende kipfilets.

Ik ben hier mee naar een plastisch chirurg geweest en heb een aanvraag voor een vergoeding vanuit de zorgverzekering gedaan.

Deze is goed gekeurd :Imao:

Helemaal blij

Nu ben ik erg benieuwd naar ervaringen van mensen die de operatie ook hebben ondergaan of mensen in hun omgeving.
quote:trendysan schreef op 13 juli 2014 @ 20:40:

Heb niet gevraagd om over mij te oordelen en wat je er wel of niet van denkt maakt me verder niet zo uit maar vindt erg naar

Ik denk niks van jou, ik ken je niet.

En oordelen doe ik ook niet over je om dezelfde reden: ik ken je niet.

Maar afvallen d.m.v. een operatie waardoor je niet meer in staat bent veel te eten, vind ik niet zo'n persoonlijke prestatie nee.

Het was een geweldige prestatie geweest als je door sporten en minder eten zoveel was afgevallen. Dan had je het puur op eigen kracht gedaan.

En medicijnen kunnen best bijdragen tot gewichtstoename, maar geen 65 kilo.

Dat weet je zelf ook wel, maar mensen leggen de oorzaken van hun zware overgewicht liever buiten zichzelf, dus krijgen de medicijnen de schuld.
Meds, dit heeft toch geen moer te maken met operaties en/of behandelingen voor kanker die in NL niet uitgevoerd worden omdat ze nog te experimenteel zijn of nog niet erkend zijn, maar in het buitenland kennelijk wel? En daarom nog niet vergoed worden? Bovendien, dat is iets wat de zorgverzekeringen samen met de het ministerie voor volksgezondheid bepalen.
quote:dubbeltje4 schreef op 13 juli 2014 @ 20:47:

[...]

Maar afvallen d.m.v. een operatie waardoor je niet meer in staat bent veel te eten, vind ik niet zo'n persoonlijke prestatie nee.

Dat weet je zelf ook wel, maar mensen leggen de oorzaken van hun zware overgewicht liever buiten zichzelf, dus krijgen de medicijnen de schuld.Maar gelukkig oordeel je verder niet ofzo
Trendysan, knap hoor! Ik hoop voor je dat de operatie meevalt..

Zelf ben ik het laatste anderhalf jaar 15 kilo aangekomen door wisseling van medicijn. Dit samen met niet meer kunnen sporten..

(zelfs bijna niet meer kunnen lopen en last van arm. ) Tja, fijne ziekte MS..
Knap hoor TO dat je zoveel afgevallen bent, en hoe maakt niet uit!

Ik hoop voor je dat je een antwoord op je vraag krijgt en niet alleen zure reacties van dito zure wijven.
quote:dubbeltje4 schreef op 13 juli 2014 @ 20:47:

[...]

Dat weet je zelf ook wel, maar mensen leggen de oorzaken van hun zware overgewicht liever buiten zichzelf, dus krijgen de medicijnen de schuld.Joh, het gaat niet om het hoe en waarom, ze vraagt naar ervaringen!!
quote:sabbaticalmeds schreef op 13 juli 2014 @ 20:43:

Ik geloof niet dat iemand uit vrije wil obese wordt en ik geloof ook niet dat het makkelijk is om op eigen kracht af te vallen. Dus wat dat betreft geen probleem. Maar er zijn bijv. behandelingen tegen kanker die niet vergoed worden omdat ze in het buitenland moeten plaatsvinden. Ik kan dat niet rijmen

Maar dat heeft TO niet bedacht. Ze vraagt alleen om ervaringsverhalen, niet of wij vinden dat het terecht is dat haar operatie vergoed wordt.

Mijn nieuwe bril wordt ook vergoed, staat ook niet gelijk aan een kankerpatiënt die niet behandeld wordt omdat het te duur is.

Dit gezegd hebbende: het is natuurlijk heel erg dat sommigen niet geholpen worden terwijl ze doodziek zijn, maar nogmaals: niet TO's verantwoordelijkheid.
verdwaald op het nieuwe forum
Medicijngebruik is vaak een excuus maar niet altijd.. Van antipsychotica, antidepressiva, prednison etc kun je erg aankomen hoor!
quote:Elleinspe schreef op 13 juli 2014 @ 20:49:

Knap hoor TO dat je zoveel afgevallen bent, en hoe maakt niet uit!

Ik hoop voor je dat je een antwoord op je vraag krijgt en niet alleen zure reacties van dito zure wijven.Ik ben er anders reuze trots op om een zurevivavisgleuf te zijn!
De eerste keer dat ik dit zeg, maar alle zure wijven die ik in de negeer heb staan komen hier naar boven. Toevallig zeg

30 kilo in 6 maanden erbij door medicijngebruik. 50 kilo eraf door maagbandje. 20 kilo erbij toen dit door mijn maag scheurde. 0 kilo eraf na gastric bypass.

Nee hoor, we doen er helemaal niks voor.
Ik hoop dat men de discussie over vergoeding lekker ergens anders gaat voeren. En dat er ervaringsdeskundigen langs komen. Ben er zelf ook erg benieuwd naar, ik heb ook een GBP gehad en zou ook erg graag overtollig vel laten verwijderen als ik zover ben.
Het zijn wel erkende behandelingen maar alleen te duur en daarom niet vergoed, of er is nog geen ervaring met de therapie in nl. Dat vind ik onbegrijpelijk. Pas hoorde ik nog iemand die nota bene een ooglidcorrectie vergoed kreeg. het gaat met niet om de bovenarmoperatie an sich maar meer over het kromme in dit soort zaken.
maar jullie hebben gelijk die discussie kan ook ergens anders
quote:sabbaticalmeds schreef op 13 juli 2014 @ 20:55:

Het zijn wel erkende behandelingen maar alleen te duur en daarom niet vergoed, of er is nog geen ervaring met de therapie in nl. Dat vind ik onbegrijpelijk. Pas hoorde ik nog iemand die nota bene een ooglidcorrectie vergoed kreeg. het gaat met niet om de bovenarmoperatie an sich maar meer over het kromme in dit soort zaken.Dat is een geheel andere discussie en heeft niets met de vraag van TO te maken.
Ik vindt het vreselijk dat sommige medicijnen of behandelingen niet vergoed worden. En dat dan naar het buitenland uitgeweken moet worden.

MAAR

Iemand misschien een ervaring of iemand in de omgeving die deze operatie heeft gehad????
quote:sabbaticalmeds schreef op 13 juli 2014 @ 20:55:

Het zijn wel erkende behandelingen maar alleen te duur en daarom niet vergoed, of er is nog geen ervaring met de therapie in nl. Dat vind ik onbegrijpelijk. Pas hoorde ik nog iemand die nota bene een ooglidcorrectie vergoed kreeg. het gaat met niet om de bovenarmoperatie an sich maar meer over het kromme in dit soort zaken.

Bij dit soort operaties is het criterium dat je aantoonbaar fysiek last hebt. Bij een ooglid dat dusdanig slap is en overhangt dat het het gezichtsvermogen beperkt en zorgt voor continue irritatie, wordt het vergoed. Dat heeft dus niks met het cosmetische te maken.

En dat is toch bij andere behandelingen ook zo?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
quote:dubbeltje4 schreef op 13 juli 2014 @ 20:52:

[...]

Ik ben er anders reuze trots op om een zurevivavisgleuf te zijn!Fijn dat je weet wie er bedoelt wordt
quote:trendysan schreef op 13 juli 2014 @ 20:58:

Ik vindt het vreselijk dat sommige medicijnen of behandelingen niet vergoed worden. En dat dan naar het buitenland uitgeweken moet worden.

MAAR

Iemand misschien een ervaring of iemand in de omgeving die deze operatie heeft gehad????Mijn tante staat ook op de wachtlijst, dus misschien kan ik binnenkort vertellen hoe het ging. Ze gaat het wel zelf betalen want ze krijgt geen vergoeding (nog niet 1 jaar op gewicht)
quote:Broedkippetje schreef op 13 juli 2014 @ 20:58:

[...]

Bij dit soort operaties is het criterium dat je aantoonbaar fysiek last hebt. Bij een ooglid dat dusdanig slap is en overhangt dat het het gezichtsvermogen beperkt en zorgt voor continue irritatie, wordt het vergoed. Dat heeft dus niks met het cosmetische te maken.

En dat is toch bij andere behandelingen ook zo?Ja in dit geval zei degene met de OLC dat ze altijd heel veel hoofdpijn had. Om er aan toe te voegen, dat je dit wel moest benadrukken omdat je anders zelf moest betalen.
quote:sabbaticalmeds schreef op 13 juli 2014 @ 21:03:

[...]

Ja in dit geval zei degene met de OLC dat ze altijd heel veel hoofdpijn had. Om er aan toe te voegen, dat je dit wel moest benadrukken omdat je anders zelf moest betalen.

En dan nog moet het aantoonbaar teveel overhangen. Kun je nog zo'n zielig verhaal ophangen....

Buikwandcorrecties krijg je ook niet zomaar kado ofzo. Je vel moet ver overhangen, je moet aantoonbaar last hebben van smetten etc. Dus een klein muffintopje gaan ze echt niet zomaar voor je wegsnijden. Daarnaast moet je al minimaal een jaar op een constant gewicht zijn, anders kom je ook niet in aanmerking.

En dat geldt ook voor armen.
quote:floflo schreef op 13 juli 2014 @ 20:40:

[...]

Ik vind dat je aan het zuigen bent.

Is het jaloezie? Om wat voor reden dan ook?

Vraagje hoor!

Toevallig ben ik op mijn buik heel dik geworden door prednisongebruik. Vanwege de ziekte van graves kreeg ik het 3 maanden lang intraveneus ingespoten en daarna nog meer dan 1 jaar nodig gehad om het af te bouwen.

Die buik gaat natuurlijk niet zo snel meer weg op mijn leeftijd.

Maar door kanker heb ik nog maar 1 borst en nu is er 3 weken geleden een nieuwe borst gemaakt van een stuk huid van de rug.

Die nieuwe borst wordt straks opgevuld met buikvet.

Dus nee, ik ben niet jaloers, ben blij dat het kan/mag.

Anders had ik een dikke buik gehouden, want lijnen is geen optie, omdat de rest van mijn lichaam niet dik is.

Een spillenbeentje met een vette pens, ach er zijn ergere dingen in het leven!
En bij een buikwandcorrectie moet je een jaar lang een bmi onder de 30 (meen ik) hebben. Nu is die dertig bmi vaak wel te doen na een maagverkleining maar een jaar wachten is voor velen wel vervelend.

Ik lees mee. Na een gbp ook een overschot: buik (te weinig voor vergoeding), armen en benen. En van de laatste twee wist ik niet dat je dit kon corrigeren.

En to trek je idd niks aan van dubbeltje. Die drinkt denk ik pure azijn en is zeer verbitterd. (Heb met haar wel vaker in de clinch gelegen.) Mijn advies: negeren!
Wapiti, wanneer is het dan "te weinig"? Hoe kan de één voor een correctie van de armen in aanmerking komen en de ander niet voor de buik wegens "te weinig". Ik neem aan dat het overschot op jouw buik altijd nog groter is dan het overschot bij een arm? Ik heb zo het gevoel dat het allemaal maar willekeurig gebeurt.
quote:Wapiti schreef op 13 juli 2014 @ 21:18:

En to trek je idd niks aan van dubbeltje. Die drinkt denk ik pure azijn en is zeer verbitterd. Nee hoor, ik ben erg blij dat ik leef! Hoezee!
quote:sabbaticalmeds schreef op 13 juli 2014 @ 21:21:

Wapiti, wanneer is het dan "te weinig"? Hoe kan de één voor een correctie van de armen in aanmerking komen en de ander niet voor de buik wegens "te weinig". Ik neem aan dat het overschot op jouw buik altijd nog groter is dan het overschot bij een arm? Ik heb zo het gevoel dat het allemaal maar willekeurig gebeurt.Er zullen toch wel meettabellen voor gebruikt worden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven