Mode & Beauty alle pijlers

sapkuur

14-07-2014 22:01 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi .

Is er hier iemand die zo vriendelijk is, om mij een schema te versturen van een sapkuur?

Op internet staat niet echt iets bruikbaars want dan kom ik gelijk op detox uit.

Dank alvast
Niet doen! Stofwisseling vindt dat echt niet leuk:(
Mijn vriend doet twee keer per jaar deze kuur:

Twee rode paprika

Twee komkommer

Twee courgette

Twee Winterpeen

Bleekselderij (hele)

1 granny Smith

1 citroen (zonder schil)

1 venkel

1 rauwe rode biet

Alles door de centrifuge, heb je ongeveer twee liter sap. Theelepel cayenne, kurkuma en kaneel erdoor. Evt bijenpollen en sowieso twee flinke scheppen eiwit poeder.

Daarnaast 1x per dag een miso soepje en 1x per dag een avocado.

Eerste drie dagen zijn zwaar, daarna heeft mijn vriend geen honger meer en energie voor 10.

Hij doet deze kuur drie weken.
Drinkt hij dat sap dan de hele dag door onbeperkt?

En verder nog normaal eten? Bv wel avond eten?

Dank trouwens
En oja doet hij water bij de sap??
Heb je het wel eens geproefd goldmember? Hoe smaakt dat? En eet je dan werkelijk 3 weken níks anders dan wat jij opschrijft? En valt'ie daar dan mee af?
We drinken het elke dag, ik één glas, hij de rest. Verder eet hij er normaal bij, maar als hij die kuur doet als echte kuur dan dus alleen de avocado en het miso soepje.

Ik vind het prima te drinken! En nee, niet aangelegd met water. Dat kan je er gewoon naast drinken.

Mijn vriend was altijd moe, tot hij deze kuur heeft gedaan. Inmiddels drinkt hij de sap al drie jaar lang en hij voelt zich er zoveel beter door.

Het liefst eet hij er ook nog rauw bij maar dat lukt hem bijna nooit. De mergpijpjes lonken toch teveel. Als hij merkt dat hij weer minder energie krijgt dan doet hij weer even een kuur.

Ik heb het nog nooit gedaan. Vrees dat er dan niks overblijft van mij.

Maar ik drink dus wel elke dag een groot glas, ik vind het wel lekker! Zonder rode biet is het niet zo, maar met vind ik het lekker
Oja, Ephina, hij deed het niet om af te vallen, maar voor zijn energie. Maar hij is de eerste keer 10 kilo kwijt geraakt. En hij heeft dus geen honger gehad. Daarna wel paar kilo erbij maar de 10 kilo is er nooit meer aangekomen.
maandag: sap

dinsdag: sap

woensdag: sap

donderdag: sap

Vrijdag: sap

Zaterdag: sap

zondag: SEH
quote:goldmember schreef op 14 juli 2014 @ 22:36:

Mijn vriend doet twee keer per jaar deze kuur:

Twee rode paprika

Twee komkommer

Twee courgette

Twee Winterpeen

Bleekselderij (hele)

1 granny Smith

1 citroen (zonder schil)

1 venkel

1 rauwe rode biet

Alles door de centrifuge, heb je ongeveer twee liter sap. Theelepel cayenne, kurkuma en kaneel erdoor. Evt bijenpollen en sowieso twee flinke scheppen eiwit poeder.

Daarnaast 1x per dag een miso soepje en 1x per dag een avocado.

Eerste drie dagen zijn zwaar, daarna heeft mijn vriend geen honger meer en energie voor 10.

Hij doet deze kuur drie weken.stikgevaarlijk
Zou het ook gevaarlijk zijn als je er twee glazen van drinkt, ipv brood etc?

En dan gewoon avond eten .
Waarom zou je dat willen?
Wat voor spaliertje bedoel je? Een sapje als vervanging van broodontbijt is prima. Maar dagen alleen sappen ipv vast voedsel, dan is het handig als je weet waar je mee bezig bent.
quote:goldmember schreef op 14 juli 2014 @ 23:06:

Maar hij is de eerste keer 10 kilo kwijt geraakt. En hij heeft dus geen honger gehad. Daarna wel paar kilo erbij maar de 10 kilo is er nooit meer aangekomen.?????
quote:sabbaticalmeds schreef op 14 juli 2014 @ 23:32:

Waarom zou je dat willen?

+1

Wat is er mis met gewoon gezond eten? Waarom ga je in godsnaam je maaltijden door sapjes vervangen?
Life is short. Eat dessert first.
quote:dubbeltje4 schreef op 14 juli 2014 @ 23:35:

[...]

?????jij bent bij de les!
quote:sabbaticalmeds schreef op 14 juli 2014 @ 23:42:

[...]

jij bent bij de les!Ja joh, zo heel af en toe heb ik mijn momentjes!
Omdat ik dat wel makkelijk en gezond vind.

Waarom niet?

Houd niet van brood, en wel van sapjes
Lekker, een vers geperst sapje bij een ontbijtje met twee warme croissants waar de boter van afdruipt, een liter zwarte koffie, een bak kwark met vers fruit en een zacht gekookt eitje. Héél gezond.
verba volant, scripta manent.
quote:rover37 schreef op 14 juli 2014 @ 23:57:

Omdat ik dat wel makkelijk en gezond vind.

Waarom niet?

Houd niet van brood, en wel van sapjesHet is niet gezond en ook niet makkelijker dan een boterham smeren. Je hebt koolhydraten nodig om te kunnen functioneren. Daarbij gaat het wel daar om? Je zegt namelijk in je OP dat je een sapkuur wilt doen, dus dat betekent dat je dan ook geen avondeten eet. Dus wat is je doel?
quote:MarianneDavids schreef op 15 juli 2014 @ 00:01:

Lekker, een vers geperst sapje bij een ontbijtje met twee warme croissants waar de boter van afdruipt, een liter zwarte koffie, een bak kwark met vers fruit en een zacht gekookt eitje. Héél gezond.Heerlijk
Ik heb daar graag ook nog wat lekkere verse jam bij
Nee met avondeten bedoelde ik excuus.

Anders wordt het detox, en dat wil ik niet.
Detox bestaat niet. Maar wat is je doel dan?

Afvallen? want sap is niet gezonder dan een boterham hoor.

Je hebt gewoon calorieën nodig om te kunnen functioneren. Als je te weinig eet zal je lijf, na afloop van de "kuur", lekker vet gaan opslaan voor het geval er nog meer van die flauwekul komt.
sap is eigenlijk iets extra's, het is geen vervanging. Er zitten geen proteïne en koolhydraten in. onmisbare bouw en brandstoffen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven