Ja en nu?

15-07-2014 01:34 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou daar zit je dan, als meelezer. Ik ben het zo oneens met mijn beste vriendin,

Ja wij hadden besloten in Nov '13 om naar de tour gegaan. En ja bij mijn ouders in huis. Niets meer vernomen. Eerdere vakantie in dat huisje mocht ik ook alles regelen, incl campings onderweg. Ze hoorde vandaag dat ik met iemand anders richting de tour in Frankrijk ga. Zij boos omdat ik met iemand anders ga. Ben ik nou zo'n bitch? Of moet zij ook initiatief tonen?
Dan ga je toch met z'n drieën
If you can dream it, you can do it.
Dat wil ze niet. Ze is boos
Waarom heb jij dan haar niet ingelicht toen het idee om naar de tour te gaan weer kwam kijken? Of zit er meer achter, vind je dat ze sowieso te weinig initiatief toont?
Heb haar ook niet voor vandaag over plannen ingelicht. Zou niet gaan. Door omstandigheden ga ik nu toch, heb ik zondag besloten. Met iemand anders dus

Maar toch heb ik niet het idee dat ik fout zit
Ja denk het stiekem wel aardbeienthee. Vorige vakantie mocht ik ook al alles regelen
Je beste vriendin?

Gedraag je daar dan eens naar.
Sommige mensen houden niet van initiatief nemen en kijken wat meer de kat uit de boom. (Ik kan het juist niet uit handen geven)

Je had haar kunnen vragen of ze er nog heen wilde voor je alles met de ander regelde.
If you can dream it, you can do it.
Je spreekt iets af met vriendin A, je laat niets meer van je horen en je gaat met vriendin B?

Ja dat vind ik nogal onaardig ja.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Dus in plaats van te praten en aan te geven dat je er fijn zou vinden als zij ook wat dingen zou regelen ga je opeens zonder iets te zeggen met iemand anders?! Wauw, fijne beste vriendin ben jij zeg. Ik zou ook boos zijn ja.
Ik vind het zelfs best wel gemeen. Stiekem met een ander gaan! Waarom heb je de vorige keer niet gezegd dat je het onprettig vind dat ze niet mee helpt regelen?
Wat summerdance zegt. Ik zou ook boos zijn. Je spreekt wat af, en omdat de ander niks meer laat horen ga je gewoon met iemand anders. Ik vind dat een kutstreek. Je vriendin weet niet eens dat jij het vervelend vind dat jij al het initiatief moet nemen. En jij zegt daar niks over, maar gaat daarom wel snel met iemand anders. Fijne vriendin ben je!
Je had t even kunnen vragen....ik vind het niet zo aardig. Als ik je vriendin was geweest had ik me bescheten gevoeld. Echt....
En je hebt "beste" vriendin in kwestie na nov. '13 nóóóit meer gesproken? Je had het er zó weer over kunnen hebben. Zij vertrouwde jou blijkbaar volledig op het feit dat het wel goed kwam en dat jullie samen zouden gaan.

Ik zou ook écht pissig zijn. En nog 10x pissiger als ik dan nog "heus wel mee mag hoor".
Het huisje is van jouw ouders, logisch dat jij dat regelt! En hoeveel campings moet je dan regelen voor onderweg, zo groot is Frankrijk nou ook weer niet dat dat dagen werk zal zijn.

Erg raar om dan ineens met iemand anders te gaan, terwijl deze vriendin niet eens weet dat je dit vervelend vindt.
Ik ben van kamp vriendin

Wat gluiperig van jou zeg.

Iets met haar afspreken, het er niet meer over hebben, dan eerst niet gaan en nu ineens wel, met een ander

Bah!
Frankly my dear, I don"t give a damn
Jij had er een half jaar lang over willen lullen?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Je zegt dat jij de vorige keer ook alles hebt geregeld en in het kader van dit topic lees ik daar wat nare gevoelens uit. Was je daar misschien "klaar" mee? Dat je daarom deze actie hebt gedaan?

Ja dus.

quote:nookierlz schreef op 15 juli 2014 @ 01:52:

Ja denk het stiekem wel aardbeienthee. Vorige vakantie mocht ik ook al alles regelenHeb je uberhaupt met je vriendin besproken dat je de gang van zaken de vorige keer niet zo leuk vond? Zo niet, lijkt het me heel logisch dat zij er van uit ging dat het allemaal ok was. Of had ze het moeten ruiken? Heb je je na de vakantie net zo passief-agressief gedragen als nu?
Dat je "beste" vriendin niet meehelpt met de voorbereidingen (al zullen die er maar weinig zijn, volgens mij?) dat had je met haar moeten bespreken. Je had haar ook kunnen zeggen dat je toch niet zou gaan. Maar nu ineens wél gaan en dan ook nog met een ander, ik vind het ook een rotstreek. Dus ja, ik snap heel goed dat ze boos is.
Je laatste zin: 'of moet zij ook inititief tonen?' laat zien dat jij het eigenlijk ok niet weet.

Het is hier geen kwestie van 'hoe heurt het eigenlijk'. Maar gewoon een kwestie van 'wat verwachten we van elkaar'. Dus spreek die dingen dan ook uit! Ga niet zitten wachten tot de ander begrijpt wat jij wilt zonder dat je dat vertelt.
Kamp Vriendin!
En die andere vriendin, heeft die wel initiatief getoond?
Ook eens met vriendin.

Wat vind je ervan, nu je dit hier zo allemaal leest, TO?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Hoe vaak heb je contact met die "Beste vriendin" ?
Niet geschoten is altijd mis
Bah wat achterbaks! Waarom heb je het niet vorig jaar al met haar besproken? Je bent toch beste vriendinnen?!
je leeft maar 1 keer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven