Kind in je Uppie (deel 5)

11-06-2013 22:24 3571 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 5, een klein jubileum!

Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1: Orientatie of wachtlijst

MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)

Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)

Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)

Veronique (34 jr)

Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)

Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)

zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)

sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)

Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)

Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)

smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)

de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)

Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)

Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)

Fase 2: ZI/IUI/IVF

Tammywynet

MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)

Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)

Houston (gestart okt. '12)

Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)

Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)

Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)

F1978 (34 jr, KCA)

Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)

Fase 3: Zwanger!

Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)

Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)

Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)

Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)

Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)

Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)

Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)

Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)

Fase 4: Een baby

Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.

Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.

Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.

Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.

Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.

MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.

Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.

Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.

Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.

Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.

Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.

ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.

E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.

Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.

Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.

Voorgaande delen:

Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"

Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"

zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"

Kind in je uppie?

Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com

Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Pfffff als ik nu wordt opgeroepen zit ik tegen het plafond hoor.

Ik heb ook helemaal geen geschikte mannen om me heen. Maar ineens ga ik denken dat ik die ongeschikte mannen toch maar moet vragen, al is het maar zodat ik dat ook weer kan afstrepen.

Ik sta ook nog bij het UMC op de wachtlijst, maar ik kan me de kosten voor daar alweer niet meer herinneren. En in een poging mijn woonsituatie aan te passen aan een kind ben ik nu de folders kwijt.
Ik had mij toen niet aangemeld bij het umc of andere ziekenhuizen/klinieken.

Ik vind dit idee ook best eng, maar heb er ook weer het vertrouwen in.
Dat laatste klinkt herkenbaar

Ik kan zo ineens van die 'ach gooi maar weg'-buien hebben.
Ik heb ze vast nog. Ergens.

Volgens mij betaal je bij het UMC per 3 inseminaties.
Lang niet hier geweest en wat een hoop nieuwe uppies inderdaad! Welkom allemaal! En om te beginnen fingers crossed voor de mensen op het bankje, maar ook voor die er net zijn afgelazerd, alvast voor de volgende poging!

Omdat ik ook nog beetje afstand wilde nemen tijdens het wachten, ben ik even wat maanden minder actief geweest hier. Maar ik heb inmiddels de infobijeenkomst, medische en psychosociale intake en donorselectie/uitleggesprek in het Amc achter de rug.. En dat alles binnen een tijdsbestek van 4 weken! Over 1,5 week word ik gebeld over de donormatches en dan kan ik echt gaan beginnen met de eerstvolgende eisprong.

Zo lang als ik het wachten vond duren, zo snel gaat het dus nu! Heel erg fijn, ik kijk er naar uit, al brengt het ook gevoelens van afscheid met zich, toch stiekem de hoop gehad dat het niet nodig zou zijn om deze weg te bewandelen….. En dat ga ik nu dus wel definitief doen. Best heftig, maar voel me tegelijk ook sterk, trots en gesteund dus het is tevens ook heel mooi en bijzonder.

Kortom: mixed emotions maar happiness voert de boventoon!!

Dus voor alle vragen over de nieuwe werkwijze bij het Amc: roept u maar!
when nothing goes right, go left!
Hmm, dan zijn ze dus flink duurder geworden, noa_lynn. Ik heb staan dat AMC toen 400 euro per 6 inseminaties was.

Frizz: UMCU is (of was in december...) 150 euro per keer.

En de wachtlijst in Amsterdam nu 9 maanden..? Pff. Mijn aanmelding is van eind november. Dat zou eind augustus betekenen?! Jeetje. Aan de ene kant onwijs goed, aan de andere kant, nu met vriend, schuift 'de deadline' wel op zeg. Ging uit van Arnhem zo ongeveer eind september. Dubbel gevoel zeg.
Smile1975, Je komt als geroepen haha

Fijn om te lezen dat het nu allemaal gaat lopen, ik ben zelf die wachtlijst ook best een soort zat.

Die gemengde gevoelens zijn denk ik ook heel logisch, het is geen kleine stap die je op het moment zet.

Ik wacht nu eerst maar op de uitnodiging, die zal deze week/maand wel komen.

Als ik vragen heb roep ik ze hier wel :-)
Ook hier helaas stralend omo wit op de plek waar ik een mooi roze streepje had willen zien. Ben nog niet ongesteld geworden, maar dat komt omdat ik tot gisteren utrogestan heb gebruikt blijkbaar. Nu dus wachten op de menstruatie en dan volgende maand een IUI poging. Het was pas een eerste poging, maar toch even slikken. Voor de volgende keer weet ik wel dat ik niet meer alles en iedereen in ga lichten over de exacte data enzo (nu kon het ook haast niet anders omdat ik oa vrij heb moeten vragen voor de punctie). Hoe lief en meelevend iedereen ook is, de laatste weken voelde ik me echt een beetje geleefd. Alle aandacht was wat overweldigend....

Weet iemand toevallig of je bij IUI ook utrogestan moet gebruiken? Wat heb ik daar een last van gehad zeg... Al die IVF spuiten heb ik fluitend doorlopen,maar dit was echt drama. Moe moe moe, duizelig, en nog meer moe moe moe.
Eerst ¤411.60 per 6 inseminaties geloof ik en nu ¤100 per keer

Idd een best verschil, mijn ouders vroegen mij of ik het het waard vond.. zonder twijfel echt ja gezegd.

De wens is er al zo lang en wil het niet laten gaan zonder iets geprobeerd te hebben.

Dat dubbele gevoel qua wachtlijst die verkort is heb ik ook gehad, was wel even schrikken.

Ging toen uit van september en nu juli, hoorde het in april dacht ik.
Over die kosten begreep ik van het Amc dat de 'oude' prijs van 411,- sowieso nog de prijs was van 2013 die moest worden aangepast aan de nieuwe (standaard?)tarieven voor 2014. Dat stond ook heel lang op de site bij die oude prijs.

Maar goed, blijft duurder per keer inderdaad dan oude 6x-prijs, maar voordeel is nu natuurlijk wel dat je ook niet meer pogingen betaalt dan dat je nodig hebt Bij de oude prijs was het zo dat je de resterende pogingen voor een evt tweede kind mocht gebruiken, maar lang niet iedereen gaat voor een tweede kind....
when nothing goes right, go left!
Fijn Smile! Succes!
Ik heb vandaag mijn zus verteld van mijn plannen. Ze reageerde best cool en vroeg hoe ik alles wilde gaan regelen. Ze had er niet echt een uitgesproken mening over. Op zich wel prettig dat ze niet meteen haar oordeel klaar had. Het enige dat ze zei was eigenlijk dat ze best wel een keertje wilde oppassen. Dus eigenlijk ben ik ben best wel blij dat zij het nu ook weet. Nu hoop ik snel bericht te krijgen van het ziekenhuis.
Hi allemaal,

Ik lees al een tijdje met jullie mee en vind het geweldig om jullie ervaringen te lezen. Jullie delen lief en leed hier met elkaar en gaan op een respectvolle manier met elkaar om. Prachtig!

Ik ben bijna 32 en wil heel graag een kindje! Gelukkig krijg ik vanuit mij omgeving veel steun omtrent mijn idee om voor een donor te kiezen. Ze reageren erg enthousiast dat het mijn twijfelen de afgelopen weken heeft weggehaald. Fijn als je familie en vrienden je keuze meer dan begrijpen.

Momenteel ben ik mij aan het orienteren om ook een BAM-moeder te worden. Het enige wat mij tegen houdt is dat ik momenteel nog geen vast contract heb en alles op tijdelijke inval basis is. Hierdoor is er nog veel onzekerheid voor mij en een contract en zekerheid wat betreft een inkomen is voor mij heel belangrijk. Ik moet mijn kindje namelijk wel alles kunnen bieden wat het nodig heeft. Ik baal hier dus echt.

Ik hoop dat jullie mij wat duidelijkheid kunnen geven. Ik wil mij namelijk alvast inschrijven zodat de wachttijd al begint te lopen. Ik zit te denken aan het UMC of AMC. Ik woon zelf in Rotterdam. Heeft iemand ervaringen met de huidige wachttijden? En de artsen daar?

Weten jullie of het mogelijk is dat als ik over een jaar aan de beurt ben en ik er financieel nog niet klaar voor ben. Ik mijn beurt dan eventueel met een half jaar zou kunnen doorschuiven of moet je dan weer onderaan de wachtlijst?

En klopt het dat ik eerst mijn huisarts moet contacten voor een doorverwijzing en dan pas het ziekenhuis voor een afspraak? Of kan ik ookal vast een afspraak maken.

Oh wat een hoop vragen sorry! Maar wil graag alles voor mezelf op een rijtje.

Alvast bedankt voor jullie hulp

Fijn dat wij er voor elkaar kunnen zijn.
Ik heb woensdag mijn eerste gesprek in Utrecht met een psycholoog, ben erg benieuwd wat ze gaat vragen en hoe het gaat lopen.

Inmiddels weten mijn moeder en 2 vriendinnen dat ik graag alleen voor een kindje wil gaan. Ze reageerden niet negatief maar willen wel dat ik het komende jaar veel ga daten en op zoek ga naar een man. Ik denk dat ik zelf al wat verder ben want ik heb niet het idee dat ik het komende jaar de liefde van mijn leven tegen ga komen, natuurlijk zou het leuk zijn maar ik denk dat ik dit ook goed alleen aan kan.

@sunshine2382 toen ik de beslissing had genomen dat ik alleen voor een kindje wil gaan ben ik naar de huisarts gegaan. Zij had nog niet eerder een patient met deze vraag gehad maar ze stond er voor open en heeft me een verwijzing gegeven voor het UMC. Ik heb gekozen voor het UMC omdat ik in Dordrecht woon en Utrecht niet al te ver weg is. Daarna heb ik het UMC gebeld voor een afspraak en zij vroegen ook of ik al een verwijzing had. Toen ik zei dat ik die al had kon ik snel terecht voor de eerste afspraak. Ik heb geen idee hoe het nu verder gaat, ik hoop dat ik woensdag meer te weten kom. Succes om alles op een rijtje te zetten en met het maken van je beslissing!
Ik kreeg van de week inderdaad een brief binnen van het AMC in verband met alle financiële veranderingen die ze gaan doorvoeren. Ik val zelf nog onder de ¤411 voor 6 keer maar mocht ik eerder zwanger zijn krijg ik het te veel betaalde geld terug. Na die 6 pogingen ga ik ook ¤100 betalen per keer. Ik vind die nieuwe prijs op zich wel oke, ookal is het uiteindelijk duurder maakt het alles ook overzichtelijker.

Daarnaast heb ik het geld er zeker wel voor over.

Ik heb aanstaande week mijn moeder, zus en schoonbroer over de vloer voor een goed gesprek over alles wat me te wachten staat als ik over een maand ga beginnen. Het lijkt me goed om met de mensen die het dichtst bij me te staan van tevoren wensen en verwachtingen uit te spreken voordat we voor verassingen komen te staan. Het is goed maar ook wel eng hoor, vooral mijn zus kan heel confronterend zijn en ze zal me vast van wat roze wolkjes aftrappen.

Sunshine, ik heb geen ervaring bij het UMC maar bij het AMC heb ik 9 maanden op de wachtlijst gestaan voor ik werd uitgenodigd voor de eerste gesprekken. In principe kan je daarna snel aan de slag maar als je wat langer je tijd wil nemen is dat ook goed. Ze hebben mij gezegd dat ik mag starten wanneer ik dat zelf wil maar mocht er te veel tijd over heen gaan willen ze wel dat je nog een keer met de psycholoog gaat praten. Je behoudt wel gewoon je plekje in het programma en hoeft dus niet terug de wachtlijst op.

Ik heb zelf de doorverwijzing pas geregeld toen ik mijn werd uitgenodigd door het AMC, je hebt hem niet nodig voor de wachtlijst. Ik hoop dat ik je hier wat mee heb kunnen helpen
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Ja jeetje zeg, wat je allemaal niet mee moet nemen naar het ziekenhuis!? Dit is geen vluchtkofferTJE meer, maar een ware koffer haha

Kenonne wat een spullen....

Sorry, even domme zwangerschapsfrustratie eruit gooien. M'n buik lijkt met de dag te groeien en mini-me lijkt, net als ik, alleen liggend zich nog prettig te voelen in mijn buik...

Sorry, ff zeuren hoor

@Sunshine2382 probeer jezelf af te vragen; wat is belangrijker: vast contract en geen kind, of jaarcontract en wel een kind? De zekerheid die jij wil heb je , naar mijn mening, nooit... Dus laat je niet te veel tegenhouden door praktische bezwaren.

Ik heb niet veel geld, geen auto (wel rijbewijs en maak gebruik van GreenWheels), voor volgend jaar weer een jaarcontract en zwanger. Pittig ja, maar ben dolgelukkig! Niet dat ik het zou willen, maar zelfs als ik nu uitkering had gehad was ik doorgegaan en niet gestopt met het hele proces. Maar dat is mijn mening hoor :-)

En nu ga ik weer liggen. Trusten!
Mmn, ik denk dat jij voor vele vrouwen hier, en ook voor mij, een hoop twijfel en/of onzekerheid wegneemt. Ik twijfelde totaal niet, maar ook ik heb geen vast contract en heb daar soms ook een sprankje onzekerheid over. Bedankt daarvoor!

Ik ben heel benieuwd hoe het je gaat verlopen.
quote:honeybaby schreef op 14 juli 2014 @ 07:19:

Mmn, ik denk dat jij voor vele vrouwen hier, en ook voor mij, een hoop twijfel en/of onzekerheid wegneemt. Ik twijfelde totaal niet, maar ook ik heb geen vast contract en heb daar soms ook een sprankje onzekerheid over. Bedankt daarvoor!

Ik ben heel benieuwd hoe het je gaat verlopen.

Oh... :-) Nou, graag gedaan! :-)

Ik ben ook benieuwd hoe het allemaal gaat verlopen hihi. Maar als mijn mannetje er is laat ik zeker van me horen!
.
Zoals het er naar uitziet ben ik straks werkloos. Maar ja, het heeft volgens mij weinig nut om daarvoor mijn wens uit te stellen. Ik bedoel, wellicht vind ik binnenkort wel weer een baan en krijg ik een contract voor 6-12 maanden en besluiten ze dat niet te verlengen vanwege zwangerschap/kind.

Ik zie dus sowieso weinig zekerheden eerlijk gezegd, en dus wordt het wat dat betreft roeien met de riemen die ik heb.
Balen Frizz!

Maar uitstellen wachtend op zekerheid is afstellen. Zeker als je 35 + bent. Eerst 3 keer een jaarcontract, en mag je dan blijven? Je weet het niet.

Wees je bewust van de risico's en probeer ze te beperken. (in je eentje een top-hypotheek of een keihoog huurcontract tekenen is misschien niet heel verstandig). Maar vermijden kan je ze nooit.

Het komt wel goed
Daarom. Dat bedoel ik. Ik heb een goed CV en spaargeld, daar moet ik het mee doen.
Hallo allemaal,

Ik lees (nog steeds) rustig met jullie mee, wat een ontwikkelingen allemaal! duim voor iedereen dat het pogen lukt en voor degenen op de wachtlijst; toitoitoi met wachten.

Even een korte update van mij;

Ik ben morgen 27 weken zwanger, wow wat gaat de tijd snel.

Na een lange periode van moeheid en duizeligheid gaat het nu een stap beter . Kleine groeit, wel heel spannend of ze genoeg groeit (2 navelstrengvaatjes ipv 3), nog 2,5 week en dan weet ik met de echo of ze idd op de groeicurve zit. Daarentegen is ze druk in mijn buik, voel haar genoeg bewegen, dus kennelijk heeft ze energie genoeg ;)

Groetjes en tot later
Bedankt voor jullie reacties. Een vast contract gaat het inderdaad nog niet worden. Maar nu heb ik elke keer maar 2-3 mnd werk. Dus dat maakt het nu een beetje moeilijk. Maar het gaat mij zeker niet tegenhouden!
Vandaag in Utrecht geweest bij psycholoog en verpleegkundige. 8 september wordt er besproken of ik in aanmerking kom voor KID en 22 september moet ik naar de gynaecoloog. Het enige minpunt wat ze vonden was dat ik te jong ben (27). Ik zou het erg jammer vinden als dat de reden zou zijn dat het niet zou mogen.

In Utrecht zijn de kosten ¤160 per inseminatie. De rekening gaat naar de verzekering en de kans bestaat dat je die zelf moet betalen.

Ik vind het erg leuk om alle verhalen van iedereen te lezen!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven