Zeer gecharmeerd van psychologe

11-07-2008 16:07 592 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
Helemaal eens met extrahalo.. het is niet je intentie maar zo kan het wel opgevat worden. ben je daar van bewust.

En ja, ik ben afgeschermd op hyves
quote:sennheiser schreef op 11 juli 2008 @ 17:23:

toen ik daar voor de 2e keer kwam zei ik ook dat ik liever naar een ander bureau zou gaan, maar dit werd uit mijn hoofd gepraat.Jaah duh.. ze moeten ook hun brood verdienen
.
quote:sennheiser schreef op 11 juli 2008 @ 17:27:

Ik vind dat ik nu genoeg meningen heb gekregen en bel maandagmorgen vroeg op naar dat bureau dat ik naar een ander bureau toega... ik voel me nu echt zo rot, dat ik mijn gezicht dat niet eens meer wil laten zien.

Niet alles is zwart of wit hoor.

Je kunt gewoon gerust verder gaan met die andere psych.

Maar ik denk wel dat je het verkeerd geinterpreteerd hebt..
Psychologen willen gewoon niet prive benaderd worden over het algemeen. Los van welk beeld ze van jou hebben. Dit kan overigens positief zijn geweest. Maar jij brengt haar ook aan het twijfelen door dit op haar bord te gooien.. Ze kan gaan denken dat ze misschien te vriendelijk is geweest en te weinig professionele afstand heeft gehouden. Die grens is onduidelijk.

Maak het jezelf niet te lastig. Blijf gewoon bij dat bureau, maar richt je gewoon niet meer op haar zou ik zeggen.
Sjonge jonge, je kunt ook overdrijven. Waarom is hij meteen een creep en een stalker? Misschien is het wel een moordenaar! Aaaaahhh!!! Verfilm de boel met McDreamy en een zoetsappige actrice en iedereen valt in katzwijm en fantaseert er 's nachts op los..

Tegenwoordig schijnt het heel normaal te zijn om via persoonlijke profielen contact met elkaar te hebben, leraren en leerlingen doen niet anders tegenwoordig, dus in dat oog bezien.. Niet dat ik daar achter sta, want ik vind ook dat werk en privé strikt gescheiden gehouden moeten worden om ongemakkelijke toestanden (en alles wat daaruit voort kan vloeien) te voorkomen. Ik snap daarom ook niet dat deze psych cliënten de kans geeft haar op die manier op te zoeken (te laten vinden). Daar had ze blijkbaar ook nog geen moment bij stilgestaan, hence de verwijdering van haar account.

Verder blijft het natuurlijk onhandig om haar zo te benaderen, Sennheiser, ik neem aan dat ze op haar werk ook via e-mail en telefoon te bereiken was? Anyway, het verwijderen van haar Hyves-account en de directe switch naar een andere behandelaar zonder je nog persoonlijk hierover in te lichten, zouden je genoeg moeten zeggen.

Mag ik je vragen wat de DE klassieke schoolvoorbeelden zijn w.b. die avances?...
quote:sennheiser schreef op 11 juli 2008 @ 17:23:

Ik had ook in dat mailtje gesteld dat het ongepast was dat ik haar op deze manier benaderde... toen ik daar voor de 2e keer kwam zei ik ook dat ik liever naar een ander bureau zou gaan, maar dit werd uit mijn hoofd gepraat.

je hoeft niet gepikeerd te raken van de reacties hier, je had zelf al door dat het niet gepast was haar zo te benaderen. Ik snap niet wat er zo moeilijk aan was om even het bureau te bellen en om (zakelijke) contactgegevens te vragen, haar werk-email adres of zakelijk nummer. Als ze die niet zouden willen geven, dan had je nog eventueel een briefje kunnen schrijven en deze even afgeven op het secretariaat, in een enveloppe met haar naam erop. Klaar. Wat mensen hebben met dat hyves, ik snap het niet.

Ze heeft signalen afgegeven, die niet duiden op het willen van contact. Doorgaan met je behandelaar, eventueel bij een ander bureau als je je daar nu beter door zou voelen. Succes!
Ik krijg ook een beetje het idee dat je via hyves met haar in contact probeerde te komen omdat je er eigenlijk vanuit ging dat het wederzijds was? Maar volgens mij had iemand anders dat ook al gezegd..
.
quote:Ligeia schreef op 11 juli 2008 @ 17:43:

Sjonge jonge, je kunt ook overdrijven. Waarom is hij meteen een creep en een stalker? Misschien is het wel een moordenaar! Aaaaahhh!!!

Tegenwoordig schijnt het heel normaal te zijn om via persoonlijke profielen contact met elkaar te hebben, leraren en leerlingen doen niet anders tegenwoordig, dus in dat oog bezien.. Niet dat ik daar achter sta, want ik vind ook dat werk en privé strikt gescheiden gehouden moeten worden om ongemakkelijke toestanden (en alles wat daaruit voort kan vloeien) te voorkomen. Ik snap daarom ook niet dat deze psych cliënten de kans geeft haar op die manier op te zoeken (te laten vinden). Daar had ze blijkbaar ook nog geen moment bij stilgestaan, hence de verwijdering van haar account.

Verder blijft het natuurlijk onhandig om haar zo te benaderen, Sennheiser, ik neem aan dat ze op haar werk ook via e-mail en telefoon te bereiken was? Anyway, het verwijderen van haar Hyves-account en de directe switch naar een andere behandelaar zonder je nog persoonlijk hierover in te lichten, zouden je genoeg moeten zeggen.

Mag ik je vragen wat de DE klassieke schoolvoorbeelden zijn w.b. die avances?...

iemand een creep noemen, of zeggen 'it gives me the creeps' zijn twee hele verschillende dingen. Het hele verhaal straalt iets onprettigs uit, daarmee niet gezegd dat deze man dat dan ook direct is. Ik vind dat contact zoeken via hyves echt niet kunnen. ook al zou het tegenwoordig 'normaal' zijn. Het topic van Mirjam over het bedrijf dat haar op die wijze probeerde te benaderen, nee heel onprofessioneel. We hoeven het hier niet groter te maken dan het is, maar ik denk dat TO deze psychologe een onaangenaam gevoel heeft bezorgd. Beetje onnodig was dat mijns inziens.

Of dit is het begin van een passievolle romance, en wij lezen de signalen hier verkeerd ;-0
.
.
Sennheiser, je geeft trouwens aan al eens eerder ontzettend tegen de lamp te zijn gelopen, met als gevolg dat je geen initiatieven meer durft te nemen.

Dat zou zonde zijn, want er is vast wel een leuke meid voor je.

Ik denk alleen dat je dingen iets anders moet aanpakken en je niet ergens te snel in moet vast willen bijten.

En over blauwtjes lopen. Die lopen we allemaal wel eens!

Ik heb ook vaak genoeg met mijn hoofd tegen de lamp gelopen. Betekent niet dat je dan de volgende keer niets meer moet ondernemen.

Iedereen zal menig blauwtje gelopen hebben voordat ze hun liefde hebben gevonden. Dat hoort nou eenmaal een beetje bij zoektocht.
quote:sennheiser schreef op 11 juli 2008 @ 17:54:

Natuurlijk... al dan natuurlijk niet verder in een behandelaar-cliënt setting.

Ik was gewoon benieuwd of ik het bij het rechte eind had.Precies en ik denk dat je daar wel een beetje de fout mee in bent gegaan. Volgende keer iets subtieler zijn...
.
quote:sennheiser schreef op 11 juli 2008 @ 17:52:

[...]

Ze was bezig met peacocking vlak voor mijn ogen... ze was d'r haar aan het doen, toonde veelvuldig haar hals, zeer open houding waardoor ik alle 'vormen' goed kon waarnemen, en tikte me af en toe zelfs aan met haar voet (zeer subtiele voetveeg met haar wreef over mijn knie. Maar vooral haar ogen.

Sorry maar kan mijn lachen even niet langer inhouden.

Sennheiser: ik vind je enigszins geobsedeerd overkomen met betrekking tot flirten. Is dat misschien het probleem waarvoor je in behandeling bent?

Een open houding is noodzakelijk in therapie. Als iemand met armen over elkaar zit voel jij je niet echt uitgenodigd om te praten, dat heeft niks te maken met het showen van vrouwelijk vlees, echt niet jongen.

Als jullie daadwerkelijk zo opeen gepakt zaten dat er continue sprake was van lichamelijk contact (voeten en dergelijke) vind ik het nogal onprofessioneel. Net zoals dat zij gewoon op hyves te vinden is trouwens. Misschien een idee om een ander bureau te zoeken maar bedenk je wel... jezelf neem je hoe dan ook mee. En daar zul je ook echt wat aan moeten doen.
.
Overdracht is een bekend fenomeen... Maar los daar van, is het misschien juist wel een heel goede situatie om te bespreken, omdat het nou juist de kern van je probleem raakt. Ik zou niet direct naar een andere club rennen, als ik jou was. Je kunt het juist ook bij hen bespreken en onder ogen zien, om er vanuit therapeutisch oogpunt het optimale uit te halen voor jezelf.
quote:sennheiser schreef op 11 juli 2008 @ 17:57:

[...]

misschien belangrijker... de dichotomie tussen man-vrouw werd in mijn ogen zeer evident. Zoals ik al zei, ik heb me aardig verdiept in dit onderwerp en de gouden regel is toch wel... het aankaarten van de verschillen tussen man en vrouw, dit werd mij op dit moment zeer duidelijk.

maar je was op dat moment in gesprek met haar, juist om het daarover te hebben? Dan lijkt mij dan een logisch gespreksonderwerp?

Wat is het nut ervan, om je zo ontzettend te verdiepen in dit onderwerp? Werpt al die kennis niet nog meer een obstakel voor je op, je interpreteert alles, iedere beweging, ieder woord. Lijkt me wat ver gaan.

Wat behelst een dergelijke therapie, wat is het doel, waarmee moet je worden geholpen?
.
quote:sennheiser schreef op 11 juli 2008 @ 17:57:

misschien belangrijker... de dichotomie tussen man-vrouw werd in mijn ogen zeer evident. Zoals ik al zei, ik heb me aardig verdiept in dit onderwerp en de gouden regel is toch wel... het aankaarten van de verschillen tussen man en vrouw, dit werd mij op dit moment zeer duidelijk.Ik zou wat minder boeken gaan lezen en wat vaker de kroeg induiken!
.
Diegene vroeg naar voorbeelden omdat je er zelf zo mee bezig bent. Op een ongezonde manier.

Goed dus dat je hulp zoekt. Misschien een idee om een mannelijke behandelaar te vragen?
quote:sneez schreef op 11 juli 2008 @ 18:00:

Overdracht is een bekend fenomeen... Maar los daar van, is het misschien juist wel een heel goede situatie om te bespreken, omdat het nou juist de kern van je probleem raakt. Ik zou niet direct naar een andere club rennen, als ik jou was. Je kunt het juist ook bij hen bespreken en onder ogen zien, om er vanuit therapeutisch oogpunt het optimale uit te halen voor jezelf.Dit klinkt zeker als een goed idee, want volgens mij is dat nou net het probleem.
quote:sennheiser schreef op 11 juli 2008 @ 17:52:

[...]

Ze was bezig met peacocking vlak voor mijn ogen... ze was d'r haar aan het doen, toonde veelvuldig haar hals, zeer open houding waardoor ik alle 'vormen' goed kon waarnemen, en tikte me af en toe zelfs aan met haar voet (zeer subtiele voetveeg met haar wreef over mijn knie. Maar vooral haar ogen.

Misschien is dat haar natuurlijke manier van doen. Ze wilde vast ook openheid en vertrouwen uitstralen. Dat is haar werk. En af en toe per ongeluk tegen elkaar aanstoten, wilt niet zeggen dat ze voetje zat te vrijen. Waarschijnlijk gewoon een iets te smalle tafel.

Het lijkt mij dat je teveel bezig bent met flirtsignalen, selectieve aandacht noem je dat. Dan zie je dingen die er niet zijn. Puur omdat je er helemaal op gefocused bent. Signalen die het tegenovergestelde laten zien, zoals: hyves verwijderen, niet reageren op je bericht, iemand anders laten toewijzen.. zeer duidelijke signalen naar mijn idee, die negeer je dan maar.

Gooi dat boek weg en heb weer aandacht voor iemand in zijn geheel en niet alleen voor het wel of niet hebben van flirterige trekjes..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven