Zeer gecharmeerd van psychologe

11-07-2008 16:07 592 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
quote:sennheiser schreef op 11 juli 2008 @ 18:41:

ik ben hier niet onder de indruk vanNou ik wel hoor toetsenbord
Sennheiser, ik vind dat jij een raar beeld van vrouwen hebt.

Inderdaad probeer ik, en vele vrouwen met mij, er leuk uit te zien. Maar dat betekent niet dat ik geobsedeert ben door mijn uiterlijk.

Inderdaad zal ik wel eens een keertje lonken naar een man die ik leuk vind. Dat betekent niet dat ik wil neuken met iedere man die ik in de ogen kijk. Helemaal niet als mijn werk vereist dat ik die man in de ogen kijk!

Er zijn vele redenen te bedenken waarom deze twee keer met haar voet tegen jouw been stootte, je aankeek, en op dag X haar haar leuk had gedaan. Er compleet van overtuigd zijn dat dat allemaal te maken heeft met een ongelooflijke aantrekkingskracht richting jou is, hmmm, een beetje eenzijdig gedacht. Laat een beetje ruimte voor twijfel bij dit soort dingen. Juist dingen als flirten zijn omgeven door een heleboel ruis, zowel bij de zender als de ontvanger. Het is geen natuurkunde waar je kan zeggen, ik observeer X dus nu concludeer ik Y. Dit is iets waar je kan zeggen, ik observeer X, dus misschien betekent dit X, Y, Z of misschien zelfs wel A. Laat ik het nog wat tijd geven, en zelf signaal G teruggeven. Wellicht gebeurt er wat, wellicht niet.

En ik begin nu ook te denken dat die situatie waarbij jij zo voor het lapje bent gehouden door een vrouw, zo in het ootje bent genomen, je hart zo gebroken is, dat daar misschien ook wel in meespeelde dat jij bepaalde signalen te absoluut en te zeker hebt geinterpreteerd.

Waardoor jij uiteindelijk eindigde met een straatverbod aan je broek.
qwerty, zo te lezen flirt jij met iedereen!
quote:sennheiser schreef op 11 juli 2008 @ 18:41:

[...]

ik ben hier niet onder de indruk van

Ik zou dat maar wel zijn als ik jou was. Het geeft aan hoe totaal verschillend mijn onschuldige handelingen geïnterpreteerd konden worden. Aangezien jij ook totaal onschuldige handelingen interpreteert als flirten, lijkt me dat je uit mijn verhaal juist een les zou kunnen leren.

Hoeft niet hoor. Maar dan zou ik de plaat voor je kop nog eens fijn een keertje oppoetsen zodat 'ie weer mooi blinkt tijdens je volgende sessie bij de (collega-)psych.
(oh sorry, je bent helemaal geen toetsenbord je bent een qwertU )
quote:yoyo2 schreef op 11 juli 2008 @ 18:44:

qwerty, zo te lezen flirt jij met iedereen! Ik heb er mijn levensdoel van gemaakt!
quote:countessa schreef op 11 juli 2008 @ 18:43:

En ik begin nu ook te denken dat die situatie waarbij jij zo voor het lapje bent gehouden door een vrouw, zo in het ootje bent genomen, je hart zo gebroken is, dat daar misschien ook wel in meespeelde dat jij bepaalde signalen te absoluut en te zeker hebt geinterpreteerd.

Waardoor jij uiteindelijk eindigde met een straatverbod aan je broek.Ik wilde niet onbeleefd zijn, maarre... my thoughts exactly.
*friemelt ff aan der haar*
quote:qwertu schreef op 11 juli 2008 @ 18:47:

Ik wilde niet onbeleefd zijn, maarre... my thoughts exactly.Ik dacht laat ik het maar niet zeggen, maar ik dacht al direct hetzelfde..
Hallo Sennheiser,

zoals al eerder genoemd herken ik jouw openingsbericht ook als iets dat vaak voorkomt. Het heeft zelfs een naam:

POSITIEVE OVERDRACHT.

Als een cliënt in therapie komt en hij wordt door de therapeut respectvol behandeld, krijgt hij vanaf dat moment iets waarnaar hij altijd al heeft gezocht: bevestiging van zijn / haar gevoelens, aandacht, zorg, veiligheid etc. Eindelijk is er iemand die hem kan vertellen en laten herbeleven hoe de zaken nu echt in elkaar steken. Hij begint te beseffen dat er meer is tussen hemel en aarde en hij is dankbaar dat de therapeut hem daarbij wil helpen. Hij ervaart eindelijk iets waarnaar hij altijd al verlangd had en er gebeurt dus iets belangrijks met hem. Op dat moment kan de cliënt gaan idealiseren, doordat hij zijn innerlijke redderbeelden op de therapeut gaat projecteren. Vanaf dat moment is hij afhankelijk, omdat hij zijn 'redders' voor zich ziet staan. Anders gezegd: omdat hij innerlijk vervuld is van gevoelens van dankbaarheid, bewondering, blijdschap en dergelijke ziet hij buiten zich personen verschijnen die die emoties rechtvaardigen. Hij ziet een ideale vader en/ of moeder! In psychotherapeutische termen heet dit: hij zit in de overdracht.

Het feit dat je haar via de hyves hebt benaderd was niet zo netjes van je. Je had dit prima via het psycholognebureau kunnen doen. Zij is zich waarschijnlijk kapot geschrokken! Dit is dan ook een reden waarom ik hyves heb afgeschermd voor vreemden. Lijkt mij niks als clienten of familieleden zich in mijn prive-leven mengen.

Ik denk dat je huidige behandelaar je hierover uit vroeg omdat dit een van de redenen is waarom jij in behandeling bent. Het is dus een goed voorbeeld van je "probleemgedrag". Zijn reactie zegt helemaal niks over wat die psychologe voor je voelt. Er vanuit gaande dat dit een professional is. Richt je op je therapie en niet meer op haar. Zij is duidelijk genoeg geweest.

Wat versta jij trouwens onder de klassieke non-verbale vrouwelijke flirttechnieken?
quote:yoyo2 schreef op 11 juli 2008 @ 18:45:

(oh sorry, je bent helemaal geen toetsenbord je bent een qwertU )Ik ben een toetsenbord met een spraakgebrek. Of disleksie, maar dat woord kan ik niet spellen.
Wauw,

wat een ongelooflijk gemiste kans dat je niet ziet in hoeverre qwertu's verhaal op jouw situatie van toepassing kan zijn. Ik dacht serieus dat dit misschien tot iets meer inzicht van jouw kant zou leiden.

Ik wens je veel succes met je therapie.
Trouwens beetje flirten is gewoon gezond.

Dat hoeft nix sexueels te zijn, maar gewoon een keertje glimlachen naar iemand en of een grapje maken.

Ik val totaal niet op vrouwen, maar met een vrouw flirten kan zelfs leuk zijn.

Heeft nix te maken met sex en relaties, maar gewoon een leuke open omgang met iemand. Tja.. in een situatie met een psycholoog wat ongebruikelijk, maar het kan ook gewoon iemands uitstraling en manier van doen zijn.
quote:sennheiser schreef op 11 juli 2008 @ 18:36:

[...]

dat onbewuste probeer ik dus duidelijk te maken. Ik acht het echt haast onmogelijk dat ze me een onaantrekkelijk man vindt en gewoon aardig deed. Ook al ben je psycholoog, hoe oud dan ook, je zendt toch signalen uit hoe je over iemand denkt. Ik ben de laatste tijd vooral bezig met het non-verbale concept, omdat ik dit vooral heel interessant vind.

Waarvan je schrijft in je OP dat het je niet goed afgaat en daarvoor hulp nodig hebt. Dus waar heb je het over.

Zoek gewoon je hulp, en als dat is afgerond dan bel je haar op en dan hoor je het wel hoe leuk ze je vindt. Wees geen stalker.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:yoyo2 schreef op 11 juli 2008 @ 18:43:

[...]

Als jij dat basseert op haar gefrunnik e.d. dan acht ik dat eerlijk gezegd wel mogelijk.

Je kijkt teveel films waarin vrouwen een man aant versieren zijn en met hun rood gelakte nagels over hun gehaakte panty strelen. De realiteit is toch ff anders...Tssssk. Met je rood gelakte nagels over je gehaakte panty strelen is ook al flirten?
Ik zeg: Cognitieve gedragstherapie Sennheiser en dan dit uitprinten en meenemen. Niet als aanval, maar je nieuwe psycholoog kan hier vast veel mee. De vaak sarcastische en lacherige opmerkingen van hier zullen je wel in de verdediging doen schieten. Maar probeer er ook een wijze les uit te halen. Dit zijn alvast mooie alternatieve gedachten die je in de cognitieve therapie zult moeten gaan formuleren.

Kortom: Relativeer die starre denkwijze van je..
quote:piekjuh schreef op 11 juli 2008 @ 18:47:

Ik denk dat je huidige behandelaar je hierover uit vroeg omdat dit een van de redenen is waarom jij in behandeling bent. Het is dus een goed voorbeeld van je "probleemgedrag". Zijn reactie zegt helemaal niks over wat die psychologe voor je voelt.

Precies, hij zit niet in de kroeg om zijn buurvrouw te koppelen.

En alsof zij gaat zeggen na een gesprek van een uur tegen haar collega. "Oh wat een woest-aantrekkelijke client heb ik zeg! *frunnik*".
quote:countessa schreef op 11 juli 2008 @ 18:48:

Wauw,

wat een ongelooflijk gemiste kans dat je niet ziet in hoeverre qwertu's verhaal op jouw situatie van toepassing kan zijn. Ik dacht serieus dat dit misschien tot iets meer inzicht van jouw kant zou leiden.

Ik wens je veel succes met je therapie.Ik snap het verhaal wel... daar niet van.
quote:sennheiser schreef op 11 juli 2008 @ 18:53:

Ik snap het verhaal wel... daar niet van.Maar je "wilt" het niet begrijpen..
quote:mylenevalerie schreef op 11 juli 2008 @ 18:50:

[...]

Zoek gewoon je hulp, en als dat is afgerond dan bel je haar op en dan hoor je het wel hoe leuk ze je vindt. Wees geen stalker.

Nou, dat zou ik dus mooi even niet doen. Zij heeft zijn nummer ook, als ze hem leuk vindt, weet ze hem te vinden. Maar ze vindt hem niet leuk, dat blijkt heel duidelijk uit haar handelen. Als ze hem leuk had gevonden, had ze hem aan haar vriendjes toegevoegd op hyves. Heeft ze niet gedaan. Sterker nog: ze heeft haar hele profiel verwijderd en ze heeft melding van de privémail gemaakt op haar werk. Duidelijker kun je het signaal niet krijgen.

Ik zou ten sterkste afraden om op wat voor wijze dan ook contact met haar te zoeken. Sennheiser heeft slechts één intakegesprek met haar gehad en is nu al door haar geobsedeerd. Ik vind dat echt ziek hoor, dat je van je behandelaar de hyve gaat bekijken, vrienden gaat doorspitten, etc. Dat is d'r privé, daar heeft een patiënt niets, maar dan ook helemaal Niets mee te maken!
quote:yoyo2 schreef op 11 juli 2008 @ 18:54:

[...]

Maar je "wilt" het niet begrijpen..

Ik zie mezelf niet als zo'n achterlijke bouwvakker in dat specifieke verhaal.

Ik ben niet achterlijk, alhoewel ik nu wel denk dat ik misschien volledig de plank misgeslagen heb (al had ik het bij het rechte einde, zou ze het toegeven aangezien ik ook haar analyseerde?).
Joh je kan het allemaal ook zo anders interpreteren! Je zegt: ze komt een beetje laat, met opgedoft haar war ze vervolgens aan zit te friemelen.

Ik lees dan: ze is naar de kapper geweest maar niet naar een goeie. Ten eerste duurde de afspraak langer dan gepland waardoor ze iets laat op haar werk kwam. Ten tweede had ze zo'n 'kappershoofd' zo'n haarstijl die helemaal perfect is want gefohned en gelakt, maar niet echt bij je past. Daarom zit je de hele dag aan je eigen rare haar.

En ze ging subtiel met haar wreef tegen jouw knie? Wreef is toch de bovenkant van haar voet? Nou ben ik vrij visueel ingesteld maar dit zie ik niet helemaal voor me, zeer lenige psychologe zeker? Of heb je het er een beetje bij verzonnen?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
[quote]piekjuh schreef op 11 juli 2008 @ 18:47:

POSITIEVE OVERDRACHT.

Als een cliënt in therapie komt en hij wordt door de therapeut respectvol behandeld, krijgt hij vanaf dat moment iets waarnaar hij altijd al heeft gezocht: bevestiging van zijn / haar gevoelens, aandacht, zorg, veiligheid etc. Eindelijk is er iemand die hem kan vertellen en laten herbeleven hoe de zaken nu echt in elkaar steken. Hij begint te beseffen dat er meer is tussen hemel en aarde en hij is dankbaar dat de therapeut hem daarbij wil helpen. Hij ervaart eindelijk iets waarnaar hij altijd al verlangd had en er gebeurt dus iets belangrijks met hem. Op dat moment kan de cliënt gaan idealiseren, doordat hij zijn innerlijke redderbeelden op de therapeut gaat projecteren. Vanaf dat moment is hij afhankelijk, omdat hij zijn 'redders' voor zich ziet staan.

Dit is niet wat er hier aan de gang is. Want wat hierboven beschreven wordt, ontstaat niet binnen de eerste tien minuten na de kennismaking tijdens een intake gesprek.

Hier is volgens mij meer aan de hand.

Deze man vertoont ziekelijk gedrag, is geobsedeerd, en ziet niet in wat hij ermee doet. Of wil het niet zien.

Van goeie argumenten van quwerty is hij niet onder de indruk zegt ie: hij is niet voor rede vatbaar.

Dan het taalgebruik dat hij hier neerzet, dat komt ook niet erg warm en inlevend over, eerder kil en analyserend.

Zij vertoonde de klassieke kenmerken....die hij uit een boekje geleerd heeft, 1 + 1 + 2-effect.

Deze man is contactgestoord.
quote:sennheiser schreef op 11 juli 2008 @ 18:57:

Ik zie mezelf niet als zo'n achterlijke bouwvakker in dat specifieke verhaal.

Dus bouwvakkers zijn wel achterlijk, maar jij die je psycholoog gaat hyven omdat ze der haar voor neus opdoft niet?
quote:sennheiser schreef op 11 juli 2008 @ 18:57:

(al had ik het bij het rechte einde, zou ze het toegeven aangezien ik ook haar analyseerde?).

Jij ook haar analyseerde? Iets teveel zelfhulpboekjes gelezen misschien? Kom op nou zeg... Denk jij dat vrouwen zulke ubersimpele wezens zijn dat je ze in een uurtje kan analyseren?

(je hebt mij duidelijk nog nooit ontmoet )
I only get one shot at life - so I shoot to kill

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven