Minnaar deel 24.

30-05-2014 19:00 3004 berichten
Al 23 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"

Kanttekening van Rooss: Ze ziet graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
Alle reacties Link kopieren
quote:jufmafkees schreef op 16 juli 2014 @ 12:37:

[...]

Sense, wat een ontwikkelingen! Waarom is het überhaupt een vraag of je wel of niet in zijn leven blijft nu? Je bent toch niet alleen vrienden omdat hij ongelukkig getrouwd was maar toch ook los daarvan? De band tussen jullie blijft toch?

Van zijn kant uit is die vraag er niet, maar ik weet niet hoe die band, die vriendschap die voor een heel groot deel op houden van is gebaseerd ook daadwerkelijk voor mij een houdbare situatie blijft.. In hoeverre wil ik het vijfde wiel in een nieuwe relatie zijn.. Natuurlijk blijven gewone vriendschappen ook bestaan bij de start van relaties, maar in mijn achterhoofd hoofd moet ik mij bewust zijn van hoe het zou kunnen worden, wat er dan daadwerkelijk van de huidige vriendschap overblijft.. Het wordt een geheel nieuwe situatie, en ik kan daarin nu geen harde grenzen voor me zelf aangeven, dus het wordt ervaren, aftasten en mezelf in de gaten houden..

@nell, wat een heftig verhaal

@jane, "heerlijk" wil ik dit voor mij niet noemen, het geeft mij rust dat hij uit een situatie weg is die niet goed was voor hem, en ik hoop te mogen genieten van de werkelijke persoon die ik al een groot deel ken, maar de rest van de buitenwereld nog niet.. Het zal geen enorme boost voor onze minnaarsrelatie zijn waarbij we nu "los" kunnen gaan
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Sense, los van jouw wensen, heeft LD definitief een relatie in de toekomst met jou al bij voorbaat uitgesloten? Of is er een kans dat hij dat wel als mogelijkheid ziet? En hoe zou jij er dan in staan? Je houdt natuurlijk ook van je nr. 1. Lijkt mij een onmogelijke keus, mocht er ooit voor komen te staan. Mijn vraag is dus eigenlijk of je zeker weet dat LD je nooit voor die keus zal stellen? (en dan bedoel ik niet dat hij een keus afdwingt maar wel dat hij het graag zou willen en welk effect dit op jou kan hebben)
Nell, ik kan me goed voorstellen dat je nu wel wil doen wat je toen niet gedaan hebt en dat het fijn is na jaren eindelijk allebei die stap te willen zetten. Maar zet stap voor stap. Niet en scheiden en samenwonen en kinderen voorstellen aan elkaar. Maar heel rustig aan en hou je minnaar voorlopig uit beeld bij de kinderen en andersom. Zij moeten je prioriteit hebben tijdens het scheiden en niet je minnaar. En daarnaast is een hoog tempo vaak ook een verhoging van de mislukkingskans.

Hoe zie je dit allemaal zelf voor je? Ben je nu al bezig met scheiden of weet je man alleen dat je gevoel voor een ander hebt? Probeer het netjes af te ronden met je man als het kan, het blijft wel de vader van je kinderen en je moet er nog lang mee door één deur kunnen.
Sense, heeft LD een relatie in het verschiet dan? Zo klink je een beetje, of is het meer dat je de "wat als" scenario's doorneemt? Je klinkt een beetje alsof het eind in zicht is?
Sense, ik bedoelde meer in de zin van, wat zal het fijn zijn om te kunnen kletsen enz, maar elkaar evt ook in de armen te kunnen vallen. Maar, ik ken je hele voor geschiedenis niet dus af en toe is het een beetje moeilijk in schatten. Geeft ook niks, ik probeer het te begrijpen

iemand ook nog leuke date tips voor als het 30 graden is?

Even compeet off topic, hier eindelijk eens een weekend zonder verplichtingen dus denk ik er aan om voor onze kleine een logeer partijtje te ritselen en met man eens een leuke date te gaan hebben.
Oh Roos, het klinkt jaloersmakend lekker!

Ik lees hier 'zout op mijn huid'. Slik...
quote:jufmafkees schreef op 16 juli 2014 @ 22:49:

Nell, ik kan me goed voorstellen dat je nu wel wil doen wat je toen niet gedaan hebt en dat het fijn is na jaren eindelijk allebei die stap te willen zetten. Maar zet stap voor stap. Niet en scheiden en samenwonen en kinderen voorstellen aan elkaar. Maar heel rustig aan en hou je minnaar voorlopig uit beeld bij de kinderen en andersom. Zij moeten je prioriteit hebben tijdens het scheiden en niet je minnaar. En daarnaast is een hoog tempo vaak ook een verhoging van de mislukkingskans.

Hoe zie je dit allemaal zelf voor je? Ben je nu al bezig met scheiden of weet je man alleen dat je gevoel voor een ander hebt? Probeer het netjes af te ronden met je man als het kan, het blijft wel de vader van je kinderen en je moet er nog lang mee door één deur kunnen.

Mijn man weet dat ik geen toekomst meer zie in onze relatie en dat ik wil scheiden, maar nu wachten we wat tot na de bevalling. Planning voor de bevalling gaat nu voor.

Ik wil dit ook zo proper mogelijk afhandelen, de scheiding.

Een goede omgangsregeling met de kinderen staat daarbij centraal! Ik wil dit voor hen zo min mogelijk belastend maken.

En met mijn minnaar doe ik het echt wel stap voor stap, al is de verleiding om in gang te schieten groot. Maar daarmee doe ik eerder schade dan goed.
Och jee Nell, wat een verhaal... ik vind er heel veel van, maar ik sluit me maar even aan bij Roos:quote:Rooss4 schreef op 16 juli 2014 @ 21:05:

Wauw Nell, pittig verhaal. Het bevat alles waar ik (en velen met mij) een levensgroot oordeel over zou kunnen hebben maar ik kan me zo voorstellen dat jullie genoeg met het oordeelbijltje te maken zullen krijgen als de gezinskoppen daadwerkelijk gaan rollen.

Laten we hier het oordeel maar voor ons houden dus.

Jammer dat jullie 8 jaar geleden niet tot deze conclusie zijn gekomen.

Dat had potdikke in elk geval 2 kinderen leed bespaart.

Ik vind dat je man fijn reageert, is wel een teken dat hij ook wel inziet dat jullie huwelijk slecht was.

Stap voor stap nu inderdaad, eerst bevallen, dan alleen gaan wonen met je kinderen en eens zien of je een (LAT-)relatie kunt opbouwen met nr 2. Sterkte!
@juf, LD heeft getracht duidelijk te maken dat dat geen optie is, hij is alleen niet duidelijk in het waarom niet.. En ik laat dat verder rusten..

Roos, zo klink ik inderdaad, jij hebt hem nu 1,2 x gezien en wellicht kijk ik door een te gekleurde bril maar ik kan me niet voorstellen dat een man als hij alleen blijft.. Het is voor mij een onderdeel van de cursus betongieten en prikkeldraadmuren bouwen.. Daar waar de relatie eeuwig voelde zolang we beide bij onze nrs 1 waren, zo besef ik me nu dat dat geen realiteit meer is.. Het lukt me niet om dat opzij te zetten en er weer vol in te duiken..
Is dat een leuk boek Madame? Aanradertje?

Het lijkt mij een heel gek gevoel, nog te moeten bevallen van man 1, dan de kuierlatten nemen en verder gaan met man 2. (die het "niet erg" vindt dat je zwanger bent )

Nou ja, ik zal er maar niet te hard over nadenken. Jullie gaan het vast zwaar krijgen, Nell, ik kan me niet voorstellen dat familie en vrienden jullie besluit zullen toejuichen.
Ah ja, begrijpelijk Sense. Al kan ik me ook heel goed voorstellen dat LD juist even géén relatie zou willen, hij heeft wel even shit zat (gehad). Hebben jullie het daar wel eens openhartig over?
Even een update.

Gisteren gesprek gehad met nr.2. In de eerste plaats hebben we de afspraak gemaakt dat hij buiten mijn huwelijksproblemen blijft. Hij wil me wel nog raad geven op mijn vraag.

Een relatie samen zit er wel in op termijn maar zeker geen samenwoontoestanden want dat wil ik niet.

Volledige exclusiviteit kan hij me nu niet verzekeren. Hij wil de mogelijkheid om af en toe van zijn vrijgezelleleven te kunnen genieten... Ik word liever niet met zijn andere vriendinnen geconfronteerd en hij zal dit respecteren alsook de belofte om het veilig te doen.

Nu behouden we onze friends with benefits relatie en die wordt steeds intenser en hechter. Zijn thuis is ook mijn thuis en ik voel me er veilig en beschermd. Een vlucht uit mijn moeilijke thuissituatie.

We willen het voorlopig zo houden.

Fantastische date gehad, dineren op terrasje, goed en openhartig gesprek gehad, elkaar verwend en stomende seks gehad.

Vandaag wakker geworden met een heel fijn gevoel en een appje van hem dat hij ook zo wakker geworden was.

Ik mag mezelf gelukkig prijzen met zo'n vriendschap.

Hoe het verder loopt, zien we wel weer.
Wat klinkt dat goed zeg Pompel! Heel goed dat je zo het gesprek bent aangegaan, en erg fijn dat het zo uitpakte. Geniet nog even lekker van je roze wolk.

Sense, pijnlijk lijkt me dat zeg. Wat Roos zegt, wellicht wil LD nog even geen relatie na alle toestanden. Maar mocht hij op termijn wel een ander tegenkomen, tja dan is je terugtrekken misschien wel nodig. Moeilijk!
quote:Rooss4 schreef op 17 juli 2014 @ 09:48:

Ah ja, begrijpelijk Sense. Al kan ik me ook heel goed voorstellen dat LD juist even géén relatie zou willen, hij heeft wel even shit zat (gehad). Hebben jullie het daar wel eens openhartig over?

Jawel daar hebben we het zeker over gehad, het is zelfs de reden dat hij vorig jaar al geen minnaars meer wilde zijn.. Maar zelf tot de conclusie kwam dat hij te grote stappen nam. Ik bouw voorzichtigheid in, maar ben er voor hem zolang dat mogelijk is..

Zelfs al zou hij met mij verder willen, zoals eerder geopperd, dan nog zou ik hem eerst een paar jaar zijn gang laten gaan om bij te komen.. Ik denk ook dat hij er nog lang niet aan toe is.. Maar bescherm mezelf
Pompel, heb jij scheidingsstappen gezet ondertussen? En kan je ermee leven dat je niet exclusief zal zijn Hij heeft een relatie met een gebonden vrouw schreef je eerder, is dat een minnaarrelatie of iets in de poly-amoreuze sfeer ofzo?

Sense, ik denk dat voorzichtigheid en terughoudendheid goed is in deze situatie. Je hebt gewoon zó geen idee hoe het gaat lopen.
Roos, jij lijkt me ook in een moeilijk emotionele siuatie terecht gekomen te zijn. Hopelijk raak je eruit want gevoelens heb je niet onder controle.

De voorbereidingen tot de scheiding zijn aan het gebeuren. Met

kinderen en koophuis moeten er veel dingen afgesproken worden. Bovendien is het moeilijk communiceren met echtgenoot. Hij wil liever

alles houden zoals het is wegens gemakzucht van zijn kant.

Hij is niet op de hoogte van mijn verhouding maar ik denk dat hij wel een vermoeden heeft.

Nu kan ik het wel hebben dat nr2 nog een andere vriendin heeft. Zij

hebben samen een minnaarsrelatie. Zijn vriendin wil niet met hem

verde (in de zin van vaste relatie) ze wil haar man niet verlaten voor

'onze' nr2. Dat is al 10 jaar zo, de kans dat dit wel nog gebeurt is

klein. Ze beseft dat ze nr2 niet kan geven wat hij wil, intimiteit,

genegenheid, gesprekken, seks... en is akkoord dat nr2 no een

andere relatie heeft (met mij dus) om die tekorten op te vangen.

Allemaal wat ingewikkeld maar zoals het nu is kan ik het wel hebben. Nr2 zegt me steeds emotioneel te willen steunen en mijn reddingsboei te zijn. Hij legt er soms teveel nadruk op, precies alsof hij mijn vader

is. En ik weet niet of dat goed of slecht is om er ook seks mee te

hebben. En we zien elkaar mss te vaak. Mijn kinderen hebben me

meer nodig.

Anyway, ons gesprek heeft me opgelucht en ik ben blij dat hij er voor me is.

Mocht het ooit zover komen, na mijn scheiding, en ik begin een vaste relatie met nr2 dan vraag ik wel exclusiteit.
@Roos: zout op je huid is verplicht leesvoer voor iedereen die in dit topic meeleest en schrijft.
@Sense : ik ken je verhaal niet echt maar vooraf beschermen etc verpest vaak om in hier en nu te leven en te genieten. Geloof in jezelf dat je hem los kan laten als het eenmaal zo ver is.
quote:pompelmoesje123 schreef op 17 juli 2014 @ 11:23:

Roos, jij lijkt me ook in een moeilijk emotionele siuatie terecht gekomen te zijn. Hopelijk raak je eruit want gevoelens heb je niet onder controle.

Wie ik??

Ik ben emotioneel een vlindertje hoor op het moment. Een luchtballonnetje, happy horny and single enzo, alles onder controle zeg maar!

Is je nieuwe man bereid zijn 10 jaar(!!) durende minnaarrelatie op te geven?

Logisch dat je man alles bij het oude wil laten maar wel lastig. Net of je in je up een locomotief rijdende moet houden. Tja, hij ziet het nut er waarschijnlijk niet van in.
quote:roodkapjeendewolf schreef op 17 juli 2014 @ 11:24:

@Roos: zout op je huid is verplicht leesvoer voor iedereen die in dit topic meeleest en schrijft.

Shit, moet ik wegblijven tot ik hem uit heb?

Ik zal even bieben ja, mag ik blijven zolang ik lees?
Hmme, toch ook maar eens verplicht aan het leesvoer dan straks ook maar even bieben aangezien mijn ereader liefdevol is in gepikt door man

Pompel, klinkt fijn je gesprek! Beetje duidelijkheid!

Nell, wat zullen jullie een nog zeer moeiljjke tijd tegemoed gaan!

Sense, klinkt erg ingewikkeld allemaal, ik vind het knap van je dat je zo met de situatie om kunt gaan!
@Roos : vooruit je mag blijven , ik zal het voor deze ene keer door de vingers zien
Dat is fijn, ik heb 50 tinten namelijk ook al overgeslagen. Daarentegen wil ik af en toe nog wel eens wat leuks schrijven, telt dat ook??

O ja, de bieb was dicht. Bummer.
Ik heb mijn heerlijke nachtje net gehad, zit nog te bezinken en weer helemaal in de war... Zal vanavond wel weer wat wijzer klinken, vast. Eerst ff uitwaaien...
@Roos : 50 tinten is ook bagger :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven