Verlichting bij de tent
woensdag 16 juli 2014 om 22:41
*camping-newby-alarm*
Ik ga voor de tweede keer kamperen. Met de naderende vakantie, heb ik toch een vraag. Ik lees nogal graag 's avonds, maar het licht was vorig jaar toch niet heel optimaal. Ook niet als je een spelletje doet. Aangezien wij zaterdag naar Obelink gaan, vroeg ik mij af wat jullie qua verlichting gebruiken? wij dus een lamp en twee waxinelichtjes, maar heb liever dus een groter licht/vuur in plaats van de waxinelichtjes...
Ik ga voor de tweede keer kamperen. Met de naderende vakantie, heb ik toch een vraag. Ik lees nogal graag 's avonds, maar het licht was vorig jaar toch niet heel optimaal. Ook niet als je een spelletje doet. Aangezien wij zaterdag naar Obelink gaan, vroeg ik mij af wat jullie qua verlichting gebruiken? wij dus een lamp en twee waxinelichtjes, maar heb liever dus een groter licht/vuur in plaats van de waxinelichtjes...
woensdag 16 juli 2014 om 22:45
woensdag 16 juli 2014 om 22:46
Geen enkele tafellamp o.i.d. Is goed genoeg om bij te lezen, die gebruik je vooral als sfeerlicht. Lezen doe ik met een koplamp (zaklamp met elastieken voor om je hoofd) van de Xenos. Niet charmant, wel heul handig, ook als je in het pikkedonker naar de plee moet. Als je dit niet charmant vindt, is een boekleesllampje (o.a. Bij de Hema) een optie.
woensdag 16 juli 2014 om 22:47
woensdag 16 juli 2014 om 22:56
Een paar petroleumlampen geven mooi sfeerlicht, maar voldoen niet voor lezen. Daarvoor gebruik ik een petzl hoofdlampje of zo'n lampje die je op je boek bevestigd (de laatste kost een paar euro bij een boekhandel, een petzl is duurder). Peutlampen kun je in iedere kampeerwinkel kopen voor ¤10 en voor minder bij de xenos. Van de laatste heb ik geen idee wat de kwaliteit is.
woensdag 16 juli 2014 om 22:58
donderdag 17 juli 2014 om 07:14
Wij hebben zoiets : http://www.canwelum.com/led-lantern/02g.html
Staat gewoon op tafel en geeft voldoende licht. De onze heeft er ook nog 2 stopcontacten in, ideaal om je telefoon of tablet meteen op te laden.
En verder, tie wrap mensen
Staat gewoon op tafel en geeft voldoende licht. De onze heeft er ook nog 2 stopcontacten in, ideaal om je telefoon of tablet meteen op te laden.
donderdag 17 juli 2014 om 09:03
quote:Desperate_Housewive schreef op 17 juli 2014 @ 07:14:
Goede lamp, zoiets ga ik er denk ik voor dit jaar ook bij halen. Ideaal met die stopcontacten. Goed idee.
En tiewrap, aan elkaar dacht ik
Goede lamp, zoiets ga ik er denk ik voor dit jaar ook bij halen. Ideaal met die stopcontacten. Goed idee.
En tiewrap, aan elkaar dacht ik