Vliegtuig uit Amsterdam neergestort in Rusland
donderdag 17 juli 2014 om 19:28
quote:Star schreef op 17 juli 2014 @ 19:25:
[...]
Vriend zegt dat het misschien wel 'goed' is om dit soort dingen wel te laten zien, want dat de wereld behoorlijk numb is geworden.
Ik vind het geen nieuwswaarde hebben. Ik bedoel, ik heb dit soort dingen in mijn werk vaak genoeg van dichtbij gezien maar kan me voorstellen dat het enorm heftig moet zijn als je wat info op aan het zoeken bent, of een artikel leest en ineens een foto van een lichaam ziet.
Maar iedereen weet hoe een lichaam er uit ziet na een vliegtuig crash, zonder dat op een website te zien.
Zo onnodig en kwetsend voor eventuele familie en vrienden.
[...]
Vriend zegt dat het misschien wel 'goed' is om dit soort dingen wel te laten zien, want dat de wereld behoorlijk numb is geworden.
Ik vind het geen nieuwswaarde hebben. Ik bedoel, ik heb dit soort dingen in mijn werk vaak genoeg van dichtbij gezien maar kan me voorstellen dat het enorm heftig moet zijn als je wat info op aan het zoeken bent, of een artikel leest en ineens een foto van een lichaam ziet.
Maar iedereen weet hoe een lichaam er uit ziet na een vliegtuig crash, zonder dat op een website te zien.
Zo onnodig en kwetsend voor eventuele familie en vrienden.

donderdag 17 juli 2014 om 19:29
quote:elninjoo schreef op 17 juli 2014 @ 19:26:
[...]
De foto's maken mij niet banger ofzo. Ik realiseer me elke keer als ik aan boord stap dat er iets mis kan gaan. Het gaat doorgaans maar zelden mis, maar het besef is er zeker. En foto of geen foto, maakt het niet erger ofzo. Die vermissing vond ik vele malen erger. Zo triest dat die nabestaanden helemaal niets weten. Dit is dan in elk geval nog gelijk duidelijk.Liubi zei dat ze stond te trillen in de keuken omdat ze morgen moet vliegen.
[...]
De foto's maken mij niet banger ofzo. Ik realiseer me elke keer als ik aan boord stap dat er iets mis kan gaan. Het gaat doorgaans maar zelden mis, maar het besef is er zeker. En foto of geen foto, maakt het niet erger ofzo. Die vermissing vond ik vele malen erger. Zo triest dat die nabestaanden helemaal niets weten. Dit is dan in elk geval nog gelijk duidelijk.Liubi zei dat ze stond te trillen in de keuken omdat ze morgen moet vliegen.

donderdag 17 juli 2014 om 19:29
quote:Star schreef op 17 juli 2014 @ 19:27:
[...]
Nee ik dus ook niet, maar ergens heeft hij wel een punt dat de wereld afstompt.
Ik weet niet of hij een punt heeft
Kinderen zien dit, en ik vind niet dat dit beelden zijn waar je kinderen mee moet confronteren
Inderdaad wat net iemand al zei, iedereen heeft een smartphone tegenwoordig.
Nee, ik ben het niet met je vriend eens
[...]
Nee ik dus ook niet, maar ergens heeft hij wel een punt dat de wereld afstompt.
Kinderen zien dit, en ik vind niet dat dit beelden zijn waar je kinderen mee moet confronteren
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!

donderdag 17 juli 2014 om 19:31
quote:elninjoo schreef op 17 juli 2014 @ 19:30:
Ik weet niet of ik als directe nabestaande nu tv of internet zou zitten kijken. Denk dat ik dan met m'n gedachten en emoties wel heel erg anders mee bezig zou zijn. De ogen uit m'n kop huilen bijv.
Deze foto's blijven tot in de eeuwigheid op internet staan. En ze komen weer naar boven wanneer er iets anders (soortgelijks) gebeurt.
Dus het hoeft niet vandaag of morgen te zijn dat familieleden ze zien
Ik weet niet of ik als directe nabestaande nu tv of internet zou zitten kijken. Denk dat ik dan met m'n gedachten en emoties wel heel erg anders mee bezig zou zijn. De ogen uit m'n kop huilen bijv.
Deze foto's blijven tot in de eeuwigheid op internet staan. En ze komen weer naar boven wanneer er iets anders (soortgelijks) gebeurt.
Dus het hoeft niet vandaag of morgen te zijn dat familieleden ze zien

quote:elninjoo schreef op 17 juli 2014 @ 19:30:
Ik denk dat je dat juist wel doet
Je zoekt toch wanhopig naar informatie denk ik
In de auto onderweg naar Schiphol
Hopen hopen dat misschien....en dan zie je hem of haar tijdens het refreshen van je telefoon liggen. Op de site van de Volkskrant.
I
Ik denk dat je dat juist wel doet
Je zoekt toch wanhopig naar informatie denk ik
In de auto onderweg naar Schiphol
Hopen hopen dat misschien....en dan zie je hem of haar tijdens het refreshen van je telefoon liggen. Op de site van de Volkskrant.
I
donderdag 17 juli 2014 om 19:32
Het gaat me met die foto's nog niet eens om de schok voor de kijker (alhoewel ik er zelf met een grote boog omheen ga, snap ook écht niet wat er nieuwswaardig aan is), maar voor de nabestaanden... Die foto van dat paspoort vond ik al vreselijk, laat staan dat je je eigen vader, moeder, zoon of dochter zo terugziet...
Tjezus, wat vals

quote:Scamp schreef op 17 juli 2014 @ 19:31:
[...]
Dus het hoeft niet vandaag of morgen te zijn dat familieleden ze zienDaar heb je gelijk in idd. Dat lijkt me wel heel schokkend als je dan later nog 'n keer met je neus op de feiten wordt gedrukt.
[...]
Dus het hoeft niet vandaag of morgen te zijn dat familieleden ze zienDaar heb je gelijk in idd. Dat lijkt me wel heel schokkend als je dan later nog 'n keer met je neus op de feiten wordt gedrukt.

quote:Summerdance schreef op 17 juli 2014 @ 19:29:
[...]
Je hoeft het niet met hem eens te zijn, dat ben ik ook niet, maar vind wel dat er een kern van waarheid inzit (in dat afstompen dus).
En ik vind dat je je kinderen voor zulke beelden moet behoeden, maar dat is weer een andere discussie.
[...]
Je hoeft het niet met hem eens te zijn, dat ben ik ook niet, maar vind wel dat er een kern van waarheid inzit (in dat afstompen dus).
En ik vind dat je je kinderen voor zulke beelden moet behoeden, maar dat is weer een andere discussie.

donderdag 17 juli 2014 om 19:33
donderdag 17 juli 2014 om 19:33
quote:Star schreef op 17 juli 2014 @ 19:32:
Oh zeker
Maar het is vakantie
Kinderen spelen nog buiten
Met telefoon...
Je kan ze niet altijd behoeden (denk ik, want ik heb geen kinderen)
Oh zeker
Maar het is vakantie
Kinderen spelen nog buiten
Met telefoon...
Je kan ze niet altijd behoeden (denk ik, want ik heb geen kinderen)

donderdag 17 juli 2014 om 19:36
Walgelijk, die foto's met lichamen. Ik snap de nieuwswaarde ook niet zo. Ik vind zo'n foto eigenlijk veel schokkender... https://twitter.com/woutervnoort/status ... 9790598144