Vliegtuig uit Amsterdam neergestort in Rusland

17-07-2014 17:27 3133 berichten
Alle reacties Link kopieren
Krijg net breaking news binnen. Vliegtuig uit Amsterdam onderweg naar Kuala Lumpur Neergestort...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
quote:StoraHuntur schreef op 19 juli 2014 @ 20:27:

[...]

O, vandaar dat er niet over Gaza wordt heen gevlogen.

Die zijn inderdaad goed bewapend maar de gemiddelde huis-tuin en keuken terrorist heeft dit spul niet.

Het vergt een opleiding om zo'n raketsysteem te bedienen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
er zijn ook goed opgeleide terroristen.

je weet niet wie het zijn.
wij slapen nooit.
quote:valentinamaria schreef op 19 juli 2014 @ 20:34:

je weet niet wie het zijn.Dat en je weet niet wie ze steunt.
Nederland heeft maar 5% Russisch gas in omloop geloof ik dus dat is echt het probleem voor NL niet. Het probleem voor Nederland zit 'm in de export die een dreun krijgt.

Het idee van de VS om Russische vliegtuigen te weren lijkt me een goede eerste stap.
quote:valentinamaria schreef op 19 juli 2014 @ 20:34:

je weet niet wie het zijn.

Als ze die mogelijkheid hadden gehad hadden ze dat wel gedaan en liepen ze niet te klungelen met een bom in hun schoen e.d.

Dan hadden ze ook geen vliegles hoeven en nemen en op 9/11 vliegtuigen gekaapt.

Niets is onmogelijk maar de kans dat zo'n aanslag nog eens plaats vind acht ik klein, zo'n systeem verberg je niet in je garagebox
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 19 juli 2014 @ 20:33:

[...]

Die zijn inderdaad goed bewapend maar de gemiddelde huis-tuin en keuken terrorist heeft dit spul niet.

[afbeelding]

Het vergt een opleiding om zo'n raketsysteem te bedienen.

Wat moeten die separatisten dan met dat spul?

Of denk je dat die lui opgeleid zijn?
Volgens mij heerst hier nogal een romantisch idee van separatisten en terroristen.
quote:hollebollegijs schreef op 19 juli 2014 @ 20:33:

[...]

[img]http://media.nu.nl/m/m1mxqo3afb8r_wd1280.jpg[/img]

Het vergt een opleiding om zo'n raketsysteem te bedienen.Dus? Wat wil je nu precies toevoegen?
quote:StoraHuntur schreef op 19 juli 2014 @ 20:38:

[...]

Of denk je dat die lui opgeleid zijn?Ja die waren opgeleid. De BUK is een Russische uitvinding dus is het vrij makkelijk om separatisten op te leiden. Ze hadden toegang tot de grootste bron aan informatie over dat ding.
quote:StoraHuntur schreef op 19 juli 2014 @ 20:38:

[...]

Of denk je dat die lui opgeleid zijn?

Dat is uitgebreid in het nieuws geweest (net nog op het 8 uur journaal)

Een deel van de separatisten is ex militair uit het Oekraïense leger of uit het Russische leger.

Begin dit jaar werden veel kazernes veroverd en daar stonden die wapensystemen.

Gejat dus van het Oekraïense leger.

Er is ook een theorie dat die systemen bediend zijn door Russische manschappen die de separatisten ondersteunen.

De ramp plek ligt op 30 km van de Russische grens.
quote:Shebyte schreef op 19 juli 2014 @ 20:37:

Nederland heeft maar 5% Russisch gas in omloop geloof ik dus dat is echt het probleem voor NL niet. Het probleem voor Nederland zit 'm in de export die een dreun krijgt.

Plus dat NL fungeert als doorvoer van gas naar andere EU landen.

En daarom kan NL nooit op eigen houtje optreden, en daarom vind ik dat het Westen toe is aan verandering.
Ik heb in mijn diensttijd bij een eenheid gezeten die dezelfde systemen had maar dan tegen gronddoelen, in vredestijd kost het 3 maanden om mensen op te leiden zodat ze er iets mee kunnen.
En wat is een "huis tuin en keuken terrorist"?
quote:hollebollegijs schreef op 19 juli 2014 @ 20:44:

Ik heb in mijn diensttijd bij een eenheid gezeten die dezelfde systemen had maar dan tegen gronddoelen, in vredestijd kost het 3 maanden om mensen op te leiden zodat ze er iets mee kunnen.Ik denk dat je het Nederlandse leger niet kunt vergelijken met het Russische of Oekrainse.
oorlogen zijn veranderd.

vroeger schoot je elkaar tot moes met tanks.

nu is het terrorisme, en dat is moeilijk te bestrijden.
wij slapen nooit.
quote:Shebyte schreef op 19 juli 2014 @ 20:46:

[...]

Ik denk dat je het Nederlandse leger niet kunt vergelijken met het Russische of Oekrainse.

Klopt.

Ik vond op een Engelse site een foto van een BUK die in handen is van de separatisten.

Launch site? The BUK missile system photographed in Torez hours before MH17 was downed (originele onderschrift)
Heeft Putin zelf nog iets van zich laten horen na eerste statement donderdag?
quote:Shebyte schreef op 19 juli 2014 @ 20:46:

[...]

Ik denk dat je het Nederlandse leger niet kunt vergelijken met het Russische of Oekrainse.

+1.

En ach, mss hebben jullie wel gelijk, wellicht werkt het beter om de rebellen te smeken tot toegang. Begrijp me niet verkeerd, wat moet dat moet dus if that's what it takes.

Maar dat is dan ook de enige manier; de separatisten te vleien, want geloof me, met politieke diplomatie liggen die lijken er over 3 maanden nog. En, voor de duidelijkheid, ik hóóp dat ik het mis heb.
quote:StoraHuntur schreef op 19 juli 2014 @ 20:45:

En wat is een "huis tuin en keuken terrorist"?

Ik vermoed iemand die met stenen gooit of via Google uitzoekt hoe je een bommetje kunt maken.

Een terrorist in mijn beleving is iemand met alle middelen ter beschikking en anders wel een heel netwerk wat hij achter zich heeft die voor die middelen zorgt. Een huis-tuin-keuken-terrorist klinkt net zoals een huis-tuin-keuken-seriemoordenaar.
quote:Star schreef op 19 juli 2014 @ 20:51:

Heeft Putin zelf nog iets van zich laten horen na eerste statement donderdag?Kwam in het nieuws van vandaag niet voorbij in ieder geval.
quote:StoraHuntur schreef op 19 juli 2014 @ 20:45:

En wat is een "huis tuin en keuken terrorist"?In elk geval niet iets wat valt onder Hamas (waar ook Israel totaal verkeerd bezig is i.m.o., maar daar gaat het nu niet over), ISIS, of rebellen in Oost-Oekraïne.
Nou re.set wees gerust. EU krijgt steeds meer macht. Ook ten aanzien van dit soort zaken. Just a matter of time.
quote:Sensy12 schreef op 19 juli 2014 @ 20:53:

[...]

Ik vermoed iemand die met stenen gooit of via Google uitzoekt hoe je een bommetje kunt maken.

Een terrorist in mijn beleving is iemand met alle middelen ter beschikking en anders wel een heel netwerk wat hij achter zich heeft die voor die middelen zorgt. Een huis-tuin-keuken-terrorist klinkt net zoals een huis-tuin-keuken-seriemoordenaar.

Precies.

Je hebt de goed georganiseerde terroristen die zoals bij 9/11 na een lange voorbereiding een aanslag plegen of simpele zielen die hun Kalasjnikov leegschieten in een Joods museum zoals in Brussel.

Ik was een beetje aan het chargeren overigens.
Noah_ alsof het mij daar om gaat.
quote:Sensy12 schreef op 19 juli 2014 @ 20:53:

[...]

Oh, een Breivik zeg maar. Nou, poeh, da's een opluchting.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven