Vliegtuig uit Amsterdam neergestort in Rusland

17-07-2014 17:27 3133 berichten
Alle reacties Link kopieren
Krijg net breaking news binnen. Vliegtuig uit Amsterdam onderweg naar Kuala Lumpur Neergestort...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Er komt morgen een bijeenkomst voor de nabestaanden en daar zijn Rutte , Timmermans en het koningspaar als het goed is ook bij
.
quote:isa__88 schreef op 20 juli 2014 @ 15:06:

[...]

Ik verstond hem niet goed Je kijkt tenminste. De rest is hier alleen maar bezig met zeiken over cola.
quote:Cadou schreef op 20 juli 2014 @ 12:01:

[...]

Cameron roept gelukkig ook op tot zware sancties. Daar heb je meer aan dan aan Merkel en het eeuwige Duitse schuldgevoel, die zo min mogelijk een vuist willen maken.Omdat merkel zich meer bewust is van de gevolgen van een vuist tegen Rusland terwijl het NIET Rusland was die het vliegtuig omlaag schoot. Amerika moet via satelliet kunnen zien vanwaar die raket werd afgevuurd.Wat waarschijnlijk een grote vergissing was en geen aanslag.

Een vuist maken, een militaire actie ondernemen, kon nog wel eens veel en veel meer slachtoffers betekenen. Dat moeten we niet willen.

Misschien voelt merkel zich ook wel schuldig aan deze burgeroorlog in Oekraïne.
LOEP ME MAAR aub.
Ik volg het via twitter o.a Koen de Regt
quote:Eindeloos schreef op 20 juli 2014 @ 15:06:

[...]

In mijn hart weet ik dat je gelijk hebt Star.

100%.

Maar het is zo moeilijk te verteren allemaal....................Wat niet wegneemt dat ik nog steeds niet begrijp waar de Nederlandse onderzoekers uithangen. Waarom het zo lang duurt. Ik lees nergens dat ze gehinderd worden, dus wtf?!
Er zit een Nederlands forensisch onderzoeker bij de Oekraiense persconferentie, die het allemaal uitlegt. Maar ja.
quote:Eindeloos schreef op 20 juli 2014 @ 14:59:

[...]

Zal dat werkelijk gebeuren HBG?

Ik weet het niet.

Ik had mij als zijnde MP van ons land in ieder geval veel daadkrachtiger opgesteld.

Een ultimatum, en anders maatregelen.

Denk dat hond Poetin ook niet zit te wachten op een WO3.

Maar goed, ik ben maar een eenvoudige huisvrouw, en moeder.

Met een beetje verstand van politiek.

.

Ik verwacht ook niet dat je verstand hebt van legers, maar neem dan dingen aan van mensen die er wel verstand van hebben.

Een leger terug halen uit Mali, daar zitten ze o.a. met "onze" Apache-helikopters en Chinooks is een klus van weken.

Daarbij is Poetin niet onder de indruk van onze bescheiden defensie zonder tanks.

Die tanks zijn onmisbaar in een gevecht tegen een grootmacht.

Nee je weet nooit zeker of Rusland ingrijpt maaaaaaaaar je kan het niet uitsluiten.

Geen grootmacht staat een militaire interventie 30 km van haar landsgrenzen toe, Poetin laat zich niet voor schut zetten voor de rest van de wereld.

Een diplomatieke weg werpt echt vruchten af, een groot deel van de lijken is al in een koeltrein gelegd hoor ik net op het journaal.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hangplant schreef op 20 juli 2014 @ 15:08:

[...]

Je kijkt tenminste. De rest is hier alleen maar bezig met zeiken over cola.Nou, inderdaad.
Koen de Regt @koenderegt · 15m

Groysman: trein met 192 lichamen is van Oekraïense regering. We hebben hem alleen nog niet weg kunnen halen.
quote:mienbillekesjeuken schreef op 20 juli 2014 @ 15:04:

[...]

Het koningspaar heeft een dikbetaalde, ceremoniële functie. Dus hop, het door ons betaalde regeringsvliegtuig in en onmiddellijk naar de mensen toe, de achterblijvers hier in Nederland. Troost bieden. menselijkheid tonen, met mensen praten. DAT moeten ze doen. Dan vergeten we ook nog wel dat ze onlangs gezellige babbels maakten met Putin tijdens de Olympische Spelen.

Zitten ze nog op hun vakantieadres eigenlijk?Nee het koningspaar is niet meer op het vakantieadres WA en Maxima hebben gisteren het condoleanceregister getekend.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:Star schreef op 20 juli 2014 @ 15:09:

[...]

Wat niet wegneemt dat ik nog steeds niet begrijp waar de Nederlandse onderzoekers uithangen. Waarom het zo lang duurt. Ik lees nergens dat ze gehinderd worden, dus wtf?!Gisteren nog wel, werden OVSE waarnemers weggestuurd

Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:missie_m schreef op 20 juli 2014 @ 15:08:

[...]

Omdat merkel zich meer bewust is van de gevolgen van een vuist tegen Rusland terwijl het NIET Rusland was die het vliegtuig omlaag schoot. Amerika moet via satelliet kunnen zien vanwaar die raket werd afgevuurd.Wat waarschijnlijk een grote vergissing was en geen aanslag.

Een vuist maken, een militaire actie ondernemen, kon nog wel eens veel en veel meer slachtoffers betekenen. Dat moeten we niet willen.

Misschien voelt merkel zich ook wel schuldig aan deze burgeroorlog in Oekraïne.Ja, door de pro-Russiche rebellen dus, met hulp van Rusland.
quote:mienbillekesjeuken schreef op 20 juli 2014 @ 15:04:

[...]

Zitten ze nog op hun vakantieadres eigenlijk?

Wat denk je zelf?

http://www.telegraaf.nl/b ... _zijn_wij_bij_hen___.html
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:hangplant schreef op 20 juli 2014 @ 15:08:

[...]

Je kijkt tenminste. De rest is hier alleen maar bezig met zeiken over cola.

Waar wordt die uitgezonden dan?

Ik kijk CNN?

Op Ned 1 is weer eens alleen de tour.
quote:hangplant schreef op zondag 20 juli 2014 15:08 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="isa__88 in "Vliegtuig uit Amsterdam neergestort in R..."" class="messagelink">isa__88 schreef op 20 juli 2014 @ 15:06</a>:</b>

[...]

Ik verstond hem niet goed </div></blockquote>Je kijkt tenminste. De rest is hier alleen maar bezig met zeiken over cola. Haha ja ik keek wel, deed m'n best maar begreep niet alles. Ik verstond alleen die Nederlandse man van de ambassade.
.
quote:mick87 schreef op 20 juli 2014 @ 15:03:

Ik vind het niet fair dat Rutte zo gebasht wordt. Kom op zeg.... Wat die man ook doet, het is nooit goed. Reken maar dat hij er alles aan doet om alles zo snel mogelijk te regelen. Achter de politieke schermen gebeurt van alles. Dit is nou eenmaal een hele complexe situatie. Iedereen denkt het beter te weten zoals gewoonlijk. Het gaat allemaal traag ja, maar dat is niet de schuld van Rutte. Zoals ik al zei: er gebeurt achter de schermen een hele hoop.

Het is ontieglijk complex, met enorme heethoofden, propaganda, politieke machtsspelletjes. Rebellen die bij god niet weten wat ze hier nu mee aanmoeten. En dan nog alle emoties en tijdsdruk. Een vliegtuigramp is onder 'normale' omstandigheden al een complexe klus van jewelste, nu is het extreem ingewikkeld.

En welke info kun je vertrouwen en wat is propaganda? En dan toch roepen dat het allemaal heel simpel is: stuur het leger erheen. Tja, als het zó makkelijk was, had Rutte dat zelf vast ook wel bedacht.
Koen de Regt @koenderegt · 31s

Nederlandse vertegenwoordiger: de samenwerking met de experts uit andere landen gaat goed.

Koen de Regt @koenderegt · 3s

Nederlandse vertegenwoordiger: we weten van het probleem wat betreft toegang tot de site. We zijn nu er onderweg naar toe.

Koen de Regt @koenderegt · 1m

Groysman: over de zwarte dozen heb ik geen informatie. We weten niet wat er mee gedaan is door de seperatisten.
Bernt van Dongen ‏@_Bernt 6 min.

RT @lennutrajektoor: Dutch banks officially confirm #RUS terrorists / looters taking money fr credit cards of #MH17 victims
quote:Cadou schreef op 20 juli 2014 @ 15:14:

[...]

Ik kijk CNN?Ik heb net een link geplaatst. Je kunt live kijken via een Youtube kanaal.
quote:Cadou schreef op zondag 20 juli 2014 15:14 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="hangplant in "Vliegtuig uit Amsterdam neergestort in R..."" class="messagelink">hangplant schreef op 20 juli 2014 @ 15:08</a>:</b>

[...]

Je kijkt tenminste. De rest is hier alleen maar bezig met zeiken over cola.</div></blockquote>

Ik kijk CNN? Daar is het niet, heb cnn ook aanstaan. Link via youtube is het te zien
.
quote:hangplant schreef op 20 juli 2014 @ 15:15:

[...]

Ik heb net een link geplaatst. Je kunt live kijken via een Youtube kanaal.Ok, thanks!

[...]

Ik kijk CNN?

Op Ned 1 is weer eens alleen de tour.En het is gewoon in het Engels en er wordt van alles verteld waar hier steeds vragen over worden gesteld.

[...]

Ik kijk CNN?

Op Ned 1 is weer eens alleen de tour.https://www.youtube.com/watch?v=ofbnjuzZpfs#t
quote:Cadou schreef op 20 juli 2014 @ 15:12:

[...]

Ja, door de pro-Russiche rebellen dus, met hulp van Rusland.De pro-Russische rebellen zijn gewoon Oekraïners die het niet eens zijn met hun regering om voor de EU te gaan. Er is een tweestrijd ontstaan met hulp van Guy Verhofstad van de EU. Daarvoor was het één Oekraïne. Ook al ging het slecht met het land, ze waren wel één volk.
LOEP ME MAAR aub.
quote:hollebollegijs schreef op 20 juli 2014 @ 15:12:

[...]

Gisteren nog wel, werden OVSE waarnemers weggestuurd

[afbeelding]Ja die zijn er al. Over Nederlandse onderzoekers wordt steeds gezegd dat ze onderweg zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven