Vliegtuig uit Amsterdam neergestort in Rusland

17-07-2014 17:27 3133 berichten
Alle reacties Link kopieren
Krijg net breaking news binnen. Vliegtuig uit Amsterdam onderweg naar Kuala Lumpur Neergestort...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Die mensen die straks met die stapels lichamen in die trein aan de slag moeten gaan. Mijn maag draait om, wat een baan, poeh.
http://www.rtlnieuws.nl/n ... ingrijpen-kan-maar-lastig
quote:Cadou schreef op 20 juli 2014 @ 16:34:

Die mensen die straks met die stapels lichamen in die trein aan de slag moeten gaan. Mijn maag draait om, wat een baan, poeh.Afschuwelijk ja, ik heb pasgeleden meegemaakt dat iemand in een flat 3 dagen dood heeft gelegen met de verwarming op 24 graden. Die geur, dat is niet te omschrijven, heeft er ook echt nog maanden gehangen. En dan is dit nog eens x200, pffff. Afschuwelijk ook voor de nabestaanden om dit te moeten mee maken.
quote:Cadou schreef op 20 juli 2014 @ 16:27:

Ze liggen ook nog steeds langs de weg.

http://nos.nl/artikel/677 ... s-lichamen-langs-weg.html

Het is een gebied van vele vierkante kilometers en alle slachtoffers liggen over dat gebied verspreid, dus ik kan me voorstellen dat het even kan duren eer die slachtoffers langs de weg op worden gehaald.

Velen zijn al naar mortuaria gebracht in drie verschillende steden.

Dit is echt allemaal onderbuik. Kom op hoor.
X 300.
quote:mienbillekesjeuken schreef op 20 juli 2014 @ 16:39:

X 300.Er liggen nu 'pas' 200 mensen in de trein heb ik begrepen.
Bah, het slaat nergens op, maar ik krijg bij de beelden van die grijze trein zo'n Auswitsch gevoel.
quote:Cadou schreef op 20 juli 2014 @ 16:20:

[...]

Ach, hou nou toch op.

Alsof Nederlandse officials als ze ergens eens een keer toegang krijgen, bij ieder lichaamsdeel dat ze tegenkomen wat niet Nederlands is, zullen zeggen, laat maar liggen voor een ander.

Dat wordt dan wel op een veilige plek uitgezocht, wie, wat , waar naartoe moet.Nee, natuurlijk gaat dat niet gebeuren. Dat zeg ik ook nergens. Ik krijg uit je reactie het idee dat je of mijn tekst niet echt gelezen hebt, of niet bekend bent met het begrip 'ergens prioriteit aan geven'. Ik schrijf volgens mij heel duidelijk dat het niet de PRIORITEIT is van de Nederlandse overheid.
quote:Cateautje schreef op 20 juli 2014 @ 16:38:

[...]

Het is een gebied van vele vierkante kilometers en alle slachtoffers liggen over dat gebied verspreid, dus ik kan me voorstellen dat het even kan duren eer die slachtoffers langs de weg op worden gehaald.

Je haalt dingen door elkaar. NL was al heel snel ter plekke, maar is tegenhouden om dit werk (lichamen bergen en dergelijke) te doen. Nu hebben ze dat zelf gedaan en ligt een deel in een trein en her en der in mortuaria. Mogelijk zonder bezittingen die bruikbaar waren geweest ter identificatie.

Nee ik zie hier het goede niet van in, omdat het dat simpelweg niet is.
quote:Cadou schreef op 20 juli 2014 @ 16:40:

Bah, het slaat nergens op, maar ik krijg bij de beelden van die grijze trein zo'n Auswitsch gevoel.Ik heb precies hetzelfde...

[...]

Serieus Cateautje?

Het is 30 tot 35 vierkante kilometer rampgebied. De auto's rijden daar net zo hard als hier hoor. We zijn 4 dagen verder.

Is echt onwil.
quote:Cateautje schreef op 20 juli 2014 @ 16:18:

[...]

Ze moeten eerst allemaal geïdentificeerd worden en dat zal z'n tijd wel duren. Tegen de tijd dat dat is gebeurt kan men pas aan repatriëring gaan denken, tenzij alle slachtoffers naar Nederland worden gehaald en de identificatie hier plaatsvindt.Identificatie zijn ook Nederlanders bij nodig.
quote:Yavanna schreef op 20 juli 2014 @ 16:42:

[...]

Ik heb precies hetzelfde...

Slaat helemaal nergens op maar ik voelde hetzelfde.

Maar goed, de trein is dus van de Oekrainsche regering. Niet van de separatisten. Al houden deze de trein wel tegen.

[...]

Het eerste slachtoffertje, een jongetje van ongeveer 5-7 jaar werd meteen door een bewoner naar een lokaal mortuarium gebracht.

Daarna werd de omgeving door gewapende dronken boeren afgezet.

Puur onwil en bedreigingen.
quote:Cadou schreef op 20 juli 2014 @ 16:40:

Bah, het slaat nergens op, maar ik krijg bij de beelden van die grijze trein zo'n Auswitsch gevoel.Als die roze was geweest was het ook niet goed, als die blauw was geweest had men vast wel ergens een link gelegd, en tijd om er bloemen op te schilderen was er ook niet. Ze hebben gelukkig geen wagons voor zulke gebeurtenissen klaar staan.
LOEP ME MAAR aub.
Cadou, treinbeeld had ik helaas ook. En idd, slaat nergens op

Nederlanders ter plaatse? Nee hoor, zitten in Kiev nog.
quote:Cadou schreef op 20 juli 2014 @ 16:42:

[...]

Serieus Cateautje?

Het is 30 tot 35 vierkante kilometer rampgebied. De auto's rijden daar net zo hard als hier hoor. We zijn 4 dagen verder.

Is echt onwil.Dit meen je niet echt toch?
quote:Scamp schreef op 20 juli 2014 @ 16:45:

[...]

Het eerste slachtoffertje, een jongetje van ongeveer 5-7 jaar werd meteen door een bewoner naar een lokaal mortuarium gebracht.

Daarna werd de omgeving door gewapende dronken boeren afgezet.

Puur onwil en bedreigingen.Die gewapende dronken boeren, zijn dat de separatisten?
Ze hebben zichzelf ermee als ze die slachtoffers te lang laten liggen. Nogmaals, het is zomer en die hele omgeving zal erdoor vergiftigd worden, dus ik ga er vanuit dat ze zo snel mogelijk werken om dat gebied leeg te krijgen.
Het is oost Oekraïne. Die hebben geen 300 wagens klaarstaan om de lichamen te vervoeren. Die trein is naar, maar praktisch gezien wel de beste oplossing.

En ik vind het frappant om te zeggen dat Nederland niet die100 andere lichamen zou moeten ophalen, maar wel verwachten dat andere europese landen hun hele economie schade toebrengen om Nederland te helpen met sancties.
quote:Cateautje schreef op 20 juli 2014 @ 16:48:

[...]

Die gewapende dronken boeren, zijn dat de separatisten?Ja. Helaas wel.
quote:matroesjka_ schreef op 20 juli 2014 @ 16:50:

Het is oost Oekraïne. Die hebben geen 300 wagens klaarstaan om de lichamen te vervoeren. Die trein is naar, maar praktisch gezien wel de beste oplossing.

En ik vind het frappant om te zeggen dat Nederland niet die100 andere lichamen zou moeten ophalen, maar wel verwachten dat andere europese landen hun hele economie schade toebrengen om Nederland te helpen met sancties.Oost Oekraïne de bevolking is arm en heeft zelf amper te vreten dus laat staan enig vervoer
quote:Scamp schreef op 20 juli 2014 @ 16:44:

[...]

Slaat helemaal nergens op maar ik voelde hetzelfde.

Maar goed, de trein is dus van de Oekrainsche regering. Niet van de separatisten. Al houden deze de trein wel tegen.Is dat zo? Hoe zijn die treinen er dan gekomen? En hoezo lopen hulpverleners er wel rond om lichamen te bergen? het zijn de seperaratisten die in eerste instantie vonden dat de lichamen geborgen moest worden. Gisteren was hier bijna ieder nog in rep en roer omdat de separaratisten de lichamen verplaatsten. Pas nadat ik over de temperatuur begon draaiden jullie bij. En daarna werd er alleen maar geroepen "zijn ze nog steeds niet geborgen?"

In onze krant staan ook verhalen van het volk/getuigen die het zagen gebeuren en die er zeker van zijn dat Oekraïne-zelf heeft geschoten en NIET de "jongens".
LOEP ME MAAR aub.
quote:Cateautje schreef op 20 juli 2014 @ 16:50:

Ze hebben zichzelf ermee als ze die slachtoffers te lang laten liggen. Nogmaals, het is zomer en die hele omgeving zal erdoor vergiftigd worden, dus ik ga er vanuit dat ze zo snel mogelijk werken om dat gebied leeg te krijgen.

Je bent te lief voor deze wereld.

Als ze gelijk mensen hadden toegelaten, zou het allemaal veel sneller zijn gegaan.
quote:Scamp schreef op 20 juli 2014 @ 16:50:

[...]

Ja. Helaas wel.

Ik kan me niet voorstellen dat lokale dronken boeren the knowhow hebben om een dergelijke raket af te vuren.

Dat ze ineens stoer worden in deze situatie, daar kan ik me iets bij voorstellen, maar niet een heel landsdeel bezetten en de Oekraïnse regering lamleggen op dat vlak. Ik geloof er niets van, daar steekt veel meer achter dan domme dronken boeren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven