Gezondheid alle pijlers

vraagje colitis en warmte

22-07-2014 19:03 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tot mijn blijdschap is mijn colitis ulcerosa al een paar jaar in remissie. Weliswaar met medicijnen, maar daar kan ik prima mee leven. Nu moet ik al een aantal weken vaker naar het toilet, dunnere ontlasting en zelfs al wat ongelukjes gehad.

Ik hoop gewoon dat het geen opvlamming van de ziekte is. Om me heen ook verschillende mensen die last hebben van hun darmen met dit warme weer. Wat is jullie (lotgenoten ) ervaring?

Ik neem nu een Pentasa zetpil erbij (slik verder 3 maal daags Salofalk), omdat in het laatste stukje van de endeldarm aandrang wordt veroorzaakt, maar het gaat nog niet echt over.
Ik heb ook colitis ulcerosa. Ook al jaren rustig met 3 gr. salofalk p.d. Met warm weer heb ik altijd wat last van m'n darmen. Dunnere ontlasting en ook vaker per dag (normaal gewoon 1x p.d.). Ben er nog niet helemaal uit of het echt door de warmte komt of doordat ik toch wat anders eet als net warm is (meer fruit, salades, ijs etc).
Mdl bellen voor consult.
quote:gismo72 schreef op 22 juli 2014 @ 19:20:

Mdl bellen voor consult.Ik weet na jaren precies waar ik op moet letten, gismo. Daar heb ik ook afspraken over met de arts/ verpleegkundige. Voor mij is bloed bij de ontlasting een alarmsignaal. Zolang dat nog niet zo is, heb ik het onder controle. Mijn vraag is gewoon of anderen ook meer problemen hebben bij warm weer.
Het is in elk geval niet normaal dat je van de warmte ongelukjes krijgt geloof ik.
quote:riannerianne schreef op 22 juli 2014 @ 20:00:

Het is in elk geval niet normaal dat je van de warmte ongelukjes krijgt geloof ik.Ongelukjes= plotselinge diarree
Riannerianne jij hebt ook een darm aandoening?

Zo niet, dan is het een rare opmerking. Want bij mensen met een aandoening aan de darmen is een ongelukje (helaas) heel "normaal"

Ik heb zelf geen aandoening, maar ik heb wel vreemde darmen. Ik zal je de details besparen. Maar ik heb in de zomer bij veel warmte idd wat dunnere poep.

Ik denk dat dat bij mij komt door meer drinken, anders eten en soms denk ik wel is dat het gewoon smelt in mijn buik.

Sterkte
Ik heb ook een heel stabiele CU en ook ik heb meer en dunnere ontlasting dan anders. In mijn geval niet gek, ik drink meer, eet meer rauwkost en een ijsje gaat er ook wel in. Even rustig afwachten hoe het gaat als het weer iets koeler wordt. Goed je medicatie slikken, voldoende rust, dan komt het wel goed! Bij mij raken mijn darmen van slag als ik meer dan twee glazen coca cola drink. Ik drink dus Pepsi
leef, geniet en eet!
quote:hartenvier schreef op 22 juli 2014 @ 20:19:

soms denk ik wel is dat het gewoon smelt in mijn buik.

Haha, dat denk ik af en toe ook.
quote:hartenvier schreef op 22 juli 2014 @ 20:19:

Riannerianne jij hebt ook een darm aandoening?

Zo niet, dan is het een rare opmerking. Ik denk dat Rianne dacht dat ik naast de darmproblemen ook nog rare ongelukjes kreeg door de warmte, die niets met poep enzo te maken hebben.
quote:vivavo97 schreef op 22 juli 2014 @ 20:32:

Even rustig afwachten hoe het gaat als het weer iets koeler wordt. Goed je medicatie slikken, voldoende rust, dan komt het wel goed! Beetje extra rust en stresspeil omlaag brengen + koeler weer, dan komt het hopelijk weer goed .
Sorry dat ik je topic kaap.

Ik dacht dat ik wel eens een algemeen topic over crohn/colitis voorbij had zien komen. Ik wilde daar een vraag stellen maar ik kan het niet vinden. Kan iemand mij aan een linkje helpen? Of bestaat het niet meer? Of heeft het nooit bestaan en beeld ik me dingen in?
quote:mwcactus schreef op 24 juli 2014 @ 20:02:

Sorry dat ik je topic kaap.

Ik dacht dat ik wel eens een algemeen topic over crohn/colitis voorbij had zien komen. Ik wilde daar een vraag stellen maar ik kan het niet vinden. Kan iemand mij aan een linkje helpen? Of bestaat het niet meer? Of heeft het nooit bestaan en beeld ik me dingen in? Deze? Crohn/ Colitis en andere darmzaken
Ik heb ook al cu in remissie. Ik heb ook gemerkt dat ik met het warme weer gewoon er meer last van mijn darmen.
hier Crohn/reuma, stabiel met te behapstukken klachten, maar nu ook veel meer last. Ik probeer meer rust te nemen (boel de boel laten, niet stressen), veel water te drinken en vooral (zoveel als werk gerelateerd toelaat) naar mijn lijf luisteren.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Ik heb Colitis/reuma en ik heb juist minder last. Ik woon in een warm land en ik drink bijvoorbeeld veel kefir. Ik ben 11 weken geleden bevallen en ik was al bang voor een opvlamming zoals ij die wel bij mijn oudere kinderen had, maar tot nu toe is deze weggebleven. Ik slik wel 2x sulfasalazine. Vooralsnog gaat het goed. Bij mij is de ontlasting ook dunner trouwens maar dat heeft misschien te maken met het feit dat ik veel meer drink. Ik hoop iig dat alles met je ok is en dat je geen opvlamming krijgt!
Dat topic is blijkbaar weggezakt, nou ja alles kan veranderen.

Bedankt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven