schoonmoeder bij bevalling?

22-07-2014 09:28 128 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik hadden gister een discussie. Hij wil graag zijn moeder bij de bevalling en ik niet. Ik ga in het ziekenhuis bevallen, heb medische indicatie vanwege veel bloedverlies bij vorige bevallingen. Nu weet ik wel dat er in het ziekenhuis veel mensen om je heen lopen die allemaal even komen kijken. Heb dit niet als vervelend ervaren, eerder als een wel veilig idee. Bij mijn tweede bevalling raakte ik lichtelijk in paniek omdat ik zoveel pijn had. Ik was 37 weken zwanger toen ik ineens heel veel bloedverlies kreeg. Met loeiende sirenes in ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis. Anderhalf uur later was ik bevallen van een gezond kindje. Dit alles was zo overweldigend, mijn toenmalige man (nu dus ex) was aan het werk, ver weg, kon niet op tijd komen. Ik heb in paniek mijn moeder gebeld en zij is dus bij de bevalling geweest. Was niet de bedoeling maar was blij dat zij er was.

Voor mijn man is dit zijn eerste kindje en ook zijn laatste gezien onze leeftijd. Hij denkt dat zijn moeder juist een steun voor ons kan zijn. Mocht ik weer een paniekmoment krijgen. Ik vind zijn moeder een schat hoor maar om haar nou bij de bevalling te hebben? Het idee dat ik daar open en bloot....nee, vi nd ik geen fijn idee. Eigen moeder is toch anders en die zal er deze keer niet bij zijn. Ik snap mijn man wel, voor hem is alles nieuw en eng. Maar ja ik zit nu met een dillema, wel of niet??? Gelukkig hebben we nog even maar toch.
Pluk de dag voor je in een vaas eindigt.
quote:Yraatje schreef op 25 juli 2014 @ 10:44:

[...]

Wat een onzinreactie...

Ik denk dat ik ook niet graag een bevalling zou bijwonen... maar ja... als je zelf zwanger bent en een kind gaat krijgen heb je niet echt de keus.

Daarbij kan ik me zo voorstellen dat je je als man enorm machteloos voelt als je vrouw daar zoveel pijn ligt te hebben...

Als man kies je er voor ( als het goed is) om je vrouw te bezwangeren.

Machteloos ja daar moet je maar even doorheen bijten en je vooral niet gaan aanstellen, het gaat om de barende vrouw niet om de flauwvallende man.
Rianne, dat jij er geen begrip voor op kunt brengen is natuurlijk prima, maar ben toch heel blij dat het wettelijk anders is geregeld.

Niet dat ik in zo'n geval eigenwijs zou zijn overigens. Ik geef me over een weekje of 18 geheel en al over aan wat de gynaecoloog goed acht voor mij en mijn kind.
Jij moet bevallen. ... Dan is het belangrijk dat je je zo ontspannen mogelijk voelt (voor zover dat lukt tussen de weeën Door)😀

Je zegt het nu al geen fijn idee te vinden. ..

Ik zou het niet doen. ...

Juist nu; denk aan jezelf

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven