Zeer gecharmeerd van psychologe

11-07-2008 16:07 592 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
quote:sennheiser schreef op 12 juli 2008 @ 21:41:

[...]

De reden dat ik bij een psycholoog aanklop is inderdaad breder dan dan. Ik wil ook vooropstellen dat ik niet compleet niet af weet van vrouwelijke signalen dat het 'ok zit'. Nogmaals dat continuüm, ik weet echt wel het verschil tussen overdreven aardig en totaal niet geïnteresseerd

Het kan zijn dat ik het overdreven aardige verkeerd interpreteer, alhoewel ik veelvuldig contact heb met vrouwen, durf ik toch stellig te beweren dat het meer is.

Ergo, je concludeert nu dus dat je net zo normaal bent als ieder ander, maar nog steeds met haar in je hoofd blijft zitten. Dan heb je een paar keuzes:

- je zoekt een andere psycholoog waardoor je haar vrijelijk kunt benaderen

- je zet je over die gedachten heen en gaat vol goede moed aan de slag met je nieuwe psycholoog

- je bant haar uit je gedachten en gaat op zoek naar een nieuwe psycholoog.

Volgens mij was dat het wel, qua keuzes. Maar afgaand op jouw eigen verhaal denk ik dat de kans bijzonder groot is dat je een blauwtje gaat lopen. Misschien moet je de bijzondere ontmoeting maar koesteren en laten voor wat het was? Als ze echt voor jou bestemd is, zal ze je pad heus nog wel eens kruisen...
Zoals ik al eerder schreef, Sennheiser, heb ik vaker dit soort situaties meegemaakt, waarin doodnormale signalen van mij opgevat werden als "wederzijdse interesse". Terwijl ik dacht alleen maar beleefd te zijn dus.

Fijn dat je zulke hoge beoordelingen haalt bij je studie. Dat maakt je teksten hier alleen niet leesbaarder, noch "objectief". Jij met je hoge beoordelingen zou dat toch wel moeten snappen dan, nietwaar? Hoe dat werkt met subjectief en objectief. Of leer je dat niet bij jouw studie?
Als je niet zo'n held bent in het lezen van non-verbale vrouwelijke communicatie en bang bent dat je eventuele signalen soms verkeerd interpreteert waarom ga je dan niet over op een andere manier namelijk de verbale communicatie?

Bijvoorbeeld :

"Ik vind je leuk, zou je een keer met me uit eten willen of zie je dat niet zitten?"

Dat dan uiteraard niet met je behandelend psychologe, dat schept alleen maar problemen.

Nu zeg je hier dat je haar op hyves gevraagd hebt omdat ze volgens jou signalen uitzond. En leg je het (vermeende) initiatief bij haar neer.

Terwijl als je gewoon zegt wat jíj vindt in plaats van wat je denkt (of hoopt) wat zíj vindt dan krijg je een eerlijk antwoord waar je wat mee kan.

Je kan haar signalen wel op duizend manieren uitleggen. Haar haar zat erg verzorgd? Misschien had ze een leuke lunchdate of net een afspraak bij de kapper gehad. Ze was erg aardig? Misschien was ze gewoon erg aardig...
quote:sennheiser schreef op 12 juli 2008 @ 20:20:

Is Hans een member hier op het viva forum of bedoel je Hans Asperger?Of ikke?
World of Warcraft: Legion
Bronny,

Als ik het over de verbale boeg gooi, heb ik het idee dat ik de date of een versierpoging verpest. Wordt het dan niet een beetje pedanterig.

En als de psychologe aardig is, is zij dat dan niet om professionele redenen? Om de client op zijn gemak te stellen?\

Ik moet overigens het hele topic nog doorlezen. Ik baal er wel een beetje van dat het openingsbericht gewist werd.
quote:Bronny schreef op 12 juli 2008 @ 22:29:

Als je niet zo'n held bent in het lezen van non-verbale vrouwelijke communicatie en bang bent dat je eventuele signalen soms verkeerd interpreteert waarom ga je dan niet over op een andere manier namelijk de verbale communicatie?

Bijvoorbeeld :

"Ik vind je leuk, zou je een keer met me uit eten willen of zie je dat niet zitten?"

Dat dan uiteraard niet met je behandelend psychologe, dat schept alleen maar problemen.

Nu zeg je hier dat je haar op hyves gevraagd hebt omdat ze volgens jou signalen uitzond. En leg je het (vermeende) initiatief bij haar neer.

Terwijl als je gewoon zegt wat jíj vindt in plaats van wat je denkt (of hoopt) wat zíj vindt dan krijg je een eerlijk antwoord waar je wat mee kan.

Je kan haar signalen wel op duizend manieren uitleggen. Haar haar zat erg verzorgd? Misschien had ze een leuke lunchdate of net een afspraak bij de kapper gehad. Ze was erg aardig? Misschien was ze gewoon erg aardig...Misschien had ze de hele nacht wel stomende sex gehad met haar geliefde en waren de glimmertjes nog niet uit haar ogen verdwenen... \\:-)//
Tjeetje, wat een topic.

Julus, ik wil Sennheiser niet aanvallen, maar ik heb toch het idee dat ik "losser" schrijf.

Ik kan me zelf een voorval herinneren dat een voormalige begeleidster bij ons op de woonvorm nogal aantrekkelijk is voor haar leeftijd. En ik merk dat mannelijke bewoners er verliefd op werden. Ze was vriendelijk, maar ik had er moeite mee dat ze autistische bewoners nogal aanraakte op een amicale manier. Ik zei toen dat ik duidelijkheid wou, en dat ik haar manier van aanraken nogal verwarrend vond. Ik zei toen ook, dat ik het best vond dat ze aardig was (op dezelfde manier zoals een psycholoog dat moet zijn, zoals door LadyX uitgelegd), maar dat aanraken is nogal verwarrend.

Dat was jaren terug. We hebben niet meer van dit soort toestanden.

Sennheiser zou toch moeten begrijpen dat zij professioneel en dus aardig wil overkomen, maar hij heeft haar gedragingen verkeerd afgecheckt.

Ik vind de omgang met vrouwen toch al erg moeilijk, maar ik zou echt willen voorkomen dat vrouwen door mij gedrag behoorlijk bedreigd gaan voelen. Ik zou zelf dus echt niet in mijn hoofd halen door een vrouw via Hyves te gaan stalken. Nou ja... ik ben niet erg bekend met Hyves, dus ik zit al zelden op Hyves-gedeelten van mijn bekenden, vrienden en familie.
quote:qwertu schreef op 12 juli 2008 @ 23:38:

Misschien had ze de hele nacht wel stomende sex gehad met haar geliefde en waren de glimmertjes nog niet uit haar ogen verdwenen... \\:-)//
Hans Asperger was kinderarts, het syndroom Asperger is naar hem vernoemd, wrom weet ik niet.

Goed, Sensilube ligt al op een oor of hangt kwasi gezellig ergens aan de bar in Nederland, non smoking natuurlijk!

Ik vind "onze" Hans ook heel anders overkomen dan TO, meer betrokken en openstaand voor anderen zeg maar. Dat mis ik heel erg bij Sensi, betrokkenheid. Pas op de plaats maken en de arrogante insteek laten varen, lijkt me een goede eerste stap voor Sensi. Daar heb je geen psych voor nodig hoor, maar een beetje eerlijk inzicht in jezelf.
Leuk autoverhaal, Q Ik had een tijdje geleden ook zoiets. Ik reed iemand voorbij die een stuk van zijn voorbumper los had hangen en middels toeteren en wijzen probeerde ik hem daar op attent te maken. Omdat er vlakbij een benzinestation was, ben ik voor 'm gaan rijden, richtingaanwijzer uit, de parkeerplaats op en de man in de auto met kapotte bumper volgde mij. Daarachter volgde nóg een auto en de meneer in die auto parkeerde zwierig aan de andere kant naast mij en kwam al likkebaardend enthousiast op mij afgelopen. Totdat hij zag dat ik naar de andere man liep die voor zijn auto stond te kijken wat er mis was. Toen maakte hij rap dat ie wegkwam. Ik vond het vooral erg grappig dat deze twee mannen dezelfde non-verbale signalen zo verschillend hadden geinterpreteerd.
quote:Jaschenca schreef op 12 juli 2008 @ 23:57:

Hans Asperger was kinderarts, het syndroom Asperger is naar hem vernoemd, wrom weet ik niet.

Hij was kinderpsychiater en heeft onderzoek gedaan naar autisme bij kinderen, voornamelijk bij die kinderen zonder een verstandelijke handicap of een taalachterstand.

Meer informatie te vinden op:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hans_Asperger

Mijn officiële diagnose is PDD/NOS, maar ik vermoed ook wat Asperger-achtige kenmerken te hebben (Asperger lijkt erg op PDD/NOS).

Ik vind "onze" Hans ook heel anders overkomen dan TO, meer betrokken en openstaand voor anderen zeg maar. Dat mis ik heel erg bij Sensi, betrokkenheid. Pas op de plaats maken en de arrogante insteek laten varen, lijkt me een goede eerste stap voor Sensi. Daar heb je geen psych voor nodig hoor, maar een beetje eerlijk inzicht in jezelf.Dat zei ik twee dagen geleden al: meneer moet de plaat voor z'n kop maar eens mooi oppoetsen tot 'ie glimt.
quote:loomii schreef op 12 juli 2008 @ 23:59:

Leuk autoverhaal, Q Ik had een tijdje geleden ook zoiets. Ik reed iemand voorbij die een stuk van zijn voorbumper los had hangen en middels toeteren en wijzen probeerde ik hem daar op attent te maken. Omdat er vlakbij een benzinestation was, ben ik voor 'm gaan rijden, richtingaanwijzer uit, de parkeerplaats op en de man in de auto met kapotte bumper volgde mij. Daarachter volgde nóg een auto en de meneer in die auto parkeerde zwierig aan de andere kant naast mij en kwam al likkebaardend enthousiast op mij afgelopen. Totdat hij zag dat ik naar de andere man liep die voor zijn auto stond te kijken wat er mis was. Toen maakte hij rap dat ie wegkwam. Ik vond het vooral erg grappig dat deze twee mannen dezelfde non-verbale signalen zo verschillend hadden geinterpreteerd.Ik sta nog helemaal in het hyper-bezorgde-beschermende-moeder-standje. Vond het vooral volslagen idioot dat iemand het ook maar verzint dat ík seks zou willen hebben. (Al zou je daar de humor ook wel van in kunnen zien natuurlijk. )
quote:qwertu schreef op 13 juli 2008 @ 00:55:

[...]

Dat zei ik twee dagen geleden al: meneer moet de plaat voor z'n kop maar eens mooi oppoetsen tot 'ie glimt. Sensilube dus. Niet Hans. Ik vind Hans altijd uitermate vriendelijk overkomen. Verrek, daar heb je dus niet eens inzicht in subtiele signalen voor nodig, om gewoon bescheiden, aardig en attent te zijn. Schrijf je mee, Sennheiser?
Hans schijnt ook niet altijd zo'n lieverdje te zijn geweest hiero, maar daar weet ik niks van, da's voor mijn tijd zeg maar. Aldoende leert men heb ik wel eens van Hans gehoord, en dat is dan meteen een hele mooie voor meneer sensilube....toch?
Zeker weten dat Senns ook wat achter mijn 'signalen' gezocht zou hebben. Ben nogal amicaal in de omgang en dat wordt weleens verkeerd opgevat.

Wat voor mij dan weer de les inhoudt om me in het zakelijke sociale verkeer wat meer in te houden. Maar dan nòg roep ik kennelijk iets op wat soms geïnterpreteerd wordt als amoureus geïnteresseerd.

En... weet ik veel, ik heb een open houding, kan reuze enthousiast zijn maar kan ook goed luisteren en ben dan ook echt belangstellend. Ben makkelijk met een hand op de arm of schouder en laat mensen zichzelf zijn. (hoe of wat dan ook)

Deze houding kan makkelijk verkeerd 'gelezen' worden, heb ik ervaren, dus door die ervaringen ben ik wat meer ingetogen en terughoudend geworden. Wat ik zelf jammer vind, maar wat kennelijk beter werkt...en dat is zakelijk gezien handiger.

Maar dan nog schijn ik iets uit te stralen dat regelmatig voor mannen reden is om me privé te benaderen, terwijl we gewoon een zakelijk contact hebben.

Kortom Senns: jouw interpretatie is gekleurd door de ruis die op hebt gevangen in het lezen van haar signalen. Gezien jouw ervaringen verbaast me dat totaal niet en ook niet dat je juist bij haar deze sigalen leest. Maar realiseer je dat dat jouw interpretatie is vanuit jouw referentiekader en naar alle waarschijnlijkheid geen weergave van de werkelijkheid.

Vergeet haar en richt je op je therapie. Daar kom je tenslotte voor....
quote:qwertu schreef op 12 juli 2008 @ 23:38:

[...]

Misschien had ze de hele nacht wel stomende sex gehad met haar geliefde en waren de glimmertjes nog niet uit haar ogen verdwenen... \\:-)//haha... dat zou ook kunnen natuurlijk. Misschien keek ik haar eventjes aan op een manier dat haar aan haar geliefde deed denken van de leuke nacht een paar uur geleden.

Goed, Sensilube ligt al op een oor of hangt kwasi gezellig ergens aan de bar in Nederland, non smoking natuurlijk!

Ik vind "onze" Hans ook heel anders overkomen dan TO, meer betrokken en openstaand voor anderen zeg maar. Dat mis ik heel erg bij Sensi, betrokkenheid. Pas op de plaats maken en de arrogante insteek laten varen, lijkt me een goede eerste stap voor Sensi. Daar heb je geen psych voor nodig hoor, maar een beetje eerlijk inzicht in jezelf.

Ik vind het zeer naar dat jullie zoveel karaktereigenschappen proberen te onttrekken uit mijn verhaal op deze wijze... misschien is dat wel vrouw-eigen, geen idee.

Ik moet wel vertellen dat veel van jullie eerder probleemgedrag aanpraten (maar sommige trachten ook oplossingen te geven). Ik geef aan met sommige dingen te kampen en dus kan ik onmogelijk gelijk hebben.

Veel vrouwen van jullie (niet allemaal) lijken me echt vreselijk om te leren kennen in het dagelijkse leven. Dat baseer ik op jullie schrijfstijl. Nu kun je natuurlijk denken: 'waar haalt hij het gore lef vandaan om zoiets te denken', maar wat doen jullie nu dan bij mij?

Ik ben inderdaad genuanceerder gaan denken, ook acht ik de kans op verkeerd geïnterpreteerde signalen als zeer groot, ik heb ook voldoende zelfvertrouwen om te denken dat ik het alsnog juist kan hebben.

1.6% van de mannen is in staat om de vrouwelijke flirtsignalen volledig te begrijpen.... 1.6%! Dus houd aub op met het toespelen van diagnostische verklaringen voor mijn gedrag als autisme!

En je mist bij mij betrokkenheid... en je noemt me sensilube...

Sorry hoor, maar wie denk jij te kunnen zijn? Je komt op mij over als een verwaand kutwijf, hier heb ik het misschien net zo mis als dat ik dat bij sommige van jullie heb.
quote:Bronny schreef op 12 juli 2008 @ 22:29:

Bijvoorbeeld :

Je kan haar signalen wel op duizend manieren uitleggen. Haar haar zat erg verzorgd? Misschien had ze een leuke lunchdate of net een afspraak bij de kapper gehad. Ze was erg aardig? Misschien was ze gewoon erg aardig...

Dit vind ik een waardevolle reactie. Een constatering die onmogelijk als een persoonlijke aanval gezien kan worden.

Ik wil nog even opmerken dat het niet gemakkelijk is om als man-zijnde hier op een forum tussen een horde vrouwen dit verhaal te doen. Sommige van jullie vinden het 'dapper' dat ik door blijf posten omdat ik weet dat veel mannen het op zouden geven door niet langer te posten of agressief te worden.

Ook wil ik vertellen dat ik me niet altijd 'pathologisch' gedraag. Mijn uiteindelijke hulpvraag is waarom ik me niet op mijn gemak voel rond vrouwen en dat ik me niet open kan stellen op de manier hoe ik dat wil. Het non-verbale domein is hierbij zeer belangrijk, omdat ik weet dat ik iets uitstraal van dat ik compleet niet benaderbaar ben.

Bij haar had ik het gevoel al gelijk in de eerste seconde van kennismaking (dus zonder woorden), dat we elkaar hoogst aantrekkelijk vonden.

Willen jullie wel aub ophouden met aanpraten van psychopathologie!
Je blijft maar volhouden dat zij jou ook aantrekkelijk vond. Is dat niet gewoon jouw interpertatie omdat je haar zo'n aantrekkelijk wezen vindt? Uit je antwoorden blijkt namelijk niets dat zij dat ook daadwerkelijk vindt, je hebt je zelfs daardoor flink voorschut gezet bij je huidige psycholoog.

Maar mocht het zo zijn dat je echt dingen hebt opgevangen waarom denk je dan zelf dat zij geen verdere stappen heeft ondernomen? Van jouw kant uit is het wel duidelijk dat je haar ziet zitten, vanuit professioneel oogpunt heeft zij niks te verliezen dus wat denk je zelf dat haar tegenhoudt?
quote:Chameleon schreef op 13 juli 2008 @ 04:37:

Zeker weten dat Senns ook wat achter mijn 'signalen' gezocht zou hebben. Ben nogal amicaal in de omgang en dat wordt weleens verkeerd opgevat.

Wat voor mij dan weer de les inhoudt om me in het zakelijke sociale verkeer wat meer in te houden. Maar dan nòg roep ik kennelijk iets op wat soms geïnterpreteerd wordt als amoureus geïnteresseerd.

En... weet ik veel, ik heb een open houding, kan reuze enthousiast zijn maar kan ook goed luisteren en ben dan ook echt belangstellend. Ben makkelijk met een hand op de arm of schouder en laat mensen zichzelf zijn. (hoe of wat dan ook)

Deze houding kan makkelijk verkeerd 'gelezen' worden, heb ik ervaren, dus door die ervaringen ben ik wat meer ingetogen en terughoudend geworden. Wat ik zelf jammer vind, maar wat kennelijk beter werkt...en dat is zakelijk gezien handiger.

Maar dan nog schijn ik iets uit te stralen dat regelmatig voor mannen reden is om me privé te benaderen, terwijl we gewoon een zakelijk contact hebben.

Kortom Senns: jouw interpretatie is gekleurd door de ruis die op hebt gevangen in het lezen van haar signalen. Gezien jouw ervaringen verbaast me dat totaal niet en ook niet dat je juist bij haar deze sigalen leest. Maar realiseer je dat dat jouw interpretatie is vanuit jouw referentiekader en naar alle waarschijnlijkheid geen weergave van de werkelijkheid.

Vergeet haar en richt je op je therapie. Daar kom je tenslotte voor....

Ik las in eerste instantie over jouw bericht heen, maar wil toch zeggen dat het me aan het denken zet...

Er zijn vrouwen die heel amicaal en open zijn tegenover mannen, wat moet een man hier nu van denken? Een man is evolutionair geprogrammeerd om zijn zaad te verspreiden waar het maar kan... een amicale en open houding geeft inderdaad het idee dat die man kan 'scoren' bij haar. Ik moet er wel bij zeggen dat ik er heel goed op let hoe ze dan bij andere mannen gedraagt... als ze net zo amicaal en open is bij andere mannen snap ik natuurlijk hoe het zit, nu heb ik dit aanknopingspunt net niet!

Ik weet ook dat mijn subjectieve ervaring van een moment geen weerspiegeling is van de realiteit... hoe voelde gewoon zo echt. Al in de eerste seconden van kennismaking had ik de gedachte dat ik haar niet in deze setting wilde leren kennen, maar gewoon in de 'normale wereld'.
quote:leinnie schreef op 13 juli 2008 @ 08:26:

Je blijft maar volhouden dat zij jou ook aantrekkelijk vond. Is dat niet gewoon jouw interpertatie omdat je haar zo'n aantrekkelijk wezen vindt? Uit je antwoorden blijkt namelijk niets dat zij dat ook daadwerkelijk vindt, je hebt je zelfs daardoor flink voorschut gezet bij je huidige psycholoog.

Maar mocht het zo zijn dat je echt dingen hebt opgevangen waarom denk je dan zelf dat zij geen verdere stappen heeft ondernomen? Van jouw kant uit is het wel duidelijk dat je haar ziet zitten, vanuit professioneel oogpunt heeft zij niks te verliezen dus wat denk je zelf dat haar tegenhoudt?

Omdat ik out of the blue een andere psycholoog kreeg, zonder enige uitleg. Ik dacht dat ze me al aantrekkelijk vond... en door dit voorval had ik het idee dat ze misschien wegloopt van de situatie.

En als ze een stap had ondernomen... is dat dan niet raar? In mijn normen en waarden zou het toch ongepast zijn wanneer ze me bijvoorbeeld als hyves-vriend zou toevoegen en mijn gastboek vol plempt. Ook ben ik pas in de behandeling gerold. dus ik zie haar voorlopig nog wel. Mijn nieuwe behandelaar vroeg wel of ik verder contact met haar wilde en of hij dit tegen haar moest zeggen, ik gaf wel duidelijk aan dat mijn behandeling de hoogste prioriteit heb en dat ik het EVENTUEEL nu niet zou willen. Ik zal dan ook niet een relatie willen (met wie dan ook) voor ik mijn behandeling heb afgerond of significante resultaten heb geboek.
Ik moet toch ook bekennen dat ik vanaf het begin van dit topic het gevoel kreeg dat je (licht) autistisch was. Ik weet niet veel van autisme, dus grote kans dat ik de plank volledig mis sla, maar je klinkt alsof je heel erg hecht aan structuur en duidelijke regels hoe zaken moeten verlopen.

En juist in de liefde en ook in ander contact met mensen is het bijna niet te doen om regels te volgen om alles correct te interpreteren en overal correct mee om te gaan.

Misschien een idee om het aan je huidige psycholoog voor te leggen? Die kan in ieder geval aangeven waarom dat vooral niet zo zou zijn of die kan eventueel verder onderzoeken of daar sprake van zijn. Niet om je een labeltje op te willen plakken, maar weten wat er achter bepaalde zaken kan schuil gaan is vaak al één stap dichter de goede richting in. En wat er ook precies schuilt achter dit alles bij jou, ik hoop dat je nieuwe psycholoog het samen met jou weet te ontrafelen en je verder weet te helpen. Succes met de verdere behandeling.
quote:sennheiser schreef op 13 juli 2008 @ 08:31:

Er zijn vrouwen die heel amicaal en open zijn tegenover mannen, wat moet een man hier nu van denken?Dat het leuke, spontane en vriendelijke vrouwen zijn.
quote:loomii schreef op 13 juli 2008 @ 08:46:

[...]

Dat het leuke, spontane en vriendelijke vrouwen zijn.Misschien een tip voor jou... zo zitten de meeste mannen niet in elkaar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven