De PrikBitches

05-01-2014 14:30 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op het topic van de Prikbitches. Één van de langstlopende topics op het vivaforum (inmiddels deel 15).

De Prikbitches zijn een groep meiden en vrouwen die schrijven over hun ervaringen in de medische molen.

Voel je welkom om mee te lezen, mee te schrijven, of je ervaring te delen. Je kunt hier je vragen stellen over de medische molen, er zijn voldoende 'prikbitches' die je een antwoord kunnen geven.

En ben of wordt je 'prikbitch'.. voel je welkom om mee te schrijven!

Laatste tabel-update 25-01-'16

Superstoere prikbitches

* Evw1984 (28 jr): Zoon begin 2011, clomid vanaf november 2011, eerste IUI november 2012, spontaan zwanger maart 2013 mk, 1e IVF miskraam met 6 weken. 1x cryo mislukt. 2e IVF januari 2014

* Dartel86: sinds 2011 bezig, partner verminderd vruchtbaar, aangewezen op ICSI. 1e poging eind 2012. Geen bevruchtingen, 2e poging begin 2013 vroege miskraam. 3e poging miskraam, nu allerlaatste poging

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 6 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH.

* Kidon (38 jr): Moeder van zoontje 5 jaar door 1e keer IUI. Zaad man erg verslechterd daarom nu ICSI. 1e Poging eind okt 2012.

* Emma08 (31 jr): Eerste ICSI poging zwanger van een tweeling, maar eindigde in een vroege miskraam. Tweede poging begin 2014 is mislukt geen bevruchte eicellen. Start derde poging juni 2014

* Rietje (30 jr): aan het proberen sinds 1 jan. 2011. In jan 2013 start met de 1e keer IUI.

* MissOR (32 jr): miskraam okt 2011 na spontane zwangerschap. 1 toegankelijke eileider, laag AMH, lage zaadcounts. 3 IVF pogingen gedaan, veel eitjes, weinig bevruchtingen. Nu pauze om hydrosalpinx met Essure te blokkeren, daarna cryo's met 4 dag 3 embryo's en 1 dag 6 embryo.

* Puck-eefje (42 jr): 13 IUI, 2x ICSI (beide mislukt), 2x mk van IUI. Volgende maand laatste poging ICSI

* Julia177: sinds eind 2009 bezig. Man verminderd vruchtbaar. 6x IUI, 2x. IVF, waarvan de laatste poging na 9 wk geeindigd in missed abortion. In februari (hopelijk) een cryo-terugplaatsing.

* Someone86 (28 jr): januari 2015 eerste ICSI, partner verminderd vruchtbaar na teelbalkanker.

* Druivensap (29 jr): mei 2014 gestopt met de pil, endometriose, zaad man niet fantastisch, door pijn endometriose sinds half juni 2015 terug aan de pil, waarschijnlijk najaar 2015 1e IVF

* theepoes: 2012: start kinderwens. 2013: Zwanger na 3x IUI. Zoon in 2014 geboren. 2015: zwanger na 2x IUI. Miskraam. 2016, opnieuw IUI.

* flipje2 (27 jr): sep 2014 gestopt met de pil, sep 2015 naar huisarts: man ernstig verminderd vruchtbaar, IUI of IVF niet mogelijk. Jan 2016 start ICSI1.

* Femke104 (34 jr): juni 2011 gestopt met de pil. April 2012 mmm, tot nu toe geen oorzaak gevonden. Na 3 IUI behandelingen aangewezen op IVF/ICSI ivm wisselende zaadkwaliteit. Dochter uit 1e ICSI poging. Januari start ICSI 2 voor een broertje/zusje

Zwangere prikbitches

* Ciccietta (35 jr): Aangewezen op ICSI. Eerste poging eind 2011 geslaagd (2 cryo's over). Bevallen van een dochter augustus 2012. Spontaan zwanger van 'n tweede kindje!

* Noe-noe (33 jr): bezig met IUI 7. Partner verminderd vruchtbaar. Miskraam na IUI 6. Zwanger!

* Kuuk (35 jr): door slechte zaadkwaliteit aangewezen op icsi. Na lange zoektocht en een aantal afwijzingen ivm hartziekte na anderhalf jaar groen licht om te beginnen. Start nov. 2012. 4x ICSI, zwanger na tp 11.

* Mirk86 (27 jr): Kinderwens Sinds maart 2013. In oktober eileiders verwijderd, daarom nu IVF. Mei 2014, zwanger van 1e IVF-ICSI

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 8 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH. Zwanger na 1x ecd.

* Pioenrooske: dochter uit 2e ICSI poging; aug 2015 spontaan zwanger van 2de kindje

Prikbitches die bevallen zijn

* Krissie: zoon

* Draaimolen: zoontje

* Marielle: dochter

* Sammy300: adoptiezoon

* Sweety: dmv IUI een dochter

* Yamuna: dmv IUI 2x een dochter

* Nicks: zoon

* Doggie75: 4x IUI. Spontaan zwanger: zoon

* Fre: 1e IVF een zoon en dochter

* Debgirl1984: PCO, een dochter

* Nicky22: dchter

* Rebels: twee dochters

* Maria 52 (Pierel): Zoon, en na 3 maal IUI en hsg spontaan een dochter

* Tornapart: dmv een cryo na IVF een zoon

* Peggysue2: dmv IVF een tweeling, zoon en dochter

* Zitah: IUI, een zoon

* Sophy: na 3 keer ICSI in eigen cyclus een dochter

* Bengal: na start fertiliteitstraject spontaan een dochter.

* Allis: IUI nr.2 een miskraam, daarna een dochter

* Watson: 2 x IUI, daarna via ICSI een dochter

* Lynn80: 8x IUI, daarna IVF een dochter

* Fleur: 3 x IVF/ICSI,geen succes, daarna spontaan zwanger

* Naski: 40 jaar. Laatste ronde IUI zwanger

* Aaatje: 3e IVF in eigen cyclus een dochter

* Mousie: 5 poging ICSI eigen cycluseen zoon, daarna spontaan een tweede kindje

* Carpe Diem: ICSI een dochter, na een cryo-tp een tweede kindje

* Jusa: na 6x IUI en 1x IVF een dochter, IVF 2 eent tweeling, zoon en dochter

* Kaetje: 33 jaar. 8 keer IUI met hormonen. Zoon na ICSI, tweede zoon spontan

* Floortje: Clomid, 4x IUI, spontaan zwanger, meisje

* Blogbabe: na 4e IUI dochter

* Taartje: 1e poging IVF miskraam, tweede IVF zoon

* Abc: 1e ICSI overstimulatie, tweede cryo dochter

* Sherto: 1e ICSI zoon

* Ramiaatje: zwanger door IUI

* Karan: door NL arts naar Gent ivm een TESE operatie, maar die vonden ze daar niet nodig. Zoon na 1e ICSI, tweede cryo-tp

* Giraffje : zwanger van 3e IUI zwanger

* Muisz: na vijf IVF-pogingen met 9 terugplaatsingen een zoon en dochter

* Ciccietta: 1e ICSI dochter

* Maris: 1e IVF kindje

* ks04: 3 IUI pogingen, spontaan zwanger voor start IVF

* Haiti: 1e ICSI zoon, tweede ICSI dochter

* Ginger: na 4x IUI spontaan zwanger

* Ikke_1984: dmv IUI zoon

* Pop77: 4x IUI, 1x IVF, 1e ICSI zoon en dochter

* Dotjemol: 3e ICSI kindje

* Jennecke: 8 x iui 2 x miskraam. 1e IVF een kindje

* EDC1975: 6 x IUI mislukt, 2e IVF een dochter

* Sawasdee: Vriendlief heeft een TESE operatie ondergaan. Dochter uit de 1e ICSI.

* Choco: 6 x IUI, 1x ICSI (0 bevruchtingen). Manlief slecht zaad en bij mij denken ze aan endometriose (nog geen kijkoperatie gehad). Na een secondopinion tweede ICSI en zwanger!

* Linde77: Na 5 mislukte IUI's en IVF een zoon!

* Yezka: Na heel veel behandelingen in december '15 bevallen van een zoon!

En dit zijn de allerstoerste prikbitches: Uitbehandeld, samen verder. Noodgedwongen zijn zij de allerstoerste meisjes:

* Merel29: Gestopt met de pil in april 2004. Na 6 keer iui, 2 keer ivf (waarvan 1 zonder bevruchting), 2 keer icsi en 2 keer een cryo terugplaatsing uitbehandeld. September 2010 een vroege miskraam na de laatste cryo terugplaatsing.

* MagiC: 39 jaar, actief sinds 2008, 5 x IUI, mei 2011 start met IVF. Zwanger na eerste poging, miskraam met 9 weken. IVF 2 geen bevruchtingen. IVF 3 geen resultaat. FSH test; start overgang positief. Augustus 2012 start IVF 4, laatste 'erop of eronder' poging is helaas niet gelukt.

* (Deze rij is veel en veel langer dan alleen Magic en Merel. Een voor de allerstoerste meisjes.)

Mochten er meiden zijn die graag aan de tabel toegevoegd willen worden, stuur dan even een privé bericht naar PrikBitch!

Oude topics: Het begin, deel 2, deel 3, deel 4, deel 6, deel 7, deel 8, deel 9, deel 10, deel 11, deel 12, deel 13, deel 14.
Bedankt voor de felicitaties! Het is nog heel onwerkelijk, zeker omdat ik me kiplekker voel en geen kwaaltjes heb. Het is dat de vier testen 'zwanger' zeggen en ik niet ongesteld ben, anders zou ik het niet geloven. En het niet hebben van kwalen, brengt natuurlijk ook wat onzekerheid.

Over 2 wkn eerste echo, spannend.

Missmup en Wagamama; verdorie. Had het jullie, en iedereen hier, zo gegund.

Ik ga jullie dus verlaten, met de hoop niet meer terug te komen. Maar ik blijf jullie wel volgen. Succes meiden!
@Wagamama82 ow wat rot voor je!!

ik begin in september met ivf. Nu in de overgang met lucrin ivm endometriosse. Ging de laatste tijd goed omdat ik het redelijk los kon laten. Zo van dat is nog niet aan de orde. Behalve toen mijn beste vriendin hoogzwaner was. Iets minder met haar afgesproken. Wel veel gebeld. Maar vond het moeilijk omm haar te zien. Gelukkig was er alle begrip van haar kant. Gisteren is e bevallen. Vreemd genoeg vond ik dat minder moeilik. Binnenkort Dus kraamvisite ben wel benieuwd hoe ik me daarbij voel want zijn nu bijna 3 jaar bezig. Nu eindelijk de ivf in. Zal hier wat vaker mee gaan kijken
Herkenbaar wat je schrijft, blackshadow. Dat je het even los kan laten als je toch niet zwanger kan of mag worden. Ik wens je heel veel succes met ivf!

Feb, laat je het ons wel weten hoe het verder met je gaat?

Maak je geen zorgen hoor over geen kwaaltjes hebben, juist van genieten. Kan nog komen, hoeft niet, maar dan heb je gewoon geluk

Hoe gaat het nu wagamama en missmup? Is België voor jou dichtbij, missmup?

Yezka, je houdt het spannend. Ik ben benieuwd hoe je je voelt. Wanneer mag je testen?
verdwaald op het nieuwe forum
Hier inmiddels weer een beetje bekomen van de teleurstelling... Na slechts twee dagen (???) ongesteld te zijn geweest weer begonnen met Clomid. Dinsdag staat de eerste echo gepland (CD11). We gaan er weer voor, poging nummer 5! Onze laatste poging voor de vakantie.

Bedankt voor al jullie medeleven!

Blackshadow, heel veel succes met ivf in september. En sterkte met het kraambezoek! Ik vind 't altijd best wel lastig. Vooral vanwege het feit dat veel moeders er (voor mijn gevoel) zo laconiek over doen, alsof het allemaal maar vanzelfsprekend is... Dan wil ik ze wel door elkaar rammelen om ze duidelijk te maken hoe BIJZONDER het is...

Feb, heel goed! Blijf maar lekker lang weg, dat betekent dat alles goed met je gaat. Geniet ervan!!!

Missmup, echt enorm balen voor je dat deze poging niet gelukt is. Ga je nu oriënteren in Belgie voor een tweede ICSI poging? Houd je ons op de hoogte? Heel veel sterkte
Hoi meiden,

Mag ik met jullie mee schrijven?

Ik begin volgende week voor de eerste keer met hormoon injecties nadat we 5 cyclussen met 3 tabletten clomit hebben geprobeerd. Ik heb geen idee wat me te wachten staat... Kunnen jullie me misschien vertellen hoe dit in zijn werk gaat en of jullie er veel bijwerkingen van hadden? Ik vind het zo spannend en ik ben tegelijkertijd ook weer zo teleurgesteld dat het weer niet is gelukt!

Misschien een beetje een domme vraag maar Hormoon injecties is toch nog geen IUI?

Groetjes Essie
Even een 'up' voor dit topic.

Ik hoop dat Celpa hier nog mee-leest!

Speciaal voor haar ingelogd om mijn verhaal te doen.

(Wilde ik al een tijdje doen, maar door drukte en de warmte staat de laptop niet vaak open.)

Celpa, ik heb gelezen dat je eind juli een evaluatie hebt van je eerste IVF, en ik wilde je mijn verhaal meegeven.

Ik ben een oud-prikbitch, en herkende veel in jou verhaal.

Ik was al een paar jaar gestopt met de pil, omdat ik de bijwerkingen niet fijn vond. We wilden graag een kindje, maar hadden geen haast, en deden het min of meer veilig.

Na een paar jaar hadden we een grote kinderwens, en gooiden we alle anti-conceptie de deur uit. Na een jaar nog niet zwanger, en naar de huisarts. Door naar de gyn, in het fertiliteitscentrum van het streekziekenhuis hier.

Na de onderzoeken (sperma was 'goed' niet heel goed, maar ruim voldoende om spontaan zwanger te worden. HSG en kijkoperatie bij mij lieten lichte endometriose zien. Bij de kijkoperatie is er iets daarvan weggehaald, verder geen bijzonderheden gevonden, regelmatige cyclus. AMH en FSH waren iets afwijkend, maar goed genoeg om spontaan zwanger te worden). Na die periode onderzoeken en toch nog zelf proberen, zijn we overgegaan op IUI, met hormoonondersteuning.

Dit zou moeten lukken, gezien de uitslagen van de onderzoeken.

Maar ik werd niet zwanger.

Daarom over op IVF. De eerste poging had ik 23 eicellen, wow, wat waren we blij! Een goede score, en de arts zag bij het doen van de punctie allemaal mooie, rijpe eicellen in mooie follikels.

En toen dat telefoontje.. helaas maar één redelijke bevruchting, en een matige bevruchting.

Dat was een teleurstelling!! Gezien mijn leeftijd, en de matige score van bevruchting mocht ik ze alle twee terug geplaatst.

Helaas.. niet zwanger.

Bij de evaluatie hebben we besproken hoe dat nou kan.

Het bleek dat mijn eicellen niet helemaal goed zijn, waardoor een zaadcel niet door de wand van mijn eicel heen kan. In het lab, bij het doen van de IVF, onder de microscoop zag men veel fragmentatie.

Dat verklaarde waarschijnlijk de slechte bevruchtingen.

Ik heb toen ook nogmaals bloedonderzoek gedaan, en ook toen weer wisselende AMH en FSH waarden, en dat past bij de beelden die ze onder de microscoop zagen.

Mijn arts stelde een pauze van drie maanden voor, en schreef voor die drie maanden metformine voor, medicatie voor diabetis, die ook een invloed op je hormoonhuishouding kan hebben. Er zijn niet veel wetenschappelijke bewijzen dat het werkt, maar mijn arts wilde het proberen.

En de volgende poging zou ICSI worden, zodat de zaadcel minder hard hoefden te werken, maar meteen in de eicel geinjecteerd zou worden.

Die drie maanden rust vond ik eerst helemaal niets. Ik vond het zooo lang duren. Maar het was wel fijn. Even geen mmm, geen stress of het wel of niet lukte, maar gewoon even man/vrouw zijn, leuke seks, geen hormomen (behalve de metformine).

In die drie maanden heb ik veel vitamines geslikt die aangeraden worden tijdens IVF of ICSI (ik ben het rijtje even kwijt, ik zal het zo opzoeken), en gematigd met koffie, thee, cola en alcohol.

Die poging had ik weer zoveel eicellen (met andere medicatie, waardoor ze iets minder snel groeiden), 21 stuks, en nog een aantal lege follikels en onrijpe eicellen, die allemaal aangeprikt zijn (auw!).

En.. negen bevruchtingen! Omdat ik de vorige keer ook twee terugplaatsingen had, een punctie 'from hell', en dit waarschijnlijk mijn laatste poging was gezien leeftijd en de uitslagen en matige eicellen, mocht ik er nu weer twee teruggeplaatst. En die zijn fijn blijven plakken, en zijn nu anderhalf jaar.

Uit deze poging hebben we drie cryo's.

Ik wil voorzichtig zijn met mijn verhaal, omdat het kan voelen als een advies: "zo moet je het doen". En dat wil ik niet hoor!

Ik wil je niet beinvloeden of valse hoop geven.

Maar ik wil je wel mijn verhaal meegeven, zodat je het eens aan je arts kan vragen, of die medicatie iets voor je kan zijn.

Sterkte voor alle prikbitches, stoere vrouwen zijn jullie!

pop77 wijzigde dit bericht op 24-07-2014 22:26
Reden: taalfoutjes en een aanpassing
% gewijzigd
Ik heb mijn lijstje nog even opgezocht.

Over het algemeen worden deze vitamines aangeraden tijdens de mmm:

-VitamineB6 en B12

-Foliumzuur 400

-Vitamine C 50 mg (let op dat je niet teveel slikt, dat is juist weer niet goed)

-Vitamine D3 400 IE

-Vitamine E 250 mg

-Omega-3-vetzuren

En voor alles geldt: liever van een merk dat zuivere ingredienten gebruikt, met zo min mogelijk 'vulmiddel'. Ga dus liever even langs een natuurwinkel dan de goedkoopste potjes van de drogist te kopen.

En helaas.. geen garanties, het zijn geen wondermiddeltjes, maar kúnnen je helpen.
Lieve Pop77, bedankt voor je verhaal. Het geeft mij steun, het gevoel niet alleen te zijn en een positief verhaal waar ik wat mee kan. Ik ga het puntje metformine zeker bespreken met de gyn volgende week.

Inmiddels ben ik weer een beetje opgekrabbeld, daar heeft een lastminutevakantie in NL ook zeer zeker bij geholpen. Bijna een week weggeweest, veel gepraat met mijn man maar wonderlijk helemaal niet over onze kinderwens. Het heeft mij goed gedaan.

@ feb; Ik had je nog niet gefeliciteerd dus bij deze: GEFELICITEERD!

@ Yezka; Ik denk aan je.

@ missmup; Hoe ging je gesprek bij de arts? Is nu zeker dat jullie overstappen naar België?

@ wagamama82; Hoe gaat het met jou? Succes alvast met de echo dinsdag.

@ floflo; Lekker aan het genieten op je vakantie?

@ essie079; Welkom (helaas). Heeft je gyn je/jullie geen uitleg gegeven? Hormooninjecties kan wel degelijk ook voor IUI gelden, maar dat hoeft niet. Misschien handig om dit na te vragen? En uiteraard kun je hier ook al je vragen stellen. Ik had geen bijwerkingen van de hormonen (al zal mijn man anders beweren... ). Succes!
Ben ik weer.....

Mwaris, 8 eicellen, maar daarna kon ik geen update vinden... Dat betekent toch hopelijk geen slecht nieuws?

En welkom Mellie en Essie! Ik hoop dat jullie hier net zoveel steun vinden als ik.

Ook welkom Feb en hopelijk zien we je hier alleen nog terug met nog meer goed nieuws! Hahahaha! Wat een bliksemactie zeg... Gefeliciteerd!

En jij ook, MissTinkerbel, met je mooie echo! Echt superfijn zeg!

Emma, hoe gaat het nu met jou? Voel je je alweer wat beter?

En Pompiedoe, ik ben echt ontroerd door je bericht! Wat onwijs lief zeg... Dankjewel.

En voor MissMup en Wagamama:

En allemaal hartstikke bedankt voor het duimen. Echt zo fijn om jullie berichtjes te lezen. Helaas heeft het niet geholpen. Ik had al sinds afgelopen zondag kleine beetjes bloedverlies en vrijdag had ik mogen testen, maar toen brak het helemaal door. Mijn lichaam heeft me deze keer zelfs op geen enkele manier voor de gek proberen te houden. Geen gespannen borsten, niet 's nachts eruit om te plassen, geen lage buikpijn... niets. Dus het kwam niet echt als een verrassing.

Betekent wel dat mijn behandelingen bij het EMC nu tot een eind zijn gekomen en mijn 'gratis IVF's' op zijn.

Door naar GG....
quote:Yezka schreef op zondag 27 juli 2014 22:55 Ben ik weer.....

Mwaris, 8 eicellen, maar daarna kon ik geen update vinden... Dat betekent toch hopelijk geen slecht nieuws?

En welkom Mellie en Essie! Ik hoop dat jullie hier net zoveel steun vinden als ik.

Ook welkom Feb en hopelijk zien we je hier alleen nog terug met nog meer goed nieuws! Hahahaha! Wat een bliksemactie zeg... Gefeliciteerd!

En jij ook, MissTinkerbel, met je mooie echo! Echt superfijn zeg!

Emma, hoe gaat het nu met jou? Voel je je alweer wat beter?

En Pompiedoe, ik ben echt ontroerd door je bericht! Wat onwijs lief zeg... Dankjewel.

En voor MissMup en Wagamama:

En allemaal hartstikke bedankt voor het duimen. Echt zo fijn om jullie berichtjes te lezen. Helaas heeft het niet geholpen. Ik had al sinds afgelopen zondag kleine beetjes bloedverlies en vrijdag had ik mogen testen, maar toen brak het helemaal door. Mijn lichaam heeft me deze keer zelfs op geen enkele manier voor de gek proberen te houden. Geen gespannen borsten, niet 's nachts eruit om te plassen, geen lage buikpijn... niets. Dus het kwam niet echt als een verrassing.

Betekent wel dat mijn behandelingen bij het EMC nu tot een eind zijn gekomen en mijn 'gratis IVF's' op zijn.

Door naar GG....

GVD!!! :-((((

Ik heb nog wat hormonen liggen, als ik je op die manier kan helpen met je onbetaalde poging just let me know.

Dikke knuffel!!!
Och yezka.... Wat zul je een rotweekend hebben gehad. En zo lief, hoe je toch op iedereen reageert, sterke vrouw.

Een hele dikke
verdwaald op het nieuwe forum
yezka special even voor jouw ingelogd. Wat ongelofelijk klote. Ik heb het hier ook een keer geschreven voor emma en zijn verzekering die poging 4 en 5 vergoeden. PNO vergoed poging 4 en er is er nog een die ook poging 5 vergoed. De laatste weet ik niet meer zeker. Sterkte meid
Ooooh nee, Yezka! Waarom nou toch!? Jeetje, wat ongelooflijk klote.... Hele dikke
Yezka, wat onzettend balen (en dat is nog zacht uitgedrukt)!! Echt, hoeveel teleurstellingen kun je nog aan...? Ik vind het dapper van je dat je je er iedere keer weer doorheen slaat. En ook nu weer. Door naar GG. Hopelijk daar meer geluk, ik hoop het voor je!!

Leonie, ben jij inmiddels weer begonnen?
sawadee nog niet. Waarschijnlijk gaat over 3 weken de eerste spuit erin. Nu doen ik een kort protocol, dus dat betekent dat ik ergens rond 1 september de punctie heb. Hoe gaat het bij jullie ervoor?
Spannend dus ook weer voor jou Leonie! Ik begin volgende week maandag met mijn eerste spuit Triptofem. Niet eerder gehad, maar het zijn de nieuwe afspraken met de apotheek. Ik had liever weer Deca gehad (onder het mom van 'never change a winning team') maar dat wordt niet meer vergoed :( Ook de Gonal-F is vervangen door Fostimon. De Pregnyl blijft gelukkig hetzelfde. Ik vind het weer mega-spannend allemaal! Ga je weer meeschrijven?
Beste dames,

ik heb een paar vragen die ik graag aan jullie wil stellen.. Natuurlijk kan ik ze ook aan mijn gynaecoloog stellen, maar die zie ik niet eerder dan eind van deze week.. Daarnaast wil ik heel graag weten hoe jullie hier over denken.

Ik heb net mijn tweede ronde met Clomid achter de rug, 100mg. Op dag 13 moest ik voor een echo komen en zat er een eitje van 30mm. Die `was aan het springen` volgens de gyn. Ik mocht als ik eind vorige week niet ongesteld geworden was een test doen. Toen werd ik die maandag al ongesteld! op dag 26!

Nu vraag ik me een paar dingen af. Nu ik uit mezelf ongesteld geworden ben, heb ik dan sowieso een eisprong gehad? En duurt de fase tussen eisprong en menstruatie niet altijd 14 dagen? Kan ik eerder een eisprong gehad hebben? Ik dacht, mss waren er wel meer eitjes aan het rijpen en was er op dag 12 al een gesprongen? Dat de ander er nog zat? Volgens mij heb ik een echte menstruatie gehad, maar ik ben erg misselijk en heb steekjes in mn buik en in mn borsten. Ergens heeeeeel ver weg zit een stemmetje die vraagt of ik heel mss toch niet zwanger ben. Of zou het gewoon van de clomid komen.

Pffff, onzekere periode.... :s

Ik hoor graag van jullie! Dank alvast..
Hai meiden, ik kom even binnenvallen voor Yezka... Wat een vreselijke tegenvaller weer, ook al had je hem aan zien komen...

Nu dus naar het GG. Even een brutale vraag: moet je zelf gaan betalen nu? Ik gebruikte Fostimon (was in de rest van de zh redelijk onbekend toen -wordt inmiddels al vaker gebruikt, lees ik hierboven )

Ik heb toen 'gesprokkeld' als je begrijpt wat ik bedoel! Deca heb ik waarschijnlijk ook nog wel wat. Pregnyl is al gereserveerd.

Zwaai naar de rest!
Sawadee ik weet het nog niet. Aan de ene kant wel, maar ik merk omdat veel meiden waarmee wij schreven weg zijn. Daarnaast is hey de 2de keer en vind ik het minder heftig tot nu toe. Waarschijnlijk zal ik wel wat schrijven.

Hier wel hetzelfde als de vorige keer zelfs IVF ipv isci mits het zaad nog steeds net goed genoeg is. Dit alles onder het mom don't change a winning team. Wij hadden namelijk gevraagd of isci niet beter was omdat we vorige keer maar 2 van de 6 bevrucht waren waarvan een gelijk gestopt was met delen. Onze zoon is gekomen uit een matige embryo, dus ik vroeg me af of het niet beter zou zijn om isci te proberen. De arts was van menig dat we een keer kijken hoe het nu verloop aan de hand van dat zelfde motto. Ik las op freya dat die medicatie die jij nu gebruikt meer gaat voorgeschreven gaat worden omdat die uit de urine wordt gemaakt en daarmee iets goedkoper os als ik het goed heb
Twijfelkont je luttele fase(hoop dat ik het goed schrijf) duurt ergens tussen de 11-16 dagen. Korter dan 10 dagen kan de kans op een zwangerschap verkleinen. Verder denk ik dat die ei van 30 gewoon gesprongen is en dat er een ei voor zat. Het schijnt heel af en toe te gebeuren dat er 2 eitjes achter elkaar sspringen, maar mocht dit gebeurt zijn had de arts het waarschijnlijk wel gezien.

Hoe het voor de rest zit weet ik niet met iemand die pcos of zoiets heeft.

Ik ken mensen die zwanger ondanks dat ze 'ongesteld' zijn geworden. Die klachten kan ook komen van hormoon gebruik. Doe een test en dan weet je het
Dikke knuffel voor Yezka...

Hier nog:

4 doosjes Pregnyl 5000iE

2 dozen Deca met voorgevulde spuiten (7 per doos) + 3 losse voorgevulde spuiten

5 dozen Gonal-F + een doos met alleen de spuitjes (15 stuks)

Voor de liefhebber gratis af te halen...
Dankjulliewel voor jullie lieve reacties. Dat helpt toch altijd weer een klein beetje om het leed te verzachten.

En ik had anderhalf jaar geleden al eens gekeken naar de prijzen van verzekeringen die een vierde poging vergoeden. Maar die vragen een ongelofelijk hoge premie (en toen moest ik nog aan mijn eerste poging beginnen, dus dat leek wat voorbarig). En nu moet ik natuurlijk wachten tot januari tot ik mijn verzekering kan aanpassen. En zo lang wil ik echt niet wachten. (Ik ben dan al 41 nml.)

Ik heb wel nog wat medicatie over en laatst nog bijgekregen van een vriendin. Ik moet even inventariseren hoeveel ik op voorraad heb en waarvoor het gebruikt wordt. Want zij had andere medicatie dan ik.

Maar ik ben hartstikke blij met jullie aanbod om medicatie over te nemen! (Moeten we tzt nog wel even kijken waar ik helemaal heen moet om het te komen halen ;) ).

En Kuuk en Madre, hoe gaat het met jullie?

Ook al zitten jullie in zeer verschillende situaties, ik moet aan jullie allebei vaak denken. Ik hoop niet dat ik 11 embryo's nodig heb voordat er één blijft plakken, maar ik hoop vooral niet dat...
Oooh Yezka wat ontzettend ruk voor je! Ik heb het zo met je te doen. Ik zou je zo graag de tip willen geven, maar ik vermoed dat je inmiddels een expert bent geworden in het uitproberen van dingen en dat alles wat ik eventueel zou kunnen aandragen voor jou een gevalletje is van 'been there, done that".

Heb je zelf een idee wat misschien je kan helpen? Of is je gevoel door alle testen en beproevingen wat je tot nu toe hebt doorgemaakt blurrr geworden? Ik vraag het omdat ik zelf redelijk makkelijk 'weet' wanneer ik of mijn lichaam iets nodig heb/heeft en misschien is het een keer eens fijn of verhelderend om naar je eigen gevoel te 'luisteren' en te acteren.

Maar goed wie ben ik? Ik breek nu een topic in, terwijl ik zelf weet hoe 'ongemakkelijk' het kan voelen als een meelezer reageert (een aantal jaar geleden schreef ik mee op een topic waar behoorlijk lief en leed werd gedeeld en als meelezers reageerden voelde dat niet heel anoniem/fijn meer). Sorry dan ook voor mijn opdringerigheid. Ik wil je alleen heel veel sterkte en vooral geluk toewensen met alle stappen die je gaat maken. Duik nu maar lekker even onder een steen en kom bij van alle hectiek. En ik zal voorlopig ook niet meer reageren, zodat je al je lief en leed kan delen in deze veilige omgeving zonder je druk te maken over meelezers (in ieder geval over 1 meelezer). Succes met alles, ik gun het je zo!
@ misstinkerbel super lief aanbod. Ik heb je een berichtje gestuurd!
Hallo misstinkerbel,

Nog een keer een berichtje, want ik weet niet zeker of het goed heb gedaan.

Allereerst super fijn dat ik eventueel medicatie van je kan krijgen. Volgende maand begin ik met nieuwe ronde, helaas vierde poging. Ik verwacht twee spuiten gonal f nodig te hebben. Twee pregnyl en twee doosjes decapeptyl. Je gaf aan dat indien nodig ze het konden halen. Waar en wanneer zou dat mogen?

Ik zou het super vinden en waardeer het echt!

Wil je er iets voor terughebben?

Het lukt me niet om een privé berichtje te sturen. Vast iets met instellingen te maken.

Gr emma

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven