Zeer gecharmeerd van psychologe

11-07-2008 16:07 592 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
Het verwijderen van haar hyves-profiel is me al duidelijk uitgelegd door mijn nieuwe behandelaar.. dat was gewoon professioneel.

Alleen dat ik geen bericht terug heb gekregen zie ik inderdaad als een blauwtje, maar het hoeft niet. Het verhaal blijft incompleet.
Beste Senheiser, stel nou he, ik zeg stel nou...

Stel nou dat ze al die non verbale acties inderdaad heeft gedaan omdat ze slijl achterover sloeg toen ze jou tegenover je had zitten.

Denk je dan niet dat ze JUIST naar aanleiding van je mailtje iets terug had gestuurd?

Verhaal kan wat mij betreft niet completer.

tis een actie geeft reactie verhaal, en er komt geen reactie

(jawel die komt er wel...geen mail, weg hyve profiel)
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Julus schreef op 13 juli 2008 @ 09:58:

Hans, zij is gewoon geschrokken dat een client haar prive benaderde, had allang door dat hij haar leuk vond en heeft dat goed opgelost. Ze heeft geen hekel aan hem, maar heeft op een professionele manier gehandeld. Het probleem is juist dat hij haar leuk vindt, en dat wil ze niet, want hij is een client.

Dat snap ik, en ook ik denk dat ze juist gehandeld heeft. Het verhaal dat jij quotete (=kwootte) is eigenlijk mogelijk een tip om ervoor te zorgen dat zij zich niet meer bedreigd voelt door Sennheiser.

Als ik denk dat een vrouw zich door mij bedreigd voelt probeer ik haar eerst eens te ontwijken, geen contact met haar zoeken, en het initiatief tot contact bij haar laten. Dat laatste is misschien een teken dat ze zich weer op haar gemak voelt.

Echter dat komt nooit meer voor (vroeger nog weleens, als ik een vrouw erg leuk vind), vrouwen vinden mij mogelijk eerder te afstandelijk.
World of Warcraft: Legion
quote:Summerdance schreef op 13 juli 2008 @ 10:11:

Verhaal kan wat mij betreft niet completer.Wat mij betreft ook niet. Haar gedrag is heel duidelijk.
Het is ook idd niet slim om als werkende in de geestelijke gezondheidszorg al te vindbaar te zijn voor de clientele. Er zijn aan de lopene band clienten verliefd, boos of whatever. Ik heb zelf het hyvestijdperk niet meer als werkende op dat terrein meegemaakt, maar het lijkt me logisch dat daar richtlijnen voor zijn. Dat had ik dan even gemist. Wat wel blijft, is dat ze niet op je bericht gereageerd heeft. Daar eindigt het verhaal, lijkt me. Jij denkt daar anders over, so be it. Maar het feit dat je oa in je OP al aangaf dat je moeite hebt met het interpreteren van non-verbale communicatie van vrouwen, gecombineerd met je stelligheid en vasthoudendheid die je over je encounter met de psychologe laat zien, maakt dat ik denk dat het inderdaad een goede zaak is dat je de hulpverlening hebt opgezocht.

Ik wens je veel succes met je therapie.
Toch begrijp ik sennheiser wel. Hij had liever van haar persoonlijk en professioneel gehoord dat de manier waarop hij op haar reageerde typisch een geval van het verkeerd interpreteren van signalen was (waarvoor hij tenslotte bij haar terecht kwam) dat hij daarbij een grens had overschreden door haar op een persoonlijk vlak te benaderen en dat zij dus voor hem die grens heeft getrokken (mail niet beantwoorden, profiel afschermen en andere behandelaar toewijzen). Hiermee was de zaak voor hem duidelijker geweest en had hij niet hoeven rondlopen met het idee dat hij daar nog maanden naar toe moet en dat er over hem gepraat gaat worden op een onprofessionele manier (wat trouwens ook weer wat zegt zijn wantrouwen t.o.v. mensen en de dingen die ze doen) Waarschijnlijk heeft de dame in kwestie geen seconde meer aan hem gedacht en is lekker aan het weekend vieren met haar gezien, vrienden e.d.
@ Lioness, maar dat heeft ze toch gedaan?

Hoe persoonlijk wil je het hebben, niet reageren en profiel afschermen?...

Moet het dan echt woordelijk gezegd worden?
Summerdance. Ja ik denk in zijn geval wel. Wij begrijpen dit soort signalen. Hij duidelijk niet. Zolang zij niet recht in zijn gezicht zegt: Ik ben niet geinteresseerd, blijft hij denken dat zij wellicht misschien toch wel iets voor hem voelt, omdat hij (blijkt uit zijn reacties) graag wil dat zij iets voor hem voelt.
@ Lioness, misschien heb je gelijk ik ben ook geen psycholoog.

Maar goed, dan zit er dus niets anders op voor TO om naar de dame in kwestie te stappen en het op de man af te vragen.

Want ik denk dat wij dan nog zo hard kunnen blijven roepen dat er niets is, maar dat hij dat toch niet in wil zien.

En ik denk dan weer...dat zou ik nooit durven omdat ik al weet wat de uitkomst zal zijn.
Summerdance,

Nu ik erover nadenk... waarschijnlijk had ze het inderdaad woordelijk moeten zeggen aan Sennheiser dat ze niet geïnteresseerd is in hem (anders dan een cliënt-hulpverlener-relatie), omdat anders bij hem de boodschap niet overkomt. Ik ga daar zelf genoeg (door mijn autisme) vaak genoeg de mist in. Als ik een erg vriendelijke vrouw tegenkomt denk ik in eerste instantie dat ze me leuk vindt. Maar ik moet er rekening mee houden dat ze t.o.v. iedereen erg vriendelijk is.

Voor de meeste anderen - bijna iedereen die hier gereageerd heeft - is het al heel duidelijk. Niet reageren op mails, zichzelf verwijderen van Hyves, een andere behandelaar regelen zouden al voldoende signalen zijn.
@ Hans, ennu ik erover nadenk, ik moet ook echt eens af van het beeld dat ik heb dat iedereen zo denkt zoals ik dat doe.

Zo zie je maar, dat Viva forum is voor een hoop dingen erg verhelderend.
Ik ben de laatste tijd wel weer wat actiever naar de vrouwen toe en heb dan ook regelmatig gezegd dat ik hun wel leuk vond en dacht dat het wel wederzijds was... in 1 geval zat ik er compleet naast.

Dit zal wel nummer 2 zijn... al kom ik daar wel achter. Wellicht zet ik me dan compleet voor lul, maar dat interesseert me niet zo heel erg wat andere nog van me vinden.
Sennheiser wat heb je verschrikkelijk mooie ogen!
quote:sennheiser schreef op 13 juli 2008 @ 07:11:

[...]

haha... dat zou ook kunnen natuurlijk. Misschien keek ik haar eventjes aan op een manier dat haar aan haar geliefde deed denken van de leuke nacht een paar uur geleden.

En misschien had ze wel precies hetzelfde gekeken als er een aardappel tegenover haar had gezeten. Weet je, precies deze opmerking vind ik tekenend voor hoe jij hierin staat. Wake up, boy, de wereld draait niet om jou. Niet iedereen is geheime erotische signalen naar je uit aan het zenden en niet alle signalen die uitgezonden worden zijn een reactie op jou. Ik zou je er bijna door elkaar bij rammelen, ware het niet dat ik véél te bang ben dat je dat verkeerd opvat.

Weet je, soms ben ik ontzettend verliefd op mijn man, loop ik stralend door de stad. Dan lach ik naar iedereen die ik toevallig tegenkom. Niet omdat ik diegene zo interessant vind of dat diegene me -for gods sake, hoe verzín je het?!- me herinnert aan mijn liefde voor mijn man, maar gewoon, omdat ik van binnen blij ben en dat gewoon uitstraal.
quote:qwertu schreef op 13 juli 2008 @ 14:10:

[...]

En misschien had ze wel precies hetzelfde gekeken als er een aardappel tegenover haar had gezeten. Weet je, precies deze opmerking vind ik tekenend voor hoe jij hierin staat. Wake up, boy, de wereld draait niet om jou. Niet iedereen is geheime erotische signalen naar je uit aan het zenden en niet alle signalen die uitgezonden worden zijn een reactie op jou. Ik zou je er bijna door elkaar bij rammelen, ware het niet dat ik véél te bang ben dat je dat verkeerd opvat.

Weet je, soms ben ik ontzettend verliefd op mijn man, loop ik stralend door de stad. Dan lach ik naar iedereen die ik toevallig tegenkom. Niet omdat ik diegene zo interessant vind of dat diegene me -for gods sake, hoe verzín je het?!- me herinnert aan mijn liefde voor mijn man, maar gewoon, omdat ik van binnen blij ben en dat gewoon uitstraal.hmmm ja ok. Ik gaf een extreem voorbeeld en jij interpreteert het gelijk op de wijze hoe ik naar de wereld kijk. Mooi figuur ben jij.
Ik ga in therapie vanwege al die verwijderde OP's.
Ik laat het eventjes hierbij, want het heeft weinig zin om te gaan analyseren en mogelijke scenario's te bedenken. Met andere woorden: ik heb genoeg gehoord.

Wel laat ik nog weten in hoeverre ik er naast zat... zal niet vandaag of morgen zijn, hoogstens een maand. Ben wel man genoeg om mijn verlies te erkennen en toe te geven dat ik er naast zat.

Groetjes.
quote:LadyX schreef op 11 juli 2008 @ 16:46:

Als ik dit lees krijg ik de kriebels.. waarom? Omdat ik zelf psychologe ben en ik het al vaker heb meegemaakt dat een client verliefd op mij werd.

Ik ben altijd zakelijk, maar aardig en probeer mijn clienten zoveel mogelijk op hun gemak te stellen en vertrouwen te geven. Dit zou opgevat kunnen worden als flirten. Wat het dus totaal niet is.

Nu ik lees dat ze je niet geantwoord heeft op je mail maar er direct een andere behandelaar op gezet heeft, gaan mijn alarmbellen voor jou rinkelen. Als ze contact wilde had ze op z'n minst wel een mail teruggestuurd. Ze staat er duidelijk niet voor open en ik zou het zo laten als ik jou was.

Misschien heb ik het mis, maar ik geef dat een erg kleine kans.Geheel mee eens. Een duidelijkere situatie bestaat haast niet!
quote:Joeysmiles schreef op 13 juli 2008 @ 14:23:

Ik ga in therapie vanwege al die verwijderde OP's. Heeft Fleurtje hem niet gekopieerd? Dat doet ze altijd
Geen bijzonderheden
quote:qwertu schreef op 13 juli 2008 @ 14:10:

Weet je, soms ben ik ontzettend verliefd op mijn man, loop ik stralend door de stad. Dan lach ik naar iedereen die ik toevallig tegenkom. Niet omdat ik diegene zo interessant vind of dat diegene me -for gods sake, hoe verzín je het?!- me herinnert aan mijn liefde voor mijn man, maar gewoon, omdat ik van binnen blij ben en dat gewoon uitstraal.

Er zijn dus heel veel versterkende en verzwakkende signalen die een bepaalde interpretatie rechtvaaridgen of juist niet rechtvaardigen.

Als ik een glimlachende vrouw tegenkomt denk ik allereerst: "Hm... die heeft een leuke dag vandaag. Of ze geniet ergens van. Of ze heeft iets leuks of lachwekkend meegemaakt. Of een binnenpretje," want dat heb ik ook. Ik glimlach ook snel, en dan is er geen directe aanleiding uit de plek waar ik op dat moment ben. Ik let daarbij ook op of ze me lang aankijkt. In dat geval is er misschien interesse. Maar als ze me kort aankijkt en ook anderen glimlachend even aankijkt, moet ik dat laatste toch uitsluiten. Dan heeft ze gewoon een leuke dag.

Een tegengesteld voorbeeld: Als een vrouw boos reageert kan dat verschillende redenen hebben. Ik irriteer haar, maar ook: Ze heeft een slechte dag, veel tegenslagen. Dat hoeft niet aan mij te liggen. De volgende dag zie ik haar weer, en is haar humeur beter. Een bevestiging dat het dan niet aan mij ligt.

Ik vind dit voor mensen met (vermoedelijk) autisme, en voor hen die daarmee te maken hebben, wel een interessant en belangrijk topic.
quote:sennheiser schreef op 11 juli 2008 @ 17:10:

[...]

Klopt, maar mijn mening stond nog niet vast. Ik wilde weten wat zij ervan vond. Uiteindelijk heeft het 'secretariaat' besloten om een nieuwe behandelaar aan me toe te wijzen.

Echt vriendelijk zijn jullie niet, snel conclusies trekken en alles.Beste sennheiser. Jij beticht mensen hier van "snel" conclusies trekken" en geeft aan dat je slecht bent in het herkennen van non-verbale communicatie. Nou, ik heb werkelijk nog nooit zo'n duidelijke signalen gezien als het verwijderen van hyves, aanstellen andere behandelaar, niet reageren op mail/Hyves-bericht. Vergeef het me, maar je hebt een onmetelijk hoog plaat-voor-kop gehalte!
quote:sennheiser schreef op 13 juli 2008 @ 14:24:

Ik laat het eventjes hierbij, want het heeft weinig zin om te gaan analyseren en mogelijke scenario's te bedenken. Met andere woorden: ik heb genoeg gehoord.

Wel laat ik nog weten in hoeverre ik er naast zat... zal niet vandaag of morgen zijn, hoogstens een maand. Ben wel man genoeg om mijn verlies te erkennen en toe te geven dat ik er naast zat.

Groetjes.succes Sennheiser!
Succes Sennheiser
quote:yasmijn schreef op 13 juli 2008 @ 14:34:

[...]

Heeft Fleurtje hem niet gekopieerd? Dat doet ze altijd Ik had hem gekopieerd, maar die is door de moderator verwijderd wegens "provocatie"
Zucht. "Provocatie"... Ik vind dat belachelijk. Ik heb al gezegd dat ik ervan baal dat openingsberichten worden verwijderd... maar wie dit topic goed doorleest, weet al ongeveer waar dit hele topic over gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven