VRLK

06-01-2008 21:09 13668 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zwijgt stemt toe
Wij hadden alledrie de kinderen om 19.15 in bed en alles slaapt (nog even). Lijkt wel alsof we weer in een ritme gaan komen. Heerlijk! Zelfs de keukenkast even uitgeruimd op zoek naar flesjes, kan Benkamini deze week ook een flesje krijgen. Moet nog wel eerst even kolf steriliseren, maar goed.
Van harte gefeliciteerd voor en met Vietje!

Ik heb nog even gekeken Pebbles en Lien, maar 21e gaat wel lukken. Was in de war met de 22e

Leuk, verse baby zien!

En superleuk ook dat Schorrie en KW bij elkaar gaan logeren -en dus eigenlijk via zo'n forum gewoon echt vriendjes geworden zijn!

Zo, nu verder teruglezen dan de laatste paar berichten
Hmpf, moet film kijken met Maxi en vent. Wil alleen nog even snel jullie NOD's weten voor mijn nieuwe motto!
Oei Mille, dat zal lastig gaan!

Ik weet nog dat Schorrie 2 weken was en ik op een ochtend tegen de kraamhulp zei: Goh, ik geloof dat ik weer mezelf ben.

Zo, wat ben ik daar van teruggekomen zeg! (Hier moest ik aan denken toen Lien schreef dat ze denkt dat ze weer in een ritme kom )

Ben niet in bad. Ben te moe om mezelf boven water te houden denk ik .

En Schorrie en KW bij elkaar logeren is heel leuk idd, ik werd er een beetje sentimenteel van. Vind het bijzonder dat je via een forum iemand leert kennen waar je je kind bij durft te laten logeren. Hoop dat Schorrie het ook durft als puntje bij paaltje komt .
Ik had vanavond Spaghetti carbonara gemaakt, altijd smullen! En de Pebbeltjes eten het ook goed.

Klein Pebbeltje ligt in bed met een dode hommel in een bakje ernaast. Niet in zijn bed, al wilde hij dat wel, maar op zijn tafeltje. Had hij gevonden en móet hij morgen aan de juf laten zien.

Groot Pebbeltje heeft voor het eerst met kleren aan gezwommen, moets nog iets nieuws doen met zwemles (waar ik niets van begreep "eerst 3x armen en benen lang, dan als een potlood onder water en dan 3x nog iets en dan draaien en dan kom je op je rug weer verder". Dat deed hij heel goed, juf had gezegd dat het knap was, en kind glimt van trots en heeft weer uitdaging in de zwemles en is direct weer supergemotiveerd.

Vanmiddag verjaardag van schoonzus. was ook gezellig, al vloog het me in de auto aan dat mama niet op die verjaardag zou zijn (schoonzus is vrouw broertje). Logisch vond Pebblo, en tsja, dat is ook zo. Ik vind dat het nu echt meer met pieken en dalen gaat. Zo gaat het 2 weken echt best heel erg goed, eigenlijk best 'gewoon', en dan opeens is er intens verdriet, of eigenlijk gemis. Een vriend van mijn broer, hij is daar al vanaf lagere school mee bevriend vroeg hoe het met me ging, en dat vond ik echt zo fijn!

Meave, nog gefeliciteerd met Vietje!

Ik doe het tegenwooprdig vaker, als ik me rot voel. Dan ga ik heel bewust iets met de Pebbeltjes doen, een spelletje, knexen of zoals nu lego-en, en zij vinden dat zo ontzettend leuk en genieten er zo van als ik echt iets met ze doe dat ik daardoor ontspan en me een stuk beter voel. Ik geniet dan echt van mijn blije enthousiaste kindertjes en dat doe goed.

Morrie, mijn schoonouders nemen er net zo makkelijk 2 als dat ze er eentje nemen. En soms nemen ze nog weleens 1 Pebbeltje mee, dat is ook erg leuk. Dan heb jij even 1 op 1 aandacht voor je kind, en word je andere kind (weer eens) 1 op 1 verwend door opa en oma.

Nathje, had ik al gezegd dat het goed is as vrjdag? Ik ben er vanaf 9 uur dus kijk maar.

Gaan Schorrie en KW bij elkaar logeren? Leuk zeg! Wanneer gaat dat gebeuren?

Gisteravond was Shawshank Redemption op tv. Ik had hem al gezien, maar dat was een goede film! En ik ben niet zo van de films dus dat wil wat zeggen!

Ik moet onbgesteld worden. En ik snap er niets van. Ik slik de pil, maar dan zou je toch geen PMS moeten hebben? Het lijkt wel of het bij mij elke maand erger wordt! Ik ben chagrijing, vind mijn huis een bende, wil geen seks. Ik ben al vanaf donderdag onhandelbaar terwijl ik pas woensdag ongesteld moet worden! Zit het tussen mijn oren?
Prima Pebbles!

Slaap lekker allemaal!
Ha, Pebbles' nod weten we al! One down, how many to go?

Meave, haske gefeliciteerd met Vietje! Ffe geen tijd meer om een behangetje te maken, solly, en een prachtige Patricktaart heb je gemaakt!
quote:Morrie schreef op 13 juli 2008 @ 20:57:

Ik weet nog dat Schorrie 2 weken was en ik op een ochtend tegen de kraamhulp zei: Goh, ik geloof dat ik weer mezelf ben.

En Schorrie en KW bij elkaar logeren is heel leuk idd, ik werd er een beetje sentimenteel van. Vind het bijzonder dat je via een forum iemand leert kennen waar je je kind bij durft te laten logeren. Hoop dat Schorrie het ook durft als puntje bij paaltje komt .

Morrie, dit is nummer 3 he, dan is ritme echt sneller gevonden dan bij nummer 1.

Ga je in de buurt uit eten zodat je evt. Schorrie weer opkan vissen? Anders is het een eind rijden....
Pebb, heel goed om iets intensiefs te gaan doen zoals Knex en juist ook iets positiefs. Ik geloof absoluut dat je dan ook sneller weer blij wordt, zijn ook echt stofjes in je hersenen deels natuurlijk. Dus als je in staat bent positieve stimuli op te zoeken, vooral doen. Maar als het verdriet je overvalt kan ik me voorstellen dat je niet ineens de knop omzet en gaat lego-en .

Mille en Pebb, de 21-e is prima. Gezellig! Komen jullie 's ochtends of 's middags? Maakt mij niet uit, vanaf uurtje of 10.30 is het lekker in de tuin (tenzij het hoost, maar dan is het nergens lekker...).
Zo, hier is het zonnetje in huis. Voel me vandaag stukken beter dan gisteren! Vanochtend naar IKEA geweest, en daarna cadeautjes voor Lien gekocht . Leuk om te doen! Nu ga ik even lekker op het terras liggen, om van het zonnetje te genieten.

Lien, je bedoelt in de buurt van Wind uit eten? Ik was het niet van plan eigenlijk. Is dat ontaard? Ik denk namelijk dat het heel goed gaat. Misschien vindt hij het slapen eng, hij hoort nog weleens 'geluiden' als hij ergens anders slaapt, maar voor het horen van geluiden ga ik hem echt niet ophalen . En als dat wel nodig is, dan wacht hij maar ff een half uurtje.

Wat wilde ik nou nog zeggen....

O ja, we denken dat Schorrie kleurenblind is oid. Hij weet nooit wat voor kleur iets heeft, terwijl dat op deze leeftijd toch echt wel 'moet'. Alleen zwart weet hij. Zou je daar nou actief iets mee moeten? Ik was eigenlijk van plan om gewoon te wachten tot we weer naar het cb moeten omdat er verder toch niets aan te doen is. Maar misschien ben ik dan te afwachtend? Dacht er aan omdat de kdv juf van de week nog eens geprobeerd had hem wat kleuren te laten noemen, maar dat was weer niet gelukt. Hij zegt bij alles: ik weet het niet. Of hij gokt maar wat.
CB afwachten, dat is toch volgende maand. En weet hij echt niet dat sinaasappel "rorannie" is en tomaat "rjood"? Zou niet leuk zijn, maar CB heeft gewoon testjes daarvoor.

Shawshank Redemption had ik nog niet op gereageerd, wij hebben 'm nog op video ergens (maar ja, geen videospeler meer) en ik heb zaterdag ook het laatste deel waar ik in viel ademloos zitten kijken.
Leuk, cadeautjes . Erg he, we waren eerst van plan om een goed doel op het geboortekaartje te zetten, maar ik vind het ook zo leuk om cadeautjes uit te pakken en telkens te zien wat iemand voor liefs/leuks heeft bedacht. Nu hebben we zelf maar een bedrag over gemaakt ter ere van de geboorte van Benjamini aan een goed kinderdoel .
Hij weet echt de kleuren niet. Als je bijvoorbeeld vraagt: 'pak de blauwe beker maar' dan weet hij niet welke beker hij moet pakken. Het rare is wel dat ik het idee heb dat hij het wel geweten heeft, maar misschien heb ik dat toen verkeerd gezien. Het valt ons al heel lang op en we proberen hem er weleens toe te verleiden een kleur te benoemen maar dan zegt hij: 'Ik weet het niet'. We hadden afgesproken er geen aandacht meer aan te schenken omdat hij er misschien ook wel gewoon gek van werd dat hij te pas en te onpas moest vertellen wat voor kleur iets had, maar nu begon de kdv juf er dus ook over.

Het valt me ook op dat als hij gaat kleuren of verfen, dat hij altijd het liefst de dingen zwart maakt. Ik denk dat het een gothic in de dop is .

Ik vind de cadeautjes ook heel leuk hoor, nu al tijdens de zwangerschap. En dan is het vaak ook nog onverwachts, dat iemand ineens een cadeautje tevoorschijn tovert. Dan ben ik als een kind zo blij .
Gothic in spe, o gruwel .

Mmm, als de KDV leidster er ook iets van zegt zal er toch wel iets met die kleuren herkenning zijn, aan woordenschat verder mankeert niets toch? Nou ja, ik zou even consultatie bureau afwachten zoals eerder gezegd en als ze daar niets kunnen alsnog wel via huisarts, want het is ook wel weer handig om het rond school-beginnen te weten. Zo kan je ook de juf waarschuwen, want er zijn toch wel dingen die met kleuren gaan. Bij dochter mogen ze bijvoorbeeld iets uit de rode of de groene kast pakken (er zitten stickers op de planken) en dan is he toch wel handig als je dan dus niets uit de gele of roze kast pakt .

O ja: straat vraag: ik heb gisteren keukenkast helemaal leeggeruimd, er zaten soort miniminimini muizenkeutels onderin, vandaag alweer. Wat voor beesten produceren dat? Ik zal anders GGD bellen morgen, maar er is niets aangevroten ofzo, ik zie ook geen beest en als voormalig Amsterdammer weet ik ook dat muizenkeutels groter zijn. Iemand een idee?
Minimuizen?

Nee, ik heb echt geen idee...

Vandaag een soort 'rapport' van het kinderdagverblijf gekregen van Schorrie, wat ook naar de basisschool gaat. Leuk hoor, hij scoort op alles het beste wat er is! We mogen er zelf nog wat opschrijven en daarna wordt het naar school gestuurd, ik zet er alvast maar op dat we vermoeden dat hij de kleuren niet weet. Dan weten ze dat op school ook. Volgens mij ligt het niet aan de woordenschat maar ja, ik ben ook geen kenner. Verder praat hij gewoon goed dus het lijkt me niet. En al je 1 letter zegt, vult hij de kleur wel aan dus hij kent ze wel. Vanavond toch nog maar even geoefend en hij weet naast zwart en wit ook wat goud is. Das toch ook best belangrijk .

Ik krijg de bekleding niet van de maxi cosi, omdat ik de gordels er niet af krijg. Best irritant. Nu ga ik het maar op de hand wassen met de maxi cosi ernaast. En dan nog hopen dat ik de bekleding die ik er wel af heb gekregen, er weer goed op krijg.

Morgen weer naar de gynaecoloog voor groei baby. Ik word alsmaar dikker en dikker dus het lijkt goed te gaan. Ben nog nooit zo dik geweest als dat ik nu ben!
Veldmuisjes Lien? Die zijn behoorlijk klein.

Morrie, ik zou idd. even bij CB of huisarts testje laten doen. Zit het in de familie bij jullie?

Mijn motto wordt dus zoiets als "Peb PMS, Lien weet het nog niet, Morrie moet eerst bevallen en de rest wil het niet zeggen". Tsja. Dan maar geen motto

Geen idee wanneer en waarom mijn oude motto is verdwenen trouwens!
Nee, het zit niet in de familie. O jawel trouwens, mijn vader is kleurenblind, dus ik ben waarschijnlijk draagster! Goh, had ik nog niet eens over nagedacht. En als ik draagster ben, heeft mijn zoon maar liefst 50% kans om kleurenblind te zijn.

Mille, dat zou wel een hilarisch motto zijn!
Kijk, dit is verhelderend.

In deze zin ben ik de dochter en dús draagster.

Moeder normaal, vader kleurenblind. Een zoon is dan normaal, een dochter is draagster.

En in deze zin ben ik de moeder en is Schorrie de zoon:

Moeder draagster, vader normaal. Een zoon heeft 50% kans kleurenblind te zijn en 50% kans om normaal kleuren te kunnen zien. Voor een dochter geldt dat ze of normaal is, of draagster wordt.
Mille, motto is verdwenen met wisselen avatar.

Morrie, verwarrend, met al die dragers en percentages. Is het heel lastig om kleurenblind te zijn?
Hmm, nou, mijn vader zegt dat hij niet kleurenblind is. Terwijl ik het zeker wist. Dus toch niet de verklaring gevonden.

Volgens mij is het niet heel lastig om kleurenblind te zijn, ik weet het niet, ben het zelf niet. Je kunt alleen geen piloot of treinmachinist worden. Of bloemist, of schilder ofzo. Maar ik geloof nou niet dat ik er van wakker zou liggen als Schorrie het écht blijkt te zijn. Al wordt het wel een handicap genoemd trouwens.
Da's wel aardig wat ja, 50% kans. Mijn ex was kleurenblind. Die had er niet heel veel last van, maar zag bepaalde dingen inderdaad gewoon echt niet. Dus moest er wel altijd iemand mee kleding shoppen enz.

Aha, dank je Meave. Zie je wel dat ik geen Morriekloon moest worden
Als je met ex de vader van Maxi bedoelt dat is Maxi dús draagster en heeft haar evt. toekomstige zoon 50% kans om het ook te zijn. Ja, ik weet er nu alles van .
Ja, inderdaad, da's waar! Krijg ik straks kleurenblinde kleinkinderen. Maar jouw vader dus toch niet. Raar!

Tenminste, als Schorrie het is. Als het niet zo is hoeft er ook geen verklaring te worden gezocht
Hij (mijn vader) zegt van niet, maar vroeger werd je er niet echt op getest natuurlijk. Hij zegt dat hij alleen sommige pasteltinten niet goed kan onderscheiden.....

Harrie zijn vader kenden we niet en is dood, dus van die kant kan ik er niet zo goed achter komen. Eigenlijk ben ik nu wel heel nieuwsgierig of Schorrie het echt is, of dat we toch gewoon meer moeten oefenen.
Zo, nog een verlate felicitatie voor Vietje! Meave, wat een mooie taart. Hoe vond Vietje de cadeaus?

Morrie, Lien, jullie klinken allebei heerlijk relaxed! Morrie lekker genietend van haar verlof en Lien van de rijkdom van haar trio.

Shawshank redemption is 1 van de beste films ever en dat komt ook echt door Morgan Freeman. Wat een heerlijke vent met een prachtstem. Scent of a woman met Al Pacino is ook een klassieker, is dat misschien een film voor jou Peb?

Nathje, leuke site! Ik zag al een hoop leuke dingen en niet goed dus voor mijn portemonnee.

Verder niet zo veel te vertellen. Kom net van sporten en ben heel stout maar 1 uur geweest aangezien ik echt gaar was en het echt verschrikkelijk warm had na een uur steppen. Woensdag weer een dag hoor. Nu lekker zo Army Wives kijken met een glaasje wijn :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven