Gezondheid alle pijlers

bloedvergiftiging??

04-08-2014 18:03 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kom net met onze dochter van de huisarts en ben een beetje beduusd!!

Onze dochter is net 2 en allergisch voor insectenbeten, nu is ze gisteren gestoken door een mug in haar hand en sinds vanmiddag een rode streep van haar hand, vanaf die muggenbult dus, richting haar oksel.. En ook haar hele hand 3x zo dik als normaal, maar dat is haar reactie op insectenbeten..

Maar die streep dus.. Die vertrouwden we niet, dus vanmiddag meteen de ha gebeld en we mochten meteen komen..

De ha bevestigde ons vermoeden dat het bloedvergiftiging zou zijn.. Alleen had ie er een andere naam voor.. Geen idee meer wat voor naam.. Iets met onsteking van lymfevaten ofzo.. Hij zei ook dat de streep nog veel verder omhoog zal gaan en dat haar oksel zal gaan jeuken en/of pijn gaat doen.. En daarvoor mogen we paracetamol geven.. En dat was het! Anno 2014 is dit niet meer gevaarlijk??

Ik vind het heel heel vreemd en het zit me niet lekker.. Lees op internet nogal griezelige dingen.. Iemand ervaring?????????
Geen ervaring maar als je er niet gerust op bent, bel je nu de huisartsenpost (volgens mij is ha-post bezoek voor eigen rekening) of ga je morgen voor een second opinion. Voelt je dochter zich al iets beter met de paracetamol?

Ps. op internet naar ziektes zoeken, is bijna nooit een goed idee.
Het is waarschijnlijk nog geen bloedvergiftiging maar een bacteriële lymfevatinfectie. Goed in de gaten houden! Verder advies opvolgen van de arts. En als het erger wordt terug gaan of HA post bellen.
Het staat er verder op die pagina met nogal dure praat, volgens mij is antibiotica volgens die site niet zinvol/ bewezen.

http://users.telenet.be/D ... 168/styled-178/index.html

De patiënt heeft vaak zelf de rode streep op been of arm ontdekt en is meestal erg ongerust omdat het symptoom vaak als 'bloedvergiftiging' wordt geduid.

ANAMNESE

De huisarts vraagt:

• naar een voorafgaande verwonding en de aard hiervan;

• naar pijn;

• naar malaise;

• of er koorts is;

• of er koude rillingen zijn;

• naar nausea;

• of er sprake kan zijn van een pre-existente huidaandoening of -infectie;

• naar aanwijzingen voor een verminderde afweer.

ONDERZOEK

Bij onderzoek wordt er een lineair, streepvormig erytheem gezien, meestal op de extremiteit
Je dochtertje heeft dus geen bloedvergiftiging, maar iets anders. Volgende keer als je het niet helemaal begrijpt gewoon om uitleg vragen! Vraag eventueel de arts om het op te schrijven zodat je ook weet waarnaar je moet zoeken als je dat gaat doen.
Als er echt sprake is van een bloedvergiftiging(ofwel: sepsis), ben je echt flink ziek, of echt doodziek.

Daar is nu geen sprake van.

Wel in de gaten houden of ze geen koorts krijgt etc en als je het niet vertrouwd, gewoon opnieuw bellen
Inderdaad, ze is helemaal niet ziek, heb ook nog geen paracetamol gegeven, ze klaagt alleen over jeuk.. Dus alleen de jeuk behandel ik nu.. Maar het is toch zo dat als dit nu niet behandeld wordt, het kan veranderen naar wel een echte bloedvergiftiging??? En inderdaad.. Wat net door iemand gezegd werd, dat lymfevatinfectie.. Dat zei de ha ook!
http://www.huidinfo.nl/lymfangitis.html

Eens met Mallebeppie.
Hoe gaat het vandaag?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven