Opspelende 'oude' hechtingen

13-07-2008 22:22 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meiden die voor de 1e keer zwanger zijn: deze posting maar even niet te aandachtig lezen hoor...

Nu ruim 23 weken zwanger van onze tweede, krijg ik steeds vaker last van een vervelend probleem: ik voel de hechtingen die er na mijn eerste bevalling ingejast zijn verschrikkelijk trekken. (Even voor de duidelijkheid: dit was 2 jaar geleden en ze zijn dus allang verdwenen)! Een ander probleem (dat ik de vorige keer niet had) is dat ik bij de minste geringste hoest of niesbui al een paar druppels urine verlies, heb er geen controle over!

Het hechtingenprobleem is echt pijnlijk en vervelend en hoewel ik me om de bevalling weinig zorgen maak, ben ik toch bang dat ik weer opnieuw op die plek (au, au het leek wel of mijn schaamlip aan mijn clitoris gehecht was) ga scheuren.

Komt dit iemand bekend voor? Zijn jullie bij de tweede bevalling weer op dezelfde plek gescheurd/geknipt? Ben benieuwd!

Groet, Eem
Takes a second for your life to change
Hoi Eem

Ik heb geen ervaring, maar ik heb wel eens gelezen dat je juist niet op dezelfde plek zou inscheuren omdat littekenweefsel taaier is. Vraag de verloskundige eens.
Vervelend zeg, heb er geen ervaring mee.

Ben bij dochter behoorlijk geknipt, met uiteraard dus erna de nodige hechtingen, en ik kan me voorstellen dat wanneer er nu druk op komt te staan dit onprettig is. Gewoon de volgende keer als je op controle gaat even naar vragen joh, mss is er wel een zalfje of smeerseltje om dat weefsel een beetje soepel te maken (mss klets ik ook wel uit mn nek hoor, en is er helemaal niet zulk soort spul)
.
anoniem_3928 wijzigde dit bericht op 14-07-2008 13:15
Reden: ivm herkenning. :)
% gewijzigd
Ben 2 keer geknipt, waarbij de 1e echt diep op bijna dezelfde plek. Ben nu zwanger van de 3e en ik voel de littekens soms ook wel een beetje trekken. Alsof het hoofdje nu al naar beneden duwt zeg maar. Maar heb er niet echt pijn of last van.

Voel ze soms ook nog bij slecht weer... Vragen aan de vlos kan nooit kwaad.

Oja, als ik nies of moet hoesten wil ik ook nog wel eens een druppeltje verliezen. Ik heb mezelf aangeleerd om op het moment van de nies even mijn bekkenbodemspieren goed aan te trekken. Dat houdt het droog
Beste Eem,

Bij mijn eerste bevalling had ik een behoorlijke knip die tot in mijn been liep, met flink wat hechtingen. Tijdens mijn tweede zwangerschap kreeg ik hier ook steeds meer last van: trekken en vooral heel erg jeuken.

Maar... heb goed nieuws: ik ben drie weken geleden bevallen van de tweede en heb er helemaal geen last meer van! Trekken en jeuk zijn helemaal weg.

Ik ben bij mijn tweede bevalling niet ingeknipt, wel een klein beetje ingescheurd, maar dit was op een andere plek.

Ik had wel tijdens de kraamweek erg last van de oude hechting, die zat namelijk 'in de weg' voor de nieuwe hechting (boel was nogal gezwollen).

Tips voor de kraamweek (die je misschien ook wel weet van je eerste kindje): haal coolpacks in huis!

Oh en dat urineverlies had ik ook, zowel bij mijn eerste als mijn tweede zwangerschap. Ook dat is nu drie weken na de bevalling volledig over. (Ik doe wel -incidenteel- bekkenbodemspieroefeningen)

groeten, Zeef77
Eem,

Wat een fijn topic. Ik ben ook zwanger van de tweede en mijn litteken is gevoelig als ik eraan zit (subtotaalruptuur). De verloskundige deed voorkomen dat het niet een heel bekend probleem is, maar gelukkig herkennen jullie het.

Urineverlies is ook een bekend probleempje. Hier bij niezen ook even de bekkenbodem aanspannen.

Groeten, buitenmeisje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven