Jongensnamen topic
vrijdag 1 augustus 2014 om 22:42
quote:giraffje schreef op 01 augustus 2014 @ 20:26:
Hallo,
Wij zijn ook op zoek naar een jongens naam. Onze zoon het Senna en nu dus in verwachting van zoon 2. Suggesties zijn welkom, want jongensnamen vinden we maar lastig!
Op ons lijstje staan
Dex
Xavi
Lennox (maar dan krijg je afgekort Sen en Len en ik kort nogal vaak af)
Marnik
Alec
Xander
Oscar
Ravi
Rafaël
Elmar
Jorn
Joas
Boaz
Quinn
Vic
Hallo,
Wij zijn ook op zoek naar een jongens naam. Onze zoon het Senna en nu dus in verwachting van zoon 2. Suggesties zijn welkom, want jongensnamen vinden we maar lastig!
Op ons lijstje staan
Dex
Xavi
Lennox (maar dan krijg je afgekort Sen en Len en ik kort nogal vaak af)
Marnik
Alec
Xander
Oscar
Ravi
Rafaël
Elmar
Jorn
Joas
Boaz
Quinn
Vic
Ik spreek toch geen Chinees?!
zaterdag 2 augustus 2014 om 11:11
Bedankt voor jullie reacties!
@Tinkerbell: ik was al bang dat er een aantal tokkienamen op ons lijstje zouden staan... Toch iets om te deze dus misschien toch maar definitief van het lijstje te halen (alhoewel ik ze wél leuk vind). Dus zeker geen nutteloze reactie!
@MissShopping: Nolan blijft ook een van mijn favorieten, maar vriend vindt deze naam niet zo. Levin van jouw lijstje komt ook op ons lijstje!
@Marly: Dit zijn inderdaad de namen waar mijn voorkeur naar uitgaat, maar vriend vind ze 'zozo' ... (hoop dat hij nog moet 'wennen'
@Mandy: bedankt voor je lijstje! Dit zijn ze helaas net niet voor ons, alhoewel ik Dylan en Kyan maar dan met een o erachter wel leuk vindt. Toch maar even op het lijstje zetten
Nogmaals bedankt voor het meedenken! Helaas nog niet DE naam gevonden... Ik vrees dat we gewoon moeilijk zijn wat betreft namen.
Mocht er jullie nog meer te binnen schieten; ik houd me aanbevolen!
@Tinkerbell: ik was al bang dat er een aantal tokkienamen op ons lijstje zouden staan... Toch iets om te deze dus misschien toch maar definitief van het lijstje te halen (alhoewel ik ze wél leuk vind). Dus zeker geen nutteloze reactie!
@MissShopping: Nolan blijft ook een van mijn favorieten, maar vriend vindt deze naam niet zo. Levin van jouw lijstje komt ook op ons lijstje!
@Marly: Dit zijn inderdaad de namen waar mijn voorkeur naar uitgaat, maar vriend vind ze 'zozo' ... (hoop dat hij nog moet 'wennen'
@Mandy: bedankt voor je lijstje! Dit zijn ze helaas net niet voor ons, alhoewel ik Dylan en Kyan maar dan met een o erachter wel leuk vindt. Toch maar even op het lijstje zetten
Nogmaals bedankt voor het meedenken! Helaas nog niet DE naam gevonden... Ik vrees dat we gewoon moeilijk zijn wat betreft namen.
Mocht er jullie nog meer te binnen schieten; ik houd me aanbevolen!
zaterdag 2 augustus 2014 om 13:39
quote:Snorretje007 schreef op 02 augustus 2014 @ 11:11:
Mocht er jullie nog meer te binnen schieten; ik houd me aanbevolen!Whahaha ik moest even heel hard lachen omdat je zegt eventueel wat tokkienamen van je lijstje te halen, maar het dan aan te vullen met Dylan en Kyano...valt voor mij in dezelfde categorie. Maar hé kies gewoon wat jullie mooi vinden. Mijn vader wilde mij Priscilla noemen (goddank dat mijn moeder een goede smaak heeft) en als dat was gebeurt was ik heus geen ander mens geweest. Smaken verschillen nu eenmaal.
Mocht er jullie nog meer te binnen schieten; ik houd me aanbevolen!Whahaha ik moest even heel hard lachen omdat je zegt eventueel wat tokkienamen van je lijstje te halen, maar het dan aan te vullen met Dylan en Kyano...valt voor mij in dezelfde categorie. Maar hé kies gewoon wat jullie mooi vinden. Mijn vader wilde mij Priscilla noemen (goddank dat mijn moeder een goede smaak heeft) en als dat was gebeurt was ik heus geen ander mens geweest. Smaken verschillen nu eenmaal.
Ik spreek toch geen Chinees?!
zaterdag 2 augustus 2014 om 15:04
maandag 4 augustus 2014 om 17:25
quote:-tinkerbell- schreef op 02 augustus 2014 @ 13:39:
[...]
Whahaha ik moest even heel hard lachen omdat je zegt eventueel wat tokkienamen van je lijstje te halen, maar het dan aan te vullen met Dylan en Kyano...valt voor mij in dezelfde categorie. Maar hé kies gewoon wat jullie mooi vinden. Mijn vader wilde mij Priscilla noemen (goddank dat mijn moeder een goede smaak heeft) en als dat was gebeurt was ik heus geen ander mens geweest. Smaken verschillen nu eenmaal.
Whahaha, je hebt gelijk... wellicht hou ik gewoon een beetje van tokkienamen..... Alleen weet ik niet of ik dat wel wil, omdat we absoluut niet tokkie zijn (denk ik )
@Catoo, bedankt: Nathan vind ik mooi, alleen zie ik het mezelf nog niet roepen tegen mijn kind, het 'bekt' op de een of andere manier niet zo bij mij.
@Mendy, volgens mij ben ik gewoon een hele aparte met aparte smaak Wat het absoluut niet makkelijk maakt! Jayden stond al op mijn lijstje (wilde hem eraf halen vanwege het tokkie-gehalte, maar hij staat er nog steeds). Keano en Liam vind ik leuk. Ook maar op het lijstje! (en ik had overigen Delano eraf gehaad en Kyano erop gezet (nu dus met een /Keano erachter )
Nogmaals bedankt dames!
Mocht er hier iemand zijn met ook een voorliefde voor tokkienamen
; ik houd me (blijkbaar) aanbevolen!
(Ook niet tokkienamen die een beetje aansluiten op mijn tokkielijstje blijven welkom!)
[...]
Whahaha ik moest even heel hard lachen omdat je zegt eventueel wat tokkienamen van je lijstje te halen, maar het dan aan te vullen met Dylan en Kyano...valt voor mij in dezelfde categorie. Maar hé kies gewoon wat jullie mooi vinden. Mijn vader wilde mij Priscilla noemen (goddank dat mijn moeder een goede smaak heeft) en als dat was gebeurt was ik heus geen ander mens geweest. Smaken verschillen nu eenmaal.
Whahaha, je hebt gelijk... wellicht hou ik gewoon een beetje van tokkienamen..... Alleen weet ik niet of ik dat wel wil, omdat we absoluut niet tokkie zijn (denk ik )
@Catoo, bedankt: Nathan vind ik mooi, alleen zie ik het mezelf nog niet roepen tegen mijn kind, het 'bekt' op de een of andere manier niet zo bij mij.
@Mendy, volgens mij ben ik gewoon een hele aparte met aparte smaak Wat het absoluut niet makkelijk maakt! Jayden stond al op mijn lijstje (wilde hem eraf halen vanwege het tokkie-gehalte, maar hij staat er nog steeds). Keano en Liam vind ik leuk. Ook maar op het lijstje! (en ik had overigen Delano eraf gehaad en Kyano erop gezet (nu dus met een /Keano erachter )
Nogmaals bedankt dames!
Mocht er hier iemand zijn met ook een voorliefde voor tokkienamen
(Ook niet tokkienamen die een beetje aansluiten op mijn tokkielijstje blijven welkom!)
woensdag 6 augustus 2014 om 13:27
Wij zoeken een simpele jongensnaam, maar niet teveel voorkomend.
Onze favoriet is Sil, maar die naam is helaas al 'bezet'.
Namen als Thijs, Koen, Bram, Tom, Bart is net te 'gewoon' en namen als Giel, Finn, Stan, Jim, Pim, Niek, Kaj vinden we wel leuk maar te ze komen al teveel in de omgeving voor.
Wat afgekeurd is door man is Mink (mijn favo), wat nog op ons lijstje staat is Ties en Mas.
Namen als Bing, Kik, Binck, Dex vinden we niks.
Afgeschoten in de categorie 'misschien' zijn ook al Raf, Senn, Lenn, Duuk.
Kritisch hè?!
Heeft iemand een leuke zoon, neef, buurjongen met best een normale naam maar je hoort m niet vaak: ik houd me aanbevolen.
Namen als Thijs, Koen, Bram, Tom, Bart is net te 'gewoon' en namen als Giel, Finn, Stan, Jim, Pim, Niek, Kaj vinden we wel leuk maar te ze komen al teveel in de omgeving voor.
Wat afgekeurd is door man is Mink (mijn favo), wat nog op ons lijstje staat is Ties en Mas.
Kritisch hè?!
Heeft iemand een leuke zoon, neef, buurjongen met best een normale naam maar je hoort m niet vaak: ik houd me aanbevolen.
woensdag 6 augustus 2014 om 18:29
quote:Catooo schreef op 06 augustus 2014 @ 17:48:
@sjudiet
Mink is leuk!!
Wat vinder anders van Mingus?
Of Flint, Fender, Sten, Wout, Rune, Lau, Lode, Thije of Mels?
Ja leuk hè mink. Maar ik krijg het er echt niet door dus ik begin er ook maar niet meer over.
De andere namen die je noemt zijn of al in gebruik of het net niet. Bedankt!
@sjudiet
Mink is leuk!!
Wat vinder anders van Mingus?
Of Flint, Fender, Sten, Wout, Rune, Lau, Lode, Thije of Mels?
Ja leuk hè mink. Maar ik krijg het er echt niet door dus ik begin er ook maar niet meer over.
De andere namen die je noemt zijn of al in gebruik of het net niet. Bedankt!
woensdag 6 augustus 2014 om 18:39
quote:mendy schreef op 06 augustus 2014 @ 17:59:
@sjuudiet;
Mats - kan helaas ook niet meer ivm mats in omgeving
Lex - niet zo leuk
Brent - ook al bezet
Riff - ken een meisje river die er altijd riff noemen dus ik zie het als meisjesnaam
Flynn - niet mooi
Huug - Hugo dan leuker
Raf - is al afgevallen in onze zoektocht
Ray -te jaren 80
Huub -leuke naam maar mijn hoofd maakt er altijd huup huup bsr bij atruc van. .....
Senn -was al afgevallen
Jop - heel leuk maar ook al bezet
Quinn/quint - niet leuk
Jens - leuk maar op de klik mis ik
Thijn - heel leuk maar ook al bezet
Siem - leuk
Rienk - weet niet wat ik daarvan vind. Ga ik over nadenken
Niels - ken heel veel nielsen
Wout - vind ik niet zo
Mart - leuk maar ook al bezet
Staat er al wat voor je bij? Anders probeer ik er nog wat te noemenheel veel is dus al bezet omdat het in de omgeving al voorkomt. Heel jammer. Wel veel namen die leuk vind. Ik laat t allemaal even inwerken en wie weet wat daar nog uitkomt.
@sjuudiet;
Mats - kan helaas ook niet meer ivm mats in omgeving
Lex - niet zo leuk
Brent - ook al bezet
Riff - ken een meisje river die er altijd riff noemen dus ik zie het als meisjesnaam
Flynn - niet mooi
Huug - Hugo dan leuker
Raf - is al afgevallen in onze zoektocht
Ray -te jaren 80
Huub -leuke naam maar mijn hoofd maakt er altijd huup huup bsr bij atruc van. .....
Senn -was al afgevallen
Jop - heel leuk maar ook al bezet
Quinn/quint - niet leuk
Jens - leuk maar op de klik mis ik
Thijn - heel leuk maar ook al bezet
Siem - leuk
Rienk - weet niet wat ik daarvan vind. Ga ik over nadenken
Niels - ken heel veel nielsen
Wout - vind ik niet zo
Mart - leuk maar ook al bezet
Staat er al wat voor je bij? Anders probeer ik er nog wat te noemenheel veel is dus al bezet omdat het in de omgeving al voorkomt. Heel jammer. Wel veel namen die leuk vind. Ik laat t allemaal even inwerken en wie weet wat daar nog uitkomt.
woensdag 6 augustus 2014 om 21:57
Top dat jullie meedenken. Ik ga ze stuk voor stuk bij langs:
Walt - Kan ik niet loskoppelen van Disney
Youp - vind mn man niks
Duco - nee
Teun - ja leuk maar ook al vergeven
Jip - Leuk.... maar te 'hip' voor ons
Tonko - Nee
Stieg - nee
Lasse - nee
Viggo - nee
Douwe - Vind ik leuk, maar dan vind ik Hidde als friese naam leuker. Gaat op de lijst
Dante - nee
Onno - nee
Rens - leuk maar man vind t niks
Bing - te apart
Lenn - was al afgeschoten
Vince - leuk... voor een ander
Sepp - ken een Seb dus valt af
Senn - was al afgeschoten
Sem - te nr 1
Roald - nee
Guido - ja leuk als Gido gaat op de lijst
Huib - ik ben altijd aan het klooien met het uitspreken van deze naam, die ui bekt bij mij niet lekker. Vind m wel leuk
Hugo - ja die heb ik ook op de lijst gezet
Jart - vind ik niet echt een naam
Jarne - kan niet ivm andere namen in omgeving die hier teveel op lijken
Xavi - nee
Leon - al in de familie
Bart - ja heel leuk maar kan ook niet meer
Wart - ik begreep dat dit wrat betekent in het engels dus nee
Mick - Ja leuk, maar vind man niet
Mitch - te engels
Abel - ja leuk, gaat op de lijst
Odin - nee omdat dat de god van de donder is vind ik die associatie niks
Otis - ja leuk gaat op de lijst
Aron - kan niet meer
Kent - nee
Roy - te jaren 80
Max - vind ik een hondennaam...
Chris - kan ook niet meer
Jelte - te ouderwets (ken een Jelte van in de 60)
Ferre - nee
Hidde - ja leuk (haha zei ik bij Douwe al had deze toen nog niet gelezen)
Tijn - kan niet meer, wel heel leuk
Thijs - kan ook niet meer..
Seth - ja héél leuk
Stijn - kan niet meer
Gijs - kan ook al niet meer
Melle - leuk maar man vind t niks
Stan - t wordt afgezaagd... kan niet meer. Wel héél leuk
Luuk - nee
Menno - nee
Doy - nee
Remer - nee
Art - leuk maar met een albert in de familie zijn er al heel veel vernoemd en heten ard. Ik wil dat liever niet
Owen - te engels
Jules - leuk ... voor een ander
Jesper - nee
Elmer - nee (moet aan dat voorleesboek van die olifant denken)
Nando - nee
Polle - nee
Rik - Ja leuk, maar man vind van niet
Hessel - kan niet meer
Jesse - hoor je veel te veel hier
Weer een heel rijtje voor mn lijstje. Leuk.
Ik vind dus best een heel verschillende soorten namen leuk:
Mik, Hidde, Otis, Seth, Abel, Rens, Teun, Jip, Gido...
Mooiste vind ik Seth, Otis en Teun.
Al is Otis wat aparter en Teun hartstikke hollands en best hip en Seth weer een van origine engelse naam (waar ik op zich dus niet van houd).
Wat een gedoe.....
Walt - Kan ik niet loskoppelen van Disney
Youp - vind mn man niks
Duco - nee
Teun - ja leuk maar ook al vergeven
Jip - Leuk.... maar te 'hip' voor ons
Tonko - Nee
Stieg - nee
Lasse - nee
Viggo - nee
Douwe - Vind ik leuk, maar dan vind ik Hidde als friese naam leuker. Gaat op de lijst
Dante - nee
Onno - nee
Rens - leuk maar man vind t niks
Bing - te apart
Lenn - was al afgeschoten
Vince - leuk... voor een ander
Sepp - ken een Seb dus valt af
Senn - was al afgeschoten
Sem - te nr 1
Roald - nee
Guido - ja leuk als Gido gaat op de lijst
Huib - ik ben altijd aan het klooien met het uitspreken van deze naam, die ui bekt bij mij niet lekker. Vind m wel leuk
Hugo - ja die heb ik ook op de lijst gezet
Jart - vind ik niet echt een naam
Jarne - kan niet ivm andere namen in omgeving die hier teveel op lijken
Xavi - nee
Leon - al in de familie
Bart - ja heel leuk maar kan ook niet meer
Wart - ik begreep dat dit wrat betekent in het engels dus nee
Mick - Ja leuk, maar vind man niet
Mitch - te engels
Abel - ja leuk, gaat op de lijst
Odin - nee omdat dat de god van de donder is vind ik die associatie niks
Otis - ja leuk gaat op de lijst
Aron - kan niet meer
Kent - nee
Roy - te jaren 80
Max - vind ik een hondennaam...
Chris - kan ook niet meer
Jelte - te ouderwets (ken een Jelte van in de 60)
Ferre - nee
Hidde - ja leuk (haha zei ik bij Douwe al had deze toen nog niet gelezen)
Tijn - kan niet meer, wel heel leuk
Thijs - kan ook niet meer..
Seth - ja héél leuk
Stijn - kan niet meer
Gijs - kan ook al niet meer
Melle - leuk maar man vind t niks
Stan - t wordt afgezaagd... kan niet meer. Wel héél leuk
Luuk - nee
Menno - nee
Doy - nee
Remer - nee
Art - leuk maar met een albert in de familie zijn er al heel veel vernoemd en heten ard. Ik wil dat liever niet
Owen - te engels
Jules - leuk ... voor een ander
Jesper - nee
Elmer - nee (moet aan dat voorleesboek van die olifant denken)
Nando - nee
Polle - nee
Rik - Ja leuk, maar man vind van niet
Hessel - kan niet meer
Jesse - hoor je veel te veel hier
Weer een heel rijtje voor mn lijstje. Leuk.
Ik vind dus best een heel verschillende soorten namen leuk:
Mik, Hidde, Otis, Seth, Abel, Rens, Teun, Jip, Gido...
Mooiste vind ik Seth, Otis en Teun.
Al is Otis wat aparter en Teun hartstikke hollands en best hip en Seth weer een van origine engelse naam (waar ik op zich dus niet van houd).
Wat een gedoe.....
donderdag 7 augustus 2014 om 16:32
quote:Sjuudiet schreef op 06 augustus 2014 @ 13:27:
Kritisch hè?!
Wat vindt je man dan van Mick?
Misschien een mooi compromis? Zelf vind ik Mart ook een mooie naam.
Kritisch hè?!
Wat vindt je man dan van Mick?
Misschien een mooi compromis? Zelf vind ik Mart ook een mooie naam.