Gezondheid alle pijlers

Leven met pijn gaat verder, met uitleg over de salamiworst.

03-07-2014 19:02 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic praten we over ons leven met pijn, wat dat met ons doet en waar we in het dagelijks leven tegenaan lopen. Iedereen is welkom, om mee te lezen, mee te schrijven of af en toe binnen te vallen.

De klachten van de dames, die hier tot nu toe schreven, lopen uiteen. De oorzaken ook. Toch hebben we voor een deel te maken met dezelfde frustraties, valkuilen en zo zoeken we vangnetten. Vaak schrijven we ook gewoon onze frustraties van ons af en steunen we elkaar.

Zo kwam iemand met het voorbeeld: Leven met pijn en vooral gebrek aan energie, is als het eten van een salamiworst: eet je de worst in één keer op, dan word je naar alle waarschijnlijkheid misselijk. Maar eet je de worst plakje voor plakje over verschillende dagen, dan geniet je ervan.

Zo is het met ons leven ook. We delen onze activiteiten in in 'plakjes', niet teveel ineens, zodat we niet teveel teruggefloten worden door ons lichaam. Zodat we niet de ene dag genieten van een overheerlijke salamiworst, om de volgende dagen misselijk in bed of op de bank te liggen.

Hier een link naar het vorige topic
Later is nu
Ik leef nog! Toch maar naar de dokter geweest vorige week omdat ik het afvallen niet normal vond en mijn baas super bezorgd was, dus ook deels om hem gerust te stellen ;) Ik wacht nog op mijn bloeduitslag, maar ik ben inmiddels opgeknapt dus denk niet dat daar iets uit komt. De huisarts zei wel dat ik rustiger aan moest doen, dat is niet echt gelukt…

Ambra: nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Sanne: fijn om te lezen dat het goed met je gaat

Lientje: van tramadol kan je wel een beetje van de wereld raken, wat Ambra ook schrijft (zelf geen ervaring gelukkig). Dus als je het wilt proberen zou ik het eerst op een vrije dag nemen.

Dreamer: ik ga duimen dat het weer opknapt!

Ik heb een date zaterdag en ik vind het super spannend! De laatste keer dat ik gedate heb is denk ik een jaar of drie terug, en die jongen kende ik al (zelfde sport). Nu is het via internet en ik vind het een beetje eng. Maar wel op een leuke manier. Ik lijk wel een meisje van 16 ;)
Wat spannend Nes een date. Ik zou dat zo een twee drie niet durven met iemand die ik niet irl ken. Alhoewel nu klink ik een beetje vastgeroest en ouderwets realiseer ik me.

Aangezien ik mijn man eerst heb leren kennen op de toenmalige internetwereld, het 27 mc bakkie.

Soort radio waarop je kletste met vreemden. Een gesproken chatroom zeg maar. Waarbij de hele omgeving die ook zo'n ding had kon meeluisteren.

Tramadol. Het leek me DE oplossing voor mijn slechtere dagen. Vooropgesteld dat huisarts het wil voorschrijven. Nu na jullie berichten ga ik er eerst nog maar even over nadenken. Sowieso is het voor mij toch alleen voor xe nachten. Zolang ik in beweging blijf hou ik pijn redelijk onder controle met lichtere pijnstilling. Maar als ik probeer te rusten of slapen voel ik het zo erg dat ik niet slaap. En dan ben ik xe dag erna helemaal een wrak dat niets meer kan dan kreunend op de bank hangen.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Tramadol, zelf nooit gebruikt maar een collega gebruikte het ivm pijn na whiplash, voor de pijn hielp het zeker alleen ze werd en ontzettend duf en traag van en beïnvloed je reactievermogen en het werkt verslavend.....ik zou er idd goed over nadenken om het te gaan slikken en of het kan helpen alleen voor de nacht, de vraag is dan hoe je er overdag op reageert...maar ik ben geen arts natuurlijk. Mss even overleggen met de huisarts en een periode proberen?

@Nes wat spannend een date! Superleuk! Ik heb ook meerdere keren gedate via internet en inderdaad het is heel spannend en vaak is het niet dat wat je zoekt, tenminste niet voor een relatie, maar al je het niet probeert weet je zeker dat het niks zal worden. Ik heb ook een keer geluk gehad via deze weg, met die man heb ik ruim 2 jaar een relatie gehad dus het kan zeker! Succes!!

@ Dreamer hoop voor je op mooi weer!!!!!
Lien, je zou het gerust kunnen proberen voor de nacht. Ik gebruik juist ook vaak voor de nacht pijnstillers, om goed te kunnen slapen, dan kun je de dag ook beter door.

Van sufheid heb je in de nacht geen last hoor. En obstipatie valt ook nog best mee als je het niet iedere nacht doet. Al is het maar voor 1 of 2 keer per week.

Ik zou eens gaan overleggen met de HA. Nee heb je, ja kan je krijgen. Zeg maar dat het vingerplant-mengsel uitgewerkt is..
Nes, spannend meis!

Fijn dat je weer aan het opknappen bent.. duurt lang he, als je er op wacht..
Nes wat spannend! Weet niet of ik dat zou durven. Ik heb mijn man ouderwets op school leren kennen, wel volwassenen onderwijs, voor de langdurig werklozen. Secretaresseopleiding

We zijn in Praag.

Dankzij mij veel omgelopen, wat raar is, want normaliter ben ik degene die de weg zo weet. Ik was alle gevoel voor richting kwijt. Bizar. Maar al (te) veel gezien, geweldig mooie stad. En dochter kon zelfs nog op de hotelkamer komen, derde verdieping, geen lift. Man en ik zitten vierde verdieping. Ik ga zometeen foto's nemen vanaf het dak! Zie je bijna heel Praag. Man moet nig even de deuropener ophalen.

Later is nu
Sooooo spierpijn!

Gelukkig gaan man en zoon vanmorgen eerst samen op stap. Dochter en ik nemen rust
Later is nu
Ga het binnenkort maar even met de huisarts bespreken.

Zo te horen is het wel leuk Dreamer, maar een rustdagje is ook niet weg.

Mijn spierpijn valt mee. Heb gisteren genoten van een boswandeling van 3 kwartier. Waarvan 7 minuten " hard " gelopen, gesjogd zeg maar. (dus niet gejogd maar iets hogere versnelling als wandelen) Alleen tijdens een van die versnellinkjes ( deed maximaal 2 minuten achter elkaar) verstapte ik me even. Dus nu pijnlijke heup.

Gaat wel weer over. Vond het wel lekker in het bos, ga het vaker doen. Ik ontspan er echt van.

Morgen werken en zaterdag statten met de kinderen. Kleding en schoolspullen. Dat wordt afzien. Dochter wil alles kopen. En zoon niks....
Meiden ik kom me afmelden, vannacht vertrekken we. Als er verbinding is kom ik me wel weer aanmelden..

Tot gauw!
Heeerlijk Ambra, geniet!

Lekker Lientje, wandelen in bos. Ok ga na de vakantie het "hardlopen" nouja, sjoggen zoals jij zegt, weer oppakken en nu ook prioriteit maken. De laatste tijd kwam het er te vaak niet van. Waardoor ik weer op niveau van januari zit ofzo. Dat is toch jammer.

Nu. Ekaf na nog een (mid)dagje Praag. Morgen dierentuin en dan is het weer terug naar de camping.
Later is nu
Wij rijden zo naar huis vanuit Duitsland. Eigenlijk zouden we morgen maar met die regen in aantocht toch maar besloten vandaag te gaan. We hadden net het karretje dicht en geductaped (oude rubbers, ff tegen het water) en het begon te regenen ;)

Nu zitten we in zo'n indoorspeeltuin op de camping, lekker warm en heet ;) zometeen nog even eten in het 'restaurant' en dan rijden. Dan zijn we tegen middennacht terug.

Heerlijk in mijn eigen bedje. Na twee weken pijn in mijn schaambot is dat wel fijn ;)

Ik slik trouwen amitriptyline en dat moet wel een spiegel opbouwen maar ik heb sowieso minder pijnklachten. Vooral de klachten die door stijve spieren werden veroorzaakt.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Fijn dat de meds werken Suzy! En je bent veilig thuis, zag ik gaat zo'n reis jou een beetje goed af?

Wij zijn terug uit Praag. Na 3 uur in de dierentuin gaf dochter gisteren aan dat lopen moeilijk werd. Man heeft toen een rolstoel geregeld en we zijn daarna eigenlijk gelijk weggegaan. De dierentuin in Praag is heuvelig... Daar wil je niet met zo'n krakkemikkige rolstoel lopen. Wij waren trouwens ook al wel moe. Her was wél mooi en we zijn ook heel blij met die drie dagen.

Verder hebben we besloten morgen naar huis te gaan. Vandaag zou een mooie dag zijn, maar het is bewolkt en het sputtert af en toe. Voor de komende dagen is regen voorspeld. We hebben het gehad. Rijden we ook lekker op zondag, vaak is de weg dan rustiger, want geen/minder vrachtwagens.

En inderdaad, lekker slapen in mijn eigen bed! Bed op de camping is hard en ik ben volgens mij allergisch voor het beddengoed. In hotel sliep veel beter.
Later is nu
Dat was dan lekker op tijd Suzy! Net voor de bui alles ingepakt. En waarschijnlijk ben je nu lekker thuis, en druk bezig met wassen , opruimen enz. Helaas ben je je ontspannen vakantie dan weer zo snel vergeten vind ik...

Ambra: Een hele fijne vakantie toegewenst!. Geniet ervan , maar doe niet teveel. Dat andere middel weet ik nu dus ook de naam weer van, dat is wat Suzy gebruikt.

Dreamer: Lekker straks weer naar huis. Vakantie is heerlijk, maar je eigen bed slaapt toch altijd het beste. Goede terugreis morgen!
Ik ben wezen shoppen met de kinderen. zoo, dat deed even auw in mijn portemonnee zeg!

Mar goed, zoon heeft uiteindelijk 3 spijkerbroeken weten te scoren na veel mopperen en passen.

Dochter een nieuwe schooltas en gymspullen en heel veel schoolspullen bij de action vandaan gehaald.

Agenda voor zoon was nergens te krijgen. Degene die hij wilde dan. Dus die heb ik net via internet besteld. En gelijk maar ook mijn favoriete parfum, die is al 2 maanden op. Die had ik nu 28 euro goedkoper dan in de winkel

Meestal geef ik niets voor mezelf uit, maar vandaag was al zo'n dure dag. Ik dacht laat ik mezelf dan ook maar eens verwennen
Fijn Suzy dat je minder pijnklachten hebt de laatste tijd! Volhouden!

lekker is dat het na vakantie weer je eigen bed!! dan waardeer je weer wat je hebt thuis!

En Lientje je hebt groot gelijk, soms moet je jezelf ook verwennen!

Hier gaat het nog steeds best goed! Alleen dat is dan altijd weer het nadeel, als het een aantal dagen zo goed gaat ga ik altijd weer net te veel doen in huis en in de tuin en nu doet mijn arm en schouder weer gruwelijk zeer.....ik had gewoon rustig aan moeten blijven doen....
Dat is ook heel moeilijk Sanne, de rem op jezelf zetten op je goede dagen. Dat heb ik na ruim 20 jaar chronische pijn ook nog steeds niet (goed) onder controle.

De enige tip die ik je kan geven is doseren. Tijd opleggen aan jezelf. Ik mag één uur in de tuin werken, en daarna moet ik eerst een uur met een boek op de bank zitten of zoiets.

Maar het blijft lastig.... denk dat je morgen nu een verplichte rustdag hebt.

Een voordeel, ze voorspellen regen, dus in de tuin werken hoef je niet aan te beginnen
Terugreis ging super. We zijn om kwart voor zeven daar vertrokken en we waren om half 1 thuis. Geen files ed gehad. Konden we rustig rijden (met karretje wel 110 gereden). Tot nijmegen waren de kids wakker, daar even gestopt. Toiletbezoek en daarna vielen ze snel in slaap. We hebben ze praktisch slapend in bed gelegd ;).

Gisteren was ik wel bekaf... Maar we hebben alles opgeruimd, ik had op de camping al gewassen dus had alleen een tweedagenwasje en de slaapzakken van de kids en ons beddengoed. Dus nu begint onze voorbereidingsweek... Kids hebben di, wo, do speelweek en ik moet donderdag en vrijdag naar mijn werk. De bijeenkomst donderdag is informeel maar als nieuwe collega moet je natuurlijk wel even je gezicht laten zien ;)

Schoolspullen een paar wk terug al gedaan. Kleding moet nog. Vond voor zoon, die nu in 176 zit, bij scapino 3 halen 1 betalen spijkerbroeken. Die heeft nu 3 spijkerbroeken voor 20 euro ;). Het boeit hem niks wat ie aanheeft zolang ie maar niet mee hoeft kleding te kopen ;).
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ja Lientje, het was ook niet heel slim van me...maar ja je wil zo graag he! Het viel vandaag best wel mee. Heb inderdaad niks gedaan aan klusjes, wel een flink stuk gelopen en dat gaat meestal erg goed! Voortaan alleen kleine klusjes doen in de tuin, en het zwaardere werk echt niet meer.

Succes Suzy met de kennismaking met je nieuwe baan!
Scapino was ik ook met zoon Suzy. Maar van die 3 voor 20 euro was de pasvorm niet goed bij zoon. (knelde bij benen) Er waren ook nog 2 voor 20 euro, die paste wel goed, maar in zijn maat was er nog maar een. Dus dat was jammer.

Gelukkig boeit het zoon ook niet wat hij draagt, als het maar lekker zit.

Dochter is gelukkig ook niet zo van de merken nog, maar het moet er wel "cool"uitzien.

Sanne: Gelukkig dat het vandaag weer beter gaat met je!
Wij zijn ook thuis. Wel files gehad en nu regen

Alle spullen liggen nog beneden in de kamer, behalve die van dochter. Die wilde gelijk naar vriendin, moest ze van mij eerst haar vuile kleren bij de was gooien
Later is nu
Welkom thuis weer Dreamer!

Weer lekker in je eigen bedje slapen.
Oooh.. ja.. eigen bedje

de heren zitten helemaal blij voetbal te kijken
Later is nu
oh, man hier was ook niet bereikbaar ivm het voetbal ;) Radio op zijn telefoon en oordopjes in. Had bij wijze van zo naakt kunnen dansen en had ie het nog niet gezien ;)
Dat heb ik een keer geprobeerd Suzy, het blijkt dat voetbal niet het belangrijkste is, tenminste, zolang het niet het Nederlands elftal is en/of een heul belangrijke wedstrijd

Vandaag ben ik bezig geweest met onze koel-vries combinatie. Zo'n grote dubbele Amerikaan. Voor onze vakantie ging deze af en toe uit, in onze vakantie weer. Alles was ontdooid geweest. De oppas had m wel weer aangezet. Gisteren zo'n beetje alles al weggegooid (aardappels, wortelen en uien waren nog goed, dus ik at vandaag stamppot ) vandaag schoongemaakt. Dat gebeurt niet zo vaak en zeker na een paar dagen dooi was het hard nodig! Bleek ook nog de afvalbak te stinken, dus ook schoongemaakt.. Vanmiddag was ik er duizelig van. Nu dus maar rustig aan. Als het goed is hangt zoon de was zo op... Man heeft gekookt (lasagne voor hun) en dochter de keuken weer opgeruimd.
Later is nu
Wat eet jij dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven