Gezondheid alle pijlers

Metaalsmaak en misselijk

08-08-2014 13:29 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,

Ik zit met een heel vervelend probleem. Sinds een paar dagen heb ik een metaalsmaak in mijn mond, waarbij het voelt alsof er ergens in het halsgebied ´zit´. Tot gisteren was het gewoon vervelend en smerig, vanmorgen moest ik er echt van kokhalzen. Ik heb tot 3 keer toe op het punt gestaan om te gaan overgeven. Maar eigenlijk ben ik op de maag niet echt beroerd. Ik heb net namelijk gewoon geluncht, maar even later zit die gore smaak er weer. Ik heb trouwens geen gekke dingen gegeten die een nasmaak kunnen geven. Het wordt nu met de dag erger.

Verder heb ik ook een stekende pijn heel laag in de buik, ongeveer in het blaasgebied. Het neigt wat naar de linker kant. Mijn urine is vanmorgen getest op blaasontsteking en zwangerschap en er is niks gevonden.

Herkent iemand deze klachten? Zouden ze met elkaar in verband kunnen staan? Het is wat vaag allemaal, maar wel super irritant.
Wat zei de huisarts hierover? Blijkbaar zijn wat zaken uitgesloten, maar de klacht blijft, dan neem ik aan dat je daar met de huisarts verder mee gaat overleggen toch? Anders maandag afspraak maken.
Heb je pijnboompitten gegeten?
Ja die pijnboompitten wilde ik ook vragen.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Ik bel later op de middag nog met de huisarts om te overleggen, aangezien er niets uit de test is gekomen. Maar ik dacht misschien is hier iemand die de klachten herkent.

Ik heb geen pijnboompitten gegeten trouwens.
Ik moest ook meteen aan pijnboompitten denken! Heb dit probleem een jaar of vier geleden gehad. 't Gaat weg maar vervelend is het wel.
Kan ook een bijwerking van bepaalde medicijnen zijn.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Pijnboompitten idd. Die niet goed geroosterd zijn...
But if you hurt what's mine. I'll sure as hell retaliate.
Ik gebruik geen medicijnen.
Denk dat een bloedonderzoek dan misschien meer duidelijkheid kan geven (bloedarmoede, vitaminegebrek etc..)
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Ik had dit tijdens mijn zwangerschap...
Ik heb het regelmatig.. nu ook al dagen. Bij mij waarschijnlijk door de schildklier en de medicijnen..
Zou even overleggen met je huisarts, vervelend sterkte
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
ontsteking aan tanden misschien
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik had dit bij een nieuwe pilstrip opeens. Alsof er iets in mn keel zat, misselijk, braakneigingen hierdoor en metaalsmaak ook. Ben overgestapt op de nuvaring.
les jeux sont faits..
pijnboompitten of pesto gegeten?
Denk inderdaad dat bloedonderzoek misschien verstandig is. Ik overleg straks even met de assistente. In ieder geval bedankt voor de reacties tot zover.
Wat hebben pijnboompitten met die klachten te maken dan?
Ook even laten testen op B12
Lever laten checken.
Ik heb wel ervaring met een lichte metaalsmaak (dus niet dat ik er misselijk van werd) gedurende een langere periode. Ik heb bloed laten prikken en toen bleek ik een hoog ijzertekort te hebben.
quote:feder schreef op 08 augustus 2014 @ 13:59:

Wat hebben pijnboompitten met die klachten te maken dan?

Van een bepaald type pijnboompitten (chinese geloof ik, of van die juist niet) krijg je een vieze smaak in je mond die dagen kan blijven hangen.

Pijnboompitten kunnen ook in pesto e.d. zitten.
Ja, van de Chinese! Nou ja, eigenlijk zijn 't geen pijnboompitten maar de Chinezen verkopen 't wel op die manier. Tussen de "echte" (en dure) pijnboompitten zit een andere, goedkopere pit. Niet gevaarlijk voor de gezondheid wel ronduit hinderlijk.

De kleine ronde pijnboompitten moet je laten liggen, je moet de smalle langwerpige kopen.
quote:feder schreef op 08 augustus 2014 @ 13:59:

Wat hebben pijnboompitten met die klachten te maken dan?Hier en hier vind je ook nog meer info over de metaalsmaak bij pijnboompitten
Ik moest ook gelijk aan pijnboompitten denken.

*bah bah bah* als je de verkeerde hebt gegeten en die smaak blijft LANG hangen.

Kan je ook niet iets hebben gegeten waar het in verwerkt kan zijn?

Bij mijn eerste zwangerschap had ik ook een tijd lang een rare smaak in mijn mond.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven