Verstopping
donderdag 14 augustus 2014 om 12:01
Ik heb al 4 dagen last van verstopping, normaal ga ik elke ochtend. Ik voel soms wel aandrang maar als ik dan ga lijkt het alsof het gedeeltelijk komt maar het komt niet door en schiet weer terug ( sorry voor de mensen die aan hun lunch zitten ) Ik heb er echt met de dag meer last van.
Wat helpt nou ECHT qua voeding om het op gang te helpen? Ik heb wel eens gehoord dat koffie als een malle zou werken? Ik wil namelijk niets nemen wat het nog erger maakt....
Wat helpt nou ECHT qua voeding om het op gang te helpen? Ik heb wel eens gehoord dat koffie als een malle zou werken? Ik wil namelijk niets nemen wat het nog erger maakt....

donderdag 14 augustus 2014 om 12:38
Wat er nu geroepen wordt helpt prima om het eten dat je nu naar binnen werkt als zachte poep te verwerken.
Het helpt niet als je een prop ontlasting vast hebt zitten. Dat droogt in en veroorzaakt straks wellicht ook overloopdiarree.
Die prop moet je dus eerst kwijt zien te raken. Als dat niet lukt door normaal te poepen (wat ik me kan voorstellen als het al even duurt), moet je het een handje helpen. Niet meer gaan persen. Dan kun je aambeien of scheurtjes veroorzaken.
Ik had er enorme last van toen ik zwanger was. Heel onsmakelijk deed ik dan een rubber handschoen aan en pulkte de boel los. Je kunt ook je huisarts vragen om een klysma (microlax hielp heel goed bij mijn zoontje bijvoorbeeld, dit is zonder recept ook verkrijgbaar).
Succes, het kan erg pijnlijk zijn!
Het helpt niet als je een prop ontlasting vast hebt zitten. Dat droogt in en veroorzaakt straks wellicht ook overloopdiarree.
Die prop moet je dus eerst kwijt zien te raken. Als dat niet lukt door normaal te poepen (wat ik me kan voorstellen als het al even duurt), moet je het een handje helpen. Niet meer gaan persen. Dan kun je aambeien of scheurtjes veroorzaken.
Ik had er enorme last van toen ik zwanger was. Heel onsmakelijk deed ik dan een rubber handschoen aan en pulkte de boel los. Je kunt ook je huisarts vragen om een klysma (microlax hielp heel goed bij mijn zoontje bijvoorbeeld, dit is zonder recept ook verkrijgbaar).
Succes, het kan erg pijnlijk zijn!

donderdag 14 augustus 2014 om 12:44
quote:angelwings19 schreef op 14 augustus 2014 @ 12:33:
Bedankt iedereen! Ik ga al jullie dingen 1 voor 1 af, en als dat alles niet helpt ga ik naar de apotheek voor iets laxerends.
ehhmmmm.....pas op ranzige details ahead
als kind had ik vreselijk last van constipatie en nam/kreeg dan ook laxerende pilletjes. Die pilletjes beginnen hun laxerende werking volgens mij vanaf de bovenkant, terwijl bij mij het probleem zat vlak bij de uitgang. Denk aan een fles met prik, een kurk en dan flink schudden.
Misschien is iets in een zetpil beter, maar dat hadden ze vroeger nog niet
Bedankt iedereen! Ik ga al jullie dingen 1 voor 1 af, en als dat alles niet helpt ga ik naar de apotheek voor iets laxerends.
ehhmmmm.....pas op ranzige details ahead
als kind had ik vreselijk last van constipatie en nam/kreeg dan ook laxerende pilletjes. Die pilletjes beginnen hun laxerende werking volgens mij vanaf de bovenkant, terwijl bij mij het probleem zat vlak bij de uitgang. Denk aan een fles met prik, een kurk en dan flink schudden.
Misschien is iets in een zetpil beter, maar dat hadden ze vroeger nog niet
donderdag 14 augustus 2014 om 12:45
quote:Exces schreef op 14 augustus 2014 @ 12:34:
Koffie???
*rent naar keuken*
Die kende ik nog niet, dat ga ik dus meteen proberen.ja, koffie op de nuchtere maag en relaxed opdrinken. Dus niet haast haast koffie naar binnen werken, maar gewoon lekker krantje lezen, kopje koffie ernaast en dan komt het vanzelf.
Koffie???
*rent naar keuken*
Die kende ik nog niet, dat ga ik dus meteen proberen.ja, koffie op de nuchtere maag en relaxed opdrinken. Dus niet haast haast koffie naar binnen werken, maar gewoon lekker krantje lezen, kopje koffie ernaast en dan komt het vanzelf.
donderdag 14 augustus 2014 om 12:47
quote:angelwings19 schreef op 14 augustus 2014 @ 12:36:
Waar ik me wel erg over verbaas, is dat ik dit op de site van het voedingscentrum lees:
''Wanneer verstopping met deze adviezen na 4 tot 6 weken niet over is kan er het beste een arts geraadpleegd worden.''
4 tot 6 weken?????
Iedereen verklaart me voor gek, maar ik heb weleens een maand lang in Afrika gezeten en de hele maand niet gepoept. Had ook nergens last van. Vond het prettiger dan aan de diarree moet ik zeggen.
En zodra ik thuis kwam was mijn hele stoelgang weer normaal.
Waar ik me wel erg over verbaas, is dat ik dit op de site van het voedingscentrum lees:
''Wanneer verstopping met deze adviezen na 4 tot 6 weken niet over is kan er het beste een arts geraadpleegd worden.''
4 tot 6 weken?????
Iedereen verklaart me voor gek, maar ik heb weleens een maand lang in Afrika gezeten en de hele maand niet gepoept. Had ook nergens last van. Vond het prettiger dan aan de diarree moet ik zeggen.
En zodra ik thuis kwam was mijn hele stoelgang weer normaal.
donderdag 14 augustus 2014 om 12:47
Jup koffie. Of veel thee.
En pruimen.
Pruimensap werkt ook als een tierelier.
Maar pas op! Neem 1 glas en be patient.
Ik had ontzettend verstopping met oud en nieuw twee jaar geleden.
Geen geduld na 1 glas duurde me te lang.
Dus nog een glas.
Poeh dat heb ik geweten haha.
Ik wist niet dat ik zoveel kon produceren.
Heb de hele avond lopen rennen en om 12 uur zat ik op de wc.
Was toen niet leuk, nu kan ik er wel om lachen.
Heb geleerd meer geduld te hebben tot iets werkt haha.
En pruimen.
Pruimensap werkt ook als een tierelier.
Maar pas op! Neem 1 glas en be patient.
Ik had ontzettend verstopping met oud en nieuw twee jaar geleden.
Geen geduld na 1 glas duurde me te lang.
Dus nog een glas.
Poeh dat heb ik geweten haha.
Ik wist niet dat ik zoveel kon produceren.
Heb de hele avond lopen rennen en om 12 uur zat ik op de wc.
Was toen niet leuk, nu kan ik er wel om lachen.
Heb geleerd meer geduld te hebben tot iets werkt haha.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.

donderdag 14 augustus 2014 om 12:59
Tot nu toe genomen:
- kop koffie
- bruine volkoren boterhammen met pitjes (vezels)
- eetlepel zonnebloemolie
- eetlepel wonderolie
- kauwgom
- pruimen
- veel water
Ik denk dat een zetpil inderdaad ook verstandig is, maar ik durf dat niet. Het idee dat ik iets naar binnen moet steken lijkt me zo pijnlijk
- kop koffie
- bruine volkoren boterhammen met pitjes (vezels)
- eetlepel zonnebloemolie
- eetlepel wonderolie
- kauwgom
- pruimen
- veel water
Ik denk dat een zetpil inderdaad ook verstandig is, maar ik durf dat niet. Het idee dat ik iets naar binnen moet steken lijkt me zo pijnlijk
donderdag 14 augustus 2014 om 13:02
quote:riannerianne schreef op 14 augustus 2014 @ 12:38:
Wat er nu geroepen wordt helpt prima om het eten dat je nu naar binnen werkt als zachte poep te verwerken.
Juist. Die harde ontlasting moet eerst weg, daar helpt geen voeding aan. Ik heb ook last van verstopping zo nu en dan en ik spuit water in bij mezelf. Dat helpt echt goed. Gewoon lauwwarm water.
Juist. Die harde ontlasting moet eerst weg, daar helpt geen voeding aan. Ik heb ook last van verstopping zo nu en dan en ik spuit water in bij mezelf. Dat helpt echt goed. Gewoon lauwwarm water.
But if you hurt what's mine. I'll sure as hell retaliate.