Even perplex door buurvrouw

15-08-2014 23:06 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,

Ik kom net thuis van mijn werk en 2 seconden na het sluiten van mijn voordeur, gaat mijn bel. De buurvrouw van de andere kant van de flat (het is een L ik zit helemaal links 1 hoog, zij rechts 3 hoog) met de vraag of ik de branddeur die aan mijn huis zit dicht wil doen als ik hem gebruik want er liepen kinderen te rennen over de galerij. Ik zeg prima ik doe deze altijd dicht.

Het gesprek gaat wat verder en tot 10 x toe moet ik haar verzekeren dat ik de deur dicht doe.

Ze verteld hoe er al mensen zijn die niet meer met haar praten, en dat kan ik me achteraf nu best voorstellen.

Ze geeft aan de de voordeur (in het midden) gebruikt dient te worden en dat ik de beweging wel kan gebruiken met mijn paar kilo meer (whuut?, okee laat gaan ze bedoelt het vast niet zo, dacht ik nog)

Ik ben het zat en wil een einde aan het gesprek maken, en terwijl ze weg loopt zegt ze; ik zou maar meewerken want mensen hebben last van je katten...

Ehm? Pardon??

Ik vroeg gaat u nou dreigen/chanteren?

Nee, nee dat bedoelde ze niet zo, maar ik zou maar wel meewerken.

Ik heb haar goedenavond gewenst en de deur dicht gedaan.

Ter schets van de situatie, ik woon dus 1 hoog, heb een kattenluik en mijn katten gaan netjes van de brandtrap af naar buiten.

Ik woon hier al een jaar, nooit gehoord dat iets of iemand hier last van heeft en nog nooit geconstateerd dat de katten overlast veroorzaken. Er zijn geen tuinen dus er kan niet in gepoept worden, ze hebben ook gewoon een kattenbak.

Ik ben perplex door dit gesprek en snap niet dat ze zoiets erbij moest halen ondanks ik al meerdere keren ja en amen had gezegd.

Moet ik hier nog wat mee of moet ik het laten gaan?

Ik kan van ter voren vast de woningbouw op de hoogte stellen voor het geval er inderdaad klachten zijn, maar eigenlijk denk ik als er klachten waren geweest ik ze ondertussen wel een keer gehoord zou moeten hebben toch?

Wat denken jullie?
Don't know, don't care
Misschien nog even terug gaan en zeggen dat je toch graag wilt weten wat ze met de opmerking bedoelde omdat het nogal vreemd overkwam.
Het lijkt mij dat je er al lang over aangesproken was mochten er mensen last van hebben.
quote:lalalalalinda schreef op 15 augustus 2014 @ 23:06:

Ze verteld hoe er al mensen zijn die niet meer met haar praten

Ik vermoed dat het niet bij jou ligt
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:JoniJoni schreef op 15 augustus 2014 @ 23:09:

Misschien nog even terug gaan en zeggen dat je toch graag wilt weten wat ze met de opmerking bedoelde omdat het nogal vreemd overkwam.Zou ik niet doen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ach pff, zulke mensen... laat je leven er niet door vergallen. Laat gaan. Ze klinkt niet als een leuke persoonlijkheid, dus ze gaat vast niet veel bereiken hoor. Andere mensen zullen haar ook wel kennen. Loze dreigementen lijkt me.
quote:MocyMoos schreef op 15 augustus 2014 @ 23:09:

Het lijkt mij dat je er al lang over aangesproken was mochten er mensen last van hebben.Dat leek mij dus inderdaad ook, en natuurlijk heeft iedereen wel wat last van elkaar als je in een flat woont met pak hem beet 50 huizen, maar mag er vanuit gaan als de overlast dusdanig was en mensen het liever niet tegen mij in persoon gezegd hadden ik dit allang van de woningbouw te horen had gekregen ook.
Don't know, don't care
Ze overrompelde je met haar onbeschoftheid. Kan gebeuren.

Ik zou niets doen, maar mezelf wel afvragen waarom ik zo'n idioot veel te veel tijd heb gegeven. Je moest haar 10x verzekeren dat je haar gehoord had en alsnog bleef ze plakken. Next time na 1x je zegje gedaan te hebben zeggen:"Ik laat het hierbij. Tot ziens." en deur dicht.

Ik ken het overigens: het je laten overrompelen en dat iemand eigenlijk in jouw leven zit te neuzen. Je staat er bij en kijkt er naar en pas daarna realiseer je je wat er gebeurde.

Over de katten en dat gezeik over de brandtrap: laat het lekker gaan.
Negeren.
Als je katten vanaf de brandtrap naar buiten gaan betekent dat volgens mij dat de deur niet dicht is.
verba volant, scripta manent.
quote:Enn schreef op 15 augustus 2014 @ 23:12:

[...]

Zou ik niet doen.Nee ik wil er liever met haar geen woorden meer aan vuil maken, ben bang dat ik mij dan ook niet in ga kunnen houden, daarom kapte ik gesprek ook maar netjes af ipv haar verder te confronteren.
Don't know, don't care
quote:JoniJoni schreef op 15 augustus 2014 @ 23:09:

Misschien nog even terug gaan en zeggen dat je toch graag wilt weten wat ze met de opmerking bedoelde omdat het nogal vreemd overkwam.Zeker niet doen. Juist negeren. Anders heeft ze juist waar ze je hebben wil. Ze is juist uit op confrontaties.
quote:Sensy12 schreef op 15 augustus 2014 @ 23:12:

Ze overrompelde je met haar onbeschoftheid. Kan gebeuren.

Ik zou niets doen, maar mezelf wel afvragen waarom ik zo'n idioot veel te veel tijd heb gegeven. Je moest haar 10x verzekeren dat je haar gehoord had en alsnog bleef ze plakken. Next time na 1x je zegje gedaan te hebben zeggen:"Ik laat het hierbij. Tot ziens." en deur dicht.

Ik ken het overigens: het je laten overrompelen en dat iemand eigenlijk in jouw leven zit te neuzen. Je staat er bij en kijkt er naar en pas daarna realiseer je je wat er gebeurde.

Over de katten en dat gezeik over de brandtrap: laat het lekker gaan.

Precies dit inderdaad, je hebt helemaal gelijk.

Ik was gewoon even van mijn stuk gebracht gewoon.
Don't know, don't care
quote:MarianneDavids schreef op 15 augustus 2014 @ 23:13:

Als je katten vanaf de brandtrap naar buiten gaan betekent dat volgens mij dat de deur niet dicht is.De deur van de brandtrap is niet helemaal tot onderaan toe en de katten kunnen er net onder door, anders had ik op dit huis nooit gereageerd. Ik heb de mogelijkheden van ter voren goed bekeken, wat dat betreft
Don't know, don't care
Dat is typisch zo n zeikwijf. Negeren dus.
Heet ze toevallig miss understood?
Tja, als je katten gewoon onder de deur door kunnen heeft je buurvrouw niets te zeiken. Waarschijnlijk is dat ook de reden waarom niemand met haar praat, best mogelijk dat ze bij iedereen wat te mekkeren heeft.
verba volant, scripta manent.
quote:dolly81 schreef op 15 augustus 2014 @ 23:14:

[...]

Zeker niet doen. Juist negeren. Anders heeft ze juist waar ze je hebben wil. Ze is juist uit op confrontaties.Eens. Naar wat ik zo lees is dat nog de enige vorm van contact maken met buren. Gevalletje tokkie of Koekkoek. Ik denk het laatste. Wie gaat er nou even tussen neus en lippen door voorschrijven dat de ander maar deur x moet gebruiken vanwege de kilootjes teveel??
Ze heeft waarschijnlijk heel veel vrije tijd en dan kunnen die mensen niks anders doen dan andere in de gaten houden.
quote:dolly81 schreef op 15 augustus 2014 @ 23:14:

[...]

Zeker niet doen. Juist negeren. Anders heeft ze juist waar ze je hebben wil. Ze is juist uit op confrontaties.Nou ja, voor mij heeft het in diverse situaties geholpen om toch nog even verhaal te halen over hoe de vork in de steel zit, omdat ik zelf nogal kan malen en iets heel groot kan maken terwijl het bij navraag wel mee leek te vallen, vandaar mijn mening. Ik zou dan wel zelfverzekerd op de dame afstappen en haar er meer mee confronteren dan dat ik verlegen en de goede vrede bewarend te veld ging. Maar misschien bij zo'n persoon inderdaad beter om het te negeren.
quote:MarianneDavids schreef op 15 augustus 2014 @ 23:35:

Tja, als je katten gewoon onder de deur door kunnen heeft je buurvrouw niets te zeiken. Waarschijnlijk is dat ook de reden waarom niemand met haar praat, best mogelijk dat ze bij iedereen wat te mekkeren heeft.

Nou ik had voornamelijk het idee dat ze de katten er pas bij haalde als pressie middel dat ik de deur zou sluiten, want anders.. Zo kwam het over in ieder geval. Terwijl ik dus al te vaak aan had gegeven dit gewoon te doen.

Maar nu jij het zo zegt kan ik me bedenken dat buurvrouw misschien denkt dat ik de deur open houd voor de katten, terwijl het overduidelijk is dat dit niet nodig is voor de katten om beneden te komen.

Ondanks dat inzicht was het nog steeds geen prettig gesprek, dus buuf ontwijken staat voorlopig wel op de planning
Don't know, don't care
quote:n93 schreef op 15 augustus 2014 @ 23:39:

Ze heeft waarschijnlijk heel veel vrije tijd en dan kunnen die mensen niks anders doen dan andere in de gaten houden.Dat blijkt daar ze me in de gaten heeft moeten houden om 2 tellen later voor me deur te staan haha
Don't know, don't care
Ja en kijk anders vooraf gewoon even of zij voor de deur staat.
Kun je haar niet ff laten schrikken dan, het is denk ik een galerijwoning, bij haar raam, gewoon onnozel roepen :hier is de boogieman!!!!
quote:Enn schreef op 15 augustus 2014 @ 23:45:

Ja en kijk anders vooraf gewoon even of zij voor de deur staat.

Dat ga ik inderdaad doen, en de bel van geluid halen want de kleinste (kat) zat gelijk tegen het plafond van schrik.

Heb er 2 trouwens, kan me voorstellen dat het hele verhaal nog anders is als ik 5 of 6 katten zou hebben lopen.
Don't know, don't care

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven