Verstopping
donderdag 14 augustus 2014 om 12:01
Ik heb al 4 dagen last van verstopping, normaal ga ik elke ochtend. Ik voel soms wel aandrang maar als ik dan ga lijkt het alsof het gedeeltelijk komt maar het komt niet door en schiet weer terug ( sorry voor de mensen die aan hun lunch zitten ) Ik heb er echt met de dag meer last van.
Wat helpt nou ECHT qua voeding om het op gang te helpen? Ik heb wel eens gehoord dat koffie als een malle zou werken? Ik wil namelijk niets nemen wat het nog erger maakt....
Wat helpt nou ECHT qua voeding om het op gang te helpen? Ik heb wel eens gehoord dat koffie als een malle zou werken? Ik wil namelijk niets nemen wat het nog erger maakt....
dinsdag 19 augustus 2014 om 13:35
Misschien een vieze combinatie.
Maar ik heb door een probleem met voedsel intolerantie, vaak ook zo`n probleem gehad.
Wat mij helpt is:
1 dag veel groente eten, en veel water drinken.
De ochtend erna twee groene kiwi`s eten op een nuchtere maag. (Met een kop brandnetelthee eventueel)
Dan een uurtje wachten, en daarna ontbijten met een kop koffie.
De kiwi`s brengen alles al een beetje aan de gang, het water helpt daarbij. Kiwi`s werken ook laxerend bij veel mensen.
Het ontbijt zet alles een tweede keer tot bewegen aan en de koffie versterkt dat.
Bij mij werkte het altijd.
Wat daarbij ook echt kan helpen is beweging.
Maar ik heb door een probleem met voedsel intolerantie, vaak ook zo`n probleem gehad.
Wat mij helpt is:
1 dag veel groente eten, en veel water drinken.
De ochtend erna twee groene kiwi`s eten op een nuchtere maag. (Met een kop brandnetelthee eventueel)
Dan een uurtje wachten, en daarna ontbijten met een kop koffie.
De kiwi`s brengen alles al een beetje aan de gang, het water helpt daarbij. Kiwi`s werken ook laxerend bij veel mensen.
Het ontbijt zet alles een tweede keer tot bewegen aan en de koffie versterkt dat.
Bij mij werkte het altijd.
Wat daarbij ook echt kan helpen is beweging.
Iedereen heeft potentieel, iedereen is bijzonder.
dinsdag 19 augustus 2014 om 20:38
Het komt goed TO, je zit niet voor eeuwig met deze verstopping.
MLD-arts had bij mij het idee dat ik ook nog een verstopping had, waar ik pijn van had. Deze 'blokkade' moest weg voor het weer gewoon kon. Dit heeft hij gedaan door mij zakjes te geven die ik moest oplossen in water. Dit kan je lichaam niet verwerken, waardoor het je lichaam wel moet verlaten via de achterdeur. Hierbij spoelt dit de verstopping mee weg. Kunnen ze je niet zoiets geven? Of is dat middel wat je hebt al wat ik bedoel?
Dit heette: macrogel en elektrolyten, poeder om op te lossen (heel vies, dat wel ).
Verder zomaar nog een vraag: heb je toevallig een traagwerkende schildklier?
MLD-arts had bij mij het idee dat ik ook nog een verstopping had, waar ik pijn van had. Deze 'blokkade' moest weg voor het weer gewoon kon. Dit heeft hij gedaan door mij zakjes te geven die ik moest oplossen in water. Dit kan je lichaam niet verwerken, waardoor het je lichaam wel moet verlaten via de achterdeur. Hierbij spoelt dit de verstopping mee weg. Kunnen ze je niet zoiets geven? Of is dat middel wat je hebt al wat ik bedoel?
Dit heette: macrogel en elektrolyten, poeder om op te lossen (heel vies, dat wel ).
Verder zomaar nog een vraag: heb je toevallig een traagwerkende schildklier?
If we don't get lost, we'll never find a new route
dinsdag 19 augustus 2014 om 20:44
Wat een eikel van een huisarts!!!! Dut gaat je echt niet helpen, je hebt echt grof geschut nodig! Ik leef met je mee, zo erg verstopt zitten is een van de pijnlijkste dingen die ik ooit heb meegemaakt, en ik heb twee kinderen gebaard!
Bel die eikel op en eis een klysma. Geen microlax maar de echte, voor volwassenen!!!
Bel die eikel op en eis een klysma. Geen microlax maar de echte, voor volwassenen!!!
dinsdag 19 augustus 2014 om 21:38
quote:kiiwi schreef op 19 augustus 2014 @ 20:38:
Verder zomaar nog een vraag: heb je toevallig een traagwerkende schildklier?En macrogol kun je zonder recept kopen onder de namen Transipeg en Forlax
Verder zomaar nog een vraag: heb je toevallig een traagwerkende schildklier?En macrogol kun je zonder recept kopen onder de namen Transipeg en Forlax
“Don’t look back – you’re not going that way.”
woensdag 20 augustus 2014 om 10:12