Lijf & Lijn alle pijlers

krachttraining vrouwen

13-08-2013 22:55 1097 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd naar ervaringen van andere meiden/vrouwen die ook fanatiek aan sport doen en niet omdat het "moet" maar omdat je het gewoon lekker vindt om te doen.

Sinds deze week ga ik trainen met een personal trainer, niet omdat ik zelf geen motivatie heb om te sporten (ik sport al jaren fanatiek), maar om weer een boost te krijgen en vooral aan mijn kracht te gaan werken (ik deed voorheen namelijk vooral cardio aangevuld met wat oefeningen, in elk geval was 3 kwart van een training cardio). Ik heb best wel kippenkracht...en het lijkt me gewoon een uitdaging om wat sterker te worden. Ik merk dat cardio me gaat vervelen omdat het ook wel makkelijk gaat. Oefeningen met gewichten is toch heel anders trainen en ik merk dat ik het wel een uitdaging vindt. Wie heeft hier ervaring mee? ik ken zelf namelijk geen vrouwen die krachttraining leuk vinden, iedereen vind het ook een beetje onzin dat ik dit nou leuk vind...

Ik ben namelijk wel slank van al het sporten, maar dat is dus door de conditietraining van al die jaren, dus ik sport dan ook niet om af te vallen.
quote:sabbaticalmeds schreef op 14 augustus 2014 @ 20:35:

[...]

een goed plank ik echt alleen core, als je last van je polsen en armen hebt kan je hem ook op je ellebogen doen. 2 minuten vasthoudenWatte?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
ik = is
.
▶ Rasti Rostelli. Stoel plank act. (v.a. 2.23 min). 27-02-2011. Theater Musketon, Utrecht. - YouTube
quote:inglein schreef op 18 augustus 2014 @ 23:05:

Ik vind de plank op zich niet echt een oefening; ik zou niet weten waar het voor dient. Ik word alleen maar moe in mijn schouder maar het rechthouden van het middelstuk van je lijf tegen de zwaartekracht in, is geen kunst.Benen / armen tegengesteld los. Met je voeten in zo'n Trex band en dan knieën in en uit.
quote:hatsetats schreef op 18 augustus 2014 @ 23:26:

[...]

Benen / armen tegengesteld los. Met je voeten in zo'n Trex band en dan knieën in en uit.Ja maar dan train je je benen en armen; niet je romp.
quote:inglein schreef op 18 augustus 2014 @ 23:05:

Ik vind de plank op zich niet echt een oefening; ik zou niet weten waar het voor dient. Ik word alleen maar moe in mijn schouder maar het rechthouden van het middelstuk van je lijf tegen de zwaartekracht in, is geen kunst.dan sta je niet lang genoeg
quote:inglein schreef op 18 augustus 2014 @ 23:33:

[...]

Ja maar dan train je je benen en armen; niet je romp.Echt wel dat jed an je romp traint
Hallo allemaal, ik zou hier ook graag mee willen komen schrijven! ik ben net bijna 2 maanden bezig met krachttraining. Hiervoor heb ik veel hardgelopen (2 marathons, ca 10 halve marathons) en ik fiets iedere dag flinke stukken. Zo'n 8 weken geleden had ik het ineens helemaal gehad met hardlopen (teveel gedaan denk ik) en besloot ik me bezig te gaan houden met serieuze krachttraining. En op zich gaat het heel goed, maar nu slaat de vertwijfeling toe. Ik kon me 3 weken niet wegen, maar ben ondertussen wel door blijven trainen. Op foto's leek ik duidelijk resultaat te zien en ook mijn broeken leken losser te zitten, maar de weegschaal geeft nu toch ruim een kilo meer aan en ik pas nog steeds niet in mijn broek die ik een aantal jaren geleden nog wel paste. Die broek is maar een maatje kleiner dan de broeken die ik nu draag, maar toch. Ik zou er zo graag weer in willen passen en dacht dat ik op de goede weg was, maar dit is dus wel even een tegenvaller.

Ik vind het wel een vreemde gewaarwording dat ik echt slanker en gespierder lijk in de spiegel, maar dat mijn lichaam blijkbaar toch nog niks veranderd is.

Ik moet nu ook van schema gaan wisselen. Ik heb zo'n 4 weken 2 keer fullbody en 2 keer spinning gedaan en daarna ben ik verder gegaan met 2 keer fullbody en 2 keer bodypump. Een heerlijke combinatie! Nu ben ik ongeveer 8 weken verder en moet ik wel iets gaan veranderen aan mijn krachtschema. Wel lastig om weer goede oefeningen te vinden.

Ik hoop hier wat goede tips te krijgen!
je laat je toch niet door een weegschaal van de wijs brengen? vrouwen varieren enorm in gewicht, afhankelijk van waar je zit in je cyclus kan dat wel drie kilo schelen.

Stop met wegen want gewicht zegt niks
en in 8 weken zie je zeker geen resultaat.
Hettie, bodypump is ook FB, je traint dus eigenlijk vier keer per week FB en dat is zinloos omdat je dan geen rust pakt. Na trainen van een spiergroep moet ie minimaal 48 uur rust hebben. Als je twee keer in de week bodypump doet dan is dat je FB training, je kan er dan eigenlijk geen KT naast doen.
@mrssomething gaat het bij jou inmiddels al wat beter? Jouw posts spreken me aan omdat ik zelf, met alles wat ik doe op het gebied van sport, "stil" lijk te staan.
ja geen wonder als je zo ongebalanceerd traint.
quote:inglein schreef op 18 augustus 2014 @ 23:33:

[...]

Ja maar dan train je je benen en armen; niet je romp.Dan doe jij iets niet goed..
Interessant topic!

Ik heb dan ook gelijk een vraag om mee binnen te komen hier :P

Ik ging af en toe naar de sportschool. Dan was ik 2 maanden regelmatig bezig met groepslessen en dan was ik weer moe, te druk, zieikig enz en ging ik weer een aantal keer niet enz enz. Schoot niet echt op. De sportschool is ook 15 met de bus van mij vandaan. Helpt ook niet echt mee. Ik ben al snel een avond kwijt met daar omkleden, sporten, bus heen dus en bus terug incl wachttijden op de bus. Daarom ben ik nu begonnen met thuis wat lessen via youtube te doen zoals jillian michaels.

Ik merk dat ik dat veel vaker doe, omdat niet mijn hele avond dan voorbij is.

Maar goed. Mijn doel is eigenlijk om gewoon wat strakker te worden. Eigenlijk wil ik niet te veel vet ervan af (wel van mijn buik, maar niet van mijn borsten en billen.. Dat is lastig aangezien plaatselijk vet verbranden niet gaat). Ik wil voornamelijk een strakke buik (mijn buikspieren zijn nu extreem slap. Heb al heel snel moeite met allerlei buikspieroefeningen) en ronde, strakke billen.

Krachttraining lijkt me interessant, maar ik hoef niet zo nodig een mega gespierd lijf. Of droog trainen ofzo. Gewoon ietsje strakker allemaal. Wat is dan het beste om te doen? Ik zie trouwens ook van die filmpjes van victoria's secret modellen die allerlei oefeningen doen maar ook niet met veel gewicht of krachttraining. En ze hebben wel een gespierd lichaam. Hoe kan dat? Zijn lichaamsoefeningen alleen dus al goed genoeg voor een strakker lijf?
een gespierd lijf is een kwestie van

1. aanleg

2. veel krachttrainen met weerstand (veel gewicht)

3. een streng dieet.

soms: plastisch chirurg en wat pilletjes.

Dus dat die VS modellen daar wat ballet oefeningetjes voor doen klopt gewoon niet.

Wat bedoel je met slappe buik, is het slap vel na bijv. een zwangerschap? Of ben je een beetje chubby? Je kan je figuur niet veranderen, hooguit een betere versie creëren van jezelf, maar dat lukt je niet met 20 minuten jillian michaels. Daarvoor moet je echt stevig aan de bak
quote:sabbaticalmeds schreef op 21 augustus 2014 @ 21:17:

een gespierd lijf is een kwestie van

1. aanleg

2. veel krachttrainen met weerstand (veel gewicht)

3. een streng dieet.

soms: plastisch chirurg en wat pilletjes.

Dus dat die VS modellen daar wat ballet oefeningetjes voor doen klopt gewoon niet.

Wat bedoel je met slappe buik, is het slap vel na bijv. een zwangerschap? Of ben je een beetje chubby? Je kan je figuur niet veranderen, hooguit een betere versie creëren van jezelf, maar dat lukt je niet met 20 minuten jillian michaels. Daarvoor moet je echt stevig aan de bakJe moet je de kolere trainen om het maar plat te zeggen.
Mijn figuur vind ik goed. Alleen er zit iets teveel buikvet. En mijn buikspieren zijn dus ook gewoon slap in de zin van te weinig oefeningen. Geen vel ofzo van zwangerschap Die heb ik niet gehad. Ben 28 en vroeger woog ik 10 kg minder ongeveer en was toen heel dun. Met uiteraard een strakke buik. Nu is het helaas een ander vel. Niet extreem chubby hoor. Heb een maat 38 met een goede bilpartij en een c-cup. Die ik er beide dus eigenlijk niet vanaf wil hebben..

Hmm maar goed.. ik moet dus stevig aan de bak.. Is het ook mogelijk om "gewoon" krachttraining te doen? Zonder bulken, droog worden e.d.
quote:ananassje schreef op 21 augustus 2014 @ 21:24:

Mijn figuur vind ik goed. Alleen er zit iets teveel buikvet. En mijn buikspieren zijn dus ook gewoon slap in de zin van te weinig oefeningen. Geen vel ofzo van zwangerschap Die heb ik niet gehad. Ben 28 en vroeger woog ik 10 kg minder ongeveer en was toen heel dun. Met uiteraard een strakke buik. Nu is het helaas een ander vel. Niet extreem chubby hoor. Heb een maat 38 met een goede bilpartij en een c-cup. Die ik er beide dus eigenlijk niet vanaf wil hebben..

Hmm maar goed.. ik moet dus stevig aan de bak.. Is het ook mogelijk om "gewoon" krachttraining te doen? Zonder bulken, droog worden e.d.

Nee, vrouwen die aan krachttraining doen worden allemaal zo

http://toptenfeeds.com/worlds-top-10-fe ... -builders/
.
@hatsetats

Haha ik weet dat vrouwen niet snel een bodybuilder worden dus voor zware gewichten ben ik niet bang.. Ben alleen (nog) niet heel sterk :P
Die Engelse, Jodie March heeft volgens mij absoluut steroïden gebruikt. Kinderachtig dat ze doet alsof dat niet waar is. Je ziet het meteen, niet op de laatste plaats aan haar uitgevallen hoofdhaar.
jillian michaels ook hoor
Jammer dat hier zo weinig geschreven wordt. Zijn de meesten afgehaakt?

Ik heb inmiddels een nieuwe schema gemaakt met behulp van exrx.net en heb, na een paar dagen relatieve rust, ontzettend veel zin om met de nieuwe oefeningen aan de slag te gaan. Er zitten een paar pittige tussen dus ik ben benieuwd.

En ik denk dat ik toch wat wel wat effect voel. Ik merk het duidelijk aan mijn broeken die bij mijn kont veel ruimer zitten. Maar goed, dat kan eigenlijk ook bijna niet anders na 2 maanden behoorlijk zwaar trainen.

Ben benieuwd naar de anderen en of jullie nog bezig zijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven