Lijf & Lijn alle pijlers

krachttraining vrouwen

13-08-2013 22:55 1097 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd naar ervaringen van andere meiden/vrouwen die ook fanatiek aan sport doen en niet omdat het "moet" maar omdat je het gewoon lekker vindt om te doen.

Sinds deze week ga ik trainen met een personal trainer, niet omdat ik zelf geen motivatie heb om te sporten (ik sport al jaren fanatiek), maar om weer een boost te krijgen en vooral aan mijn kracht te gaan werken (ik deed voorheen namelijk vooral cardio aangevuld met wat oefeningen, in elk geval was 3 kwart van een training cardio). Ik heb best wel kippenkracht...en het lijkt me gewoon een uitdaging om wat sterker te worden. Ik merk dat cardio me gaat vervelen omdat het ook wel makkelijk gaat. Oefeningen met gewichten is toch heel anders trainen en ik merk dat ik het wel een uitdaging vindt. Wie heeft hier ervaring mee? ik ken zelf namelijk geen vrouwen die krachttraining leuk vinden, iedereen vind het ook een beetje onzin dat ik dit nou leuk vind...

Ik ben namelijk wel slank van al het sporten, maar dat is dus door de conditietraining van al die jaren, dus ik sport dan ook niet om af te vallen.
quote:sabbaticalmeds schreef op 13 augustus 2014 @ 23:58:

sit ups en variaties zijn echt zo overschat. Ga maar plankenOf dit idd. Gewone buikspieroefeningen voel ik ook niet echt meer, planken wel.
Life is short. Eat dessert first.
Een goede butterfly sit up merk je wel hoor!
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:hatsetats schreef op 14 augustus 2014 @ 00:22:

Dit heb ik dus net opgezocht, ik kende deze nog niet. Dat ga ik ook eens proberen.

Ik doe nu buikspieroefeningen met gewicht, maar dat is soms vrij onhandig. Planken gaat heel goed en daar zijn veel variaties in, dat is fijn.
quote:doornroosje9 schreef op 14 augustus 2014 @ 00:26:

[...]

Dit heb ik dus net opgezocht, ik kende deze nog niet. Dat ga ik ook eens proberen.

Ik doe nu buikspieroefeningen met gewicht, maar dat is soms vrij onhandig. Planken gaat heel goed en daar zijn veel variaties in, dat is fijn.Je moet echt je tenen aanraken (liefst nog er voorbij) en dan langzaam en 'laag' terug. Dan voel je het wel.
quote:hatsetats schreef op 14 augustus 2014 @ 00:22:

ik niet hoor, makkie

Ik doe hem bij voorkeur met gestrekte benen op 45 graden en een 10 kilo schijf in de gestrekte armen
en dan voetjes los van de vloer he? Je komt dan in een V-zit, vervolgens hij je je benen waar ze zijn en rol je terug
quote:sabbaticalmeds schreef op 14 augustus 2014 @ 00:32:

[...]

ik niet hoor, makkie

Ik doe hem bij voorkeur met gestrekte benen op 45 graden en een 10 kilo schijf in de gestrekte armenDeze deed ik dus wel, met gestrekte benen op 45 graden. Maar dan met 5 kilo.

[...]

ik niet hoor, makkie

Ik doe hem bij voorkeur met gestrekte benen op 45 graden en een 10 kilo schijf in de gestrekte armen

Jij sterke vrouw jij!

Ik doe nu een pelvis bridge op de bal met een barbell op mn heupen. Veertig kg. Da's best veel om op je heupen te hebben en ik heb het best vaak op mn heupen whahahahahaaa.

en dan voetjes los van de vloer he? Je komt dan in een V-zit, vervolgens hij je je benen waar ze zijn en rol je terugDit begrijp ik niet? V-hold?
Met een butterfly sit up met je voeten van de vloer?

en dan voetjes los van de vloer he? Je komt dan in een V-zit, vervolgens hij je je benen waar ze zijn en rol je terugAh, begrijp het, je benen houden waar ze zijn en terug rollen.
quote:hatsetats schreef op 14 augustus 2014 @ 00:37:

Met een butterfly sit up met je voeten van de vloer?ja je benen ophoog, recht diagonaal, als je opkomt en je ziet jezelf in de spiegel vanaf de zijkant zie je een V
en dit is voor de echte gevorderden http://youtu.be/PFVRzjLGtl0
quote:sabbaticalmeds schreef op 14 augustus 2014 @ 00:39:

[...]

ja je benen ophoog, recht diagonaal, als je opkomt en je ziet jezelf in de spiegel vanaf de zijkant zie je een VNee joh, je hebt je benen gebogen en je voetzolen tegen elkaar dan kom je toch nooit in n v sit?
quote:sabbaticalmeds schreef op 14 augustus 2014 @ 00:41:

en dit is voor de echte gevorderden http://youtu.be/PFVRzjLGtl0Dat gaat me niet lukken, polsen zijn te zwak. Doe jij deze oefening? Lijkt me heel zwaar.
quote:hatsetats schreef op 14 augustus 2014 @ 00:43:

[...]

Nee joh, je hebt je benen gebogen en je voetzolen tegen elkaar dan kom je toch nooit in n v sit?Nee, de variatie met gestrekte benen op 45 graden.
quote:hatsetats schreef op 14 augustus 2014 @ 00:43:

[...]

Nee joh, je hebt je benen gebogen en je voetzolen tegen elkaar dan kom je toch nooit in n v sit?Je moet je benen niet buigen en naar buiten draaien maar juist gestrekt houden in de lucht, dan naar achteren liggen en opkomen terwijl je je benen op dezelfde plek houdt. Perfect voor je buik
quote:doornroosje9 schreef op 14 augustus 2014 @ 00:44:

[...]

Dat gaat me niet lukken, polsen zijn te zwak. Doe jij deze oefening? Lijkt me heel zwaar.

Nee ik kom niet in de V, maar de L lukt me wel (op de knokkels, niet op de vingertoppen)

Met de V situps houd ik mijn achterwerk op de grond
quote:sabbaticalmeds schreef op 14 augustus 2014 @ 00:47:

[...]

Nee ik kom niet in de V, maar de L lukt me wel (op de knokkels, niet op de vingertoppen)

Met de V situps houd ik mijn achterwerk op de grondWow, sterk!
het is vooral techniek hoor
quote:sabbaticalmeds schreef op 14 augustus 2014 @ 00:46:

[...]

Je moet je benen niet buigen en naar buiten draaien maar juist gestrekt houden in de lucht, dan naar achteren liggen en opkomen terwijl je je benen op dezelfde plek houdt. Perfect voor je buikJa die ken ik maar dat is geen butterfly toch? Boj ons niet in ieder geval
Daar moet je toch vrij sterk voor zijn, denk ik? Inderdaad ook techniek en balans natuurlijk.

Dat zou ik zo graag kunnen, zulke dingen, maar ik kan echt niet veel met mijn polsen, dat is zo jammer.
.
quote:hatsetats schreef op 14 augustus 2014 @ 00:52:

[...]

Ja die ken ik maar dat is geen butterfly toch? Boj ons niet in ieder geval nee het is een nog zwaardere variatie. Butterfly vink niks
quote:inglein schreef op 14 augustus 2014 @ 18:23:

[...]

Ik hou niet van planken, ik heb ze wel een poosje gedaan. Plank met buik naar beneden kan ik vrij goed, 30 sec geen probleem, met gezicht naar boven is een makkie, maar zijwaarts, dan beginnen mijn armen, vermoedelijk scapulaspieren, te trillen, dus, 20 seconden en geen herhalingen.

Het moet leuk blijven vind ik.

PS: nog even gedaan maar het is eerder een schouderverwoestende oefening dan een rompoefening.een goed plank ik echt alleen core, als je last van je polsen en armen hebt kan je hem ook op je ellebogen doen. 2 minuten vasthouden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven