18jarige dochter

22-08-2014 12:47 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, binnekort wordt,mijn dochter 18 jaar, maar ik weet niet wat te kopen voor haar.

Ze is echt zo een typisch meisje..lijkt heel simpel, gewoon bon van ici paris xl kopen, maar als ik dat heb ik vorig jaar al gedaan, en 2 keer het zelfde kado nee..

Kunnen jullie mij helpen?
Ik zou met haar gaan winkelen en iets blijvende uitzoeken bij de juwelier. Voor elk budget is wel een mooie ring of armbandje te vinden. Ik zou in ieder geval gaan voor iets tastbaars, dat zou ik achteraf graag voor mijn 18de verjaardag gehad willen hebben. Ik zou nu niet weten wat ik toen gekregen heb.
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.
Gezellig samen een weekend op stap naar een andere stad met een hotelovernachting en shoppen.
quote:Bergje65 schreef op 22 augustus 2014 @ 14:43:

[...]

Zeer duur en zwaar overdreven, maar dat is mijn bescheiden mening. Een beetje rijbewijs kost je al snel een paar duizend euro.

Ik vind 18 jaar een mijlpaal in het leven en dat vind ik een bijzondere eenmalige verjaardag en dan pak je toch meer uit dan op andere verjaardagen lijkt mij.

Zelfde kritiek altijd als met 5 December.Er zijn er altijd wat die duurdere cadeau's zwaar overdreven vinden.Iedereen moet zelf weten wat ze geven respecteer dat gewoon.

Degenen die dure cadeau;s geven zeggen toch ook niet dat het zeer zielig is dat je maar een goedkoop cadeau geeft,nee het is altijd andersom die kritiek hebben.
quote:morgana81 schreef op 22 augustus 2014 @ 15:34:

Ik zou met haar gaan winkelen en iets blijvende uitzoeken bij de juwelier. Voor elk budget is wel een mooie ring of armbandje te vinden. Ik zou in ieder geval gaan voor iets tastbaars, dat zou ik achteraf graag voor mijn 18de verjaardag gehad willen hebben. Ik zou nu niet weten wat ik toen gekregen heb.Hier gaan die meiden liever naar die sieraden winkeltjes
quote:JoniJoni schreef op 22 augustus 2014 @ 15:15:

[...]

Nou, dan heb jij vast de gouden tip voor TO, als jij het allemaal zo goed weet. Of was dit je enige bijdrage, even sjonge jonge ik weet het allemaal wel roepen?

Weekendje weg of rijbewijs kan niet iedereen betalen. Als je het eenvoudiger wilt houden kun je misschien een leuk mandje maken (action) met allemaal kadootjes erin: fotolijstje, parfum, flesje drank, krasloten, tegoedbon van winkel naar keuze of vvv bon, bon erbij voor een lunch op een dag naar keuze, oorbellen, nagellak, autodrop..Leuk celofaantje erom, lintje erom..Zoetie kent de dochter van TO toch niet?! Ik vind het ook een rare vraag hoor. Budget rond de 250 euro en niks leuks kunnen bedenken voor je eigen dochter? Kom op!
Toen onze dochter 18 werd hebben we haar een trollbead armband gegeven. De kralen die je kunt kopen hebben een betekenis. Een soort van moderne bedelarmband dus.

Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt.
quote:honeymoonquiz schreef op 22 augustus 2014 @ 15:43:

[...]

Zoetie kent de dochter van TO toch niet?! Ik vind het ook een rare vraag hoor. Budget rond de 250 euro en niks leuks kunnen bedenken voor je eigen dochter? Kom op!Ja.. kom dan met suggesties in plaats van alleen maar commentaar? Ben benieuwd wat je bijdrage is !
quote:depster schreef op 22 augustus 2014 @ 13:18:

Een reis naar Parijs of Londen? Totaal overdreven, vind ik persoonlijk dan. Kosten zijn te duur voor een 18de verjaardag.

Vraag gewoon wat ze hebben wilt.

VInd je dat écht totaal overdreven?

Jij hebt geen kinderen dus.

18 is het laatste, je kind is volwassen en neemt afscheid van het kind zijn. Het is een enorme mijlpaal en ook voor je als ouder. Dat doe je niet af met een cadeaubon. Weekendje weg is leuk als dat budgettair gezien kan. Maar een weekend weg hoeft natuurlijk niet heel duur te zijn. Gewoon eens bij de diverse stunt sites kijken voor een leuk weekendje weg. Soms voor 60 pp 2 nachten in een hotel met welness en ontbijt.
quote:VickyP schreef op 22 augustus 2014 @ 13:33:

Ik kreeg voor mijn 18e verjaardag een gouden ringetje met een klein diamantje. Heeeel speciaal voelde ik me toen.Ook een leuk cadeau idd.
quote:Bergje65 schreef op 22 augustus 2014 @ 14:43:

[...]

Zeer duur en zwaar overdreven, maar dat is mijn bescheiden mening. Een beetje rijbewijs kost je al snel een paar duizend euro.Een beetje rijbewijs...hebben ze die dan in verschillende kwaliteiten tegenwoordig? En nee hoor een paar lessen kosten géén duizenden euros.
quote:Suy schreef op 22 augustus 2014 @ 12:56:

Dank je Fleetfox! Ik hoop dat ik dat over 14 jaar met mijn eigen dochter kan gaan doen;-)Dankzij jou ga ik deze onthouden voor als mijn dochter 18 is - moet ik wel nog even 17 jaar en 9 maanden onthouden.
Mijn kind krijgt rijles voor haar 18 e verjaardag. Ik vind het niet overdreven om de rijles te betalen. Reisje, ook leuk.
Voor mijn achttiende verjaardag kreeg ik van mijn moeder een echte parelketting. Beetje traditie in die familie.

Van mijn vader een ANWB slipcursus, voor na het behalen van mijn rijbewijs.

Van beide cadeaus veel plezier, nog steeds.
Goh TO heeft wel 1 reactie gegeven op alle tips.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Samen een high tea , dagje welness , nachtje weg..
quote:Ik kan me niet voorstellen dat als mijn dochter 18 wordt, dat ik dan geen cadeau voor haar kan verzinnen.... Ik ken haar door en door, we zijn enorm close en ik heb nu al genoeg ideeen om haar te verrassen en blij te maken voor de rest van haar leven. Kan me er niets bij voorstellen dat je daar een VIVA forum bij nodig hebt. Echt niet, sorry.

Hier wil ik toch even graag op inhaaken... Ik weet natuurlijk niet hoe oud jou dochter nu is. Maar toen ik 10/11/12 was had mijn moeder ook ideeen voor mijn verjaardag, ik was echt een meisje, meisje. Maar bedenk dit, mensen veranderen, ook jou dochter. Dus roep niet te hard, dit kan jij over een paar jaar wel zijn ;)

quote:Zeer duur en zwaar overdreven, maar dat is mijn bescheiden mening. Een beetje rijbewijs kost je al snel een paar duizend euro.

Dan vraag ik me toch echt af waar jij rijlessen heb gedaan..

OT: De vrouwen in mijn familie krijgen op hun 18de verjaardag een tattoeage of piercing Vraag me niet waarom, maar het is zo
"If by my life or death I can protect you, I will."
Jij vindt kiezen moeilijk, zij ook. Ik vind kiezen ook moeilijk.

Een bon is dan niet zo geschikt. Het is niet zo gezellig ook.

Ik heb ook weleens kleding van mijn moeder gekregen. Een lingeriesetje. Dat kost nogal wat in een grote cup en zeker als je 18 bent. Toen ben ik dat samen met mijn moeder gaan kopen. Ik moest kiezen, zij betaalde. Op die manier heb ik ook weleens een horloge van haar gekregen.

Misschien is dat het idee? Je hebt gelijk een gezellige middag ook en het kado is er. Met een bon blijft dat een beetje hangen.
Ik kreeg van mijn ouders geloof ik een iPod ofzo op mijn 18de... Maar wat ik van mijn oma kreeg was een set met een ketting en oorbellen, heel erg duur maar heel erg mooi. Ze is nu overleden en ik heb deze sieraden bijvoorbeeld op mijn trouwdag gedragen en dat vond ik toch wel heel speciaal. Soms draag ik ze, de oorbellen draag ik vaker maar de ketting erbij alleen op speciale gelegenheden, anders ben ik een beetje te overdressed en dat vind ik toch wel heel mooi hoor. Veel plezier nog van. En het zijn sieraden die me ook nog prachtig zullen staan als ik 80 ben.

Dat is toch wel zo'n beetje het meest bijzondere cadeau dat ik ooit heb gekregen.

Als ik later een dochter heb die 18 word wil ik haar ook meenemen een weekendje weg, maar ik hoop ook dat mijn moeder met haar een sieraad wil uitzoeken. Dat zij dat van haar oma krijgt. Ik vind dat wel een mooie traditie
Joh ik heb gewoon 2500 euro af moeten tikken voor mijn rijbewijs hoor. En iedereen in mijn omgeving.
quote:noellexo schreef op 22 augustus 2014 @ 14:55:

Ik vind een parfumerie bon ook echt waardeloos, sorry maar je dochter word 18, dan kom je toch niet aan met een of andere cadeaubon? 18 is een speciale leeftijd en daar hoort een leuk cadeau bij, rijlessen bijvoorbeeld! Past dat niet in je budget doe dan een leuk sieraad, maar een cadeaubon, sorry hoor..

Moeilijk he lezen?

En ook best moeilijk om normaal te reageren he?

Oh voor de beeldvorming: afgereden in Amsterdam, waar het gemiddelde 45 lessen was, ik zat er op 52 door een vervelende rij-instructeur die mijn examen niet wilde inboeken (en die heb je overal want die instructeurs naaien je echt waar je bij staat, zijn echt eikels. Ik heb nota bene zelf naar het CBR gebeld en toen kon ik 'opeens' diezelfde week nog afrijden want er had 'net iemand afgezegd', was ik maar wat mondiger geweest voordat ik die ongelooflijke zák ontmoette (zat ook altijd tegen me te schreeuwen in de auto). 52x40 = 2080, 2x95 (TTT en praktijkexamen) = 190 , + theorie-examentje, cursus voor theorie a 100 euro ofzo.. Was dus 2370 kwijt. Vriendin van mij was 3000 kwijt, man was 2000 kwijt, zusje 2000, schoonzusje 2500.. Zijn echt geen hele absurde bedragen hoor.
quote:voetjesinhetzand schreef op 31 oktober 2014 @ 20:23:

Joh ik heb gewoon 2500 euro af moeten tikken voor mijn rijbewijs hoor. En iedereen in mijn omgeving.Ik ook, 35-40 lessen 2x theorie en 3x praktijk:-$... ik denk wel 3000 euro en dat was al 10 jaar geleden.
quote:Aragorn schreef op 31 oktober 2014 @ 20:05:

[...]

Hier wil ik toch even graag op inhaaken... Ik weet natuurlijk niet hoe oud jou dochter nu is. Maar toen ik 10/11/12 was had mijn moeder ook ideeen voor mijn verjaardag, ik was echt een meisje, meisje. Maar bedenk dit, mensen veranderen, ook jou dochter. Dus roep niet te hard, dit kan jij over een paar jaar wel zijn ;)

[...]

Dan vraag ik me toch echt af waar jij rijlessen heb gedaan..

OT: De vrouwen in mijn familie krijgen op hun 18de verjaardag een tattoeage of piercing Vraag me niet waarom, maar het is zo

Ik gok bij een rijschool en zoals een aantal en ik al aangeven is 2/3/4 K echt geen raar bedrag.
Ik had korting op de rijlessen, anders waren ze ook duurder geweest. Had ik een mazzeltje mee anders was ik misschien ook wel eerder overgestapt naar een andere rijschool Meestal zijn ze hier in A'dam zo'n 45-50 euro per uur.

En inderdaad, wat Aragorn zegt, er vanuit gaan dat je als moeder precies weet wat je kind leuk vind als het straks post-puberteit is, is natuurlijk dom. Mijn moeder en ik waren de beste maatjes totdat ik volwassen werd
Ik zou inderdaad een sieraad geven, maar wel samen uitzoeken. Dan is het zowel een leuk uitje als een tastbare herinnering. Als ze straks op kamers gaat oid is het fijn om iets tastbaars te hebben dat je altijd aan je familie doet denken, vind ik

Een weekendje weg of dagje sauna is ook heel leuk, maar zou ik eerder bij bijvoorbeeld 21 doen. Dat zeg ik vooral uit eigen ervaring als de dochter zijnde. Toen ik nog thuis woonde vond ik het ook leuk om iets met mijn moeder te gaan doen, maar nu ik 2,5 uur reizen van haar vandaan woon heeft het voor mij wel nog veel meer waarde gekregen om samen te zijn en een heel weekend tijd voor elkaar te hebben. Ook als je op 21 niet veel geld uit wil geven kan dat, met een hotelovernachting via een veilingsite en bijvoorbeeld een mooie wandeling als dagbesteding.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven