Hoe eng is de Islam?

15-05-2014 14:05 1978 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.telegraaf.nl/b ... er_dood_dan_moslim__.html

Kippenvel toen ik dit bericht las... hoe gestoord kan een geloof zijn!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Voor de duidelijkheid: ik noem mezelf moslim omdat ik geloof in God en ik in een moslimomgeving geboren ben. Het is niet zo dat ik alles volgens de islamitische regels doe, het geeft meer een afkomst aan.

Ik heb mezelf in het verleden een 'gelovige' genoemd om aan te geven dat het mij alleen erom gaat dat ik geloof in God en dat mensen mij niet moeten vermoeien met islamreligie-regels, maar ik krijg dan zoveel onbegrijpende blikken als ik zeg gelovige dat ik mezelf soms weer moslim noem met een slag onder de arm dat ik niet geloof in alles van de islam. Ik doe bv nooit mee met het Offerfeest, al word ik uitgenodigd. Ik geloof er niet in dat het offeren van dieren een goed iets is.
onbegrijpende blikken van zowel autochtone als allochtone Nederlanders. Mensen willen graag alles keurig in hokjes stoppen en als je zegt dat je een gelovige bent omdat je simpelweg gelooft in God, dan weten ze niet in welk hokje ze je moeten stoppen.
quote:malu3 schreef op 24 augustus 2014 @ 17:17:

[...]

In de praktijk worden jongens met Marokkaanse roots niet opgevoed terwijl de meisjes juist kort gehouden worden. Het gevolg is dat een opleiding door die jongens niet serieus genomen wordt. Lekker de criminaliteit in en snel geld verdienen. Die ouders zal het kennelijk een rotzorg zijn. Dat er zoveel jongens kiezen voor een leven in de criminaliteit valt die ouders wel degelijk aan te rekenen maar ik weet ook wel dat ze liever janken over discriminatie, racisme en islamofobie. Er zit niks anders op dan deze jongens hard aan te pakken. Als de ouders het niet doen dan moet het maar van overheidswege. Maar de politiek kijkt liever weg van de problemen.

ik ben het met je eens dat het die ouders valt aan te rekenen en dat ze hard moeten worden aangepakt maar het probleem is dat die jongens vaak nog minderjarig zijn

en je weet hoe het minderjarigen strafrecht is in Nederland. Een taakstrafje van een paar weken afwassen in een verzorgingshuis of een cursusje volgen en het is klaar. Daar lachen die gastjes om.
quote:milna schreef op 24 augustus 2014 @ 17:28:

onbegrijpende blikken van zowel autochtone als allochtone Nederlanders. Mensen willen graag alles keurig in hokjes stoppen en als je zegt dat je een gelovige bent omdat je simpelweg gelooft in God, dan weten ze niet in welk hokje ze je moeten stoppen.

Welnee, autochtonen staan er al meer dan 50 jaar niet meer zo in. Iedereen gelooft z'n eigen ding. Of niet. Dat hokjesdenken noemden we vroeger (in de jaren '50) 'de verzuiling'. Bestaat allang niet meer.

Het zijn specifiek moslims die 'afvalligheid' niet kunnen waarderen. Zwak uitgedrukt.

Da's bv. de reden dat jij maar weer bent gaan zeggen dat je moslim ('met een slag om de arm') bent.

En met dit dilemma kampen meerdere ex- of half-moslims.

.
Milna, je weet best dat het doel over al islam is, in die zin is samen leven met anders gelovigen alleen een tussen station tot men op volle sterkte is. Dat jij daar niet achter staat is mooi, maar dat neemt niet weg dat de LEER wel degelijk oorlogszuchtig is (en dat is het nu, oorlog, dar-al-harb).

ISIS zit er dan ook helemaal niet naast met wat ze doen, naast islam dan. Naast elke vorm van menselijkheid wel maar het is de leer die zo vreselijk is. Vandaar dat kritiek op ISIS ook niet komt van moslims (niet in het openbaar, waar kritiek op Israel dat wel is) immers kritiek op ISIS is openlijk toe geven dat je het niet eens bent met de leer. Waar de doodstraf op staat (volgens de leer).

Catch 22 natuurlijk, slim bedacht wel, was ook nodig in die tijd. Maakt het wel niet mogelijk om een verlichting door te maken, dat is heel vervelend.
http://www.nu.nl/buitenla ... haram-roept-kalifaat.html

Yeah!
Hoewel ik het met Strikje en Noesa eens ben snap ik dat het voor jou heel moeilijk moet zijn. Want je zit er letterlijk tussen. Respect hoe je ermee omgaat en je ogen niet sluit.
quote:Noesa schreef op 24 augustus 2014 @ 17:38:

[...]

Autochtonen staan er al meer dan 50 jaar niet meer zo in. Iedereen gelooft z'n eigen ding. Of niet. Dat hokjesdenken noemden we vroeger (in de jaren '50) 'de verzuiling'. Bestaat allang niet meer.

Het zijn specifiek moslims die 'afvalligheid' niet kunnen waarderen. Zwak uitgedrukt.

Da's bv. de reden dat jij maar weer bent gaan zeggen dat je moslim ('met een slag om de arm') bent.

Dus jij weet beter dan ik wat ik meegemaakt heb? Jij komt mij vertellen wat ik meegemaakt heb? Ga je gefrustreerde interpretatie loslaten op de dingen die jij zelf hebt meegemaakt, maar kom mij niet vertellen wat ik meegemaakt heb terwijl je mij ten eerste niet eens kent en ten tweede er niet bij was toen ik het meemaakte. Ik weet zelf wat ik heb meegemaakt.

Nogmaals: het waren zowel autochtonen als allochtonen die het niet begrepen. En onder de allochtonen waren ook hindoes, niet alleen moslims.

For your information: het zijn vooral autochtonen die mij erop aanspreken als ik niet meedoe aan de Ramadan en die mij vragen waarom ik niet meedoe. Want dat past niet in hun hokje van moslim = Ramadan. Heel irritant.
Noesa, ik ken heel veel moslims, maar jij bent enger dan welke moslim dan ook die ik ken.
En Noesa, naast eng ben je ook heel naïef om te stellen dat het hokjes denken niet meer bestaat.
Het enge bestaat erin dat jij mensen voorschrijft wat er is gebeurd en wat hun reden is waarom zij iets hebben gedaan. Ook al hebben mensen iets anders meegemaakt. Jij vertelt mensen hoe het is omdat jij vindt dat het zo is.

Dat is pas eng.
quote:milna schreef op 24 augustus 2014 @ 12:32:

en waarom ik er zo de nadruk op leg dat het vooral Marokkaanse moslims zijn die naar Syrië gaan en die demonstreren: er zijn met de Marokkaanse gemeenschap in Nederland meer problemen die totaal niets te maken hebben met de islam.

Dat moslims naar Syrië gaan of zich aansluiten bij ISIS omdat het probleemgevallen zijn is een theorie. Of het waar is, is een tweede.

Wel kan ik me voorstellen dat een religieus fanaticus moeite heeft zich aan te passen in het westen. En 'hogere' religieuze idealen prefereert.

De moordenaar van James Foley bv., is een hoogopgeleide Brit, die koos voor het religieuze ideaal van ISIS.

Hij liet een huis in Londen ter waarde van 1 miljoen achter.

Bovendien hebben de Syrië-gangers nogal wat support vanuit de eigen religieuze achterban: driekwart van de Nederlandse moslims vindt hen helden.
quote:milna schreef op 24 augustus 2014 @ 18:12:

Noesa, ik ken heel veel moslims, maar jij bent enger dan welke moslim dan ook die ik ken.

Hm. Jammer weer dit.

Ik ken ook heel veel moslims trouwens.
quote:milna schreef op 24 augustus 2014 @ 18:14:

Het enge bestaat erin dat jij mensen voorschrijft wat er is gebeurd en wat hun reden is waarom zij iets hebben gedaan. Ook al hebben mensen iets anders meegemaakt. Jij vertelt mensen hoe het is omdat jij vindt dat het zo is.

Dat is pas eng.

De problemen waar 'afvalligen' of half/half moslims mee te maken hebben, ken ik van heel dichtbij. Dit zijn trouwens geen onbekende verhalen.

Als je je verkeerd begrepen voelt, kun je dat uiteraard gewoon zeggen en onderbouwen, zonder meteen in emotie en schelden te vervallen.
quote:milna schreef op 24 augustus 2014 @ 17:05:

[...]

waar staat dat dan in de Koran?“O Jullie die geloven! Neemt niet de Joden en Christenen tot vriend. Zij zijn als vrienden van elkaar. En wie van jullie hen als vriend neemt, behoort ongetwijfeld tot hen. Voorwaar, Allah leidt het onrechtvaardige volk niet.” (5:51)
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:milna schreef op 24 augustus 2014 @ 17:05:quote:strikjemetstippels schreef op 24 augustus 2014 @ 14:06:

Islam verbiedt integreren expliciet

waar staat dat dan in de Koran?

Hier bijvoorbeeld:

Dit is pure haat naar niet-moslims:

“O you who believe! Take not as (your) Bitaanah "(advisors, consultants, protectors, helpers, friends) those outside your religion (pagans, Jews, Christians, and hypocrites) since they will not fail to do their best to corrupt you. They desire to harm you severely. Hatred has already appeared from their mouths, but what their breasts conceal is far worse. Indeed We have made plain to you the Ayaat (proofs, evidences, verses) if you understand”"

http://islamqa.info/en/128632

En hier:

Allaah has forbidden the believers to take the kaafireen (disbelievers) as friends, and He has issued a stern warning against doing that.

Allaah says (interpretation of the meaning):

“O you who believe! Take not the Jews and the Christians as Awliyaa’ (friends, protectors, helpers), they are but Awliyaa’ of each other. And if any amongst you takes them (as Awliyaa’), then surely, he is one of them. Verily, Allaah guides not those people who are the Zaalimoon (polytheists and wrongdoers and unjust)”

http://islamqa.info/en/59879

.
quote:Noesa schreef op 24 augustus 2014 @ 18:18:

[...]

Hm. Jammer weer dit.

Ik ken ook heel veel moslims trouwens.Nee, wat jammer is, is dat jij mijn ervaringen 'corrigeert' door mij te zeggen hoe het gegaan is wat ik heb meegemaakt en door mij te vertellen wat de reden is van mijn handelen. Waar haal je het gore lef vandaan om mij te vertellen wat ik heb meegemaakt. Geef daar maar eens antwoord op.
quote:Noesa schreef op 24 augustus 2014 @ 18:18:

[...]

Ik ken ook heel veel moslims trouwens.nu je het erover hebt: je doet me heel erg denken aan een aantal fanatieke hindoes die ik heb meegemaakt. Elke keer weer als ik je posts lees, doe je me denken aan een fanatieke hindoe die ik ken.
quote:Donkeyshot schreef op 24 augustus 2014 @ 19:39:

[...]

“O Jullie die geloven! Neemt niet de Joden en Christenen tot vriend. Zij zijn als vrienden van elkaar. En wie van jullie hen als vriend neemt, behoort ongetwijfeld tot hen. Voorwaar, Allah leidt het onrechtvaardige volk niet.” (5:51)en tegelijkertijd mogen moslims wel trouwen met joden en christenen
ergens wel 'grappig' dat een fanatieke hindoe als Noesa zo afgeeft op fanatieke moslims

de pot verwijt de ketel
quote:milna schreef op 24 augustus 2014 @ 21:38:

[...]

en tegelijkertijd mogen moslims wel trouwen met joden en christenenAlleen de mannen toch? Vrouwen niet, want die zouden van zo'n huwelijk weleens van hun geloof kunnen vallen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:milna schreef op 24 augustus 2014 @ 21:33:

[...]

Nee, wat jammer is, is dat jij mijn ervaringen 'corrigeert' door mij te zeggen hoe het gegaan is wat ik heb meegemaakt en door mij te vertellen wat de reden is van mijn handelen. Waar haal je het gore lef vandaan om mij te vertellen wat ik heb meegemaakt. Geef daar maar eens antwoord op. Mens waar héb je 't over?
quote:milna schreef op 24 augustus 2014 @ 18:13:

En Noesa, naast eng ben je ook heel naïef om te stellen dat het hokjes denken niet meer bestaat.Eens. Nederland is niet meer verzuild, maar het hokjesdenken leeft nog volop. Maar ik denk dat dit eerder menselijk is, in die zin dat mensen (in het algemeen gesproken) het graag overzichtelijk houden. Dit geldt niet alleen voor godsdiensten, maar ook in allerlei andere omstandigheden. Normaal gesproken is deze eigenschap eerder irritant dan gevaarlijk.
quote:milna schreef op 24 augustus 2014 @ 21:36:

nu je het erover hebt: je doet me heel erg denken aan een aantal fanatieke hindoes die ik heb meegemaakt. Elke keer weer als ik je posts lees, doe je me denken aan een fanatieke hindoe die ik ken.quote:milna schreef op 24 augustus 2014 @ 21:40:

ergens wel 'grappig' dat een fanatieke hindoe als Noesa zo afgeeft op fanatieke moslims

de pot verwijt de ketel

Ah, ik ben een Hindoe.

En dat beklaagt zich over 'hokjesdenken'.

.
quote:milna schreef op 24 augustus 2014 @ 17:13:

[...]

die soenna is in Nederland niet zo belangrijk als jij denkt dat het is, behalve in bepaalde achterlijke kringen. Wie ken jij dan in Nederland die helemaal leven volgens de soenna? Ik ken niemand.

Ik vind het spijtig dat je de essentie van wat ik zeg uit de weg ga. Ik heb het niet over hoeveel moslims die soenna nu juist toepassen of hoe vaak die wordt toegepast in Nederland. Ik geloof best dat de gemiddelde moslim niet uit is op moorden en plunderen.

Ik heb het over het systeem 'DE islam' en zijn belangrijkste geloofsprincipes. Het feit dat de soenna binnen dat systeem belangrijk is, kan ervoor zorgen dat sommige heethoofden zich daarin gaan verdiepen, daardoor gaan radicaliseren en atrociteiten gaan uitvoeren gewoon omdat Mohammed dit ook zo gedaan heeft. Dan beweren dat zo'n daden niks met de islam te maken hebben, is hypocriet.

Of om het in andere woorden te zeggen. Een persoon die 'de soenna' van Mohammed volgt wordt Abu Bakr Al-Baghdadi, een persoon die 'de soenna' van de Boeddha volgt, wordt de Dalai Lama.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven