Tokkie namen

zondag 24 augustus 2014 om 23:18
Na een ander topic, waar ik de term 'tokkie naam' vaker voorbij zag komen: wat vindt je echt tokkie namen?
Ik verbaasde er mij namelijk om dat Wesley in de categorie valt, maar ik ken er eentje en vond dat eigenlijk een gewone naam. Is dat door de jaren gegroeid of heb ik nu wat gemist?
Ook Sharon heb ik hier op het forum voorbij zien komen, ook voor mij normaal, maar schijnbaar ook tokkie. Oké, niet namen die ik zelf zou kiezen, maar ook niet verafschuw. Ik denk dan eerder aan namen als Precious...
Ik verbaasde er mij namelijk om dat Wesley in de categorie valt, maar ik ken er eentje en vond dat eigenlijk een gewone naam. Is dat door de jaren gegroeid of heb ik nu wat gemist?
Ook Sharon heb ik hier op het forum voorbij zien komen, ook voor mij normaal, maar schijnbaar ook tokkie. Oké, niet namen die ik zelf zou kiezen, maar ook niet verafschuw. Ik denk dan eerder aan namen als Precious...
zondag 24 augustus 2014 om 23:31
Wesley is hier in een tokkie wijk een veel gehoorde naam, Sharon weer totaal niet. Wel Sharona. Vrijwel alle namen eindigen daar op -a, -o, -y, -ie. Wesley, Lorenzo, Amanda, Stephanie etc.
Nu gaan ze los op Delano, Jayden, Devano etc.
Het is hier op moment heel erg met namen met de J, de schrijfwijze.. Jayden word Djayden enz.
De naam Joyce schrijf je toch ook niet als Djoyce omdat je het uitspreekt met een D ervoor, dom volk soms.
Nu gaan ze los op Delano, Jayden, Devano etc.
Het is hier op moment heel erg met namen met de J, de schrijfwijze.. Jayden word Djayden enz.
De naam Joyce schrijf je toch ook niet als Djoyce omdat je het uitspreekt met een D ervoor, dom volk soms.

zondag 24 augustus 2014 om 23:37
Het ligt misschien ook een beetje aan het dialect of de tongval van de streek waar je woont. Ik woon vlakbij Amsterdam en sommige doodnormale namen worden hier gewoon zo plat uitgesproken dat ze vanzelf ordinair worden, terwijl dat in Deventer of Geleen heel anders is.
Dat geldt bijvoorbeeld voor bijna alle namen met een a er in.
Dat geldt bijvoorbeeld voor bijna alle namen met een a er in.
zondag 24 augustus 2014 om 23:40
quote:Vl43inder schreef op 24 augustus 2014 @ 23:37:
Het ligt misschien ook een beetje aan het dialect of de tongval van de streek waar je woont. Ik woon vlakbij Amsterdam en sommige doodnormale namen worden hier gewoon zo plat uitgesproken dat ze vanzelf ordinair worden, terwijl dat in Deventer of Geleen heel anders is.
Dat geldt bijvoorbeeld voor bijna alle namen met een a er in.Nora toch niet?
Dat geldt bijvoorbeeld voor bijna alle namen met een a er in.Nora toch niet?
Iets warms graag. Met borstharen. (Loesje)