Spullen inleveren bij kringloop

05-09-2014 15:18 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie weet of je bij een Kringloop winkel zomaar binnen kunt gaan om spullen in te leveren?

Ik ben mijn kamer grondig aan het opruimen (want ik ga over een paar maanden trouwen met mijn grote liefde). En ik heb echt ontzettend veel boeken, prullaria, wat zonde is om weg te gooien maar ik wil het niet mee nemen naar ons huis.

Ook heb ik veel (merk)kleding wat ik nooit meer draag. In Marktplaatsgedoe heb ik geen zin, en ik vind het leuker om mensen blij te maken die vaak weinig te makken hebben als ze naar de Kringloop gaan.

Maar kun je wel zomaar langs met spullen? Zie op internet geen nummer staan, anders had ik wel even gebeld.
anders fiets je er even langs?

Hier kan het wel in ieder geval.
Ja, dat kan hier wel.
Dat zal per winkel verschillen. De ene kringloopwinkel wordt door de gemeente beheerd en de andere weer door een groep vrijwilligers. Er is geen landelijke keten van kringloopwinkels waar alle regels hetzelfde zijn.
Kan hier wel
Hier kan het ook.
En sommige spullen willen ze niet hebben en andere juist weer wel. Bij ons kan je ook bij de milieustraat speciaal bij een afgesloten container spullen afleveren voor de kringloop, die word dan uitgezocht en eventuele niet bruikbare spullen weggegooid.
Even bellen, maar hier kon ik het ook zo inleveren.
Bel ze even.
Hier kun je je spullen gewoon langs brengen als de kringloop open is.

Vorig jaar ben ik kleiner gaan wonen en heb voor mijn verhuizing drie stapels gemaakt.

Stapel meenemen, stapel weggooien en stapel kringloop.

Denk dat ik daar best mensen blij mee heb gemaakt .

En het ruimt ook zo lekker op!
Je hebt hier ook weggeefwinkels maar die krijgen zoveel spul binnen dat je daar alleen op bepaalde dagen heen kan maar de kringloop daar kan je klokje rond dingen kwijt. Er staan containers waar je je spullen in kan doen als de kringloop zelf dicht is.
Er zijn er hier meerdere in de stad.

Bij de één moet je het even melden bij de balie en dan helpt iemand je vanuit de auto met sjouwen, bij een ander kan je het bij de balie afgeven, bij weer een ander staat voor in de zaak iets, waar het in kan, bij weer een ander kan je het buitenom aan de zijkant bij een ingang afgeven ed.

Overal is het anders, dat kijk gewoon waar je het gaat afgeven hoe het daar gaat. Je zal het vast wel zien (staan aangegeven)
Hier zijn er 2, een is alleen op zaterdag open, maar daar kun je op 3 dagen tussen bepaalde tijden spullen inleveren, of je kunt het laten ophalen.

De andere heeft gewone winkel openingstijden, en kun je tijdens die uren terecht, ze hebben een oprit voor wegbrengen, en personeel helpt met uitladen.
Wat het redelijk wat is, dan komen ze het vaak ook gratis ophalen. Informeren dus.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Hier heb je meerdere kringloop winkels en bij die ene waar ik wel eens kom hebben ze een speciale inlever balie/ruimte en kun je volgens mij alleen in de ochtend dingen inleveren.

Je kunt ze ook bellen, dan halen ze het gratis op als ze het denken te kunnen verkopen. Ook wel eens gehad dat de kringloop iets niet kwam ophalen omdat ze het al in overvloed hadden.
Hier kan het gewoon, Maar anders gewoon even bellen?
Wij hadden laatst ook de kringloopwinkel gebeld voor wat meubels. Ze zouden het tussen 13 en 17 uur ophalen. Wij de spulletjes netjes aan de straatkant gezet zoals gevraagd. We hadden onze hielen nog niet gelicht of omwonenden hadden het al weggehaald
Meestal staan de openingstijden op de website en is er een speciale ingang waar je je spullen kunt afgeven.

Ik ben al een paar keer dingen weg gaan brengen en ga dan na een paar dagen kijken of ze al in de winkel staan en hoe ze geprijsd zijn.... dom he?
Hou er rekening mee, dat sommige kringloopwinkels niet zomaar alles innemen. Wij hadden ooit heel de (grote) auto vol, met prima spullen, en daar pikten ze bij de kringloop heel selectief dingen uit, en de rest moesten we weer mee terugnemen.
Heb je FB? Er zijn heel veel weggeefsites op FB.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Bij ons kun je het gewoon in tassen/dozen aanleveren. Ideaal!
quote:GateKeeper schreef op 05 september 2014 @ 18:03:

Wij hadden laatst ook de kringloopwinkel gebeld voor wat meubels. Ze zouden het tussen 13 en 17 uur ophalen. Wij de spulletjes netjes aan de straatkant gezet zoals gevraagd. We hadden onze hielen nog niet gelicht of omwonenden hadden het al weggehaald

Op = op!
Ik zet het op MP gratis ophalen is het zo dezelfde dag nog opgehaald.
Ik heb het bij mijn verhuizing idd. steeds in beetjes in grote tassen of dozen gebracht.

Kon bij mij gewoon tijdens de openingstijden. Heb aardig wat gebracht, ze waren er blij mee.
Hier in A'dam komen ze het ophalen, maar ze nemen lang niet alles mee.

Kijk ook eens op gratisoptehalen.nl, gratisaftehalen.nl en de verschillende FBpagina's met gratis op te halen spullen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven