Thailand Topic 2

15-03-2013 13:56 2937 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sawadee ka!

Deel 1 is dicht. Tijd voor een vers topic!
RM. ben je nog op Phanang?
@Yasmijn, nee alweer thuis ?. Alweer 2 nachten maar wat was het heerlijk. We waren 3 weken weg maar het leken er wel 6. Zo ontzettend veel gezien en gedaan. Op 7 stekken gezeten en gereisd met vliegtuig, auto, tuktuk, fiets, veerboot, skytrain en longtailboot. Thailand is fantastisch, mensen zijn ontzettend aardig zonder dat ik het idee had dat ze de hele tijd iets van me wilden. Ze proberen je wel een tuktuk aan te smeren maar zeuren niet door. Wel een paar keer flink mijn poot stijf moeten houden bij tuktuk en taxi ivm prijs maar ok. En op de laatste avond toen ik mijn nagels nog ff wilde laten doen ook meer moeten betalen onder het mom van meer behandelingen maar dan heb je het over een paar honderd baht.
Ff voor de goede orde (en echt niet om te zeiken :-) ), Railey is geen eiland, maar ligt aan de kust bij Krabi.

En vaccinaties zijn eigenlijk niet nodig voor Thailand.
Klopt, bedoelde eigenlijk welke "strandbestemmingen" . Zijn indd niet verplicht maar ik wil absoluut geen risico lopen op iets. Al is het maar een procent. Ik zal maar eens iets verkeerds eten.
Als je naar Railey gaat moet je ook ff naar Tonsai, dat ligt ernaast. Er loopt een pad door de rotsen/bomen naast het water, of je kunt erheen via Railey east (west?). Veel goeie rotsklimmers daar en erg leuk om naar te kijken.
quote:lies1988 schreef op 29 juli 2014 @ 14:00:

Stippensokken

Bewel hostel!!!! zoek maar eens op op tripadvisor. Geweldig nieuw schoon hostel, centraal gelegen!

Ik weet zeker dat je dat top gaat vinden.

Ik ben geen hostel ganger en ik vond het een super fijn schoon en lief plekje

Oei, die ziet er mooi uit!

Baan Sabai had ik al eens opgeslagen, is ook zeker een optie.
quote:mayou schreef op 02 augustus 2014 @ 20:51:

Als je naar Railey gaat moet je ook ff naar Tonsai, dat ligt ernaast. Er loopt een pad door de rotsen/bomen naast het water, of je kunt erheen via Railey east (west?). Veel goeie rotsklimmers daar en erg leuk om naar te kijken.

Is inderdaad leuk daar.

Ik zit alweer te zoeken naar tickets voor februari.

Denk dat we dit keer de andere kant op gaan, Koh Chang, Koh Kood en Koh Mak.
quote:pridenjoy schreef op 02 augustus 2014 @ 20:42:

Klopt, bedoelde eigenlijk welke "strandbestemmingen" . Zijn indd niet verplicht maar ik wil absoluut geen risico lopen op iets. Al is het maar een procent. Ik zal maar eens iets verkeerds eten.

Inentingen en malariapillen helpen niet tegen iets verkeerds eten hoor! Daar moet je gewoon zelf op letten. Risicodigen zijn: aangesneden fruit, fruitsappen, ijsklontjes, salades en andere eten / drinken dat in aanraking kan zijn geweest met water dat geen drinkwater is, of met ongewassen handen.

Eten dat goed gaar en heet is, heeft vrijwel geen risico's, en als je fruit zelf schilt met schone handen en schoon mesje dan weet je ook zeker dat je geen parasiet oploopt ofzo.

Los daarvan krijgen veel mensen al darmproblemen alleen door de wisseling van klimaat en het hete eten.
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
quote:lies1988 schreef op 29 juli 2014 @ 13:56:

De nachttrein zelf is al een hele belevenis die ik niet zou hebben willen missen!

Ja dat had ik ook! Weliswaar de nachttrein van Bangkok maar Nong Khai maar dat was vast ongeveer hetzelfde. In het begin had ik wat moeite om in slaap te komen door koude airco, de nieuwe indrukken en het geklapper van de trein, maar uiteindelijk prima geslapen. Erg leuk om te zien hoe ze die bedjes opmaken enzo.

Op http://www.seat61.com/Thailand.htm vind je alle info, en leuke filmpjes en foto's zodat je een beetje weet wat je kan verwachten (en wat jij wilt boeken).
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
Inmiddels een week terug maar wat hebben we het heerlijk gehad. Droom nog regelmatig weg en zou zo weer gaan. Eerst even sparen weer.
quote:cecilia74 schreef op 03 augustus 2014 @ 11:14:

Eten dat goed gaar en heet is, heeft vrijwel geen risico's, en als je fruit zelf schilt met schone handen en schoon mesje dan weet je ook zeker dat je geen parasiet oploopt ofzo. Daarbij ga ik eten bij het drukke stalletje en wacht ik gerust tot de nieuwe lading fish cakes uit de olie komt. Hoe sneller iets opgegeten wordt, hoe minder kans dat er bij het bewaren iets mis gaat.
Bij het streetfood is de doorloop zo snel, daar kun je niks oplopen.

Is mij nog nooit gebeurd.

Iemand ervaringen met Koh Chang, Koh Mak en Koh Kood?

Ben alweer aan het kijken voor februari.
Alleen met koh Chang. Ik vond het er toen wel ok (7 jaar geleden). Zaten op het hippiestrand en hadden een scooter gehuurd. Mooie strandjes gezien en meer reuring dan op Phangan (drukker ook). Ik vond Phangan leuker, rustiger en betere sfeer hebben.
Kijk ook eens bij koh Phayam en ko Chang aan de Andaman kant. Denk dat je dat leuker vindt. Phayam vond ik erg relaxed (long beach, super mooi strand met lekkere resorts). Chang ben ik niet geweest, maar een vriendin van mij wel. Die vond het net koh Phangan in de jaren 70.
Thanks. Ik ga weer eens kijken.
ik ben rond aan het kijken voor een hotel in chiang mai maar zie door de bomen het bos niet meer haha, zoveeeeel hotels.

wil het liefst iets me een zwembad maar die liggen vaker iets van de stad af, weet iemand of het te doen is om op en neer te rijden iedere dag?

ik blijf 5 nachten en mijn budget is ongv 50 euro per nacht voor een kamer. als iemand een leuk hotel weet hoor ik het graag!

heb in kanchanburi oriental kwai geboekt ben eens benieuwd. begin steed meer zin in de vakantie te krijgen ookal duurt het nog 2 maanden
Oriental Kwai is echt heerlijk! 1 van de betere ressorts waar we geslapen hebben. In Chiang Mai zaten we in Bodhi Serene maar die is wat duurder dan je budget. Wel heerlijk en leuk gelegen.
Ziet er inderdaad mooi uit.! Maar ik wil aan het strand en de eilanden wat meer luxe dus daar wat meer budget en in chiang mai zijn we toch veel onderweg! Was eerst aan het denken aan liam's resort van belgische eigenaren maar ligt 15 min uit de stad. Dus denk dat ik anders maar gewoon het ibis stylus boek dat midden in het centrum ligt.

Hierna door naar de jungle rafts en treetops dus zie nog natuur genoeg!
Ik vond dat uitzoeken en de voorpret ook zo leuk. Bijna net zo leuk als de reis zelf

Zou ook zo weer gaan! Wanneer ga jij?
Jaa vind ik ook maar als je 36 uur achter elkaar naar een accommodatie zoekt in chiang mai dan ga ik toch maar eens rondvragen haha ik vertek de 15e.voor 26 dage woehoeee :Imao:
Niemand anders in chiang mai verbleven? En is het verstandig om bij de nachtbazaar en oude stad te zitten of veel overlast?
Kan best. Night market is alleen op zondag dus daar heb je verder geen last van. Awanahouse ligt vlakbij Tapaegate en heeft een zwembadje.
Ik ben in Bangkok at the moment, voor 9 dagen, nog 6 hele dagen te gaan. Ik ben hier eerder geweest en heb alle toeristische bezienswaardigheden al zo'n beetje gehad.

Heeft iemand tips voor 'off the beaten track'-Bangkok? Wat is leuk en niet voor de hand liggend? En dan niet met die fietstocht van Co aankomen

Ik ben geïnteresseerd in kunst/cultuur/crea/handmade/etc. Misschien een mooi, klein museum? Of een groot museum? Art gallery? Hipsterbuurt? Local market? Zoiets zoek ik.

Ik zit in Sukhumvit (soi 21), maar kan in principe overal wel heen.

Edit: Ik heb net bedacht dat ik zo naar het Bangkok Art & Culture Center ga. Eens kijken of dat is wat ik zoek.
quote:stippensokken schreef op 27 september 2014 @ 05:08:

Ik ben in Bangkok at the moment, voor 9 dagen, nog 6 hele dagen te gaan. Ik ben hier eerder geweest en heb alle toeristische bezienswaardigheden al zo'n beetje gehad.

Heeft iemand tips voor 'off the beaten track'-Bangkok? Wat is leuk en niet voor de hand liggend? En dan niet met die fietstocht van Co aankomen

Ik ben geïnteresseerd in kunst/cultuur/crea/handmade/etc. Misschien een mooi, klein museum? Of een groot museum? Art gallery? Hipsterbuurt? Local market? Zoiets zoek ik.

Ik zit in Sukhumvit (soi 21), maar kan in principe overal wel heen.

Edit: Ik heb net bedacht dat ik zo naar het Bangkok Art & Culture Center ga. Eens kijken of dat is wat ik zoek.Jee wat lang in Bangkok. Geen optie om de stad uit te gaan naar plaatsje in de buurt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven