Februari 2009

10-06-2008 09:17 5254 berichten
Alle reacties Link kopieren
JOEHOE!!! We zijn zwanger en uitgerekend in februari 2009

Zin om mee te schrijven??
Ha Loewyz, je bent mij vergeten in de tabel. Hierbij even nog een keer;

10 juli verloskundige

17 juli echo.

Dank je wel alvast...!!!!

Meike
Lieve Lynx, heel veel sterkte!! Wat een naar bericht!! Dikke knuffels voor jou!

Hier alles ok. Nu weet iedereen het, alleen morgen op mijn werk pas.. Maar dat komt ook wel goed!! En wat een reacties zeg!! Niemand had het verwacht dus echt gillen bij de meeste mensen. Wel jammer trouwens dat je niet iedereen persoonlijk af kan gaan.. Maar via de telefoon dan maar.. Anders racen we heel NL door. Ik kon er vannacht iig niet van slapen.

Floortje, idd, wij moeten de aftrap dan maar geven he..

Ringel, waar heb je die kleren vandaan? Ik heb nl. binnenkort ook een bruiloft.. En word de hele dag verwacht, dus btje netjes moet het wel zijn, maar ook leuk.

Ohja, wie schreef er ook weer over vergeten? Loewyz he? Nou, hier nog 1 hoor.. Wat een warhoofd ben ik (normaal al vrij chaotisch en nu extra dus het valt niet zo op.. :-) )

Hallo allemaal

Hier ook een warhoofd! Heb deze week al twee keer de diensttelefoon mee naar huis genomen!! Ben nu lekker tot zondag vrij!! Ga er van genieten. Jeetje in de twaalfde week zijn en van de tweede in verwachting en dan toch nog alles gewoon aan kunnen! Nee dat is hier wel anders zeg! Ik heb nu een broek aan die eerst heel erg te wijd was maar meestal wel de positiekleding.

Mijn bloed is ook geprikt dus daar hoor ik vrijdag meer over, bij de echo.

Voor nu kap ik er mee, er moet weer gegeten worden

doei doei
Wat is die koffie, thee en chocomel uit de automaat hier op werk tegenwoordig vies. Blleeeehh. Echt vreselijk. Ga nu alleen maar voor bekertjes koud water dan maar!

Wat hormonen wel niet met je kunnen doen....:-)
euh......de kleren komen uit een winkel????? het is iig merk "twentyfive" en was voorheen cache cache (errug duur nu lekker betaalbaar......)

hmmmm we hebben hier momenteel een klein dwingelandje rondhobbelen...."die, die!" en dan ergens naar wijzen....en brullen en krijsen als ze het niet krijgt. En als het mevouw niet aanstaat, gooit zichzelf heel dramatisch ter aarde alsof de wereld vergaat.....is dit nu wat ze noemen de peuterpubertijd? dan zitten we er volgens mij mindden in. (hoeraa)

Ik krijg nu toch af en toe wel van die rare steken in m'n onderbuik....een beetje drukkend gevoel. En last van m'n rug. Dat zullen de rugbanden wel zijn (O joy, herinner me ook ineens weer hoe rug weeen aanvoelden) kan me eigenlijkn iet voorstellen dat ik binnen nu en een week of 6/7/8 de kleine voor het eerst kan voelen schoppen! Daar heb ik wel weer zin in hoor, het contact wat je met kleine uk al kan hebben wanneer ze nog lekker in je buik zit. mijn kleine geheimpje. (nou ja geheim, tegen die tijd niet meer, maar ik zie bij andere zwanger dames nooit de kleine schoppen, maar voelde het zelf asltijd erg duidelijk bij mezelf)

goed genoeg gezemeld...ga me nuttig maken en piepers jassen en boontjes doppen.
Ha Ringel, dan eten we precies hetzelfde. Als ik tenminste een hap door m'n keel kan krijgen. Wij hebben een moestuin, dus de aardappels en sperziebonen komen hier van eigen land.
ooooo lekkerrrrrrrrr groenten uit eigen tuin! Lekker vers en onbespoten....heerlijk! Woon je in de buurt kom ik de volgende keer een maaltje bij jou uit de tuin halen. Lief's opa heeft ook een moestuin en daar krijgen we regelmatig sla en andijvie en uien van. Zo mega super jammie!

Zag gisteren bij Oprah dat ze daar een kalkoekburger hadden waar ze appel doorheen hadden gedaan. Ha 3 keer raden wat ik door m'n gehaktballen heb gemikt!
Ik denk het niet. Woon je in het oosten? Had ik dat niet gelezen?
@Biaha

EN EN EN??? ben benieuwd!!!

@Meike,

Heb 10 juli niet in de tabel gezet omdat die datum al geweest was Je schreef dat je naar een andere VK wilde. Heb je daar inmiddels al een afspraak gemaakt?

Hier net gehoord dat een ander vriendinnetje ook zwanger is van haar 2e. Onze oudste schelen 3 dagen en strakjes bij de 2e zal er ook niet veel tussen zitten. Lopen we met 3 meiden binnen 2 maanden... altijd gezellig!

@Bluester

Vrijgezellenfeestje is zo goed als gepland!! Wordt echt heeeel leuk, we gaan een single opnemen in een studio. De aanstaande bruid moet daarna in prinsessenkleding (heeft ze een gruwelijke hekel aan hihi) de cd promoten in kroegen en nog ergens een dropping, kampvuur etc etc. Heb er helemaal zin in!
Ik woon wel in het oosten. Woon jij niet in het noorden Ibbel? Mijn schoonvader uit Friesland verbouwt ook zelf van alles. We hadden gisteren dus sla en vanavond wortels en maandag hadden we peultjes. Ook nog wat courgettes, mijn hele koelkast ligt vol met groenten uit zijn tuin, idd JUM!

Ik verbouw zelf alleen pompoen, dat wil mijn schoonvader niet meer want dat woekert nogal. En tuinkruiden, frambozen, aardbeien, tomaten en druiven. Komt niet belachelijk veel vanaf maar het gaat me meer om de smaak zo af en toe.

Heeft iemand hier ervaring met wasbare luiers? Ik heb er gisteren mee kennis gemaakt. Supergrappig maar het lijkt me wel wat. De afval verzameling is al zo immens dat ik al haast overstag ben. Echt gein, kijk maar eens op www.kaatjekatoen.nl

Hier is een lekkere schoonmaak bezig en als ik lees van schoppende baby's kan ik me daar dus helemaal niets bij voorstellen.
@Ibbel, ik woon in het noorden....provincie Groningen en dan niet zo ver bij Stad vandaan.

mijn moeder woont in het oosten en mijn vader in Friesland.....lekker dichtbij dus.

@Floor, ik heb ooit ergens een onderzoek gelezen, dat het eigenlijk voor het millieu niet zoveel uitmaakt of je wasbare of wegwerp luiers gebruikt. De wasbare lijkt wel heel mooi en eco etc. Maar bedenk wel, dat je de luiers moet uitkoken (90 graden moet wassen= extra energie) dat je meer was draait (en je draait al veel was met zo'n uk, ga maar rustig uit van minimaal 3 machines per dag met katoenen luiers zit je dan denk ik wel richting 5)Niet te vergeten al het waspoeder/ wasmiddel wat je dan meot gebruiken. En raar maar waar, in het begin wil je alles witter dan wit (had ik wel iig) dus gerbuik je toch al gauw een middel waar toch bleek inzit. Vaak toch inleggers nodig bent voor extra absorbtie voor de drolletjes in het begin (die zijn dan nogal dun) die gooi je dan toch weg. Dus al met al, denk ik zelfs dat je met wegwerpluiers goedkoper en duurzamer uit bent. Je kunt bij de etos wel ecoluiers kopen (zijn iets duurder) en die zijn helemaal biologisch afbreekbaar. Maar als je ze in de reclame koopt zijn ze niet veel duurder dan pampers (die gaan voor 9,99 per pak.)

En zindelijk worden alle kindjes toch uiteindelijk wel. Je kan ze niet dwingen. Het gaat allemaal op hun igen tempo en ze geven zelf wel aan wanneer ze er aan toe zijn (maar dat is slechts mijn bescheiden mening)

verder alles oke hier.....
Hallo dames,

Vanochtend geweest voor de echo en we hebben een prachtig hartje zien kloppen! Echt een last van mijn schouders!!

Ben iets minder ver. 18 februari uitgerekend. Maar alles zag er goed uit en je kon al armpjes en beentjes zien. Hij/zij bewoog ook. 2e keer, maar het wordt er niet minder speciaal van!

Dus ik wil een hartje bij mijn naam!!!!!

Floortje, ik heb ook eens gelezen dat het gebruik van katoenen luiers uiteindelijk duurder is en meer 'afval' geeft dus ook niet beter voor het milieu is. En dat dat idd komt doordat je de boel op 90 graden moet wassen. En dat dan nog naast het feit dat je ook meer moet wassen naast de Mount Everest aan was die je sowieso al hebt met zo'n kleintje.

Ik houd het hier dus gewoon maar op de pampers uit de aanbieding. Maar goed, als die kinderen maar kunnen poepen en piesen is het allemaal goed toch? Lekker doen wat voor jou het beste voelt en laat ons maar kletsen.

Pfffff, ben verder een beetje te opgefokt nog en heb niet goed bijgelezen. Ik kom vanavond wel weer even kijken. Zoon wil niet slapen. Vanochtend werd ik zelf om 8 uur wakker en ben toen maar gaan douchen waar zoon uiteindelijk wakker van werd! Niet te volgen...... maar ben er wel blij mee!
@Biaha

Heb de tabel gelijk voor je aangepast!!

Heerlijk toch zo'n kleine friemel met kloppend hartje in je buik!

Hier trouwens al druk aan het speculeren over namen. Vriendlief is er van overtuigd dat het een meisje gaat worden, dus kijkt eigenlijk alleen maar naar meisjesnamen (tuurlijk!)

Ik weet het nog zo net niet. Heb daar nog niet echt een gevoel van.
Loewyz de mijne is ook nog niet verandert in de tabel.

Het hartje mag erbij en moet 23 juli weer naar de gyn.

En ben 21 februari uitgerekend ipv 23 februarie.

Wij zijn ook al druk met het speculeren over namen.

Mijn vriend blijft erbij dat het een jongentje wordt.

Ikzelf heb echt geen flauw idee.

Biaha gefeliciteerd met het hartje!
Gefeliciteerd Biaha met het hartje!!

De luiers die ik op het oog heb hoef je dus niet op 90 graden te wassen. Je hoeft ze ook niet voor te weken oid. Er zitten idd dunne papieren biologisch afbreekbare inleggers bij waarmee je de poep door de wc spoelt. Ik was nu drie tot vier trommels per week. De luiers ga ik om de dag wassen, 1 trommel. Ik heb met iemand gesproken die die luiers ook heeft, en een tweeling en het valt reuze mee aan was. Daarnaast is wassen op 90 graden sowieso zinloos, de enzymen in het wasmiddel gaan juist kapot bij zo'n hoge temperatuur. (Het is wel beter voor je machine om af en toe op 90 graden te wassen maar dat is dus weer wat anders). Als je iedere week ¤10 aan pampers uit geeft kost het je op jaarbasis ¤520. Dat is het bedrag wat de luiers mij in totaal kosten. (Even afgezien van het wassen, dat is ong 1.20 per keer = ¤220,- )Dus alle jaren die je je kinderen na anderhalf nog in de luiers hebt betaal je extra. Plus de volgende kinderen want die kunnen nu gewoon weer in dezelfde luiers.

Maar ik snap jullie wel want het is gewoon niet zo gangbaar en ik ben gewoon een milieufreak en lees daarover dus weer andere reportages.

w.b de namen, we zijn er al uit en het roerend met elkaar eens. Is ook wel eens fijn.

Hier huis versierd, manlief is jarig en heb 30 rozen op tafel gezet. Ben benieuwd wat hij daar van vind.
@Floor gefeliciteerd met je man's verjaardag. 30 alweer! (vroegah......toen ik nog "jong" was...hahahaha 30 worden was voor mij een echte eye opener)

vanmiddag lekker met vriendin gezwommen. Meisje is nu met Lief chippies aan het eten....(roept dan ook keihard "chippies, chippies...." door de keet)

straks weer werken....hmmmmmm (hierna nog 2 diensten en dan vakantie!!!)
@ Floor,proficiat met de man!!

@ibbel en ringelding. Ik heb ook ouders die biologisch-ecologisch verantwoorde groente kweken. Altijd handig en lekker. Mijn 'kruidentuintje" vinden de slakken erg lekker.

Gister op zwangerschapkleding uit geweest, en geslaagd. Overal was uitverkoop dus handig. een broek voor maar 1,95. Maar helaas mag ik niet ruilen

Nu heb ik een buikgriepje opgelopen. of een virus of het is toch van de hoge bloeddruk tabletten.

We zouden vanavond en morgen naar de vierdaags/zomerfeesten gaan. Maar ik denk dat ik dat niet ga redden
geniet nooit met mate
joepie, ik sta ook in het schema!

23 juli vk trouwens, dus die kan er dan nog bij.

Pffff, wat voel ik me vaag zeg de hele tijd! Die hormonen! Ik word er gek van! Maar ik las hierboven al dat ik niet de enige ben. Het is soms gewoon paniek wat ik voel. Bah! Terwijl we vorig jaar juli al zijn gestopt en nu is het zover en.... ach...

Hopelijk voelen jullie je allemaal helemaal goed en ga ik dat ook snel zo voelen!

Ik heb al het idee dat ik niet lang meer m'n eigen broeken aan kan houden, hebben de andere (ongeveer) 10 wekers dat ook? Ik dacht dat dit veel later zou zijn eigenlijk, maar ik vind dat wel leuk!
hallo allemaal!

leuk zeg dat het met de meeste zo goed gaat en dat er steeds meer hartjes bijkomen! Ik heb maandag bij de verloskundige naar het hartje mogen luisteren en zoals ook al op de echo te zien was nu o0ok weer mooi te horen! Mijn zoontje was erbij en die zegt nu steeds " baby uit" nou ja dat duurt nog even leg ik hem dan uit!

Heel veel geluk allemaal.

liefs, suus
Floor, ik heb er wel over nagedacht om van die bamboozles te gaan gebruiken. Maar vriendlief ziet het totaal niet zitten. En onze gastouder waarschijnlijk ook niet.

Ik woon niet in het noorden nee, ik woon in Utrecht.

Biaha, wat fijn een bewegend kindje. Twijfelde je ooit of het wel goed zou zitten?

Loewyz, wij hebben bij Seppe negen maanden lang gedacht dat het een meisje zou worden. We droomden over een meisje, vonden het een teken dat we geen jongensnaam konden bedenken terwijl we voor mijn zwangerschap het al eens waren over de meisjesnaam. Iedereen zei ook dat het vast een meisje zou worden. Dus toen vriendlief keek toen de baby was geboren zie ie verbaasd: tís een ventje....

Maar jeetje, waar koop je voor zo weinig geld broeken???
Goeiemorgen!

Jeetje, waar heb je die broek gekocht kabouter? Ik ga vanmiddag shoppen voor wat positiekleding dus als je het redt voor de middag antwoord te geven! En ooooh die buikgriep, ik was er vorige keer ook enorm vatbaar voor en ben dan ook een paar keer flink ziek geweest. ( echt van het werk op de wc zitten met emmer op schoot ) sorry voor de mensen die nog moeten ontbijten.....Het is me tot nu toe bespaard gebleven.

Haefka, bij mij af en toe ook paniek hoor, dus je bent echt niet de enige!

Ibbeltje, nou ja, twijfelen twijfelen.... je blijft onzeker met alleen zo'n positieve test in handen. Zit het op de goede plek? Klopt dat hartje. Zijn toch allemaal dingen die je niet zeker weet tot je het gezien hebt. Dus het is wel een opluchting dat alles werkt zoals het moet. Ik was ook vreselijk zenuwachtig, maar goed. Alles is ok en nu is het weer op naar de volgende date met de vk. Oh ja, het is er 1 trouwens (ook best een opluchting eerlijk gezegd) De echoscopiste maakte ook nog een opmerking over mijn buik trouwens. Ze heeft het eerst via de buik geprobeerd, maar was dat was toch nog wat vaag. Ze vroeg me te gaan plassen, dan ging ze de echo inwendig maken. Ik vroeg nog voor de zekerheid of het er echt eentje was. Toen zei ze; nou, dat ga ik zometeen nog even beter bekijken.

Ik zat hem behoorlijk te knijpen toen ik daar op die wc zat te plassen. Stel dat!

Nou dames, ik ga aan het werk. Ben ontzettend brak opgestaan vanochtend, maar ben vanmiddag vrij en heb shoppen in het vooruitzicht. Heerlijk, lekker in mijn eentje de stad in en inslaan!

Tot later!
hoi allemaal

voor de koopjesjagers die broek had ik bij de miss etam outletshop gehaald. bij ons in de buurt.

veel shopplezier
geniet nooit met mate
goedemorgen......

vandaag dus echo (straks om 13.10) en ja......toch weer die onzekerheid, klopt het hartje nog wel....zit alles wel op de juiste plek........nou ja, straks 12 weken en dan is de grootste onzekerheid (voorlopig) voorbij.

ben nu ook redelijk brakkig, last van hoofdpijn enzo. Maar tzal wel te maken hebben met het feit dat ik en vandaag vrij ben en bijna vakantie heb. Ben zo'n figuur die alle stress en drukte weg laat gaan dmv hoofdpijn, ben een paar dagen helemaal van de mik en dan is het allemaal weer klaar.

ga zo m'n meisje maar eens aankleden en mezelf onder de douche door laten hobbelen en voel me dan hopelijk een stuk beterder.
Ringel, wat herkenbaar dat je nu toch wel weer nerveus wordt Zou dat echt helemaal verdwijnen of iedere keer bij een controle de kop opsteken? Veel plezier straks.

Leuk om te zien dat er steeds meer hartjes bijkomen in het schema.

Had gisteren een skinny aan maar dat was niet zo'n succes. Hij zat echt wat te strak en het irriteerde me enorm. Vind mijn buik ook al heel snel groeien en had verwacht dat het langzamer zou gaan. Moet zo langzamerhand ook maar eens kijken naar nieuwe broeken en bh's
Hi allemaal

had me vanmorgen sinds jaren verslapen. Ik moest naar de plastisch chirurg en ik werd precies 30 min. voor de date wakker. En dat terwijl ik juist zoveel tijd nodig heb om van mijn misselijkheid af te komen. BLEEGGGHH. Zonder eten de deur uit gevlucht met wat sultana's. De arts vertelde me heel duidelijk dat ik geen borstvoeding kan geven omdat de melkkanalen bij de verkleining doorgesneden zijn. Dat kan ook niet weer aangroeien ofzo. Nu dus aan de lunch en om half drie de echo.

Ja Ringel, ik ben ook weer zenuwachtig terwijl het hartje de vorige keer toch onwijs goed klopte!

Ik denk aan je maar verwacht ook met mijn verstand wel dat het goed komt. Liep langs de afdeling verloskunde in het ziekenhuis en heb even geboortekaarten gelezen. Er zat een tekstje bij daar kreeg ik tranen van in mijn ogen. Snel opgeschreven, misschien wordt dat hem wel!

Dank je voor alle felicitaties omtrent mijn jarige man! Hij krijgt van iedereen rompertjes met daarop: mijn papa is de allerliefste. gelukkig wel in verschillende maten maar toch. Blijkbaar verwacht iedereen dat ie lief is voor de kleine. En ik kreeg gisteren ook een pakje met een truitje met een kat en een broekje met allemaal poezenvoetjes erop. En een romper met mama's kanjer. Snif. Erg emo op het moment.

Ik ben nu juist al weken hetzelfde in omvang, kan mijn eigen kleren niet aan maar positiekleding is soms nog wat ruim aan de voorkant. In een jurk met elastiek onder de borsten kun je het nu wel enorm goed zien. Maar dat mag ook, morgen is de 12-weken grens bereikt!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven