Wie is de vader?

14-09-2014 18:27 154 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben momenteel 13 weken en 2 dagen zwanger. Ik zit met het volgende en wil graag jullie mening weten.

Mijn vriend zijn 2 maanden uit elkaar geweest. In deze periode hebben we wel af en toe gemeenschap gehad, maar ik heb dus ook gemeenschap gehad met een andere man.

Ik weet dat het dom is geweest dat wij geen voorbehoedsmiddel hebben gebruikt maar dat is helaas niet meer terug te draaien. Het kindje is 100% welkom.

Inmiddels zijn mijn vriend ook weer samen en gaat het weer super goed tussen ons. Nu is dus alleen mijn vraag,wie is de vader? Ik hield niet bij wanneer mijn eisprong was dus ik heb ook geen idee wanneer deze was. Ik had een cyclus van 28 tot 30 dagen.

Ik ben nu 13 weken en 2 dagen zwanger. Op 7 juli heb ik positief getest alhoewel het waarschijnlijk nog heeeel erg pril was want de streep was bijna niet te zien. Pas in de loop van de week werd hij duidelijk.

De eerste dag van mijn laatste menstruatie was 7 juni. Ik heb 21 en 22 juni gemeenschap gehad met mijn vriend en vervolgens 30 juni ook. Met de andere man op 18 en 26 juni.

Kan ik het uitrekenen wat de grootste kans is wie de vader is? Ik heb dus geen idee wanneer ik mijn eisprong heb gehad maar ik gok rond 22 juni gezien mijn cyclus maar dit kan uiteraard ook een paar dagen later zijn geweest.

Wie o wie kan mij helpen?

Wat ik mij ook afvroeg, ik ben nu 13 weken en 2 dagen zwanger, dat zou dus betekenen dat ik vanaf 27 juni zwanger ben (de 2 extra weken eraf gehaald). Ik vroeg mij af, de dag dat je zwanger bent, is dat de dag dat je bent bevrucht of dat het het vruchtje al is ingenesteld? aangezien het innestelen ook een aantal dagen duurt.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Alvast super bedankt.
Wat een rotsituatie. Op zich is het fijn dat je vriend ervan weet en het accepteert, maar eigenlijk ben je naar je kind ook toe verplicht om die ander in te lichten als het van hem blijkt te zijn.

Zoals ik het zie heb je 50% kans dat het van je vriend is. Ik hoop voor je dat het mee zit.
Hoe kom je aan die 13+2 dagen zwanger? Ik neem aan dat er een echo gedaan is?

Als je dat als uitgangspunt neemt en je gaat uit van 7 juni als 1e daglaatste menstruatie, dan zou de conceptie zijn geweest op 27 juni (dus meest waarschijnlijk de andere man), dan had je die keer wel een cyclus van 34 dagen. (Je kunt het narekenen op ikbenzwanger.com, zoek op uitgerekende datum).

Maar: deze berekeningen gaan uit van gemiddelden, het kan best zijn dat jij toch net een eerdere of juist latere eisprong had dan die gemiddelden. En dat het toch net van je (ex) vriend is.

Ik denk dus dat je er niet uit gaat komen met berekenen en een DNA test zal moeten doen. Ingewikkelde situatie... Sterkte en succes met je zwangerschap.
quote:stassie schreef op 14 september 2014 @ 18:39:

Allebei ligt getint dus qua huidskleur zal je het denk ik niet zien.LiCHt getint... arm kind...
quote:wijndop schreef op 14 september 2014 @ 18:42:

Als je dat als uitgangspunt neemt en je gaat uit van 7 juni als 1e daglaatste menstruatie, dan zou de conceptie zijn geweest op 27 juni (dus meest waarschijnlijk de andere man), dan had je die keer wel een cyclus van 34 dagen. (Je kunt het narekenen op ikbenzwanger.com, zoek op uitgerekende datum).

Maar: deze berekeningen gaan uit van gemiddelden, het kan best zijn dat jij toch net een eerdere of juist latere eisprong had dan die gemiddelden. En dat het toch net van je (ex) vriend is.

Ik denk dus dat je er niet uit gaat komen met berekenen en een DNA test zal moeten doen. Ingewikkelde situatie... Sterkte en succes met je zwangerschap.

Klopt, 13+2 is nav de laatste echo.

Maar een cyclus van 34 dagen lijkt mij wel erg lang want ik heb nooit zo'n lange cyclus.

waarom ik ook in de war ben is omdat de zwangerschapsduur niet gelijk is aan de eerste dag van mijn laatste menstruatie. Daar zit een week tussen wat ik ook raar vind..
quote:SilverShadow schreef op 14 september 2014 @ 18:44:

[...]

LiCHt getint... arm kind...sorry hoor, LICHT getint
quote:polydox schreef op 14 september 2014 @ 18:36:

Het kan van allebei zijn. Sperma blijft 3 dagen werkzaam, dus het kan heel goed van je andere lover zijn.Dit ja, de 19e en 21e liggen zo dicht bij elkaar dat het van allebei zijn kan..
quote:SilverShadow schreef op zondag 14 september 2014 18:44 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="stassie in "Wie is de vader?"" class="messagelink">stassie schreef op 14 september 2014 @ 18:39</a>:</b>

Allebei ligt getint dus qua huidskleur zal je het denk ik niet zien.</div></blockquote>LiCHt getint... arm kind... Licht getint = arm kind?
quote:wijndop schreef op 14 september 2014 @ 18:42:

Ik denk dus dat je er niet uit gaat komen met berekenen en een DNA test zal moeten doen. Ingewikkelde situatie... Sterkte en succes met je zwangerschap.Ik heb het berekend maar als ik 20 maart als uitgerekende datum pak dan is mijn menstruatie 13 juni begonnen en dat klopt niet want dat was 7 juni. Dat is een verschil van 6 dagen
Ik vrees dat je met de gebakken peren zit.Het kan van allebei zijn. Er bestaat wel prenataal vaderschapsonderzoek. Googel er maar eens op.
quote:Dystania schreef op 14 september 2014 @ 18:47:

[...]

Dit ja, de 19e en 21e liggen zo dicht bij elkaar dat het van allebei zijn kan..correctie, dit moet de 18e zijn ipv de 19e. Ik heb dit verkeerd neergezet.
quote:khemam schreef op 14 september 2014 @ 18:48:

[...]

Licht getint = arm kind? Arm kind wat straks op de wereld geschopt wordt. Vader en moeder die maar rondneuken zonder bescherming. Niet weten wie de vader is en de moeder kan ook niet zo goed spellen. Dat wordt een topper.
quote:007washere schreef op 14 september 2014 @ 18:39:

Hum.... Dit verhaal komt me erg bekend voor..... Is dit een herhaling?? Of gebeurd dit gewoon erg vaak???Gebeurd inderdaad erg vaak, het schijnt dat maar liefst 10% van de kinderen opgroeit bij een man waarbij zowel vader als kind denken dat vader de biologische vader is en moeder zwijgt als het graf.

http://mens-en-samenlevin ... jn-biologische-vader.html
De momenten dat je seks hebt gehad liggen zo dicht bij elkaar dat het onmogelijk is om te bepalen wie de vader is. Sperma blijft namelijk wel een tijdje leven in de baarmoeder. Dus zelfs met seks met je vriend op je vruchtbaarste dag kun je nog zwanger zijn van de ander aangezien dat zaad al klaar kan liggen.

Zit dus niet veel anders op dan een DNA-test.

Sterkte met deze situatie.

Sommige reacties zijn weer tenenkrommend. Ik zeg niet dat TO nou zo slim is geweest, maar de neerbuigende arrogante reacties en uitingen van superioriteitsgevoel zijn ook weer zum kotzen. Wie zonder zonde is...
quote:strikjemetstippels schreef op 14 september 2014 @ 18:31:

waar om gebruikte je geen anti conceptie?Wilde gok hoor, maar z'n penis??
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Sowieso doet mannenzaad een wedstrijdje in de baarmoeder, als er sperma van meerdere mannen te vinden is tegelijkertijd.
Neem monsters af en laat onderzoeken wie de beste en snelste zwemmers heeft.

Weet je vriend ook van die ander? Daar het nu weer allemaal geweldig is, denk ik van niet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
En wat vinden beide mannen van het feit dat er een vader wordt?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:SilverShadow schreef op 14 september 2014 @ 18:53:

[...]

Arm kind wat straks op de wereld geschopt wordt. Vader en moeder die maar rondneuken zonder bescherming. Niet weten wie de vader is en de moeder kan ook niet zo goed spellen. Dat wordt een topper.Ik denk niet dat TO het topic heeft geopend om zulke zinloze reacties te krijgen waar ze helemaal niks mee kan. Het is al ellendig genoeg, moet dat er ook nog bij zeker.
quote:SilverShadow schreef op zondag 14 september 2014 18:53 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="khemam in "Wie is de vader?"" class="messagelink">khemam schreef op 14 september 2014 @ 18:48</a>:</b>

[...]

Licht getint = arm kind? </div></blockquote>Arm kind wat straks op de wereld geschopt wordt. Vader en moeder die maar rondneuken zonder bescherming. Niet weten wie de vader is en de moeder kan ook niet zo goed spellen. Dat wordt een topper. Ja als je het zo zegt. Heeft het arme schaap tenminste nog een lekker kleurtje.
Vraag het je VK om je hierbij te helpen. Want je innesteling is niet op de 'normale' tijd geweest of je eisprong was ergens anders. Ik denk dat zij je beter kan helpen dan het viva forum (oh en mocht je het je afvragen, je zal niet de eerste zijn die met zo'n dilemma zit en de VK of gyn om hulp vraagt).
quote:netniet schreef op 14 september 2014 @ 19:07:

[...]

Ik denk niet dat TO het topic heeft geopend om zulke zinloze reacties te krijgen waar ze helemaal niks mee kan. Het is al ellendig genoeg, moet dat er ook nog bij zeker.Ik had zulke reacties wel verwacht maar goed het is duidelijk dat er nu dus nog niet te bepalen is wie de vader is.. Weet iemand wel hoe het kan dat ik een week korter zwanger ben dan dat ik bereken vanaf mijn laatste menstruatie?
Ik gaf een toelichting op de vraag van iemand anders.
Het lichaam is geen atoomklok, de enige zekerheid is een DNA test.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Suprise suprise! Dat worden dus 2 mannen aan het bevallings bed! Zou lullig zijn als de ander niet mag! Het is misschien wel zijn kind
Je kunt nu niet zonder risico een DNA-onderzoek laten doen, ze zullen toch weefsel uit de baarmoeder moeten halen. Ik zou dat risico niet willen nemen en gewoon de bevalling afwachten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven