Gezondheid alle pijlers

Maandverband weggooien bij anderen

15-09-2014 08:17 250 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was gisteren bij een vriend, en ben ongesteld, dus ik moest maandverband verwisselen. Er stond wel een emmertje in het toilet, maar dat was helemaal leeg. Ik voel me dan toch niet vrij om het daarin te gooien, en heb het maar zelf weer meegenomen om thuis weg te gooien. Hoe doen jullie dat?
quote:wished- schreef op 15 september 2014 @ 08:59:

Gewoon weggooien daar is het prullenbakje toch voor, ik wikkel het sowieso altijd in het papiertje van het nieuwe verbandje en daarna nog toiletpapier maar dat doe ik altijd waar ik het ook weggooi.

Wat ik me dan altijd afvraag: HOE?

Je hebt een vol maandverband. Je hebt een nieuw maandverband en daaromheen zit het wikkeltje voor het volle maandverband. Dan moet je dus eerst je nieuwe van de wikkel ontdoen, die leg je ergens neer? dan pas verwijder je het oude maandverband, wikkelt die in de verpakking van de nieuwe en dan plaats je het nieuwe maandverband? Ik vind dat zo omslachtig.

Ik rol het maandverband op en doe er wc papier omheen. Zie je er niets meer van.
Later is nu
Ik gebruik ook wat Amarna zegt. Gooi thuis alles gewoon weg en gebruik die zakjes alleen als ik niet thuis ben. Dan doe je nog best lang met zo'n verpakking.

Het voelt gewoon fijner als ik weet dat de persoon na mij gewoon een blauw zakje ziet. Zelfs als je weet wat er in zit vind ik het net iets minder aanstootgevend.
Als er een prullenbakje staat en er een vrouw in huis woont, gooi ik het daarin. Als ik de mensen goed genoeg ken zal ik het in de kliko of grote prullenbak gooien. Staat er niets, gaat het zo onopvallend mogelijk in de eerste prullenbak die ik zie. Gelukkig zijn er veel mensen met prullenbakjes en ben ik altijd maar kort ongesteld.

Ik plan wel een beetje trouwens, nieuwe tampon voor ik ergens heen ga. Soms ben je er alleen zo lang dat je niet aan wisselen ontkomt.
~ I want to be shaken to my core, like the wild winds disrobe the trees ~
Ik moet de eerste dag(en) om de 2 uur wisselen. Bij iemand als Eldorado kan ik dan dus niet op bezoek, óf kiezen voor vlekken in zijn bekleding, want vervangen en weggooien is raar, aldus hem

Echt.. nooit gedacht dat mannen nog zó konden denken.

Ik denk bij een afvalbakje in de wc bij een man "wat goed dat hij daaraan denkt"
Later is nu
Ik gebruik geen maandverband. Wist eerlijk gezegd ook echt niet dat zo veel dames dat nog gebruikten. Gebruiken jullie dat omdat jullie heftig bloeden ? Of omdat jullie het echt prettiger vinden?
quote:eldorado schreef op 15 september 2014 @ 08:36:

Ik zou, om het vriendelijk te zeggen, best verbaasd zijn als ik maandverband zou aantreffen in het emmertje voor lege wc-rolletjes. Plan dan wat beter.

Wat een rare reactie! Ben jij zelf een man soms?

Ik gebruik altijd een prullenbakje op een toilet. Een prullenbak is er namelijk voor bedoeld om afval in te deponeren.

Eerlijk gezegd vind ik het ook vervelend als daar geen prullenbakje staat en je moet gaan bedenken waar jij je afval kwijt kan.

Vragen naar waar ik een gebruikte tampon kan deponeren vind ik bij sommige mensen ook gênant. Tuurlijk menselijk, maar niet iedereen hoeft toch openlijk te weten wanneer je menstrueert? Je zou maar net op een verjaardag zijn met 20 gasten. Moet je dan de kamer inlopen met je afval om te vragen waar je het kwijt kunt? In zo'n geval spoel ik een tampon dan gewoon eenmalig door het toilet. De kans op verstopping bestaat namelijk vooral wanneer dit structureel gebeurt.

Zet toch allemaal fijn een prullenbakje op het toilet als je vrouwelijke gasten over de vloer hebt. Hoeveel moeite is dat.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
quote:Dreamer schreef op 15 september 2014 @ 09:12:

[...]

Wat ik me dan altijd afvraag: HOE?

.Je trekt het volle maandverband los, rolt het op, en door de plakstrips van tegenwoordig plakt het wel vast een beetje aan elkaar. Dat rolletje leg ik even op de rand van het wasbakje oid. Dan instaleer ik het nieuwe verband. De verpakking van het nieuwe verband gebruik ik vervolgens om het oude in te verpakken en weg te gooien.
quote:staafmixer schreef op 15 september 2014 @ 09:30:

Ik gebruik geen maandverband. Wist eerlijk gezegd ook echt niet dat zo veel dames dat nog gebruikten. Gebruiken jullie dat omdat jullie heftig bloeden ? Of omdat jullie het echt prettiger vinden?Met een tampon heb je hetzelfde probleem natuurlijk.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:eldorado schreef op 15 september 2014 @ 08:36:

Ik zou, om het vriendelijk te zeggen, best verbaasd zijn als ik maandverband zou aantreffen in het emmertje voor lege wc-rolletjes. Plan dan wat beter.Mijn lijf is geen atoomklok!
ik rolde het altijd helemaal op en dan nog in de verpakking van de nieuwe(opnieuw inpakken)en dan in een apart vakje in mn tas en als ik dan thuis was gelijk weggooien....maar dat was alleen in het begin hoor meid!..als je dalijk meer bij je vriend over de vloer komt dan ga je het vanzelf in de container ofzo gooien! het is de natuur he!

Ik gebruik geen maandverband. Wist eerlijk gezegd ook echt niet dat zo veel dames dat nog gebruikten. Gebruiken jullie dat omdat jullie heftig bloeden ? Of omdat jullie het echt prettiger vinden?Ik gebruik ook altijd tampons, maar ook (juist?) die moet ik om de 2 uur vervangen. En het is inderdaad een idee om van die zakjes mee te gaan nemen, zeker als ik naar 'een man alleen' ga, want wc papier voldoet niet altijd ter bescherming/verpakking zeg maar.
Later is nu
[quote]soelemoes schreef op 15 september 2014 @ 09:41:

.als je dalijk meer bij je vriend over de vloer komt dan ga je het vanzelf in de container ofzo gooien! /quote]

Ik lees in de OP dat het `een` vriend is.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:sandt2.0 schreef op 15 september 2014 @ 09:31:

[...]

Je trekt het volle maandverband los, rolt het op, en door de plakstrips van tegenwoordig plakt het wel vast een beetje aan elkaar. Dat rolletje leg ik even op de rand van het wasbakje oid. Dan instaleer ik het nieuwe verband. De verpakking van het nieuwe verband gebruik ik vervolgens om het oude in te verpakken en weg te gooien.Dankje, precies andersom dan ik in gedachte had dus.. Blijf toch een wcpapiertje praktischer vinden
Later is nu
Heel makkelijk

Vóór het wisselen zoek ik al vluchtig een prullenbak.

En ai.. Ik bedenk me dankzij dit topic dat ik alleen boven een prullenbakje op het toilet heb..

Ik denk dat ik er vandaag nog eentje ga aanschaffen.

Ik gebruik geen maandverband. Wist eerlijk gezegd ook echt niet dat zo veel dames dat nog gebruikten. Gebruiken jullie dat omdat jullie heftig bloeden ? Of omdat jullie het echt prettiger vinden?Yep, better to be safe than to be sorry. Vooral de eerste 2 à 3 dagen, OB superplus is dan alleen niet genoeg
Ik durf het ook niet in het afvalemmertje te gooien. Staat zo raar. Ik slik ze daarom maar gewoon door. Gebruik gelukkig tampons en geen maandverband. Die zijn niet weg te krijgen.
quote:Dreamer schreef op 15 september 2014 @ 09:12:

[...]

Je hebt een vol maandverband. Je hebt een nieuw maandverband en daaromheen zit het wikkeltje voor het volle maandverband. Dan moet je dus eerst je nieuwe van de wikkel ontdoen, die leg je ergens neer? Ik plak de nieuwe even losjes tegen de tegelmuur waar ik dan naast zit
Stressed is just desserts spelled backwards
Eldorado, zo makkelijk is dat niet te plannen, zeker de eerste dagen niet.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?

Ik gebruik geen maandverband. Wist eerlijk gezegd ook echt niet dat zo veel dames dat nog gebruikten. Gebruiken jullie dat omdat jullie heftig bloeden ? Of omdat jullie het echt prettiger vinden?Beiden. Op de heftige dagen houdt n tampon het ongeveer een half uur vol voordat het 'overstroomt', dus dan moet ik alsnog maandverband erbij gebruiken voor de zekerheid. Ik vind mv persoonlijk ook schoner daardoor: minder ongelukjes.
Ik gebruik maandverband omdat ik tampons een naar gevoel vind, ik heb dan echt een vervelend gevoel in mijn onderbuik, alsof er iets zit wat er niet hoort. Ik heb het al heel vaak geprobeerd en ik kan er maar niet aan wennen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Wat Susan zegt. Tampons zijn ondingen.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
quote:Maleficent schreef op 15 september 2014 @ 10:01:

[...]

Ik plak de nieuwe even losjes tegen de tegelmuur waar ik dan naast zit

ik leg de nieuwe gewoon even op mijn bovenbeen totdat ik de oude in de verpakking heb gerold, zo moeilijk is dat toch niet?

en dan gaat dat rolletje (dat dan netjes is dichtgeplakt) gewoon in het emmertje, waar ik ook ben.
quote:runningbaleys schreef op 15 september 2014 @ 10:19:

[...]

ik leg de nieuwe gewoon even op mijn bovenbeen totdat ik de oude in de verpakking heb gerold, zo moeilijk is dat toch niet?

Dat kan ook.

Maar goed, als ik ergens niet zo op mijn gemak ben dan neem ik het wel mee terug naar huis in een plastic zakje.
Stressed is just desserts spelled backwards
Vroeger gebruikte ik daar ook altijd die blauwe zakjes voor (tampon/maandverband). En gewoon in het afvalemmertje op de wc. Tenzij op bezoek bij nieuwe vlam dan ging het in mijn tas.

Toen de kinderen uit de luiers waren, had ik nog een pakje Kruidvat luierzakjes over. Veel fijner dan die blauwe zakjes, het is geur maskerend. Werkt prima, is groter, stop je je tampon/maandverband dus makkelijker in zonder vieze handen te krijgen en knoopt dus ook beter dicht.
De toekomst is niet meer wat het was
Ik gebruik een cup, die hoef je pas na maximaal 12 uur te legen. Ideaal! Ik heb trouwens geen prullenbakje in de wc. Ik zou er niet aan denken dat er iets in zou kunnen liggen, en dan zou zo'n maandverband er weet ik hoe lang in blijven liggen, dat lijkt me ook niet zo fris. Ik zou maandverband in het plasticje wikkelen en dat pakketje gewoon in de prullenbak in de keuken deponeren. Ik zie niet in waarom dat beschamend, raar of not-done zou zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven