En wat eten we vandaag?
woensdag 16 juli 2008 om 21:35
Vandaag met een forumster heerlijk gegeten;
Kaasfondue met;
Stokbrood, ciabatta, kaiserbroodje en foccacia
Salade met gerookte kip, asperges, mais en walnoot en een honing/mosterd dressing
Gorgonzola, port salut, luxe paturain en gekruide fetablokjes
Olijven met piment, walnoot en druiven
Pepertjes met roomkaas
Broccoli en cherrietomaatjes en asperges
Mini rundervinkjes
De bedoeling was ook nog te maken;
Gevulde abrikoos met roomkaas/walnoot (geen tijd meer voor)
Paprika opgerold met roomkaas, rauwe ham en pijnboompitten (ook geen tijd meer voor om te maken)
Kaasfondue met;
Stokbrood, ciabatta, kaiserbroodje en foccacia
Salade met gerookte kip, asperges, mais en walnoot en een honing/mosterd dressing
Gorgonzola, port salut, luxe paturain en gekruide fetablokjes
Olijven met piment, walnoot en druiven
Pepertjes met roomkaas
Broccoli en cherrietomaatjes en asperges
Mini rundervinkjes
De bedoeling was ook nog te maken;
Gevulde abrikoos met roomkaas/walnoot (geen tijd meer voor)
Paprika opgerold met roomkaas, rauwe ham en pijnboompitten (ook geen tijd meer voor om te maken)
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
donderdag 17 juli 2008 om 10:52
Mijn stagiaire en ik koken vandaag voor onze assistenten, omdat ze ons zo goed geholpen hebben:
Brood met olie-dip en zelfgemaakte humus.
Parmezaanse kip voor de vleeseters.
Gevulde tomaten voor de vegetariërs.
Risotto met pesto en rucola.
Gezonde vruchtenkwark met vers fruit na.
Maar eerst mijn huis nog opruimen en schoonmaken...
Brood met olie-dip en zelfgemaakte humus.
Parmezaanse kip voor de vleeseters.
Gevulde tomaten voor de vegetariërs.
Risotto met pesto en rucola.
Gezonde vruchtenkwark met vers fruit na.
Maar eerst mijn huis nog opruimen en schoonmaken...
donderdag 17 juli 2008 om 13:31
quote:compu schreef op 15 juli 2008 @ 21:02:
Yette, nacho grande, hoe maak je dat?Nacho Grande, tortillachips uit de oven
Ik maak vaak een halve bakplaat mèt en een halve zonder gehakt en in de andere richting maak ik dan een baan met en een zonder pepertjes en lente-ui, zo krijg je een pittige en een milde variant voor zowel de vegetariërs als de carnivoren.
Verwarm de oven voor op 200 graden. Verdeel tortillachips over een heel licht ingevette bakplaat, gebruik naturel nachochips, of een combi van tortillachips met een smaakje en zonder, anders wordt het veel te zout. Vervolgens gaan er een blikje kidneybonen en een blikje mais (beiden afgespoeld en uitgelekt) overheen, soms wat ringetjes milde groene peper (uit een pot) en lente-ui, en dus wat rul gebakken rundergehakt, tot slot altijd een zakje geraspte kaas en daarover wat tacosaus (zelfgemaakt: knof, gehakte ui & groene paprika een paar minuutjes bakken met een snufje komijn en koriander, blikje tomatenblokjes erbij en nog even inkoken, suiker, peper en zout naar smaak)
Ongeveer 10-15 minuten in de oven, tot de kaas is gesmolten.
sommige mensen serveren het met guacamole en crème fraîche, maar eigenlijk vind ik hem zo lekker zat
Vanavond doe ik makkelijk: de oudste twee mogen voor het eerst zelf chinees gaan halen. Ik hoop maar dat ze op de terugweg doorfietsen
Yette, nacho grande, hoe maak je dat?Nacho Grande, tortillachips uit de oven
Ik maak vaak een halve bakplaat mèt en een halve zonder gehakt en in de andere richting maak ik dan een baan met en een zonder pepertjes en lente-ui, zo krijg je een pittige en een milde variant voor zowel de vegetariërs als de carnivoren.
Verwarm de oven voor op 200 graden. Verdeel tortillachips over een heel licht ingevette bakplaat, gebruik naturel nachochips, of een combi van tortillachips met een smaakje en zonder, anders wordt het veel te zout. Vervolgens gaan er een blikje kidneybonen en een blikje mais (beiden afgespoeld en uitgelekt) overheen, soms wat ringetjes milde groene peper (uit een pot) en lente-ui, en dus wat rul gebakken rundergehakt, tot slot altijd een zakje geraspte kaas en daarover wat tacosaus (zelfgemaakt: knof, gehakte ui & groene paprika een paar minuutjes bakken met een snufje komijn en koriander, blikje tomatenblokjes erbij en nog even inkoken, suiker, peper en zout naar smaak)
Ongeveer 10-15 minuten in de oven, tot de kaas is gesmolten.
sommige mensen serveren het met guacamole en crème fraîche, maar eigenlijk vind ik hem zo lekker zat
Vanavond doe ik makkelijk: de oudste twee mogen voor het eerst zelf chinees gaan halen. Ik hoop maar dat ze op de terugweg doorfietsen
donderdag 17 juli 2008 om 13:46
Mmmmm dat klinkt heel erg lekker Yette! Ga ik ook eens maken.
Gisteren hebben we gebakken aardappeltjes gegeten (nieuwe uit eigen tuin:)) met zelfgemaakte waldorfsalade.
Vandaag eet ik makkelijk: Geruld gehakt met ui, courgette en tomaat.
Morgen eet ik Teriyaki boontjes met zelfgemaakte gekruide aardappelpartjes.
Gisteren hebben we gebakken aardappeltjes gegeten (nieuwe uit eigen tuin:)) met zelfgemaakte waldorfsalade.
Vandaag eet ik makkelijk: Geruld gehakt met ui, courgette en tomaat.
Morgen eet ik Teriyaki boontjes met zelfgemaakte gekruide aardappelpartjes.
...
donderdag 17 juli 2008 om 14:10
Wauw! Bedankt voor het recept Yette!
Ik maak de nachos grande altijd heel simpel:
gehakt rul bakken met ui en knoflook, maïs en kidneybonen erbij. Mix voor warp-vulling erdoor.
Chips op de bodem, mix eroverheen en dan veel kaas.
Kwartiertje in de oven.
Toch eens zonder kant-en-klare pakjes gaan koken. Jouw recept staat nu opgeslagen als Yette's Nacho Grande op m'n computer!
Ik maak de nachos grande altijd heel simpel:
gehakt rul bakken met ui en knoflook, maïs en kidneybonen erbij. Mix voor warp-vulling erdoor.
Chips op de bodem, mix eroverheen en dan veel kaas.
Kwartiertje in de oven.
Toch eens zonder kant-en-klare pakjes gaan koken. Jouw recept staat nu opgeslagen als Yette's Nacho Grande op m'n computer!
vrijdag 18 juli 2008 om 15:41
Griekse aardappeltjes:
Aardappels schoonborstelen, in stukken snijden. In een ovenschaal met flink wat witte wijn, olijfolie, knoflook en kruiden een uur laten garen in de oven.
Daarbij een salade van waterkers, geraspte peer, stukjes peer, olijfolie, citroensap, parmezaan en walnoten.
Wit wijntje erbij en genieten maar!
Aardappels schoonborstelen, in stukken snijden. In een ovenschaal met flink wat witte wijn, olijfolie, knoflook en kruiden een uur laten garen in de oven.
Daarbij een salade van waterkers, geraspte peer, stukjes peer, olijfolie, citroensap, parmezaan en walnoten.
Wit wijntje erbij en genieten maar!
vrijdag 18 juli 2008 om 18:17
Eindelijk dan nu pannenkoeken ipv afgelopen woensdag, had geen melk in huis.
Woensdag werd het dus chili con carne uit de vriezer
Gisteren, draadjesvlees, verse sperciebonen, aardappels
en nu de pannenkoeken, deels met appel/spek en deels naturel
maar wacht nog even met bakken want wil zo eerst ff 'wie is de chef?' zien.
Woensdag werd het dus chili con carne uit de vriezer
Gisteren, draadjesvlees, verse sperciebonen, aardappels
en nu de pannenkoeken, deels met appel/spek en deels naturel
maar wacht nog even met bakken want wil zo eerst ff 'wie is de chef?' zien.
vrijdag 18 juli 2008 om 23:51
Ik was me toch pissig met eten vandaag. Ik had een kaiserbroodje uitgehold en het laatste restje kaasfondue erin gedaan. Op een houten plank gelegd en ik wil naar de pc lopen. Kat Floyd staat voor me en doet alsof hij wegloopt, maar besluit het toch niet te doen dus om niet op hem te stappen moet ik een rare jump maken, het broodje glijdt van de plank af, je raad het al, omgekeerd op het rode kattenkussen die naast de stoel bij mijn pc ligt. De houten plank schiet uit en de fles rose die op de tafel stond viel om, rose over het tafelkleed, aan de andere kant op de stoel dus ik ren met wc papier erheen en gooi een plant om die ernaast staat, die had ik net ervoor water gegeven dus overal water en aarde. Wat die kleine kitten leuk vond om in te dartelen. Dus ik heb heel hard gegild dat ze allemaal de huiskamer uit moesten zodat ik de ravage kon opruimen.
zaterdag 19 juli 2008 om 09:20
Oh MV dat is echt horror en Murphy's Law.
Heb je daarna nog gegeten? Mijn eetlust zou geloof ik vergaan zijn...
Vandaag dan maar een betere (eet)dag!
Ik weet het nog niet voor vandaag, ben menu t/m woensdag aan het maken ivm vriezer(s) die ontdooid moet(en) worden en ook om vriesvoorraad weer eens helder in beeld te krijgen.
Vanavond denk ik iets met biefstuk. Misschien met roerbakgroente en noodles of zo of met rosti, champignons en sla....
het werd biefstuk met rosti en witlof met serranoham/kaas
Heb je daarna nog gegeten? Mijn eetlust zou geloof ik vergaan zijn...
Vandaag dan maar een betere (eet)dag!
Ik weet het nog niet voor vandaag, ben menu t/m woensdag aan het maken ivm vriezer(s) die ontdooid moet(en) worden en ook om vriesvoorraad weer eens helder in beeld te krijgen.
Vanavond denk ik iets met biefstuk. Misschien met roerbakgroente en noodles of zo of met rosti, champignons en sla....
het werd biefstuk met rosti en witlof met serranoham/kaas
thee wijzigde dit bericht op 20-07-2008 12:24
Reden: deels dubbel met posting van vandaag
Reden: deels dubbel met posting van vandaag
% gewijzigd
zaterdag 19 juli 2008 om 09:33
Ik heb s'avonds laat nog een stukje foccacia opgewarmd. Ach en ik kan niet lang kwaad blijven hoor, kan er nu wel om lachen en helemaal konden ze er ook niet aan doen, die kitten is net een paar weken en mijn eten is erg interessant en ruikt lekker vonden ze. Maar op het moment dat je broodje met kaasfondue op zijn kop op een harig kussen landt is niet echt leuk hihihi.
Vandaag calzone gorgonzola met champignons en tomatensaus.
Vandaag calzone gorgonzola met champignons en tomatensaus.
zaterdag 19 juli 2008 om 09:38
zaterdag 19 juli 2008 om 09:40
zaterdag 19 juli 2008 om 22:14
zondag 20 juli 2008 om 11:19
Afgelopen dagen was ik in Nijmegen, heb daar alleen maar ongezonde happen gehad...
Vandaag krijg ik eters, ga maken:
- Kipfilet gevuld met monchou en rauwe ham (teeeringveel werk maar wel erg lekker)
- Aardappelkroketjes uit de oven
- Zelfgemaakte huzarensalade
- en ijsbergsla met geitenkaas, gebakken spekjes, appel, geroosterde pijnboompitjes en honing-mosterddressing.
Vandaag krijg ik eters, ga maken:
- Kipfilet gevuld met monchou en rauwe ham (teeeringveel werk maar wel erg lekker)
- Aardappelkroketjes uit de oven
- Zelfgemaakte huzarensalade
- en ijsbergsla met geitenkaas, gebakken spekjes, appel, geroosterde pijnboompitjes en honing-mosterddressing.