Minnaar deel 26

18-09-2014 16:34 3011 berichten
Al 25 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.

Heb jij een fladderend hart of zit ze vast verankert in je eigen borstkas? Eet, slaap en toiletteer jij met je telefoon of leg je hem ook rustig een paar dagen in de kast?

Met andere woorden...

Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met groot gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?

Dit topic is voornamelijk bedoelt voor gelijkgestemden al staan we natuurlijk open voor nieuwe input en meningen mits respectvol geschreven, het is de toon die de muziek maakt.

Kanttekening van mij: ik zie graag avatars bij de (vaste) schrijfsters, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen. Bedankt.

Reageer eens op Roos beste Nell.
quote:nellgwynn schreef op 29 september 2014 @ 11:23:

.

Ik kan de manier waarop hij het voorziet van te doen niet bepalen.

.

Nee.

Maar je kan wel zeggen dat je geen toekomst ziet zitten met een lafaard die zijn eigen vrouw niet eens op de hoogte durft te brengen van het einde van hun relatie.

Roodkapje, ik weet niet. Beetje van beiden misschien. Geest en lijf zijn gewoon even niet in for sex.

Gelukkig werkt dat heel fijn bij mij. Als lijf wel wil en geest niet had ik een probleem.
quote:Ano*k schreef op 29 september 2014 @ 11:29:

Reageer eens op Roos beste Nell.Daar heb je wel je diploma hogere Rooskunde voor nodig, Noekske. Dat heeft niet iedereen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ano*k schreef op 29 september 2014 @ 11:09:

Nouwnouw, heeft het recente inzicht in waar het (bij jou en) nr. 1 aan schort met je Sahara-fase te maken?

Yeps Ano*k, dat heb je goed... Ik snap dus eigenlijk heel goed waar die Saharafase vandaan komt. Tenminste, dat ik die fase thúis zou hebben zou ik snappen, maar niet dat ik ook geen zin heb in m'n afleidingslekkertjes. Leek me nou wel zo fijn, die afleiding . Maar ja, dan maar even niet. Is beter natuurlijk. Alle aandacht op thuis. Daar zit de aandacht nu ook. Hard werken...

Vind het fijn om te lezen van jou en anderen (al dan niet na opgedaan inzicht ) als ze thuis aan de slag gaan met hun gaten, benodigde aandacht, dingen die ze missen, anders willen enz enz enz [hele lijst volgt...]

Ik heb het er wel erg moeilijk mee, met mijn opgedane inzicht, eerlijk gezegd. Het heeft er namelijk toe geleid dat ik nog meer mezelf laat zien, en dat zorgt uiteraard voor wrijving... :(
Geniale reply van Nell, ik ga echt stuk
quote:nouwnouw schreef op 29 september 2014 @ 10:46:

Heidi, bij jou lees ik ook al een tijdje hetzelfde: dat je niet weet hoe de situatie nu aan te kleden, in de friends zone. Blijkbaar moet het toch nog steeds van jouw Guus afhangen hoe het verder gaat...?

Nouw, nee hoor, het hangt niet van hem af. Deze keer was ik degene die alles afgekapt heeft en de stilte ook volgehouden heeft. Helemaal mijn keuze en mijn doorgehakte knoop. En ik ben nog steeds degene die bepaalt. Maar het is toch ook wel belangrijk wat hij wil en hoe hij het ziet. Praten over de toekomst, of hoe verder (of hoe niet verder) kan alleen als ik ook weet wat hij wil en hoe hij het ziet.

Als we elkaar niet meer kunnen bieden wat we van elkaar verlangen, houdt het alsnog op. En dan zal ik het ook overleven, al zal het onwijs afschuwelijk worden.

Als ik had gewild, hadden we dit weekend seks kunnen hebben. Dat is wel het laatste wat ik wil.

Dus nee, het hangt er niet vanaf wat hij wil. Het hangt er vanaf wat ik wil en of het voor mij nog genoeg te bieden heeft.

En dat je het al een tijdje leest.. we hebben bijna 2 maanden amper contact gehad, ik heb hier wekenlang niet geschreven en ik heb de laatste tijd geen vragen gehad over het inkleden van de friends zone, omdat die er helemaal niet was.
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
Ik wens iedereen die even een moeilijke tijd meemaakt sterkte.

Het lijkt wel najaars moeheid bij iedereen,zo blijkt wel weer dat je vh lichameliijke niet zo moe word als vh geestelijke.En als ik het zo lees en zelf ondervind,is dit vooral bij vrouwen van toepassing.

Mannen,rara mars wezentjes.....
Sense, ik denk dat het goed is om het af te kappen. Voor jezelf die afstand een tijdje te houden en te kijken naar waar je zelf staat. Voor mij was het echt heel goed, ookal hing ik een paar weken kotsend boven de plee. Pas dan zie je volgens mij ook wat zijn aandeel is, en wat hij er in wil investeren.

Pas goed op jezelf en ik denk dat het moment dat je er niet meer blij en gelukkig van wordt, het moment is om een pas op de plaats te maken en voor jezelf te zorgen.

En wie weet, als de pijn gezakt is, alles gekalmeerd is en het stof weer neergedwarreld is, is er ruimte voor vriendschap. Vriendschap die jullie beide brengt wat jullie graag willen.

Nell, lijkt me duidelijk. Ik zou, als ik jou was, die geheime dates op de lange baan zetten en hem zeggen dat je hem pas weer hoeft te zien/spreken als hij het thuis opgelost heeft. Zolang je dat niet doet, is er voor hem geen reden om knopen door te hakken - hij heeft het nu immers super voor elkaar, met twee vrouwen.
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
Ja maar dat bedoel ik juist Heidi, hij práát toch juist niet? Lijkt me zo wachten op iets wat je graag zou willen (snap ik) maar wat je echt niet moet verwachten. Hij biedt je toch al niet meer wat je van elkaar verlangt? Waarom heb je dan precies de knoop doorgehakt? Je wil vrienden blijven? Maar je bent er ook kapot van. Zo van een heeeele grote afstand zou ik zeggen, je hebt de knoop doorgehakt, gewoon vrienden blijven lukt niet (duh wel seks willen uhuh), praten lukt ook niet met hem, jij voelt je shit door wat het nu is en hoe het wel kon in Amsterdam en nu weer niet enz: behandel 'm dan maar gewoon als een bekende. Neem geen initiatief (doe je geloof ik ook niet), als ie belt hou het zakelijk, komt ie langs, kan ook zakelijk. Nou, en dat was het dan. Ik laat even alle emoties eruit. Bewust. Zie het maar als een rouwperiode ofzo. Straks ben je erdoorheen en is er meer afstand.

En over dat ik dat al een tijdje lees, dat bedoel ik niet letterlijk van de laatste tijd, maar in het algemeen doorschemerend in je berichten...

Good luck
quote:roodkapjeendewolf: Die libido dip bij alle dames , is dat echt een fysieke dip "ik heb helemaal geen zin in seks of meer ik heb geen zin om een stoeipoes van een minnaar te zijn zin" ?Met mijn libido is niks mis..... Maar ik herken wel dat ik even geen stoeipoes wil zijn. Ik voel mij steeds meer allergisch worden (of was ik het al) voor het gezien worden als ''object''. Ik wil geen random sekspoes zijn.... ik wil aantrekkelijk zijn om mijn totaalpakketje, niet alleen omdat mijn mond, benen, willigheid of andere buitenkant reden. Pas als ik respect voel, speel ik mee met het spelletje sekspoes.
quote:Sense-1970 schreef: Ik vroeg hem vorige week waarom hij vrienden wil blijven.. Toen kwam hij niet verder dan "we kunnen het best gezellig hebben als we geen ruzie hebben" dat deed mij de das om en hij weet dat als hij morgen niet met een beter antwoord komt het voor mij over is.. Ik voel me behoorlijk sado masochistisch als ik het op deze manier door laat gaan..Een heel magertjes antwoord!!!! Tsssssss........... Best gezellig kun je met heel veel mensen hebben.
Hier absoluut geen sahara hoor

Nell, ik ben het met de anderen eens. Ik zou ff de deur voor hem dicht gooien. Hij stelt het steeds allemaal uit. En daar wordt niemand gelukkig van lijkt mij?

Now, sterkte!

Hier gaat het goed. Ik voel me eindelijk weer eens happy.
Ah so. Dat is precies wat ik de afgelopen 2 maanden gedaan heb.

En daar werd het niet echt beter van, juist omdat alles onbeproken bleef.

Dan kan ik nog maanden blijven rouwen, maar ik kan nu ook zijn initiatief tot opening aannemen en kijken wat er nog uit te halen is. Misschien vinden we elkaar terug op een manier wat voor beiden werkt. Misschien niet. En als niet, dan hebben we het geprobeerd, is alles uitgesproken (want hij praat nu ineens wel) en kan ik met een beter gevoel hier een definitieve punt achter zetten. Nu was er nog veel te veel onbesproken.
Sense en Heidi natuurlijk ook veel sterkte.
Wat wil je van hem horen dan, wat niet uitgesproken is? Ben ik echt benieuwd naar. Hoef je hier niet te antwoorden hoor Als je het zelf maar weet Volgens mij heb je alles al geprobeerd, maar ik hoop het voor je Heidi!
Sense, wat pijnlijk confronterend moet dat zijn als wat jouw beeld was over je relatie met LD, toch niet helemaal wederzijds en zomaar inwisselbaar lijkt te zijn. Je verdient beter, op basis van jouw inzet voor jullie riendje/dinnetje ding.

En nu Sense? Je was zijn reddingsboei, inmiddels heeft hij opnieuw leren zwemmen en is hij naar zijn nieuwe vriendin gezwommen. Is voor jou nu duidelijk waarom hij de relatie met jou geen kans heeft willen geven? Misschien ligt daar wel de sleutel tot al je vragen. Sterkte meid!
Oh ja, ruilstel gaf inmiddels aan dat ze er ook een punt achter willen zetten, apart van elkaar daten is niet wat ze zoeken. Fijn, dat scheelt mij nadenken over hoe ik dit nou weer in had moeten kleden ;)
Jammer dat er geen verder leuk vervolg aan zit met ruilstel Oranje. Maar jullie hebben het kunnen proberen en het voortraject was ook leuk toch
Mooie analogie voor Sense, Oranje, over het zwemmen.

En jammer dat er geen vervolg in zit, maar wel zo fijn dat je allevier tot die conclusie komt. Gelukkig zien ze zelf in dat apart daten voor hen blijkbaar niet werkt, zoals jij ook al geconstateerd had.
quote:Rooss4 schreef op 29 september 2014 @ 11:31:

[...]

Daar heb je wel je diploma hogere Rooskunde voor nodig, Noekske. Dat heeft niet iedereen! Maar gelukkig heeft niet iedereen het ego en arrogantie van Roos!!
quote:nellgwynn schreef op 29 september 2014 @ 16:13:

[...]

Maar gelukkig heeft niet iedereen het ego en arrogantie van Roos!!

En dit slaat op??

Ik geloof dat ik tot nu toe meer interesse in jou heb getoond dan andersom dame.

Ik mag dan een groot ego hebben, ik ben ook sociaal. Dat kan ik tot nu toe van jou niet echt zeggen.
quote:nellgwynn schreef op 29 september 2014 @ 16:13:

[...]

Maar gelukkig heeft niet iedereen het ego en arrogantie van Roos!!

Poeh hee. Mag ik even weten waar je dat ineens vandaan haalt? Er worden jou hier spiegels voorgehouden. Als je dat niet bevalt, dan is de keuze aan jou om hier nog te blijven schrijven ja of nee. Niemand is hier arrogant naar jou toe geweest, er zijn hooguit harde dingen gezegd.

Je post hier alleen over jezelf, neemt niet de moeite om te reageren op een ander. Daar mag best wat over gezegd worden.
Ik zie vooral dat anderen vleien bij Roos, ze doet zelf toch niet zelfingenomen.
Sense, wat een kutuitspraak van LD. Ontzettend kwetsend, alsof je inderdaad gewoon zomaar iemand bent en niet jarenlang lief en leed hebt gedeeld. Heel pijnlijk. Als het meer pijn doet dan geluk brengt en er ook geen verandering in die disbalans mogelijk lijkt, dan is stoppen misschien de enige oplossing. Heel veel sterkte.

Heidi, lekker aan de praat met Guus, zullen zware gesprekken zijn maar ook fijn want er wordt weer gepraat. Ongeacht de uitkomst, is dit natuurlijk veel beter dan zomaar alles afkappen. Toch een soort afsluiting. Of als het goed gaat, een nieuw begin.

Bella, had je weer een date met Bello?
Nell, je verhaal klinkt erg vreemd. Ergens schreef je dat je minnaar zelf een huis had en dat z'n vrouw op zijn geld leefde. Dan is het voor een echte kerel toch niet teveel moeite om netjes een scheiding te regelen, afspraken te maken m.b.t. de kinderen, en de ex-vrouw te verzoeken om weg te gaan?

Waarom heeft-ie dat nog niet gedaan? Is hij bang voor een alimentatie-plicht, weegt dat zwaarder dan zijn nieuwe 'ware liefde'? Als jouw verhaal echt is, dan voorzie ik een grote kans dat jij hard op je gezicht gaat binnenkort.

Vind je het vreemd dat mensen vraagtekens bij jouw verhaal zetten?
it's not who I am underneath, but what I do that defines me

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven