Minnaar deel 26

18-09-2014 16:34 3011 berichten
Al 25 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.

Heb jij een fladderend hart of zit ze vast verankert in je eigen borstkas? Eet, slaap en toiletteer jij met je telefoon of leg je hem ook rustig een paar dagen in de kast?

Met andere woorden...

Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met groot gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?

Dit topic is voornamelijk bedoelt voor gelijkgestemden al staan we natuurlijk open voor nieuwe input en meningen mits respectvol geschreven, het is de toon die de muziek maakt.

Kanttekening van mij: ik zie graag avatars bij de (vaste) schrijfsters, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen. Bedankt.

Heidi, jullie zijn dus op zoek naar een nieuw format. Dit openlijk bespreken is al zo'n stap vooruit en moet al rust geven op zich, ongeacht de uitkomst.
Alle reacties Link kopieren
@klapschaats: als je zo zeker bent dat deze relatie 't niet meer gaat worden, en dat je single niet per definitie slechter af zult zijn, doe jezelf dan een lol en beëindig die relatie éérst. Praktische problemen, dat zal wel. Geloof mij nou maar dat de emotionele problemen van éérst vreemdgaan groter zijn.

Niet zo zeer vanwege de situatie waar ik nu in zit, maar vanwege de manier waarop ik mijn eerste serieuze relatie heb laten eindigen. Mijn toenmalige vriend had beter verdiend, die heb ik echt onnodig gekwetst door eerst vreemd te gaan en hem daarna de keuze te laten maken onze relatie te stoppen.

Welke voordelen zie jij erin om wel vreemd te gaan?
Heeft je oude vlam ook een relatie Klapschaats? Jammer dat het thuis niet lekker meer loopt, de knoop doorhakken geeft rust. Helaas ook meestal praktisch geneuzel maar ik heb ervaren dat het opzien tegen dat geneuzel 100 keer heftiger blijkt dan de oplossingen van die problemen an sich.

Lena, oh god, same here! Vroeger dacht ik er ook vele malen anders over, ik ben ook opgevoed met grote rode uitroeptekens achter vreemdgaan enz. Toen mijn eerste vriendje in de vakantie met een ander op het luchtbed belandde heb ik mezelf bijna voor de trein gesmeten.

Mildheid komt met de jaren sulle we moar segge
Ik zie er inderdaad geen voordelen in om vreemd te gaan, had me sowieso al wel voorgenomen om maar geen real life ontmoeting meer met hem te hebben voorlopig.

Beetje chatten op facebook is redelijk ''veilig''

Zie er alleen als een berg tegenop om mijn huidige vriend te dumpen, kan niet zeggen dat alles wat ik voor hem voel weg is.

Maar op de lange duur geloof ik niet dat het kan standhouden zo.

Ben momenteel vooral heel veel moed aan het verzamelen....
Oh ja, ik was de Jeanne d' arc der monogamie. Heel zwart-wit. Maar door ex en BV ben ik daar heel anders over gaan denken.
@Rooss4:

Mijn oude vlam heeft geen relatie, anders had ik geen contact gezocht, met hoe ik hem in het verleden gekwetst heb had ik hem dan alle geluk van de wereld gegund en met rust gelaten.
quote:Heeeidi schreef op 28 september 2014 @ 21:53:

Hij wil verder als vrienden, met iets meer qua gevoel, maar zonder seks. Dat hebben we al een miljoen keer geprobeerd en werkt niet en dus moet het anders. Hoe? Geen idee. Ga ik in mijn vakantie eens over nadenken.

Het praten geeft rust en er zijn dingen uitgesproken die voor mij heel belangrijk waren. Niet dat hij alles snapt, maar hij doet wel zijn best.

Dit is precies wat LD dus ook wil.. En ik ook.. Tot je gewoon echt het idee bent geen deel meer van zijn leven te zijn.. Hooguit wat korte whatsappjes.. Geen mails, telefoon, chat en hooguit 1 x per 5 a 6 een hapje eten..

Dat loopt bij mij spaak.. Ik heb de afgelopen 2 jaar heel veel opzij gezet door zijn emotionele problemen.. Prima. Maar ik kan niet verder met iemand die daarna mij behandeld als een facebook vriend met hooguit wat vage update's en totaal geen interesse meer in wat ik doe en wie ik ben.. Zo heb ik er wel 600 op mijn tijdlijn voorbij komen dagelijks en zij hebben mij nooit zoveel pijn gedaan..

Ik vroeg hem vorige week waarom hij vrienden wil blijven.. Toen kwam hij niet verder dan "we kunnen het best gezellig hebben als we geen ruzie hebben" dat deed mij de das om en hij weet dat als hij morgen niet met een beter antwoord komt het voor mij over is.. Ik voel me behoorlijk sado masochistisch als ik het op deze manier door laat gaan..
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Oooh Sense, wat moet het shit zijn om dit zo ineens te beseffen... Maar denk wel dat je er goed aan doet om nu voor jezelf te kiezen

Hier even een update.

Ik heb een beetje een rare paar dagen achter de rug wat betreft nr2.

Vrijdag stuurde hij me een mailtje met de vraag of hij voor een paar weken ver afspraakjes kon regelen. Normaal gesproken wordt dat week per week bekeken. Maar nu vroeg hij het voor een paar weken ver.

Ik antwoordde dat het voor mij niet hoeft zo ver vooruit te plannen en dat ik het gek vond dat hij dit voorstelde aangezien hij binnenkort zijn partner wil inlichten.

Hij zei me dat het niet zijn bedoeling was om zo over te komen dat hij het meedelen op de lange baan zou schuiven door stiekeme afspraakjes te voorzien voor een tijdje. Het was eerder om zeker te zijn dat we elkaar regelmatig genoeg kunnen zien en dit te kunnen rijmen met zijn agenda.

Vond het toch een beetje gek. Verder zei hij me dat hij een van haar klaagzangen of woedeaanvallen zal gebruiken om de boel op te blazen. Dat hij zeker is van zijn stuk wat mij betreft.

Ik kan maar afwachten en zien hoe dat loopt denk ik.
Vind het oprecht naar voor je Sense Ik ben bang dat meerdere het wel zagen aankomen, want je 'moest' zo hard je best doen en deed zoveel voor HEM ipv andersom of wisselwerkend, dat kon niet goed gaan. Ik denk dat je het zelf onbewust wel zag dat dit niet goed ging, want je reageerde soms zo vinnig op goedbedoelde opmerkingen. Dat is vast een reactie op dat je het liever niet wilde zien... Veel sterkte Sense. Snap 't als je hier niet meer bent op dit topic. Misschien beter. Richt je op het positieve!
Sense, wat een sukkelig suf antwoord, het lijkt wel alsof alle vriendschapswaarde voor hem is verdwenen. Heeft dit enkel en alleen met zijn nieuwe relatie te maken?

Ik kan me voorstellen dat je je door het putje gespoeld voelt.
Is snap best veel maar van jouw situatie Nell snap ik maar weinig. Hoe kun je nou steeds zo verbaasd zijn over je nr 2? Wat wil je van hem? Waarom heeft hij de behoefte om er 'zeker' van te zijn dat jullie elkaar nog zien? En wat een slapjanus om de boel te laten klappen door haar pfff
Ik hoop voor je dat het goed afloopt, Nell. Maar ik heb er nog steeds niet het gevoel bij dat hij dat binnenkort ook echt als binnenkort interpreteert. Al was het maar om jou duidelijkheid te geven.
quote:nouwnouw schreef op 29 september 2014 @ 10:44:

En wat een slapjanus om de boel te laten klappen door haar pfffDat, dus.
Heidi, bij jou lees ik ook al een tijdje hetzelfde: dat je niet weet hoe de situatie nu aan te kleden, in de friends zone. Blijkbaar moet het toch nog steeds van jouw Guus afhangen hoe het verder gaat...?
Nell, je interesse in de andere schrijfsters hier is hartverwarmend.

Dank daarvoor.

Die loser van een nr 2 van je gaat een woede aanval gebruiken om van zijn partner af te komen? Ben je je er wel van bewust dat hij jou straks ook zo gaat behandelen?

Ik ga steeds harder denken dat je een lulverhaal ophangt.
Roos, je blijft toch nog wel??? smeek smeek

Als jullie lief zijn!
Blauwevrouw en Lena: wat een veranderingen en rollercoasters De rest ben ik even kwijt maar heb alles gelezen dus haak wel weer in wanneer ik kan!

Ik ben ook even in libidoloos land aangekomen. Snap er niks van. Heb geen zin in afkickminnaar (die wil vrouw erbij, prima maar nu even niet); eenmalig minnaar 2 gaat ook maar fijn even z'n gang met z'n andere vriendinnetjes, heb ik ook evne geen zin in, en dan zijn er nog een paar snoepjes in de aanbieding, van jong tot ouder en mooi en interessant en lekker maar zelfs daar heb ik geen zin in Zeer besmettelijk, dat Saharazand hier........
Wij zijn hartstikke lief! Tss, dat je dat nog vraagt lekker blijven hoor, jouw adviezen kan niemand geven. Ben het ook weer erg met je eens richting Nell.

Nell, wat vind jij er nou van dat hij wacht tot een ruzie of zo?
quote:Rooss4 schreef op 29 september 2014 @ 10:47:

Nell, je interesse in de andere schrijfsters hier is hartverwarmend.

Dank daarvoor.

.........

Ik ga steeds harder denken dat je een lulverhaal ophangt.+1.
Nouwnouw, heeft het recente inzicht in waar het (bij jou en) nr. 1 aan schort met je Sahara-fase te maken?
Of Nell is een trol of een naïef niet al te slimme Belgische dame.

Die libido dip bij alle dames , is dat echt een fysieke dip "ik heb helemaal geen zin in seks of meer ik heb geen zin om een stoeipoes van een minnaar te zijn zin" ?
@nouwnouw

Ik wil dat hij zijn partner zegt hoe het zit.

Ik kan de manier waarop hij het voorziet van te doen niet bepalen.

Al ben ik voorstander van diep ademhalen en het gewoon zeggen.
quote:roodkapjeendewolf schreef op 29 september 2014 @ 11:17:

Of Nell is een trol of een naïef niet al te slimme Belgische dame. Wat heeft mijn nationaliteit hier nou mee te maken???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven