Jongensnamen topic
vrijdag 3 oktober 2014 om 16:37
@MissShopping, mijn partner en ik werden het niet eens over de naam, ik vond Emiel heel erg leuk en mijn vriend Milan, vandaar dat wij op Emiliano zijn uitgekomen (allebei onze zin ), Emilio is inderdaad wel wat stoerder, het is ook zó moeilijk!
@ Anderen, hebben jullie een "beeld"bij de naam? denk aan asociaal,bekakt etc.
@ Anderen, hebben jullie een "beeld"bij de naam? denk aan asociaal,bekakt etc.
We all gonna die, we bleed from similar veins..
vrijdag 3 oktober 2014 om 17:40
Ik vind Emiliano erg tokkie overkomen, sorry. Alleen als je echt Italiaans bent niet, dan kan het wel. Maar dan is alsnog Emilio volgens mij de 'gewone' Italiaanse variant.
Emilian is al beter, maar vind ik nog steeds wat gezocht.
Ik zou gewoon een keuze maken (evt. een derde naam waar jullie allebei blij van worden) zonder te hoeven knutselen.
Emilian is al beter, maar vind ik nog steeds wat gezocht.
Ik zou gewoon een keuze maken (evt. een derde naam waar jullie allebei blij van worden) zonder te hoeven knutselen.
vrijdag 3 oktober 2014 om 18:53
Gefeliciteerd esther, leuk dat we hebben kunnen helpen met de naam en super om te horen dat de bevalling zo goed ging!
Giselle; emmiliano vind ik ook tokkie óf alleen voor een italiaans jongetje, sorry.
Badeend; fender en faber vind ik heel gaaf, maar minder passend bij ties (misschien ben ik bevooroordeeld want ik had het hier laatst al over een naam voor een eventuele tweede bij ons en heb die niet genoemd omdat ik hoop dat hij niet te veel voorkomend wordt. Ik zou namelijk faber heel graag willrn als naam, mochten wij nog een jongetje krijgen).
Bij ties vind ik nog passen;
Jop
Jelle
Jurrre
Fedde
Bart
Joris
Luuk
Huub
Mats
Lars
Wouter
Sim
Abel
Finn
Giselle; emmiliano vind ik ook tokkie óf alleen voor een italiaans jongetje, sorry.
Badeend; fender en faber vind ik heel gaaf, maar minder passend bij ties (misschien ben ik bevooroordeeld want ik had het hier laatst al over een naam voor een eventuele tweede bij ons en heb die niet genoemd omdat ik hoop dat hij niet te veel voorkomend wordt. Ik zou namelijk faber heel graag willrn als naam, mochten wij nog een jongetje krijgen).
Bij ties vind ik nog passen;
Jop
Jelle
Jurrre
Fedde
Bart
Joris
Luuk
Huub
Mats
Lars
Wouter
Sim
Abel
Finn
vrijdag 3 oktober 2014 om 23:30
Ik vind 'm ook enorm tokkie, sorry.
Bedankt voor de reacties tot nu toe! Jop en Abel vind ik leuk, gooi 'm in de groep hier. Sim zou ik Siem van maken, vind ik een hele mooie naam, maar lijkt teveel op Ties of valt dat wel mee?
Mijn man heeft het steeds meer over Fender, ik vind 'm ergens een beetje ver gezocht, wat vinden jullie? Ik vind zelf Faber dan leuker. Maar ook daarbij de combi met Ties, moeilijk!
Bedankt voor de reacties tot nu toe! Jop en Abel vind ik leuk, gooi 'm in de groep hier. Sim zou ik Siem van maken, vind ik een hele mooie naam, maar lijkt teveel op Ties of valt dat wel mee?
Mijn man heeft het steeds meer over Fender, ik vind 'm ergens een beetje ver gezocht, wat vinden jullie? Ik vind zelf Faber dan leuker. Maar ook daarbij de combi met Ties, moeilijk!
zaterdag 4 oktober 2014 om 08:47
Badeend, in het rijtje koos ik inderdaad voor sim ipv siem, omdat je anders de dubbele ie-klank krijgt met ties erbij. Het kan wel, maar zou niet mijn voorkeur hebben.
Misschien nog:
Brent
Fedde
Ferre
Finnan
Ii vind trouwens fender en faber wel heel amders dan abel, siem en jop. Grappig te horen dat jullie smaak zo divers is
Misschien nog:
Brent
Fedde
Ferre
Finnan
Ii vind trouwens fender en faber wel heel amders dan abel, siem en jop. Grappig te horen dat jullie smaak zo divers is
zaterdag 4 oktober 2014 om 17:36
Simme vind ik ook een leuke suggestie, dankjewel! Ik moet er even aan wennen, maar het zou wel echt iets kunnen zijn.
Fedde staat nog steeds vooralsnog op 1. Maar ik vind 'm toch een beetje mwoah, ene keer heel leuk, andere keer niet zo.
Haha, grappig dat je het zegt, toch wel veel verschil in smaak hè. Maar: alle namen zijn Nederlands en maximaal twee lettergrepen
.
We vinden het wel belangrijk dat de namen bij elkaar passen (maar ook niet teveel op elkaar lijken), het is namelijk een tweeling.
Fedde staat nog steeds vooralsnog op 1. Maar ik vind 'm toch een beetje mwoah, ene keer heel leuk, andere keer niet zo.
Haha, grappig dat je het zegt, toch wel veel verschil in smaak hè. Maar: alle namen zijn Nederlands en maximaal twee lettergrepen
We vinden het wel belangrijk dat de namen bij elkaar passen (maar ook niet teveel op elkaar lijken), het is namelijk een tweeling.
zaterdag 4 oktober 2014 om 18:50
Fedde, Ferre en Simme vind ik allemaal heel erg 'gezocht' en als modenamen overkomen.
Ik vind Fender leuk maar heel erg anders dan Ties.
Ties en Faber vind ik wel goed kunnen, vanwege de Hollandse uitspraak. Ik zou ook zoeken naar een korte Hollandse naam als je een logisch aanvoelende combinatie wil.
In die categorie vind ik Brent en Niek leuke namen. Abel en Sybren ook leuk. Jop zou ik absoluut als Job schrijven. Niet mijn smaak maar past wel. Verder nog:
Luuk
Niels
Gijs
Noud
Wout
Lars
Bram
Jelle
Max
Han
Rien
Geert
Koen
Jesse
Sven (niet Hollands maar wel leuk
Ties en Faber vind ik wel goed kunnen, vanwege de Hollandse uitspraak. Ik zou ook zoeken naar een korte Hollandse naam als je een logisch aanvoelende combinatie wil.
In die categorie vind ik Brent en Niek leuke namen. Abel en Sybren ook leuk. Jop zou ik absoluut als Job schrijven. Niet mijn smaak maar past wel. Verder nog:
Luuk
Niels
Gijs
Noud
Wout
Lars
Bram
Jelle
Max
Han
Rien
Geert
Koen
Jesse
zondag 5 oktober 2014 om 08:51
Momenteel ben ik zwanger.
En wat is het toch moeilijk om een jongensnaam te bedenken.
Onze dochter heet Jessica.
De meisjesnaam hadden we gelijk.
Gezien we niet willen weten wat het wordt, wil ik graag allebei de namen hebben.
We hebben nog geen naam gevonden waar we helemaal gek op zijn.
Misschien dat jullie erbij kunnen helpen?
Alvast bedankt.
Gezien we niet willen weten wat het wordt, wil ik graag allebei de namen hebben.
Alvast bedankt.
zondag 5 oktober 2014 om 09:02
quote:polala schreef op 04 oktober 2014 @ 18:50:
Fedde, Ferre en Simme vind ik allemaal heel erg 'gezocht' en als modenamen overkomen.
Luuk
Niels
Gijs
Noud
Wout
Lars
Bram
Jelle
Max
Han
Rien
Geert
Koen
Jesse
Modenamen ja? Maar het zijn toch juist namen die helemaal niet veel voorkomen?
Fedde: 206
Ferre: 37
Simme: 4
Gebaseerd op het jaar 2013.
Luuk
Niels
Gijs
Noud
Wout
Lars
Bram
Jelle
Max
Han
Rien
Geert
Koen
Jesse
Modenamen ja? Maar het zijn toch juist namen die helemaal niet veel voorkomen?
Fedde: 206
Ferre: 37
Simme: 4
Gebaseerd op het jaar 2013.
Ik spreek toch geen Chinees?!
zondag 5 oktober 2014 om 09:04
quote:limburgs-meadje schreef op 05 oktober 2014 @ 08:51:
Alvast bedankt.Kun je vertellen welke namen er al de revue zijn gepasseerd maar het net niet zijn? Enkel op basis van 1 meisjesnaam vind ik het erg lastig om mee te denken in jullie smaak.
Alvast bedankt.Kun je vertellen welke namen er al de revue zijn gepasseerd maar het net niet zijn? Enkel op basis van 1 meisjesnaam vind ik het erg lastig om mee te denken in jullie smaak.
Ik spreek toch geen Chinees?!
zondag 5 oktober 2014 om 09:20
quote:-tinkerbell- schreef op 05 oktober 2014 @ 09:04:
[...]
Kun je vertellen welke namen er al de revue zijn gepasseerd maar het net niet zijn? Enkel op basis van 1 meisjesnaam vind ik het erg lastig om mee te denken in jullie smaak.
De namen zijn erg uiteenlopend
Momenteel staan deze namen op het lijstje:
Aaron
Raf
Luuk
Nick/ Mick (vind manlief helemaal niks)
we lijken echt vast te zitten.
eerst dacht ik geen modenaam. Maar eigenlijk maakt het niks uit of hij uit het top 10 lijstje komt of niet.
Hou alleen niet van Italiaanse namen of iets dergelijks.
[...]
Kun je vertellen welke namen er al de revue zijn gepasseerd maar het net niet zijn? Enkel op basis van 1 meisjesnaam vind ik het erg lastig om mee te denken in jullie smaak.
Aaron
Raf
Luuk
eerst dacht ik geen modenaam. Maar eigenlijk maakt het niks uit of hij uit het top 10 lijstje komt of niet.
zondag 5 oktober 2014 om 09:36
quote:limburgs-meadje schreef op 05 oktober 2014 @ 09:20:
[...]
Aaron
Raf
Luuk
Hmm best diverse namen vind ik. Ik doe maar een wilde gok:
Mart
Dennis
Daniël
Levi
Xavi
Xander
Jesse
Menno
Manuel
Axel
Arnoud
Ralph
Vic
Joas
Arno
[...]
Aaron
Raf
Luuk
Hmm best diverse namen vind ik. Ik doe maar een wilde gok:
Mart
Dennis
Daniël
Levi
Xavi
Xander
Jesse
Menno
Manuel
Axel
Arnoud