De hele dag in bed liggen

05-10-2014 12:55 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
Doen meer mensen dit wel eens. Dat als je niks te doen hebt en ook niet naar buiten hoeft gewoon in bed liggen. Niet naar de woonkamer gaan. Tv aan laptop erbij, eten. Ben ik de enige of doen meer mensen dit?
Cookies
Zo'n dag heb ik wel eens, zoals nu. Vind het heerlijk en ik heb de dag erna weer extra zin om andere dingen te doen. Ik ga mezelf nu wel naar het bad verplaatsen, met een boek ;)
Ik kan het ook niet. Word ik alleen maar luier en lamlendig van. En ik val dan weer in slaap en vervolgens slaap ik 's nachts niet. Ik kan niet eens de hele dag binnen blijven. Verder wel heerlijk om op de bank te hangen met mijn laptop of een boek. Of de hele dag in de keuken om te bakken of stoofvlees te maken. Daar geniet ik wel van. Maar de hele dag niet naar buiten? Bah...
Ik doe dat op de bank.

Kussentje erbij, dekentje erbij, tv aan en geluid uit tot er iets leuks voorbij komt, iPad op tafel met Netflix en ondertussen ook nog laptop op schoot. Vriendlief in de keuken met de vieze borden en glazen. Zo ziet mijn luier / uitziekdagje eruit

Komt alleen niet zo vaak voor, helaas..
quote:WellieB schreef op 05 oktober 2014 @ 13:15:

Oh wat een treurnis. Ieder z'n meug natuurlijk, maar heel de dag op bed? Eten zelfs mee? Bah.

Op een gegeven moment heb je toch zin om je op te frissen, om een frisse neus te halen, even je lijf te bewegen, zien wat er buiten gaande is?

Nee, ik snap hier echt niet van en heb gelijk visoenen van dikke luie mensen met ladingen snoep en kruimels in hun vieze stinkende bed. Brrrquote:WellieB schreef op 05 oktober 2014 @ 13:16:

Oh haha, Dikkkie26, kloppen mijn visoenen waarschijnlijk ook nog. Sorry hoor.quote:WellieB schreef op 05 oktober 2014 @ 13:16:

En dan die donut erbij hahahaha! Ik heb beeld!! Hahaha

Als je dit zo terug leest WellieB, hoe vind je jezelf dan over komen?

Ik vind je namelijk nogal onsympathiek als ik dit zo lees. Wat een vooroordelen zeg. Ik mis de kotssmiley

Ik lig zelf nooit meer de hele dag in bed, ik ben moeder en dan gaat dat niet. Maar als het kan, waarom niet? Lekker toch?
Ooh heerlijk! Ik heb vandaag zo'n dag. Lekker liggen met de ipad uitzending gemist kijken, dutje doen, even naar beneden voor wat drinken en eten. Genieten! Ik werk de hele week hard en als ik zondag geen verplichtingen heb doe ik dit vaker. Echt niet zonde van mijn dag!
Ik ga er trouwens wel altijd vanaf om in bad te gaan. Chillen op de bank oke, maar dan wel fris en niet stinkend
quote:WellieB schreef op zondag 05 oktober 2014 13:15 Oh wat een treurnis. Ieder z'n meug natuurlijk, maar heel de dag op bed? Eten zelfs mee? Bah.

Op een gegeven moment heb je toch zin om je op te frissen, om een frisse neus te halen, even je lijf te bewegen, zien wat er buiten gaande is?

Nee, ik snap hier echt niet van en heb gelijk visoenen van dikke luie mensen met ladingen snoep en kruimels in hun vieze stinkende bed. Brrr Dit. Ik zou er gek van worden. Ben er ook te onrustig voor en aangezien ik doordeweeks werk heb ik zondags ook nog genoeg te doen in huis. Maar zou er ook geen zin in hebben, hoor, een hele dag in bed liggen. Krijg het al in mijn rug als ik eraan denk. Verder even lekker wandelen, lekker koken, filmpje kijken.
Ja hoor dat herken ik wel, op een katerige zondag. De hele dag tegen elkaar aanschurken, met de afststandsbediening in bereik.

Alles is aan kant en we eten wat we willen. En dan.. laat me het zo stellen: de beste seks beleef je vaak op zondag.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet
Ik vind dat ook wel fijn, maar op een aangegeven moment wil ik toch douchen, aankleden en opmaken. En dan verruil ik mijn bed voor de bank. Heerlijk lekker met een film of serie, of voetbal zoals nu. Met iets lekkers erbij en een dekentje natuurlijk. En iets lekkers te drinken, as we speak warme chocomel!
Ik heb vandaag ook zo'n dag. Hele dag in mijn joggingbroek op de bank series kijken, beetje internetten. Alleen af en toe even iets te eten of drinken maken. Best wel heel erg chill!! Maar doe het ook niet elke week.

Wel heb ik steeds dat ik denk, ik zou eigenlijk even moeten opruimen/ schoonmaken of nog even aan een opdracht voor studie werken. Maar geen zin...

Ga zo denk ik nog wel eventjes naar buiten, rondje lopen ofzo.
De hele dag in bed liggen doen wij niet. Dan voelen we ons daarna zo rottig en kunnen we de nacht naar maandag niet meer slapen. We gaan altijd wel even naar buiten.

Maar weinig doen in het weekend vind ik soms heerlijk. Ik heb een leidinggevende die altijd zo vaag kijkt als mensen antwoorden dat ze weinig gedaan hebben in het weekend. Terwijl ik denk dat het juist heel goed is om jezelf toe te kunnen staan om weinig te doen: niks doen mag ook weleens.
Nee, dat kan ik niet meer.

Ik wil ook geen tv etc op de slaapkamer voor m'n rust enzo. Ik kan wel een hele dag op de bank hangen, dat wel. Maar meestal loop ik wel in/om het huis.
Echt in bed blijven lijkt me niks. Ik ben sowieso altijd heel vroeg wakker (in het weekend gemiddeld 6:30 uur) en vind het heerlijk om dan beneden te rommelen. Het lijkt me wel eens lekker om een hele zondag alleen maar te luieren, maar dat kan ik niet. Ten eerste door de kinderen en ten tweede doordat er altijd nog zoveel in huis moet gebeuren waar ik doordeweeks geen tijd voor heb ivm werk.
Maar TO, jij hebt in bed liggen en je af vragen of dat wel normaal is tot een soort kunst verheven of niet dan?

Ik denk dat als je depressief bent dat het niet zo goed voor je is, ik denk weet wel zeker dat structuur in elke dag heel erg belangrijk is als je depressief bent en je geeft zelf aan dat het echt nog niet goed met je gaat.

Ik vraag me dus af of het wel goed voor jou is, een hele dag op bed blijven liggen...
Heb een hond, die laat zichzelf helaas niet uit, dus nee, hele dagen bed hangen zit er niet in.

en op de bank hangen ook niet, als het hond te lang duurt heb ik een natte neus in mijn gezicht.

Of hij gaat voor de tv zitten, precies zo dat ik alleen nog maar hond in beeld heb

Het lijkt me heerlijk om een (deel) van de dag met vriend in bed of op de bank te hangen op een regenachtige zondag. Helaas gebeurt dat sinds we een kind hebben nooit meer.
Had TO ook geen eetprobleem?

Of haal ik nu mensen door elkaar heen?

maar inderdaad, ik denk dat het voor weinig mensen goed is.

Merk ook dat als mijn man (werkt onregelmatige diensten dus sowieso al een verstoord dag nacht ritme) veel uitslaapt, hij nachten niet kan slapen, waardoor hij midden in de nacht door het huis spookt, en de volgende dag weer lang uitslaapt, waardoor hij s nachts weer niet goed kan slapen..
Vroeger deed ik dat regelmatig, maar voornamelijk met een enorme kater

Nu eigenlijk nooit meer, heb er de rust niet meer voor. Uiteindelijk voel ik me er ook niet echt goed bij, word er lamlendig en sloom van. En ik krijg bovendien snel last van mijn rug als ik te lang in bed lig.
Nothing happens for a reason
Oh, daar komt opeens een loepaap uit de mouw... Ik lees de OP opeens met een andere blik.
Beter een half motto....
Nee, ik doe dit nooit. De hond geef ik de schuld

Als het buiten koud en nat is, sleep ik kussens en dekens naar mijn lounge bank en liggen hond en ik na een wandeling lekker te niks te doen.

Beetje tv kijken, slapen, lezen en eten en dan bedenken hoe heerlijk het is dat ik geen jengelende kinderen heb die aandacht willen.

Op dat soort momenten weet ik dat ik de juiste keuze heb gemaakt.
Ja en?
De dikkerdjes zijn er weer makkelijk uit te halen in dit topic
quote:Anyco schreef op 05 oktober 2014 @ 15:54:

Maar TO, jij hebt in bed liggen en je af vragen of dat wel normaal is tot een soort kunst verheven of niet dan?

Ik denk dat als je depressief bent dat het niet zo goed voor je is, ik denk weet wel zeker dat structuur in elke dag heel erg belangrijk is als je depressief bent en je geeft zelf aan dat het echt nog niet goed met je gaat.

Ik vraag me dus af of het wel goed voor jou is, een hele dag op bed blijven liggen...Bij mij heeft het idd te maken met depressie, geen sociaal leven, werkloos en psychische problemen. Probeer er wel uit te komen.
Cookies
quote:noell schreef op 05 oktober 2014 @ 16:20:

De dikkerdjes zijn er weer makkelijk uit te halen in dit topic
Cookies
quote:noell schreef op 05 oktober 2014 @ 16:20:

De dikkerdjes zijn er weer makkelijk uit te halen in dit topic Ja de mensen met een kutkarakter ook
quote:dikkie26 schreef op 05 oktober 2014 @ 16:20:

[...]

Bij mij heeft het idd te maken met depressie, geen sociaal leven, werkloos en psychische problemen. Probeer er wel uit te komen.

Zet dat dan in je TO verdorie.

Voor jou is het goed om een zo strak mogelijk ritme aan te houden. Dus: opstaan om ....u, activiteit x, enz., tot een vaste tijd waarop je naar bed gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven