Gezondheid alle pijlers

Heel vaak ziek

08-10-2014 16:23 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb de laatste tijd veel meegelezen in diverse onderwerpen, maar verder weinig gereageerd. Nu is er toch iets wat ik jullie wil voorleggen voor advies of mensen die dit herkennen.

Ik ben ontzettend vaak ziek. Heb dit jaar al 3x griep gehad, 2x keelontsteking en lig nu weer met koorts op bed. Ik heb een fulltime baan en dat ziek zijn heeft nu al heel veel kostbare werkdagen verspild. Mijn werkgever is redelijk begripvol omdat ze denkt dat het domme pech is. Dit zou wel kunnen, ik heb vorig jaar in een ernstige depressie gezeten, toen ook minder gewerkt tijdelijk en wellicht is daardoor mijn weerstand verlaagd? Hoe dan ook, het zou kunnen dat het inderdaad domme pech is, maar ik vind dit niet normaal meer. Zeker gelet op mijn leeftijd (midden 20) zou ik toch mogen verwachten dat mijn weerstand aanzienlijk beter is.

Ook ben ik bang dat het begrip en geduld van mijn werkgever ook een keertje ophoudt. Wat moet ik dan?

Ik voel me er heel rot onder en wil me graag beter voelen en ook het idee krijgen dat ik weerstand opbouw.

Als ik beter ben ga ik naar de huisarts, overleggen of een doorverwijzing naar de internist voor allergietest of bloedtest zinvol is.

Owja, mijn leefgewoonten zijn volgens mij niet slecht, ik sport 2/3x per week, hou van groenten en fruit, bereid eigenlijk al mijn eten zelf en leef een regelmatig leven (ga zelden laat naar bed etc).

Ik begrijp dat het forum geen vervanging voor de dokter is, maar vroeg me af if jullie wellicht tips of ervaring hebben?
quote:blommit schreef op 08 oktober 2014 @ 17:10:

[...]

Jij hebt de verkeerde blaadjes gelezen.

Als je ziek bent moet je je spijsverteringskanaal wat sparen. Groenten verteren relatief moeizaam, dus die zou ik even opschorten ten gunste van goede basisvoedingsmiddelen zoals vlees en brood/aardappelen.Dat wist ik niet. Ik eet alleen groente en fruit als ik ziek ben. Even gaan googelen
Dat mensen komen werken met een snotneus, prima. Maar als mijn collega's zouden komen werken als ze echt influenza te pakken hebben, daar zouden ze mij niet blij mee maken.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Blijf maar gewoon groente en fruit eten. In brood zit weinig in. Laat iemand een echte bouillon voor je trekken als je ziek bent, veel beter dan aardappelen en brood.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Of het 3x echt griep is geweest weet ik inderdaad niet, wel hoge koorts, beroerd, spierpijn en geen eten kunnen binnenhouden. Ik heb dit zelf gezien als griep, maar wellicht was het iets anders (we won't know).

En als ik had kunnen gaan werken, had ik dat wel gedaan, geloof me. Ik kan niet zo goed stil zitten en een dag op bed liggen is ook niks voor mij. Als ik kan werken op een paracetamolletje, dan doe ik dat.

Ik heb een redelijk stressvolle baan, maar dat is nu eigenlijk wat rustiger. Stress lijkt voor nu dus niet echt op de voorgrond te spelen.

Ik eet inderdaad wel gewoon vlees ook, en vis. Verder probeer ik zo gevarieerd mogelijk en gezond mogelijk te eten.

Wat is dat met die griepprik, ik was aan het overwegen om hem dit jaar te gaan halen, maar wat is er met kwik in de vaccinatie?
quote:sjampa schreef op 08 oktober 2014 @ 17:11:

[...]

Dat wist ik niet. Ik eet alleen groente en fruit als ik ziek ben. Even gaan googelen Oh, die horen best bij goede voeding. Alleen niet als je verzwakt bent.
quote:stala schreef op 08 oktober 2014 @ 16:56:

[...]

Zou ik dus niet doen als je bedenkt dat er kwik en andere zooi in zit.Ja en je wordt er ook autistisch van
Dat klinkt toch echt als griep, koorts, spierpijn algehele malaise. Ik zou toch die griepspuit maar gaan halen.

Weerstand begint in je darmen, een probioticakuur van de apotheek lijkt me ook goed om je darmflora op peil te brengen.
quote:polydox schreef op 08 oktober 2014 @ 17:07:

[...]

Of jij leest het anders. Ze kan rustig zeggen dat ze 3 x per jaar een virusje heeft, maar 3 x per jaar het griepvirus lijkt me heel erg stug.

Ik denk dat jij helemaal niet kan uitmaken of zij wel of niet een ´echte´ griep heeft gehad door het vivaforum schermpje heen.

Vraag dan eerst nog even voor de vorm waar ze dan precies allemaal last van heeft gehad die 3x voordat je zo´n achterlijk mening gaat zitten verkondigen.

En ook boeit het TO vast niet en mij zeker niet of dat zij in jouw ogen onterecht thuis is geweest.

Ze wil gewoon weten wat ze kan doen om een betere weerstand te krijgen.
quote:Wat is dat met die griepprik, ik was aan het overwegen om hem dit jaar te gaan halen, maar wat is er met kwik in de vaccinatie?Helemaal niks. Aluhoedjequatsch.
Ginseng en echinacea ( hoe schrijf je dat) verhogen de weerstand en verkorten de periode dat je ziek bent.
Het is heel simpel. De bijsluiter vragen voor het middel wordt toegediend. En stuk voor stuk alle stoffen nagaan en kijken wat deze werkelijk inhouden. Komt geen aluhoedje aan te pas.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Ik heb 1 winterlang alle virusjes en verkoudheden gehad die er langskwamen. Dat was de winter, dat ik de griepprik moest halen in september.
Ik krijg sinds ik een zware longontsteking heb gehad (door de griep!), de griepspuit. Nooit meer ziek geweest op een incidenteel verkoudheidje na.
Bullshit kwik verhaal.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Hmm, ik heb inmiddels ook wel wat gelezen over de griepprik. Tja, het lijkt me wel het proberen waard. Ik weet dat de ervaringen en meningen heel wisselend zijn, maar wellicht helpt mij dit wel om minder ziek te zijn (ook al is het effect nooit wetenschappelijk aangetoond). Ik denk dat ik die griepprik maar ga halen.

Verder zal ik ook eens kijken in de homeopathische hoek voor weerstandsbevorderende middelen.

Ik ben nu inmiddels van de instelling: baat het niet, dan schaadt het niet. Dit vooral omdat ik het spuugzat ben om zoveel thuis te zitten. Ik wil gewoon normaal kunnen werken en functioneren zonder om de paar maanden weer een week thuis te liggen!
Wat vervelend sterrenmunt1! Helaas herken ik het. Ik ben nu al wat maanden aan het kwakkelen. Van darmklachten (prikkelbaar darmsyndroom), twee keer slijmbeursontsteking en de griep. Nu weer griep, bah.

Ik heb in mijn geval nu het idee dat de stress die ik ervaar, overslaat naar lichamelijke klachten. Op dit moment kamp ik met een lichte depressie, dus het zou niet gek zijn. Ik probeer de draad steeds weer op te pakken op mijn werk en ik bekijk het per dag. En ik heb snel medelijden met mezelf (nu al helemaal), maar ik probeer niet in een slachtofferrol te kruipen.

Het kan alleen maar beter gaan uiteindelijk. En je kunt niet altijd wat aan de situatie doen. Gezond leven helpt zeker, maar als het tussen de oren nog niet goed zit, heeft het tijd nodig.
Carpe Diem!
quote:stala schreef op 08 oktober 2014 @ 17:30:

Het is heel simpel. De bijsluiter vragen voor het middel wordt toegediend. En stuk voor stuk alle stoffen nagaan en kijken wat deze werkelijk inhouden. Komt geen aluhoedje aan te pas.

Stoffen die in grote hoeveelheden of in hun natuurlijke vorm schadelijk zijn, kunnen in kleine hoeveelheden/icm andere stoffen juist heilzaam werken. Dan kunnen ze dus veilig gebruikt worden voor medicijnen.

TO, zo te horen doe je al erg je best om beter te worden. Uitgebreider bloedonderzoek lijkt mij de volgende stap.

Ik snap je frustratie en schuldgevoel naar e werkgever, maar je kunt er nu eenmaal echt niets aan doen. Goed uitzieken maakt je productiever dan kwakkelend door blijven gaan.
This is an unacceptable timeline
quote:MrsStanleyWalker schreef op 08 oktober 2014 @ 17:26:

[...]

Helemaal niks. Aluhoedjequatsch.

Ook echt zo! Heb die prik ook en ben echt minder ziek.

Bij mij helpt ook vit b complex enzo.

Maar vraag je dokter.

Beterschap!
Zeker de griepprik halen. Mss ook je bloed laten onderzoeken op tekorten van vitamines en mineralen.

Gezond eten en bewegen, meer kan je niet doen, vrees ik.
Life is short. Eat dessert first.
quote:stala schreef op 08 oktober 2014 @ 16:56:

[...]

Zou ik dus niet doen als je bedenkt dat er kwik en andere zooi in zit.
Bij mij was dat een teken van teveel stress, bij jou misschien ook?.
Sinds ik de griepprik haal (aangeboden vanuit mijn werkgever in de zorg) ben ik opvallend minder vaak ziek.

Vraag het je HA eens.
bij mij duurde het ruim 2 jaar qua steeeds ziek zijn voor de link naar stress werd gelegd. Zelf vond ik mezelf helemaal niet zo stresserig. Rare is nu ik echt gedwongen thuis zit ik ondanks dat iedereen om me heen al meerdere keren ziek is geweest, ikzelf helemaal nergens last van heb dus kan best teken zijn van stress (hoeft niet he)
quote:jusa schreef op 08 oktober 2014 @ 20:10:

Sinds ik de griepprik haal (aangeboden vanuit mijn werkgever in de zorg) ben ik opvallend minder vaak ziek.

Vraag het je HA eens.Mijn ervaring juist andersom
Balen zeg TO.

Ik lees geïnteresseerd mee, ik ben er ook zo een die vaak ziek is (afgelopen jaar welgeteld 1x dubbelzijdige longontsteking, 3xkoortsende virusinfectie en paar keer verkouden). Ik ben al vanaf mijn kinderjaren vaak ziek, alles wat voorbij waait pik ik op.

Ik heb gemerkt als ik veel met OV reis ik ook vaker ziek ben. En hoe meer contact met kleine kinderen hoe meer virussen er voorbij komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven